Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Din samvittighet er ren? Du har ingen skyld eller ansvar i denne situasjonen?

Jeg har gjort det jeg kan gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting som slo meg.... Ønsker du deg en kvinne i livet ditt, Steinar?

Altså - nå snakker jeg ikke om Vestlandsfloksa, men om du genrelt har et ønske om å finne deg en kvinne å leve sammen med resten av livet. Gjør du det?

• Liker 1
Skrevet

Jeg valgte at det skulle bli henne og meg i sammen for lang tid tilbake.

Og dermed er det hun som skal bestemme seg.

Hun har bestemt seg. Hun bor hos mannen sin med barna sine.

Hvorfor vil du ha ei dame du ikke elsker, ikke sier pene ting om, ikke er forelsket i og som ikke vil ha deg.

Hvorfor må du vente på at HUN skal velge?

Har du ikke fri vilje?

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg har gjort det jeg kan gjøre.

Sitat mitt innlegg nr. 260:

"Din samvittighet er ren? Du har ingen skyld eller ansvar i denne situasjonen? Sett deg i hennes manns sted. Kan du forestille deg hvordan det er å være hanrei og ha deg lurende i kulissene?

Har denne damen fått flere barn ettersom du stadig trekker inn dette med mindreårige barn? Hvis du har gitt riktige opplysninger tidligere, er den eldste 18 og den yngste 12-13 år.

For tusende gang, har du noensinne vært i et forhold før du la deg etter denne damen? For oss andre er det ikke noe problem å fortelle at vi kan ha vært i ett eller flere forhold."

Er det vanskelig for deg å svare på disse spørsmålene, Steinar?

Endret av Belladonna
Skrevet
:klaske: Steinar seriøst.... Har ikke ord for deg og hva du gidder :murvegg::spy:
Skrevet

En ting som slo meg.... Ønsker du deg en kvinne i livet ditt, Steinar?

Altså - nå snakker jeg ikke om Vestlandsfloksa, men om du genrelt har et ønske om å finne deg en kvinne å leve sammen med resten av livet. Gjør du det?

Tja, det kommer helt an på. Det er fordeler og ulemper med alt.

Må nok bare innrømme at denne situasjonen har gjort at jeg har mistet mye av motivasjonen i øyeblikket.

(I øyeblikket er det eneste jeg fokuserer på å tvinge igjennom en endelig konklusjon. Som altså betyr at hun bestemmer seg og gjennomfører sitt valg uten noe mer surr. Da trenger ikke jeg å tenke noe mer på hva som kunne ha vært.)

Ei eller annen kvinne er ikke bra nok for meg. Det må være hun jeg virkelig føler er den rette fordi hun viser meg det. Og da må ikke minst de praktiske forholdene ligge til rette for det også.

Men når jeg først har bestemt meg for noe så har jeg ikke lett for å ombestemme meg igjen.

Skrevet

Hun har bestemt seg. Hun bor hos mannen sin med barna sine.

Hvorfor vil du ha ei dame du ikke elsker, ikke sier pene ting om, ikke er forelsket i og som ikke vil ha deg.

Hvorfor må du vente på at HUN skal velge?

Har du ikke fri vilje?

Det finnes ingen fri vilje i et samfunn. Alle er avhengige av andre. Mer eller mindre.

Ikke minst i et forhold.

Skrevet

Det finnes ingen fri vilje i et samfunn. Alle er avhengige av andre. Mer eller mindre.

Ikke minst i et forhold.

Du er IKKE i et forhold.

Hun er i et forhold med mann, og barn. Hun har valgt det livet.

Hvorfor velger ikke du henne vekk?

• Liker 1
Skrevet

Du er IKKE i et forhold.

Hun er i et forhold med mann, og barn. Hun har valgt det livet.

Hvorfor velger ikke du henne vekk?

Fordi jeg har bestemt meg. Og nå er det hennes tur.

Hun skal velge og ta ansvaret for sitt valg.

Skrevet

Fordi jeg har bestemt meg. Og nå er det hennes tur.

Hun skal velge og ta ansvaret for sitt valg.

Hva har du bestemt deg for, da? At du vil ha en kvinne du ikke elsker, ikke sier pene ting om, ikke er forelsket i og som ikke vil ha deg.

Hun har bestemt seg, hun lever med mannen sin. Hva er det som gjør at du ikke forstår at det er et aktivt valg?

Handling sier langt mer enn ord for de aller fleste av oss.

• Liker 2
Skrevet

Hva har du bestemt deg for, da? At du vil ha en kvinne du ikke elsker, ikke sier pene ting om, ikke er forelsket i og som ikke vil ha deg.

Hun har bestemt seg, hun lever med mannen sin. Hva er det som gjør at du ikke forstår at det er et aktivt valg?

Handling sier langt mer enn ord for de aller fleste av oss.

Handling sier mer enn ord for de fleste, ja. Men jeg er ikke full av tomt prat i motsetning til de fleste.

Og du forstår tydeligvis ikke forskjellen på et aktivt og et passivt valg.

Et passivt valg foretar man seg når man f.eks ikke liker jobben sin, men bare blir der allikevel. På samme måte som når man blir i et ekteskap der man ikke er fornøyd.

Et aktivt valg betyr derimot at man gjør noe selv for å endre på situasjonen.

Skrevet

Handling sier mer enn ord for de fleste, ja. Men jeg er ikke full av tomt prat i motsetning til de fleste.

Og du forstår tydeligvis ikke forskjellen på et aktivt og et passivt valg.

Et passivt valg foretar man seg når man f.eks ikke liker jobben sin, men bare blir der allikevel. På samme måte som når man blir i et ekteskap der man ikke er fornøyd.

Et aktivt valg betyr derimot at man gjør noe selv for å endre på situasjonen.

Hun flyttet ut, og hun flyttet inn igjen. Aktivt valg.

Hva slags aktivt valg har du tatt i denne situasjonen?

• Liker 2
Gjest Passing by
Skrevet

Ja, hun har tatt et meget aktivt valg. Hun leide en leilighet, pakket ned sakene til seg og barna, tok med pikkpakket til den nye leiligheten. Så gjorde hun om valget, sa opp leiligheten, pakket ned sakene igjen og flyttet tilbake til mannen sin med alt det fører med seg av vanlige samlivsting (som f.eks. sex).

Så hun har tatt et aktivt valg, og hun er den som er i et forhold, ikke Steinar.

• Liker 2
Skrevet

Hva slags aktivt valg har du tatt i denne situasjonen?

Her strekker du begrepet "aktivt valg" veldig langt. Fram og tilbake er faktisk ikke dobbelt så langt, men å være akkurat like langt. På stedet hvil. Det er derfor et passivt valg.

Og det er ikke lett for meg å ta noe aktivt valg når mitt valg dreier seg om at det er hun som skal gjøre sitt valg.

Skrevet

Her strekker du begrepet "aktivt valg" veldig langt. Fram og tilbake er faktisk ikke dobbelt så langt, men å være akkurat like langt. På stedet hvil. Det er derfor et passivt valg.

Og det er ikke lett for meg å ta noe aktivt valg når mitt valg dreier seg om at det er hun som skal gjøre sitt valg.

Det er ikke noe passivt ved å pakke ungenes ting, finne leilighet og flytte både seg og barn TO ganger. Absolutt ingenting. I så fall er det du som strekker begrepet "passivt" alt for langt.

Men, det er ingen overraskelse at du utviser svært liten forståelse og innlevelse i andres saker. Til det er du for selvopptatt. Du undervurderer sterkt hvordan en slik prosess påvirker et menneske, og det er ganske enkelt feil å si at dette er et passivt valg hun har tatt.

Vi har prøvd å si det før: Det er INGENTING som hindrer deg i å ta et valg. På sett og vis har du tatt et også - nemlig å sitte på rævva og vente på noe som aldri kommer til å skje. Det er en behagelig form for ansvarsfraskrivelse det også - å si at du ikke får bestemt deg, fordi hun ikke bestemmer seg. I ditt hode kan det da fortsette å være slik at det er hennes skyld.

Men, den virker ikke på oss andre, fordi for oss er det tydelig at hun har tatt et valg - og det er aktivt et også.

Jeg synes forøvrig det er spesielt at et menneske som nærmer seg 50, enda ikke har innsett at han kun styrer seg selv, og ikke andre.

Skrevet

SÅ hun har tatt et aktivt valg, og flyttet til bake til mannen sin. Mens du har ikke tatt et valg i det hele tatt. I beste fall et passivt ett?

Jeg spør igjen, hvorfor vil du ha denne kvinnen?

Gjest Eurodice
Skrevet

Du er ekspert på å ro, Steinar. Det skal du ha.

Skrevet

Det er ikke noe passivt ved å pakke ungenes ting, finne leilighet og flytte både seg og barn TO ganger. Absolutt ingenting. I så fall er det du som strekker begrepet "passivt" alt for langt.

Men, det er ingen overraskelse at du utviser svært liten forståelse og innlevelse i andres saker. Til det er du for selvopptatt. Du undervurderer sterkt hvordan en slik prosess påvirker et menneske, og det er ganske enkelt feil å si at dette er et passivt valg hun har tatt.

Vi har prøvd å si det før: Det er INGENTING som hindrer deg i å ta et valg. På sett og vis har du tatt et også - nemlig å sitte på rævva og vente på noe som aldri kommer til å skje. Det er en behagelig form for ansvarsfraskrivelse det også - å si at du ikke får bestemt deg, fordi hun ikke bestemmer seg. I ditt hode kan det da fortsette å være slik at det er hennes skyld.

Men, den virker ikke på oss andre, fordi for oss er det tydelig at hun har tatt et valg - og det er aktivt et også.

Det eneste hun egentlig har funnet ut er at hun ikke ville bo i den leiligheten av ulike årsaker.

Og jeg har ikke sagt noe om at hun ikke har tatt noe valg nå. Da jeg ikke kan vite det med sikkerhet.

Jeg sier altså at hun fortsatt ikke har formidlet sitt valg til meg på noen redelig eller akseptabel måte.

Jeg synes forøvrig det er spesielt at et menneske som nærmer seg 50, enda ikke har innsett at han kun styrer seg selv, og ikke andre.

Jeg skrev dette; "Og det er ikke lett for meg å ta noe aktivt valg når mitt valg dreier seg om at det er hun som skal gjøre sitt valg."

Hva er det da du tror at jeg ikke forstår?

Skrevet

Det eneste hun egentlig har funnet ut er at hun ikke ville bo i den leiligheten av ulike årsaker.

Og jeg har ikke sagt noe om at hun ikke har tatt noe valg nå. Da jeg ikke kan vite det med sikkerhet.

Jeg sier altså at hun fortsatt ikke har formidlet sitt valg til meg på noen redelig eller akseptabel måte.

Jeg skrev dette; "Og det er ikke lett for meg å ta noe aktivt valg når mitt valg dreier seg om at det er hun som skal gjøre sitt valg."

Hva er det da du tror at jeg ikke forstår?

ro ro til fiskeskjær.. hvor mange bortforklaringer får vi der..

Skrevet

SÅ hun har tatt et aktivt valg, og flyttet til bake til mannen sin. Mens du har ikke tatt et valg i det hele tatt. I beste fall et passivt ett?

Jeg spør igjen, hvorfor vil du ha denne kvinnen?

Jeg vil ingenting med henne før hun bestemmer seg for oss i sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...