Gå til innhold

Raw food er da ikke matjåleri, ærlig talt.


TuridS

Anbefalte innlegg

Herlighet for et latterlig argument. Ingen andre dyr er så smarte som vi mennesker er. Hvorfor skal vi se til hva dyrene gjør? Vi er jo hundre ganger smartere enn dem.

hehe ja... du kan så si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se på maten folk generalt spiser, se på alle komplikasjoner man får med det. Folk dør, fr kreft, blir syke, sukkersyke etc. Så skal man hakke på raw food for enkelt eksempler?

Dør man ikke hvis man spise raw food? :hoppe:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dør man ikke hvis man spise raw food? :hoppe:

Ja heeeelt korrekt!! Man dør aldri!!! Det er NETTOPP DET JEG SIER, MAN DØR ALDRI! :) :) :) :) :) :) :)

:filer:

Endret av TuridS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest gjennom alt, men så lenge man skal spise slik dyrene gjør...(og melk er nevnt, og er fyfy) skal vi bli drøvtyggere som kua? Sånn sett bearbeider de maten sin de og...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest gjennom alt, men så lenge man skal spise slik dyrene gjør...(og melk er nevnt, og er fyfy) skal vi bli drøvtyggere som kua? Sånn sett bearbeider de maten sin de og...

Tror du det er slik jeg mente det? helt ærlig? Virkelig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forøvrig ingen mening om at å spise rå mat er jåleri, faktisk har jeg ikke hørt om dette før(raw food). Og jeg bryr meg der sola aldri skinner om maten andre spiser. Så kan andre bry seg like mye om hva jeg stapper i meg.

Endret av FruN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest gjennom alt, men så lenge man skal spise slik dyrene gjør...(og melk er nevnt, og er fyfy) skal vi bli drøvtyggere som kua? Sånn sett bearbeider de maten sin de og...

Jeg tror tenner er tillatt redskap for bearbeiding. Hvordan man forholder seg til å spy opp maten, og deretter svelge den igjen, er jeg litt usikker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

til dere som er interessert ihvertfall, så kan dere jo ta en titt på litt av denne rå maten her hvor man kan se at man kan lage mye utrolig god mat! :)

rå pasta (squash er revet til pasta)

rå sjokolade og sjokolade kake

rå iskrem

Rå "burger"

sjokolade ostekake

Ditt eget argument mot stekt mat: "Det betyr da ikke at mat tilhører på bålet. Hadde naturen ment det så hadde det vokst ferdig stekt mat ut av jorda."

Vokser det "rå sjokoladekake" ut av jorda? Nei? Hvorfor er det da mer naturlig enn varmebehandlet mat?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det er slik jeg mente det? helt ærlig? Virkelig??

Jeg tror tenner er tillatt redskap for bearbeiding. Hvordan man forholder seg til å spy opp maten, og deretter svelge den igjen, er jeg litt usikker.

Er jeg den første til å sette ting på spissen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt eget argument mot stekt mat: "Det betyr da ikke at mat tilhører på bålet. Hadde naturen ment det så hadde det vokst ferdig stekt mat ut av jorda."

Vokser det "rå sjokoladekake" ut av jorda? Nei? Hvorfor er det da mer naturlig enn varmebehandlet mat?

Forstår du ikke det så vet jeg ikke helt om jeg klarer å forklare deg det altså..

Du skjønner vel at kaka er laget av rå mat som har vokset opp av jorda?? De er satt sammen til bli en kake.. Du ser greia?? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår du ikke det så vet jeg ikke helt om jeg klarer å forklare deg det altså..

Du skjønner vel at kaka er laget av rå mat som har vokset opp av jorda?? De er satt sammen til bli en kake.. Du ser greia?? Eller?

En kokt gulrot har også vokst opp av jorda.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror tenner er tillatt redskap for bearbeiding. Hvordan man forholder seg til å spy opp maten, og deretter svelge den igjen, er jeg litt usikker.

Tenner er tillatt redskap for bearbeiding, ettersom tenner er noe vi er ført med fra naturens side. Problemene oppstår først når vi mister tennene, for når grønnsakene ikke skal kokes og man ikke har tenner til å tygge dem rå, da må man selvsagt godta å sulte ihjel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke ferdig kokt.

Ingrediensene til en sjokoladekake har heller ikke kommet ut som en ferdig sjokoladekake. Jesus Christ...

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier da ikke det for å trolle og ødelegge noen ting. Men som andre har nevnt, utvikling skjer. Du mener vi skal leve så i tråd med naturen som vi kan, og at mat ikke skal bearbeides.

Vel, det finnes dyr som bearbeider maten sin! F.eks. den ene fuglen vår liker å vaske maten sin, den gulper opp mat i parringsperioden for å mate en potensiell partner etc. Og du selv sier vi er dyr.

Men jeg har og sagt jeg ikke bryr meg om hva du spiser, bare ikke bland deg i hva jeg spiser! Ikke si jeg er hjernevaska fordi jeg spiser kjøtt, drikker melk eller koker potetene mine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sier da ikke det for å trolle og ødelegge noen ting. Men som andre har nevnt, utvikling skjer. Du mener vi skal leve så i tråd med naturen som vi kan, og at mat ikke skal bearbeides.

Vel, det finnes dyr som bearbeider maten sin! F.eks. den ene fuglen vår liker å vaske maten sin, den gulper opp mat i parringsperioden for å mate en potensiell partner etc. Og du selv sier vi er dyr.

Men jeg har og sagt jeg ikke bryr meg om hva du spiser, bare ikke bland deg i hva jeg spiser! Ikke si jeg er hjernevaska fordi jeg spiser kjøtt, drikker melk eller koker potetene mine.

Hver art har sin fordøyelsesmetode. Det har vi og. Vi tygger og svelger, og sånn gjør vi primatene. Drøvtyggerne gjør noe annet. Fuglene gjør noe annet.

Nei jeg blåser i hva folk spiser, jeg vil bare gi folk et tips om hva annet mat de kan spise og forklare at det ikke er jåleri eller trend men at det fatisk har hold i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg blåser i hva folk spiser, jeg vil bare gi folk et tips om hva annet mat de kan spise og forklare at det ikke er jåleri eller trend men at det fatisk har hold i seg.

Du gir ikke tips på måten du ordlegger deg. Du forteller andre hva de SKAL gjøre. At dette er eneste veien å gå.

Men du sa selv tidligere i tråden at det ikke er gjort nok forskning på raw food, så hvordan kan du så bastant hevde at det har hold i seg og er så bra for oss som du gjør?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir ikke tips på måten du ordlegger deg. Du forteller andre hva de SKAL gjøre. At dette er eneste veien å gå.

Men du sa selv tidligere i tråden at det ikke er gjort nok forskning på raw food, så hvordan kan du så bastant hevde at det har hold i seg og er så bra for oss som du gjør?

Hadde du giddi og quota meg på " Alle SKAL spise raw food!" så kanske du kan friske opp minnet mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...