Gå til innhold

Raw food er da ikke matjåleri, ærlig talt.


TuridS

Anbefalte innlegg

Gjest Ludovie

Ja hvor mye rødt kjøtt spiser du i uka du da?

Faktisk veldig lite. Jeg spiser det f.eks. langtfra hver uke. For eksempel kjøper jeg kjøttdeig/karbonadedeig maks to ganger i året. Men jeg synes jo det blir fryktelig uinteressant dersom denne tråden skal dreies over til å handle om mitt kosthold, da. Og det er jeg helt overbevist om at alle andre synes også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fant nettopp en side som handler om raw food, skrevet av en raw foodist. Hun/han skriver at en raw foodist er en som spiser 70-100% raw food og drikker "pure, live water". Hvor får du dette rene, levende vannet fra?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er igjen ryddet for spekulasjoner, avsporing og persondebatt.

Hvis ett enkeltinnlegg slettes slettes svar på dette som en naturlig følge. Det er med andre ord ikke nødvendigvis noe i veien med innlegget, men det slettes fordi det er en respons på noe som er slettet, jamfør spørsmål om sletting i tråden.

Diskusjon om moderering sees som avsporing og må tas i egen tråd på Ris og ros eller via PM.

Kosemose, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant nettopp en side som handler om raw food, skrevet av en raw foodist. Hun/han skriver at en raw foodist er en som spiser 70-100% raw food og drikker "pure, live water". Hvor får du dette rene, levende vannet fra?

De er sikkert i slekt med de som driver med homeopati. De mener jo at vannet er levende og har hukommelse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel gjerne steindødt vann i springen hos folk. Det betyr fravær av mineraler og den slags som man gjerne finner i fjellbekker og naturlige kilder. Men disse naturlige kildene er jo ikke så lette å komme til hele tiden :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes vel gjerne steindødt vann i springen hos folk. Det betyr fravær av mineraler og den slags som man gjerne finner i fjellbekker og naturlige kilder. Men disse naturlige kildene er jo ikke så lette å komme til hele tiden :)

For de av oss som er så gamle at vi gikk på fjellet etter Tsjernobyl, så ble vi da anbefalt å ikke drikke av fjellvannet. Så egentlig burde vi bare lagt oss ned og tørstet ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av oss som er så gamle at vi gikk på fjellet etter Tsjernobyl, så ble vi da anbefalt å ikke drikke av fjellvannet. Så egentlig burde vi bare lagt oss ned og tørstet ihjel.

Men isotoper er da naturlige, altså må de være sunne. Riktignok finnes det noen isotoper og grunnstoffer som er kunstig fremstilt, på samme måte som raw sjokoladekake. Men så lenge raw sjokoladekake kan lages og spises, så bør det samme prinsippet gjelse for radioaktivt isotopvann.

Det er sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg dere kan gi dere, dette blir bare harselering.

Egentlig ikke. Om det er slik at noen mener at det er visse typer vann som bør drikkes fremfor andre, så er vannkvalitet en reell faktor. Er det rensede vannet vi får i springen godt nok for en ekte råmateter? Det er jo tross alt bearbeidet vann. Og hva gjør man da, om kvaliteten på vannet man f.eks. får i selvgravd brønn og på fjellet etc ikke er bra nok? Det er et vel så relevant spørsmål som alt annet her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Egentlig ikke. Om det er slik at noen mener at det er visse typer vann som bør drikkes fremfor andre, så er vannkvalitet en reell faktor. Er det rensede vannet vi får i springen godt nok for en ekte råmateter? Det er jo tross alt bearbeidet vann. Og hva gjør man da, om kvaliteten på vannet man f.eks. får i selvgravd brønn og på fjellet etc ikke er bra nok? Det er et vel så relevant spørsmål som alt annet her.

Kokt vann kan man uansett ikke drikke, ettersom aper og andre dyr jo ikke koker vann, men bare drikker det rett fra kilden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en raw food-tilhenger får jo problemer dersom man skulle få beskjed fra kommunen om at vannet må kokes, det skjer med jevne mellomrom.

Eksempel: http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/--Har-fatt-vannet-tilbake-na-2182459.html#.Tzbii1E8d4A

For en raw food-tilhenger er det da bedre at man drikker en bakteriesuppe og pådrar seg sykdom snarere enn å drepe vannet ved å koke det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

man skal jo være forsiktig med flaskevann også. Det er ikke alt der som er det det utgir seg for å være, for ikke å snakke om plasten flaskene er laget av. Det er ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en raw food-tilhenger får jo problemer dersom man skulle få beskjed fra kommunen om at vannet må kokes, det skjer med jevne mellomrom.

Eksempel: http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/--Har-fatt-vannet-tilbake-na-2182459.html#.Tzbii1E8d4A

For en raw food-tilhenger er det da bedre at man drikker en bakteriesuppe og pådrar seg sykdom snarere enn å drepe vannet ved å koke det.

Med tanke på hvordan en del av Giardiaofrene i Bergen har det om dagen, så er det skremmende å ikke skulle koke vannet ved behov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokende vann finnes allerede i naturen, i form av geysirer.

Sånn sett så er jo kokende vann en naturlig ting.

Betyr det at jeg kan tillate meg å koke blomkålen min der dersom det skulle dukke opp en geysir i hagen, men ikke i ei gryte på kjøkkenet? :klo:

Hvis ei kråke stjeler blomkålen min og mister den oppi geysiren ved solbærbusken, og så letter den kokte blombålen av det voldsomme trykket og blir blåst inn på kjøkkenet mitt igjen, kan jeg da spise den?

Tross alt har den da blitt kokt helt naturlig.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og så lurer jeg også på om jeg kan spise den tyvaktige kråka hvis den skulle finne på å fly rett in i geysiren og bli kokt der, og samtidig bli ribbet av trykket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokende vann finnes allerede i naturen, i form av geysirer.

Sånn sett så er jo kokende vann en naturlig ting.

Betyr det at jeg kan tillate meg å koke blomkålen min der dersom det skulle dukke opp en geysir i hagen, men ikke i ei gryte på kjøkkenet? :klo:

Hvis ei kråke stjeler blomkålen min og mister den oppi geysiren ved solbærbusken, og så letter den kokte blombålen av det voldsomme trykket og blir blåst inn på kjøkkenet mitt igjen, kan jeg da spise den?

Tross alt har den da blitt kokt helt naturlig.

Dessuten innebærer jo dette at kråka koker blomkålen, og kråker er jo dyr, og vi må gjøre som dyrene: Dermed kan vi også for fremtiden koke blomkål uten kråkens hjelp. Greit å vite.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten innebærer jo dette at kråka koker blomkålen, og kråker er jo dyr, og vi må gjøre som dyrene: Dermed kan vi også for fremtiden koke blomkål uten kråkens hjelp. Greit å vite.

Ja, men bare hvis du har en geysir i hagen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporing og persondiskusjon.

Tråden er ryddet flere ganger og stenges derfor.

Kosemose, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...