Gå til innhold

Raw food er da ikke matjåleri, ærlig talt.


TuridS

Anbefalte innlegg

Alle her spiser raw food til en viss grad. Jeg sier bare at man burde øke mengden betraktelig enn bare som en liten prosent av måltidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde du giddi og quota meg på " Alle SKAL spise raw food!" så kanske du kan friske opp minnet mitt?

"Vi er primater, vi kommer fra naturen, og det er ren natur kroppen vår vil ha. End of story."

Dette har vel stort sett det samme innholdet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/2011/06/28/magasinet/slanking/helse/kost/17104420/

Ikke at alle på raw food sier dette, men jeg reagerer på at Lars Grini hevder at tre glass melk om dagen er verre enn en tjuepakning sigaretter (et godt stykke ned i artikkelen). Kilder takk? Har forøvrig spist på Helt Rå selv. Upåklagelig mat, men ikke et kosthold jeg ville fulgt daglig. Og med alle livsstilproblemene vi har i dag er det vel strengt tatt viktigere å få folk til å innføre grønnsaker andre produkter inn i kostholdet sitt, enn å mene at alt må være rått, og snakke om diverse hampfrø og gojibær. Hvorvidt raw food er sunnere vet jeg ikke så mye om.

Endret av Belle de Jour
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du giddi og quota meg på " Alle SKAL spise raw food!" så kanske du kan friske opp minnet mitt?

Du svarte ikke på spørsmålet mitt.

Noen andre svarte på det du stilte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auch...

jeg søkte kjapt på raw food cupcakes og de var postet under raw food cupcakes. Men flott at du tar deg tid til å lete etter hva du kan ta meg på. Dine intensjoner er åpenlyse :) Det finnes utallig bilder der som folk kan se på. Greit de ikke var rå men disse her er det:

post-38550-0-88847400-1328976323_thumb.j

post-38550-0-36408900-1328976331_thumb.j

post-38550-0-03052800-1328976351_thumb.j

post-38550-0-19401400-1328976383_thumb.j

post-38550-0-51133400-1328976398_thumb.j

post-38550-0-72154400-1328976410_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med hva slags kosthold du velger å spise, TuridS. Det har jeg sånn sett ingenting med. Det er vel heller ikke mange som vil være uenig i at frukt, grønnsaker og nøtter er sunt, og er noe mange bør ha mer av i kostholdet. Det er nok heller ikke mange som er uenig i at halvfabrikata med transfett og store mengder salt ikke er særlig sunt for kroppen.

Men jeg faller litt av når man går fra det til å spise kun rå og ubehandlet mat. Det blir for meg et ekstremt ytterpunkt. For det første forstår jeg ikke at du kan bastant påstå at dette er så mye bedre enn varmebehandlet mat når du selv sier at det ikke er gjort nok forskning på dette enda. For det andre er det jo mange som lever svært sunt med god helse og sunn kropp på sunn og variert mat som er varmebehandlet.

Jeg stusser da på at man ønsker å gjøre mat såpass vanskelig for en selv at en ikke kan spise varmebehandlet mat. At man styrer unna posesupper og McDonald's forstår jeg, men hva er problemet med å spise en tallerken med stekt fisk? Selv om det skulle være slik at man ikkke får i seg det optimale av fiskens næringsinnhold, så får man jo i seg nok. Og det må jo være det som er viktigst - ikke at man får i seg det optimale fra maten, men at man får i seg det kroppen trenger av næringsinnhold gjennom sunn og variert mat.

Du sier at dette har du bestemt selv, men hvordan kan du vite bedre enn forskere hva som er bra for oss å spise? I tillegg høres argumentene dine ut som noe som ville stått i bøker, nettsider og brosjyrer om Raw Food, så jeg mistenker (uten å vite om jeg har rett) at du har hentet en del derfra.

Dermed synes jeg rett og slett du har for tynt grunnlag til å fortelle andre hva som er best for dem å spise. Hva du selv velger å spise er din sak, men hvis du har et ønske om å fortelle andre om et kosthold du mener er riktig, så bør du gå frem på en litt annen måte. Skaff deg litt mer kunnskap, vær litt mer ydmyk for at det kan være andre veier enn Raw Food, og ikke la deg provosere så lett som du gjør. Da er det godt mulig flere blir nysgjerrig på kostholdet, i stedet for at alle havner i sine respektive skyttergraver, og vi får en barnslig tulletråd som kun blir en lørdagsunderholdning for de som er her.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du giddi og quota meg på " Alle SKAL spise raw food!" så kanske du kan friske opp minnet mitt?

Her:

Vi er primater, vi kommer fra naturen, og det er ren natur kroppen vår vil ha. End of story.

Det er ikke som andre dietter som lavkarbo, atkins, grethe roede og alt det andre.

Og igjen, du svarte ikke på spørsmålet mitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok forhastet meg med to bilder. google raw food ice cream til dere som er interessert. Gidde rikke lete lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg søkte kjapt på raw food cupcakes og de var postet under raw food cupcakes. Men flott at du tar deg tid til å lete etter hva du kan ta meg på. Dine intensjoner er åpenlyse :) Det finnes utallig bilder der som folk kan se på. Greit de ikke var rå men disse her er det:

såså! nei jeg undersøkte bare litt nærmere på om det var Raw food eller ikke. Rett skal være rett :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her:

Og igjen, du svarte ikke på spørsmålet mitt.

jeg sier det er det kroppen vår vil ha, ikke at folk SKAL spise det, det får folk finne ut av selv. Jeg bryr meg ikke hva folk putter i seg.

Hvordan jeg bastant kan påstå det er at at det er ren mat som er det kroppen går best på. Dette burde jeg ikke måtte linke til store forskninger for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan jeg bastant kan påstå det er at at det er ren mat som er det kroppen går best på. Dette burde jeg ikke måtte linke til store forskninger for..

Ikke ren mat. Rå mat.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at denne tråden tok en enda mer underholdende vending etterhvert. :popcorn:

Må følge med her, ser jeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...