Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser du hva du skriver selv? Og dette er hvor du står etter minst 3 år i samme suppa. Du har så tregt reaksjonsmønster at hun garantert regner med at hun kan ha det gående på dette viset i mange år til. Og hun har helt rett i det. For de aller fleste hadde arkivert dama for flere år siden. Hun har deg akkurat der hun vil ha deg, og kan løfte sin egen selvtillit ved å tenke på hvor lett hun kan få deg.

Det er din manglende evne til å sette deg inn i hvordan andre ser ting, som gjør at du ikke innser dette selv.

Du fikk åpenbart ikke med deg den første setningen jeg skrev.

Som sagt; det er tydelig også for meg at hun trenger å våkne opp.

Har du noen gode ideer angående dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Som sagt; det er tydelig også for meg at hun trenger å våkne opp.

Det er tydelig for meg at DU trenger å våkne opp og innse realitetene. Damen er IKKE interessert i deg! Hvis hun hadde villet ha deg, ville dere ha funnet en løsning forlengst. Jeg spør igjen som både jeg og mange andre har gjort flere ganger: Hvorfor mener du at hun skulle måtte flytte? Hvorfor kan ikke du gjøre dette?

Endret av Belladonna
  • Liker 3
Skrevet

Ja, du beskriver her en meget vanlig situasjon tenker jeg; spesielt når folk har fått noen år på baken - for å si det sånn.

Men en annen vanlig situasjon er at den ene parten er fornøyd (f.eks mannen) mens den andre parten (da kvinnen) ikke er like fornøyd med et slikt "dødt" parforhold.

Har hun (i dette eksemplet) da en "god" (rasjonell) grunn til å avslutte forholdet? Et forhold som inkluderer felles mindreårige barn.

Hvis du mener hun Floksla fra Nord, så har hun jo vært "og gresset på den andre siden" men fant ut at hun hadde det bedre i ekteskapet.

At hun klagde til deg om at hun ikke hadde det bra i ekteskapet var jo bare fordi hun skulle holde deg på gress så hun kunne skvise mer penger utav deg. Du skriver jo at dere ikke har hatt kontakt på månedsvis, så du kan jo ikke vite hvordan hun har det nå.

• Liker 2
Skrevet

Nå er det faktisk ganske mange som gjennom ørten tråder har fortalt deg hva denne dama tenker, men du lukker øyne og ører for det som blir sagt og maler om og om igjen på det samme år etter år.

Hvorfor ber du om råd når du ikke gidder å ta det til deg? Vil du vi skal fortelle deg det du vil høre, eller vil du ha sannheten og følge de rådene som blir gitt?

• Liker 4
Skrevet

Hvis du mener hun Floksla fra Nord, så har hun jo vært "og gresset på den andre siden" men fant ut at hun hadde det bedre i ekteskapet.

At hun klagde til deg om at hun ikke hadde det bra i ekteskapet var jo bare fordi hun skulle holde deg på gress så hun kunne skvise mer penger utav deg. Du skriver jo at dere ikke har hatt kontakt på månedsvis, så du kan jo ikke vite hvordan hun har det nå.

Var vel ei uke sia sist vi hadde kontakt.

Hvor hun skrev at hun ikke finner noe sted å bo (ennå).

Skrevet

Nå er det faktisk ganske mange som gjennom ørten tråder har fortalt deg hva denne dama tenker, men du lukker øyne og ører for det som blir sagt og maler om og om igjen på det samme år etter år.

Hvorfor ber du om råd når du ikke gidder å ta det til deg? Vil du vi skal fortelle deg det du vil høre, eller vil du ha sannheten og følge de rådene som blir gitt?

Jeg kunne tenke meg gode råd angående hva jeg kan gjøre for å vekke henne.

Gjest Eurodice
Skrevet

:klaske::klaske::murvegg::murvegg:

• Liker 3
Skrevet

Du trenger ikke det. Hun ER våken og har det slik hun vil. Mann og familieliv som hun er en del av, og en "ikke-elsker" som sikler på avstand og får henne til å føle seg verdifull og begjært.

• Liker 2
Skrevet

Du trenger ikke det. Hun ER våken og har det slik hun vil. Mann og familieliv som hun er en del av, og en "ikke-elsker" som sikler på avstand og får henne til å føle seg verdifull og begjært.

Jaja, hvis hun virkelig klarer å føle seg verdifull og begjært av min oppførsel som den er nå, så må hun være merkeligere enn jeg kan forestille meg!

Men bare gudene vet når det kommer til kvinnfolk! :kari:

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jaja, hvis hun virkelig klarer å føle seg verdifull og begjært av min oppførsel som den er nå, så må hun være merkeligere enn jeg kan forestille meg!

Her stikker hoven frem igjen. Din ustanselig negative generalisering er avskyelig! Hvor mange kvinner kjenner du personlig? Har du noensinne hatt et forhold? Det glir du behendig unna å svare på.

Jeg har vært borti en mann som var akkurat som deg. Andre gangen vi møttes, legger han ut om hva jeg kan få lov til og ikke få lov til. Jeg kan få være sammen med venninner som han godkjenner, men ikke ut på byen uten ham, osv. osv. Kanskje det faktisk var deg?

Det ble ikke flere treff.

Endret av Belladonna
  • Liker 6
Skrevet

Hun trenger ikke puseord og blomster. Hun vet at hun kan knipse og du kommer løpende, fordi du sitter og venter på at hun skal våkne. Dine ord.

Du bare plager deg selv og visner bort mens du venter. Det blir litt som å sette seg ned å vente på at drømmedama skal vokse ut av et tomatplante. Du kommer ingen vei. Dump henne fullstendig. Ikke vent på hva hun skal gjøre. Dropp henne som en brukt truse og kjøp en ny. Ikke se deg tilbake.

• Liker 2
Gjest SemperFi
Skrevet

Steinar40 er en bitter mann som troller.

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet

Hun trenger ikke puseord og blomster. Hun vet at hun kan knipse og du kommer løpende, fordi du sitter og venter på at hun skal våkne. Dine ord.

Du bare plager deg selv og visner bort mens du venter. Det blir litt som å sette seg ned å vente på at drømmedama skal vokse ut av et tomatplante. Du kommer ingen vei. Dump henne fullstendig. Ikke vent på hva hun skal gjøre. Dropp henne som en brukt truse og kjøp en ny. Ikke se deg tilbake.

"Jeg er den du veit, sier aldri nei, kommer alltid løpende til deg..." :ler:

• Liker 1
Skrevet

Det er for meg helt åpenbart at dersom hun plutselig hadde funnet ut at hun skulle velge deg (hvilket jeg meget sterkt betviler vil skje, bare for å ha det sagt), så ville du tatt henne tilbake anytime.

Det er denne vissheten hun seiler på og som hun sørger for å nære fra tid til annen, antakelig for å booste seg selv litt når hun trenger det.

Hadde det ikke vært for at dette er det eneste "forholdet" du har hatt med det motsatte kjønn ville du ha kassert henne for lenge, lenge siden. Ingen bør finne seg i en slik oppførsel.

• Liker 3
Skrevet

Det er for meg helt åpenbart at dersom hun plutselig hadde funnet ut at hun skulle velge deg (hvilket jeg meget sterkt betviler vil skje, bare for å ha det sagt), så ville du tatt henne tilbake anytime.

Det er denne vissheten hun seiler på og som hun sørger for å nære fra tid til annen, antakelig for å booste seg selv litt når hun trenger det.

Og hva skal så vitsen være med dette hvis hun overhodet ikke er interessert?

Skrevet

Og hva skal så vitsen være med dette hvis hun overhodet ikke er interessert?

Hun trenger jo ikke være interessert - det er et selvtillitsboost å vite at hun har deg rundt lillefingeren.

Det får henne til å føle seg attraktiv og verdsatt og flott - og ikke minst får det henne til å føle seg trygg for hun har alltid et alternativ (om enn dårligere) å falle tilbake på om det skulle skjære seg med gubben.

Enkel psykologi.

• Liker 2
Skrevet

Hun trenger jo ikke være interessert - det er et selvtillitsboost å vite at hun har deg rundt lillefingeren.

Det får henne til å føle seg attraktiv og verdsatt og flott - og ikke minst får det henne til å føle seg trygg for hun har alltid et alternativ (om enn dårligere) å falle tilbake på om det skulle skjære seg med gubben.

Enkel psykologi.

Tja, det er sikkert ikke umulig at mange kvinner fungerer på en slik måte som du/dere sier.

Men for en mann (som meg) blir det imidlertid en rimelig ubegripelig oppførsel.

Jeg vet at kvinner generelt sett har et større behov for trygghet og oppmerksomhet enn de fleste menn har, men det er altså umulig for meg å kunne forstå henne (sette meg inn i hennes situasjon).

Jeg forstår at hun ønsker trygghet hvis hun velger å flytte ut. Så spørsmålet er nok heller om ikke dette behovet hennes er større enn behovet for en selvtillitsboost.

Skrevet

Tja, det er sikkert ikke umulig at mange kvinner fungerer på en slik måte som du/dere sier.

Men for en mann (som meg) blir det imidlertid en rimelig ubegripelig oppførsel.

Jeg vet at kvinner generelt sett har et større behov for trygghet og oppmerksomhet enn de fleste menn har, men det er altså umulig for meg å kunne forstå henne (sette meg inn i hennes situasjon).

Jeg forstår at hun ønsker trygghet hvis hun velger å flytte ut. Så spørsmålet er nok heller om ikke dette behovet hennes er større enn behovet for en selvtillitsboost.

For en gangs skyld har ikke dette her noe med kvinners generelle behov å gjøre. Dette er EN kvinne og hennes behov.

Boost er det hun vil ha - og det får hun, fordi du er ute av stand til å trekke deg unna. Om det er fordi du ikke har noen empatiske evner eller om det er fordi du vil fornekte at du har blitt brukt (og derfor fortsetter å la deg bruke), vet jeg ikke. Det er nå engang slik det er.

Du har spurt kvinner om råd - du har fått det. Ta det til deg, sett opp et tankekart, se lyset og kom deg ut i verden.

• Liker 3
Skrevet

For en gangs skyld har ikke dette her noe med kvinners generelle behov å gjøre. Dette er EN kvinne og hennes behov.

Boost er det hun vil ha - og det får hun, fordi du er ute av stand til å trekke deg unna. Om det er fordi du ikke har noen empatiske evner eller om det er fordi du vil fornekte at du har blitt brukt (og derfor fortsetter å la deg bruke), vet jeg ikke. Det er nå engang slik det er.

Du har spurt kvinner om råd - du har fått det. Ta det til deg, sett opp et tankekart, se lyset og kom deg ut i verden.

Det er langt ifra utenkelig at selvtillitsboost har vært viktig for henne.

Hun har den typen personlighet (dessverre).

Men dette er ikke noe hun får av meg lenger.

På den annen side vil hun ha behov for trygghet/støtte etter et samlivsbrudd.

Om hun føler at hun vil få denne tryggheten/støtten igjennom meg er en annen sak.

Det er nemlig mange uløste problemer.

Og dermed kan sikkert tryggheten i det hun har nå føles som større (og mer praktisk) enn noe hun ikke vet hva blir.

Jeg tviler ikke på at hennes ekteskap ikke fungerer på alle plan slik hun ønsker seg det, men de har felles mindreårige barn, krangler stort sett ikke og klarer å samarbeide i hverdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...