Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tja, det kommer helt an på. Det er fordeler og ulemper med alt.

Jeg vet det. Jeg spurte om du ønsker deg ei dame.

Må nok bare innrømme at denne situasjonen har gjort at jeg har mistet mye av motivasjonen i øyeblikket.

(I øyeblikket er det eneste jeg fokuserer på å tvinge igjennom en endelig konklusjon. Som altså betyr at hun bestemmer seg og gjennomfører sitt valg uten noe mer surr. Da trenger ikke jeg å tenke noe mer på hva som kunne ha vært.)

Så du ønsker deg egentlig ikke noen dame. Du ønsker deg bare denne dama.

Det er greit å vite.

Jeg har nemlig operert under ideen om at du faktisk kaster bort tiden din og blir en gammel (og enda bitrere) mann mens denne kvinnen bruker deg så godt hun klarer og holder deg følelsesmessig involvert slik at du ikke slipper taket. Men om du faktisk ikke egentlig vil ha dame, så gjør det jo ikke noe om du fortsetter å kaste bort tiden din på dette tullet.

Ei eller annen kvinne er ikke bra nok for meg. Det må være hun jeg virkelig føler er den rette fordi hun viser meg det. Og da må ikke minst de praktiske forholdene ligge til rette for det også.

Øh... hvorfor kommer du med sånt visvas og slike selvfølgeligheter? Folk flest vil ha en partner de liker og passer sammen med, de vil dele livet med den som er rett for dem og helst få det til i praksis også :roll:

Du kan da ikke ha noe erfaring i pardannelse og samliv i det hele tatt :vetikke:

Men når jeg først har bestemt meg for noe så har jeg ikke lett for å ombestemme meg igjen.

No shit Sherlock :roll:

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet det. Jeg spurte om du ønsker deg ei dame.

Så du ønsker deg egentlig ikke noen dame. Du ønsker deg bare denne dama.

Det er greit å vite.

Jeg har nemlig operert under ideen om at du faktisk kaster bort tiden din og blir en gammel (og enda bitrere) mann mens denne kvinnen bruker deg så godt hun klarer og holder deg følelsesmessig involvert slik at du ikke slipper taket. Men om du faktisk ikke egentlig vil ha dame, så gjør det jo ikke noe om du fortsetter å kaste bort tiden din på dette tullet.

Jeg vil bare ha denne dama inntil jeg selv føler (vet) at det virkelig ikke er mulig å få det til i praksis. Noe som forsåvidt ikke føles veldig langt unna.

Og hun har absolutt ingen som helst muligheter til å kunne utnytte meg slik denne situasjonen er nå.

Så for meg er det altså ikke bare bortkastet tid og krefter å få til en endelig avklaring og konklusjon i denne saken. Det er rett og slett viktig for meg.

Øh... hvorfor kommer du med sånt visvas og slike selvfølgeligheter? Folk flest vil ha en partner de liker og passer sammen med, de vil dele livet med den som er rett for dem og helst få det til i praksis også :roll:

Du kan da ikke ha noe erfaring i pardannelse og samliv i det hele tatt :vetikke:

No shit Sherlock :roll:

Selvfølgeligheter kan det sikkert være, men det er allikevel lett å surre seg inn på helt ville veier. For alle.

Skrevet

Jeg vil bare ha denne dama inntil jeg selv føler (vet) at det virkelig ikke er mulig å få det til i praksis. Noe som forsåvidt ikke føles veldig langt unna.

Det tror jeg ikke på.

Dette kommer du til å ruge på til du går an med pensjon :ler:

Og hun har absolutt ingen som helst muligheter til å kunne utnytte meg slik denne situasjonen er nå.

Som tidligere nevnt så er det jo akkurat det hun gjør.

Først og fremst holder hun deg følelsesmessig engasjert - noe som forhindrer deg fra å finne en annen og mer kompatibel partner og som dessuten gjør deg mindre og mindre attraktiv for en eventuell kompatibel partner i fremtiden (du blir jo ikke yngre).

I tillegg så gir du henne et egoboost (og nei jeg gidder ikke forklare en gang til hvordan det fungerer selv om du ikke skjønner det og dermed ikke tror det eksisterer) og om hun virkelig ønsket det så hadde hun vært fullt istand til å skru på sjaremen og få utnyttet deg økonomisk på nytt. Null problem.

Så for meg er det altså ikke bare bortkastet tid og krefter å få til en endelig avklaring og konklusjon i denne saken. Det er rett og slett viktig for meg.

Det er ikke noe annet enn bortkastet tid og krefter.

Situasjonen er bare fastlåst fordi du nekter å ta inn over deg at kvinnen du ønsker deg ikke har valgt deg, men ekteskapet sitt.

Selvfølgeligheter kan det sikkert være, men det er allikevel lett å surre seg inn på helt ville veier. For alle.

For de aller fleste normale mennesker er det ikke "lett" nei.

Det går ikke an å gardere seg mot å velge feil - noe du selv er et kongeeksempel på - men utover det så råder tanken om å finne en kompatibel partner for alle.

• Liker 1
Skrevet

Det tror jeg ikke på.

Dette kommer du til å ruge på til du går an med pensjon :ler:

Feil. Hun har nå spilt sitt siste kort. Altså at hun skal kjøpe en bolig og flytte ut.

Hvis dette ikke skjer, eller vi fortsetter å ikke ha noen konstruktiv kontakt som nå, så er det faktisk slutt.

Som tidligere nevnt så er det jo akkurat det hun gjør.

Først og fremst holder hun deg følelsesmessig engasjert - noe som forhindrer deg fra å finne en annen og mer kompatibel partner og som dessuten gjør deg mindre og mindre attraktiv for en eventuell kompatibel partner i fremtiden (du blir jo ikke yngre).

I tillegg så gir du henne et egoboost (og nei jeg gidder ikke forklare en gang til hvordan det fungerer selv om du ikke skjønner det og dermed ikke tror det eksisterer) og om hun virkelig ønsket det så hadde hun vært fullt istand til å skru på sjaremen og få utnyttet deg økonomisk på nytt. Null problem.

Feil igjen. Hun har som sagt ingen slike muligheter lenger. Og det er langt ifra umulig at det er akkurat det hun nå også innser.

Det er ikke noe annet enn bortkastet tid og krefter.

Situasjonen er bare fastlåst fordi du nekter å ta inn over deg at kvinnen du ønsker deg ikke har valgt deg, men ekteskapet sitt.

På en måte er det bortkastet tid og krefter, ja. Men det er dessverre helt nødvendig. Og derfor er det ikke bortkastet allikevel.

For de aller fleste normale mennesker er det ikke "lett" nei.

Det går ikke an å gardere seg mot å velge feil - noe du selv er et kongeeksempel på - men utover det så råder tanken om å finne en kompatibel partner for alle.

Jeg er et eksempel på hvor farlig forelskelsen (og følelser) kan være.

Skrevet

Feil. Hun har nå spilt sitt siste kort. Altså at hun skal kjøpe en bolig og flytte ut.

Hvis dette ikke skjer, eller vi fortsetter å ikke ha noen konstruktiv kontakt som nå, så er det faktisk slutt.

Hun har jo lovet å flytte ut før - og ombestemt seg. Hun har lovet deg et samliv før (antar jeg) og ombestemt seg. Jeg skjønner ikke at du mener du har noen grunn til å avvente hva hun kommer til å gjøre. Historien viser at hun vil ombestemme seg og ikke følge opp.

Feil igjen. Hun har som sagt ingen slike muligheter lenger. Og det er langt ifra umulig at det er akkurat det hun nå også innser.

Så fort hun legger bredsiden til - gir deg ei het natt, eller legger inn bud på et hus er du der igjen; Eager to please. Dessverre.

På en måte er det bortkastet tid og krefter, ja. Men det er dessverre helt nødvendig. Og derfor er det ikke bortkastet allikevel.

Det er ikke nødvendig. Det er bare bortkastet.

Avklaring har du fått for lenge siden.

Jeg er et eksempel på hvor farlig forelskelsen (og følelser) kan være.

Ja, eventuelt mangel på erfaring.

• Liker 3
Skrevet

Hun har jo lovet å flytte ut før - og ombestemt seg. Hun har lovet deg et samliv før (antar jeg) og ombestemt seg. Jeg skjønner ikke at du mener du har noen grunn til å avvente hva hun kommer til å gjøre. Historien viser at hun vil ombestemme seg og ikke følge opp.

Det vil ikke være like lett å selge en kjøpt bolig og flytte tilbake igjen. Spesielt ikke når det gamle boet er delt og skilsmissen gjennomført.

Men dette er bare hypotetiske vurderinger ifra min side. Inntil det faktisk skjer så er det verdiløst.

Så fort hun legger bredsiden til - gir deg ei het natt, eller legger inn bud på et hus er du der igjen; Eager to please. Dessverre.

God vilje ifra hennes side vil hjulpet på mye selvfølgelig.

Men det er ikke nok hvis det ikke gjennomføres.

Det er ikke nødvendig. Det er bare bortkastet.

Avklaring har du fått for lenge siden.

Det er mye mulig. Men jeg bruker den tiden jeg føler for allikevel.

Ja, eventuelt mangel på erfaring.

All verdens erfaring er ikke nok når det gjelder folk som er veldig usikre og ikke klarer å bestemme seg selv for noe. Da blir det nemlig en uendelig rekke av tomt prat som høres bra ut.

Skrevet (endret)

All verdens erfaring er ikke nok når det gjelder folk som er veldig usikre og ikke klarer å bestemme seg selv for noe. Da blir det nemlig en uendelig rekke av tomt prat som høres bra ut.

Det var din manglende erfaring med kvinner og forhold jeg siktet til... :roll: Og har man erfaring med denslags så kjenner man lusa på gangen når man kommer over et upålitelig eksemplar det ikke er noe poeng å bruke tid på.

Endret av Suzy
  • Liker 1
Skrevet

Det var din manglende erfaring med kvinner og forhold jeg siktet til... :roll: Og har man erfaring med denslags så kjenner man lusa på gangen når man kommer over et upålitelig eksemplar det ikke er noe poeng å bruke tid på.

Så det du sier er altså at alle kvinner er som henne?

Skrevet

Så det du sier er altså at alle kvinner er som henne?

Hvordan klarte du å lese det ut av det jeg skrev?

• Liker 2
Skrevet

Hvordan klarte du å lese det ut av det jeg skrev?

Kjenne lusa på gangen, skrev du. Og for å kunne kjenne igjen lusa på gangen så forutsetter nemlig det at man har truffet på noen lus ifra før.

Det hjelper nemlig ikke mye å ha truffet på de som ikke er lus.

Skrevet (endret)

Ja kjenne lusa på gangen... :roll:

Har man vært ute i verden og omgått mennesker så har man lært at ikke alle er snille. Til å begynne med er det ikke så lett å vite hvem som er snille og hvem som er slemme, men når man har opplevd litt forskjellig (og fått erfaring), så vil man begynne å kjenne igjen de som ikke er snille - før de rekker å være slemme mot deg.

Det betyr ikke at alle mennesker er slemme. Det betyr at med erfaring klarer man å skille ut de slemme fra før.

Skjønner du nå... ?

Endret av Suzy
  • Liker 2
Skrevet

Ja kjenne lusa på gangen... :roll:

Har man vært ute i verden og omgått mennesker så har man lært at ikke alle er snille. Til å begynne med er det ikke så lett å vite hvem som er snille og hvem som er slemme, men når man har opplevd litt forskjellig (og fått erfaring), så vil man begynne å kjenne igjen de som ikke er snille - før de rekker å være slemme mot deg.

Det betyr ikke at alle mennesker er slemme. Det betyr at med erfaring klarer man å skille ut de slemme fra før.

Skjønner du nå... ?

Ja, men det vet jeg faktisk.

Imidlertid tror jeg altså ikke at hun er noe direkte slemt individ. Eller ei såkalt lus.

Hun er nok heller et svakt menneske med en relativt sterk grad av indre usikkerhet.

Noe som langt ifra er problemfritt, da det styrer hele oppførselen hennes.

Mitt inntrykk er altså at hun selv tror på det hun sier; helt til hun så finner ut at hun allikevel ikke klarer å gjennomføre det i praksis. Av ulike årsaker.

Skjønner du da at slike individer er veldig vanskelige å forholde seg til?

Gjest Eurodice
Skrevet

Imidlertid tror jeg altså ikke at hun er noe direkte slemt individ. Eller ei såkalt lus.

Hun er nok heller et svakt menneske med en relativt sterk grad av indre usikkerhet.

Mitt inntrykk er altså at hun selv tror på det hun sier; helt til hun så finner ut at hun allikevel ikke klarer å gjennomføre det i praksis. Av ulike årsaker.

Jeg får en sterk følelse av at du ikke vil ha et likeverdig kjærlighetsforhold med en jevnbyrdig kvinne, men være denne svake, vankelmodige kvinnens "trygge havn" og "faste borg".

• Liker 3
Skrevet

Jeg får en sterk følelse av at du ikke vil ha et likeverdig kjærlighetsforhold med en jevnbyrdig kvinne, men være denne svake, vankelmodige kvinnens "trygge havn" og "faste borg".

Klart man vil føle at man har en verdi.

Men det betyr ikke at dama skal være så svak at hun ikke klarer å stå på egne ben.

Skrevet

Selvsagt er det vanskelig - men situasjonen er jo ikke på noe vis gunstig for deg (og du har jo gjentatt til det kjedsommelige at du bare inngår forhold på grunn av fordelene og at det er gunstig for deg) og livet lærer de fleste av oss at når man kommer i en ugunstig situasjon man ikke kan endre (for man kan ikke endre noe annet enn seg selv), så forlater man denne situasjonen.

Og jeg syns det er vanskelig å se for meg at hun er så hjelpeløs som du beskriver... Ar hun har forøkt å gi deg dette inntrykket kan jeg tro, men at hun faktisk er det... Hm... :vetikke:

Gjest Passing by
Skrevet (endret)

Selvsagt er det vanskelig - men situasjonen er jo ikke på noe vis gunstig for deg (og du har jo gjentatt til det kjedsommelige at du bare inngår forhold på grunn av fordelene og at det er gunstig for deg) og livet lærer de fleste av oss at når man kommer i en ugunstig situasjon man ikke kan endre (for man kan ikke endre noe annet enn seg selv), så forlater man denne situasjonen.

Og jeg syns det er vanskelig å se for meg at hun er så hjelpeløs som du beskriver... Ar hun har forøkt å gi deg dette inntrykket kan jeg tro, men at hun faktisk er det... Hm... :vetikke:

Å, hun er ikke mer hjelpeløs enn at hun faktisk klarer å skaffe seg en leilighet på egenhånd, pakke ned alt til seg og barna, flytte ut fra mannen og deretter si opp leilighet og flytte tilbake til mannen igjen. Og når hun er tilbake hos mannen igjen så er hun ikke mer hjelpeløs enn at hun spiller på Steinars strenger for å få estra penger til jul.. Hjelpeløs? Nei, det tror jeg er feil ord her, utspekulert derimot er nok et mye bedre ord. Jeg kan faktisk ikke ut fra noe av det Steinar forteller om denne damen se at hun kan bli bra nok, eller hvorfor han ikke klarer å forlate situasjonen?!

Endret av Passing by
Skrevet (endret)

Ja, det stemmer. Men det er altså veldig problematisk så lenge den andre parten hele tiden påstår at det skal bli gunstig(ere) for meg. Som i det siste tilfellet når hun altså påstår at hun skal kjøpe ny bolig og flytte.

En uendelig rekke av slike lovnader tar da ekstremt lang tid å avklare.

Hun er ikke hjelpeløs så lenge hun ikke er alene, nei.

Men jeg kan godt se for meg at hun rett og slett ikke vil klare seg alene. Noe hun sannsynligvis innser selv også. Og dermed blir det selvfølgelig veldig vanskelig å bestemme seg selv for å ta og gjennomføre et slikt valg.

Endret av Steinar40
Skrevet

Å, hun er ikke mer hjelpeløs enn at hun faktisk klarer å skaffe seg en leilighet på egenhånd, pakke ned alt til seg og barna, flytte ut fra mannen og deretter si opp leilighet og flytte tilbake til mannen igjen. Og når hun er tilbake hos mannen igjen så er hun ikke mer hjelpeløs enn at hun spiller på Steinars strenger for å få estra penger til jul.. Hjelpeløs? Nei, det tror jeg er feil ord her, utspekulert derimot er nok et mye bedre ord. Jeg kan faktisk ikke ut fra noe av det Steinar forteller om denne damen se at hun kan bli bra nok, eller hvorfor han ikke klarer å forlate situasjonen?!

Hun er som sagt et svakt menneske. Med sterk indre usikkerhet.

Dette skaper da i seg en oppførsel som gir inntrykket av at hun ikke er til å stole på, at hun er egoistisk og kravstor etc.

Jeg har lært mye (mer enn jeg ønsket) om hvordan folk oppfører seg når de har en slik indre usikkerhet; og hvor uheldig dette er både for dem selv og for andre folk i deres nærhet.

Skrevet

Hun er som sagt et svakt menneske. Med sterk indre usikkerhet.

Har du hørt om projesering?

Men du, Steinar? Hvorfor vil du ha denne kvinnen?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har du hørt om projesering?

Ja. Og jeg har hørt om rasjonalisering.

Men du, Steinar? Hvorfor vil du ha denne kvinnen?

Jeg vil ha henne hvis hun bestemmer seg for at hun vil være til glede og nytte for meg.

Ellers blir det selvfølgelig ingenting ut av noenting.

Endret av Steinar40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...