Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal friske opp hukommelsen din. Du sjikanerer oss kvinner som gruppe og kaller oss felleshøl, oppsop, løse osv. Begynner det å demre?

Nope. Jeg sier bare at det finnes et ukjent antall individer i gruppen kvinner som er felleshøl, oppsop, løse osv.

Intet nytt under solen i dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Nope. Jeg sier bare at det finnes et ukjent antall individer i gruppen kvinner som er felleshøl, oppsop, løse osv.

Intet nytt under solen i dette.

Og du synes slike betegnelser er helt greit å bruke? Har du tilsvarende for menn også?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Og du synes slike betegnelser er helt greit å bruke? Har du tilsvarende for menn også?

Det er ikke greit å bruke dette om enkeltindivider uten god grunn, nei.

Og for menn gjelder tilsvarende betegnelser som horebukk, oppsop, desperate osv.

Endret av Steinar40
Skrevet

Steinar,du blir mer og mer patetisk!

Hilsen mamma (og tante)

:babysmokk:

Skrevet

Jeg gjør som sagt det som er nødvendig.

Når man ikke er alene om en sak, og kan bestemme alt selv, så spiller det liten rolle hva man selv vil eller ønsker hvis den andre ikke vil eller ønsker det samme.

Det er problemet med å ikke være alene - i et nøtteskall.

News-flash Steinar, du ER alene. Hun er gift, bor med mann og barn.

• Liker 6
Skrevet

Jeg er forholdsvis ny her inne på KG, og har derfor ikke fått med meg så mange av dine innlegg Steinar40.

Det som slår meg når jeg leser det du skriver her i denne tråden, er at du må ha det utrolig vanskelig.

Jeg råder deg derfor til å tenke deg godt om, og ta en endelig avgjørelse på situasjonen du er i.

Alle hadde blitt bitre om de var hodestups forelsket i en person som var utilgjengelig, men samtidig gav uttrykk for at de ønsket å være sammen med en.

Du har sløst bort alt for mange år på å vente nå.

Gi slipp på denne kvinnen, og begynn å leve livet!

Du fortjener ei dame som er bare din, ei som kun ønsker deg, ei som vil bli gammel med deg og som elsker deg over alt her på jord.

Ikke ei som kanskje elsker deg, og kanskje ønsker seg en fremtid med deg.

Gi deg selv en sjanse.

:klemmer:

• Liker 1
Skrevet

News-flash Steinar, du ER alene. Hun er gift, bor med mann og barn.

Poenget mitt er at det er en fordel å være alene da man kan bestemme alt selv.

Skrevet

Jeg er forholdsvis ny her inne på KG, og har derfor ikke fått med meg så mange av dine innlegg Steinar40.

Det som slår meg når jeg leser det du skriver her i denne tråden, er at du må ha det utrolig vanskelig.

Jeg råder deg derfor til å tenke deg godt om, og ta en endelig avgjørelse på situasjonen du er i.

Alle hadde blitt bitre om de var hodestups forelsket i en person som var utilgjengelig, men samtidig gav uttrykk for at de ønsket å være sammen med en.

Du har sløst bort alt for mange år på å vente nå.

Gi slipp på denne kvinnen, og begynn å leve livet!

Du fortjener ei dame som er bare din, ei som kun ønsker deg, ei som vil bli gammel med deg og som elsker deg over alt her på jord.

Ikke ei som kanskje elsker deg, og kanskje ønsker seg en fremtid med deg.

Gi deg selv en sjanse.

:klemmer:

Ingen bra situasjon, nei.

Jeg skjønner at du er kvinne når du prater så lyrisk om forelskelsen.

Men forelskelsen er bare en liten del av dette.

Det som gjør det så vanskelig for meg er at jeg vet/føler at hun kunne være den rette hvis hun bare velger det selv. Og derfor vil jeg ikke gjøre feil.

Det er ikke ofte jeg har truffet på en av de rette. En naturlig personkjemi er ikke lett å finne. Ikke for meg ihvertfall.

Gjest Eurodice
Skrevet

Ingen bra situasjon, nei.

Det som gjør det så vanskelig for meg er at jeg vet/føler at hun kunne være den rette hvis hun bare velger det selv. Og derfor vil jeg ikke gjøre feil.

Det er ikke ofte jeg har truffet på en av de rette. En naturlig personkjemi er ikke lett å finne. Ikke for meg ihvertfall.

Det går over min forstand hvorfor du absolutt vil ha denne damen. Jeg har ikke lest annet fra deg enn negative uttalelser om henne. Hun er vinglete og uselvstendig, kan aldri ta en bestemmelse på egen hånd etc.

Når skal du ta inn over deg at hun ikke er interessert i deg, om hun noen gang har vært det? Hun har loppet deg for mange tusen, sender en sms i ny og ne, er sint innimellom, kaller deg en helvetes pikk osv. Hun er virkelig en dannet dame :ironi: .

• Liker 3
Gjest Passing by
Skrevet

Det går over min forstand hvorfor du absolutt vil ha denne damen. Jeg har ikke lest annet fra deg enn negative uttalelser om henne. Hun er vinglete og uselvstendig, kan aldri ta en bestemmelse på egen hånd etc.

Når skal du ta inn over deg at hun ikke er interessert i deg, om hun noen gang har vært det? Hun har loppet deg for mange tusen, sender en sms i ny og ne, er sint innimellom, kaller deg en helvetes pikk osv. Hun er virkelig en dannet dame :ironi: .

Men husk, hun kan være den rette hvis hun endrer seg fullstendig.

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er ikke det vi diskuterer du sa at du HOLDER PÅ Å KOMMER DEG VIDERE. Jeg sier at det er blank løgn. OG dusvarer at du er ikke alene, noe jeg svarer er blank løgn, du er alene, og DA svarer du at det er en fordel å være alene.

Det er ingen sammenheng mellom disse utsagnene dine, Steinar...

• Liker 4
Skrevet

Nei, fordelen er at om en kan bestemme noe sammen med noen har en noen og glede seg sammen med :). Blir jo litt kjedelig og bare glede seg selv hele tiden da. Blir sånn hva skal jeg gjøre for meg selv i dag da tankegang, jo jeg kan jo servere meg selv frokost på senga, det er jo hyggelig? :yvonne:

Skrevet

Nja. Det kan man om man er alene også. De fleste som lever i et parforhold lar ikke noen bestemme over seg, eller bestemmer over noen andre. Det høres litt ut som meg og venninna mi når vi var sju år.

De fleste i et parforhold tar hensyn til hverandre og gir utrykk for ting de ønsker skal tas hensyn til. Dette er hvertfall sånn jeg omgås søsken, ektemann, venninner og kollegaer som snart-tretti-åring.

At jeg eller mannen min kan ta avgjørelser for felleskapet, betyr ikke at vi mister frihet på noe vis. Vi deler heller ansvaret for Livet AS, om du vil.

Jeg synes det kommer frem at du har et utrolig skjeivt syn på forhold. Kanskje også kvinner, men ihvertfall forhold.

Det er litt trist å lese. Jeg håper du er verdens beste internettroll. For dersom dette er sant, så har du et tragisk liv i vente. Men ser at du er veldig selektiv i hva du svarer på. Kan jeg kjøre et lite revolverintervju?

1: Du snakker om å vente en viss tid, og at fjorten dagen uten kontakt er grensen. Hvor lenge skal du sette liver ditt på vent for en ukentlig hilsen eller klem på SMS? Til du er 60?

2: Hvor gammel er du nå?

3: Om du ikke er forelsket i henne, hvorfor står du så inderlig på?

4: Du sier at du ikke vil gi deg så lett, bla annet pga at hun har bare tatt et PASSIVT valg om å beholde en annen mann istedet for deg - du sier at grunnen er at du ikke vil se deg tilbake å angre. Om du gir henne 7 år til... Da har hun fått et tiår av livet ditt på venting, fundering, frustrasjon, økonomisk tap, og litt mer venting. Er det ikke en viss risiko for at du kommer til å se deg tilbake å angre på at du ikke satset penger på et annet kort litt tidligere?

5: Dersom det skal bli dere to og hun har problemer med bolig, kan hun ikke flytte inn hos deg? Om barna er nesten voksne, så er vel ikke en flytur for mammahelger ute av debatten? Det er jo fornuftig for henne mtp økonomi.

6: Innser du, på noe som helst nivå, at du fremstår som utrolig patetisk som lar henne bruke deg på denne måten?

7: Innser på, på noe som helst nivå, at det aldri kommer til å bli dere to?

8: Er noe av grunnen til at du ikke gir deg, en frykt for at du skal måtte innse at du har kastet bort flere år på henne? Og at du *trenger* at hun velger deg, for å rettferdiggjøre, tid, energi og penger kastet bort på henne...? Og at det er derfor du ikke gir deg, selv om det virker som om følelsene har kjølnet?

9: For å være så standhaftig etter ett menneske, er du sjokkerende uromantisk. Elsker du henne? Eller er du litt psyk?

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Nja. Det kan man om man er alene også.

Her tror jeg du har glemt et "ikke" :).

Dette var et meget bra, reflektert innlegg! Jeg vil tilføye noe angående punkt 5. Det er nettopp dette Steinar har mast om i flere år, at damen skal flytte til ham. Det er visst aldeles umulig for ham å tenke seg å flytte. I tilfelle du ikke har fått det med deg: Damen er gift. Hun var utro mot sin mann med Steinar. Han furnerte henne med penger slik at hun kunne få tak i en leilighet, og flyttet ut en periode. Nå er hun tilbake hos mannen igjen. For alle oss som har giddet å følge denne historien, er det opplagt at damen ikke er interessert. Men Steinar klamrer seg til halmstrå, for hun har ikke sagt dette med rene ord. Derfor er dette "forholdet" blitt et perpetuum mobile. Etterhver som nye lesere kommer til, maler han på denne historien.

Endret av Belladonna
  • Liker 2
Skrevet

Nei, det er ikke det vi diskuterer du sa at du HOLDER PÅ Å KOMMER DEG VIDERE. Jeg sier at det er blank løgn. OG dusvarer at du er ikke alene, noe jeg svarer er blank løgn, du er alene, og DA svarer du at det er en fordel å være alene.

Det er ingen sammenheng mellom disse utsagnene dine, Steinar...

Det jeg sa det var at jeg ikke kan bestemme for henne. Ikke sant?

Skrevet

Nja. Det kan man om man er alene også. De fleste som lever i et parforhold lar ikke noen bestemme over seg, eller bestemmer over noen andre. Det høres litt ut som meg og venninna mi når vi var sju år.

De fleste i et parforhold tar hensyn til hverandre og gir utrykk for ting de ønsker skal tas hensyn til. Dette er hvertfall sånn jeg omgås søsken, ektemann, venninner og kollegaer som snart-tretti-åring.

At jeg eller mannen min kan ta avgjørelser for felleskapet, betyr ikke at vi mister frihet på noe vis. Vi deler heller ansvaret for Livet AS, om du vil.

Jeg synes det kommer frem at du har et utrolig skjeivt syn på forhold. Kanskje også kvinner, men ihvertfall forhold.

Det er litt trist å lese. Jeg håper du er verdens beste internettroll. For dersom dette er sant, så har du et tragisk liv i vente. Men ser at du er veldig selektiv i hva du svarer på. Kan jeg kjøre et lite revolverintervju?

1: Du snakker om å vente en viss tid, og at fjorten dagen uten kontakt er grensen. Hvor lenge skal du sette liver ditt på vent for en ukentlig hilsen eller klem på SMS? Til du er 60?

2: Hvor gammel er du nå?

3: Om du ikke er forelsket i henne, hvorfor står du så inderlig på?

4: Du sier at du ikke vil gi deg så lett, bla annet pga at hun har bare tatt et PASSIVT valg om å beholde en annen mann istedet for deg - du sier at grunnen er at du ikke vil se deg tilbake å angre. Om du gir henne 7 år til... Da har hun fått et tiår av livet ditt på venting, fundering, frustrasjon, økonomisk tap, og litt mer venting. Er det ikke en viss risiko for at du kommer til å se deg tilbake å angre på at du ikke satset penger på et annet kort litt tidligere?

5: Dersom det skal bli dere to og hun har problemer med bolig, kan hun ikke flytte inn hos deg? Om barna er nesten voksne, så er vel ikke en flytur for mammahelger ute av debatten? Det er jo fornuftig for henne mtp økonomi.

6: Innser du, på noe som helst nivå, at du fremstår som utrolig patetisk som lar henne bruke deg på denne måten?

7: Innser på, på noe som helst nivå, at det aldri kommer til å bli dere to?

8: Er noe av grunnen til at du ikke gir deg, en frykt for at du skal måtte innse at du har kastet bort flere år på henne? Og at du *trenger* at hun velger deg, for å rettferdiggjøre, tid, energi og penger kastet bort på henne...? Og at det er derfor du ikke gir deg, selv om det virker som om følelsene har kjølnet?

9: For å være så standhaftig etter ett menneske, er du sjokkerende uromantisk. Elsker du henne? Eller er du litt psyk?

Jeg satser ingenting på henne som denne situasjonen er nå. Jeg venter bare på at hun skal bestemme seg selv for hva hun vil.

For å si det på en annen måte; så er alle mine følelser for henne lagt på is.

Men hvordan kan hun bruke meg når vi nesten ikke engang har kontakt lenger?

Poenget for meg er uansett at hun skal måtte ta sitt valg. Og ta konsekvensene det medfører.

Forøvrig er ikke barna nesten voksne, og hun bor langt borte ifra meg.

Skrevet

Det jeg sa det var at jeg ikke kan bestemme for henne. Ikke sant?

Men du kan bestemme for deg selv. Bestemme deg for at du har kastet bort nok tid. Bestemme deg for at du skal gå videre i livet og kanskje finne kvinnen i ditt liv. Bestemme deg for at nok er nok.

• Liker 1
Skrevet

Men du kan bestemme for deg selv. Bestemme deg for at du har kastet bort nok tid. Bestemme deg for at du skal gå videre i livet og kanskje finne kvinnen i ditt liv. Bestemme deg for at nok er nok.

Ja, og jeg har bestemt meg for at nok er nok, og at hun nå skal bestemme seg.

Skrevet

Ja, og jeg har bestemt meg for at nok er nok, og at hun nå skal bestemme seg.

Ksn du ikke svare på noen av de interessante og velformulerte spørsmålene du fikk lenger oppe da?

• Liker 1
Skrevet

Ksn du ikke svare på noen av de interessante og velformulerte spørsmålene du fikk lenger oppe da?

Jeg har svart, om enn ikke så veldig detaljert på alt.

Og selvfølgelig innser jeg at når jeg nå tvinger henne til å ta et valg så er det mest sannsynlige at hun "velger" å gjøre ingenting. Ettersom det er det enkleste for henne i praksis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...