Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så da har du altså ikke valgt henne bort, du har valgt å vente. Jeg forsøker å finne ut hva det er du venter på? Hun har jo sagt i klartekst at hun ikke vil ha deg.

Hun sier aldri noe i klartekst. Veldig effektiv måte å dra ut tiden på.

Det er ikke en rasjonell måte å oppføre seg på, men som sagt effektivt for å bare dra ut tiden.

Hun kommer heller ikke til å oppnå noe med det, uten at hun gjør et aktivt valg, men om hun forstår dette gjenstår altså å se.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Steinar, helt ærlig. Klarer du virkelig ikke å se at hun har oppnådd å ha deg på gress, og som økonomisk støtte i mange, mange år?

MENS hun er gift med mannen sin? Klarer du virkelig ikke å se at hun kynisk utnytter deg?

For de aller fleste andre mennesker er dette nok til å ta et AKTIVT valg om å gi faen, og komme seg videre.

Ikke elsker du henne, ikke er du forelsket i henne, ikke vil du ha henne, det eneste du vil er å vente på at hun skal si at hun ikke vil ha deg. Noe hun har sagt, I KLARTEKST; da hun flyttet tilbake til mannen sin for over ett år siden. Handling sier langt mer enn ord, du vet det?

• Liker 2
Skrevet

Steinar, helt ærlig. Klarer du virkelig ikke å se at hun har oppnådd å ha deg på gress, og som økonomisk støtte i mange, mange år?

MENS hun er gift med mannen sin? Klarer du virkelig ikke å se at hun kynisk utnytter deg?

For de aller fleste andre mennesker er dette nok til å ta et AKTIVT valg om å gi faen, og komme seg videre.

Ikke elsker du henne, ikke er du forelsket i henne, ikke vil du ha henne, det eneste du vil er å vente på at hun skal si at hun ikke vil ha deg. Noe hun har sagt, I KLARTEKST; da hun flyttet tilbake til mannen sin for over ett år siden. Handling sier langt mer enn ord, du vet det?

Tja, hun har ihvertfall absolutt ingen som helst mulighet til å kunne utnytte meg slik situasjonen er nå.

Og kanskje det er en del av poenget for meg?

Skrevet

Tja, hun har ihvertfall absolutt ingen som helst mulighet til å kunne utnytte meg slik situasjonen er nå.

Og kanskje det er en del av poenget for meg?

Hva slags poeng?

Poenget her er vel at du i årevis henger etter ei dame du ikke liker, ikke elsker og ikke har noe godt å si om. OG ikke minst som ikke vil ha deg.

Er du masochist?

• Liker 2
Skrevet

Hva slags poeng?

Poenget her er vel at du i årevis henger etter ei dame du ikke liker, ikke elsker og ikke har noe godt å si om. OG ikke minst som ikke vil ha deg.

Er du masochist?

Nei. Jeg skal bare tvinge igjennom en endelig avgjørelse. Uavhengig av om hun velger passivt eller aktivt. Valget blir uansett hennes.

Skrevet

Hvorfor? klarer du ikke velge selv?

Jeg valgte at det skulle bli henne og meg i sammen for lang tid tilbake.

Og dermed er det hun som skal bestemme seg.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Du kommer til å vente til det gror mose på deg, men det er nå i grunnen ikke mitt problem. Jeg er bare himmelfallen over at en mann som nærmer seg femti år ikke er i stand til å sette strek og gå videre. Hun tok valget om å ikke være med deg da hun gikk tilbake til mannen sin. Du er verdens største vattnisse som bare setter livet på vent for dette kvinnemennesket. Det burde ikke spille noen som helst rolle hva hun sier eller mener. DU burde bare sette strek og gå videre.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skrev at 14 dager er for liten tid til å kunne trekke noen endelig konklusjon utifra. Hvor lang tid det vil ta vet jeg ikke ennå. Det vet jeg først når jeg føler det selv.

14 dager du liksom... :fnise:

Det skulle ikke forundre meg mye om vi nå nærmer oss en konklusjon med stormskritt her, nå som hun begynner å innse at det ikke er noen flere fordeler for henne å få i denne situasjonen.

Eller hva tror du?

Kilde: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=503034&st=1160

Men uansett så er det nå ihvertfall bare det som gjenstår; den endelige konklusjonen.

Ting du skrev for over halvannet år siden, kunne like gjerne ha vært skrevet i går. Absolutt ingenting har endret seg på over halvannet år.

Jeg har aldri møtt noen som er så treg i oppfattelsen (alternativt: besatt) som det du er.

Skrevet

Du kommer til å vente til det gror mose på deg, men det er nå i grunnen ikke mitt problem. Jeg er bare himmelfallen over at en mann som nærmer seg femti år ikke er i stand til å sette strek og gå videre. Hun tok valget om å ikke være med deg da hun gikk tilbake til mannen sin. Du er verdens største vattnisse som bare setter livet på vent for dette kvinnemennesket. Det burde ikke spille noen som helst rolle hva hun sier eller mener. DU burde bare sette strek og gå videre.

Hvis hun ikke gjør et aktivt og konstruktivt valg så ER det allerede satt strek ifra min side.

Jeg skal bare sørge for at hun må ta et valg, og at hele ansvaret dermed er hennes.

Skrevet

14 dager du liksom... :fnise:

Kilde: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=503034&st=1160

Ting du skrev for over halvannet år siden, kunne like gjerne ha vært skrevet i går. Absolutt ingenting har endret seg på over halvannet år.

Jeg har aldri møtt noen som er så treg i oppfattelsen (alternativt: besatt) som det du er.

Det tar dessverre eksepsjonelt lang tid når man har med handlingslammede individer å gjøre. Og da snakker altså jeg om henne.

Selvfølgelig vet jeg at jeg kunne ha kuttet henne ut for lengst, men innstillingen og oppførselen hennes irriterer meg. Rett og slett.

Skrevet

Det tar dessverre eksepsjonelt lang tid når man har med handlingslammede individer å gjøre. Og da snakker altså jeg om henne.

Selvfølgelig vet jeg at jeg kunne ha kuttet henne ut for lengst, men innstillingen og oppførselen hennes irriterer meg. Rett og slett.

Hun er ikke handlingslammet, og hun lider heller ikke av beslutningsvegring. Hun har valgt å flytte ut fra mannen sin, og hun valgte å flytte inn til ham igjen også.

Den eneste som er handlingslammet her, det er deg. Tenk å være en godt voksen mann, og ikke ha evnen eller styrken til å bestemme noe selv. Tragisk.

Skrevet (endret)

Det tar dessverre eksepsjonelt lang tid når man har med handlingslammede individer å gjøre.

facepalm.gif Pot. Kettle. Black.

Så hun irriterer deg og du straffer henne med å.... sette livet ditt på pause for at hun skal få ta akkurat de valgene hun vil. Makes perfect sense.

Du er smart, Steinar. Ikke gi opp. Og mest du venter kan du lete etter gryta med gull ved foten av regnbuen. Den er der nok, om du leter lenge nok.

Tøvete innlegg av meg, men folk denger deg full i fornuft fra venstre og høyre - og du tar ikke brødsmulen vett til deg. Ønsker deg til lykke med de neste åtte årene, for denne damen kommer ikke til å velge deg, hverken aktivt eller inaktivt. Hun har heller ikke en dritt å tjene på å aktivt velge deg bort, så da kan vi konkludere med at du venter som en trofast hund til det gror mose på deg.

Endret av Tirkes
  • Liker 2
Skrevet

Hun er ikke handlingslammet, og hun lider heller ikke av beslutningsvegring. Hun har valgt å flytte ut fra mannen sin, og hun valgte å flytte inn til ham igjen også.

Noe hun også angret på senere. Så hun er faktisk både handlingslammet og forvirret.

Den eneste som er handlingslammet her, det er deg. Tenk å være en godt voksen mann, og ikke ha evnen eller styrken til å bestemme noe selv. Tragisk.

Jeg har bestemt meg forlengst. Først bestemte jeg meg for at det skulle bli henne og meg i sammen.

Så bestemte jeg meg for at hun skal måtte ta et valg selv OG ta ansvaret for dette valget alene.

Skrevet

Ja det er ikke tvil om at det er snakk om handlingslammede individer. Jeg tror aldri jeg har sett en så sendrektig mann noen steder - noen sinne.

Du sitter fortsatt på stubben din og håper på at hun skal se din vei .. og påstår at du må vente til hun velger.

At du i det hele tatt vurderer å stå der med lua i hånda om hun en eller annen gang i løpet av de kommende 8-10-15 årene kanskje velger deg er over min fatteevne. De aller fleste av oss innser at noe ikke er liv laga og går videre - uansett hvor vondt og vanskelig det kan være.

Skrevet

Så hun irriterer deg og du straffer henne med å.... sette livet ditt på pause for at hun skal få ta akkurat de valgene hun vil. Makes perfect sense.

Du er smart, Steinar. Ikke gi opp. Og mest du venter kan du lete etter gryta med gull ved foten av regnbuen. Den er der nok, om du leter lenge nok.

Tøvete innlegg av meg, men folk denger deg full i fornuft fra venstre og høyre - og du tar ikke brødsmulen vett til deg. Ønsker deg til lykke med de neste åtte årene, for denne damen kommer ikke til å velge deg, hverken aktivt eller inaktivt. Hun har heller ikke en dritt å tjene på å aktivt velge deg bort, så da kan vi konkludere med at du venter som en trofast hund til det gror mose på deg.

Livet mitt er som det er. Og jeg gjør egentlig akkurat som jeg vil. Det eneste som kunne ha endret på mitt liv; det ville vært hvis hun og jeg faktisk hadde en normal kontakt. Noe vi altså ikke har.

Og dermed går livet mitt videre akkurat som før. Det finnes ingenting som heter å sett livet på pause.

Og det som kommer til å skje; det er selvfølgelig at jeg før eller senere konkluderer med at hun har tatt sitt (passive) valg; hvis denne situasjonen fortsetter som nå.

Og mitt liv fortsetter å gå videre. Som det altså har gjort hele tiden. Uavhengig av henne. Vi er alle alene.

Skrevet

Ja det er ikke tvil om at det er snakk om handlingslammede individer. Jeg tror aldri jeg har sett en så sendrektig mann noen steder - noen sinne.

Du sitter fortsatt på stubben din og håper på at hun skal se din vei .. og påstår at du må vente til hun velger.

At du i det hele tatt vurderer å stå der med lua i hånda om hun en eller annen gang i løpet av de kommende 8-10-15 årene kanskje velger deg er over min fatteevne. De aller fleste av oss innser at noe ikke er liv laga og går videre - uansett hvor vondt og vanskelig det kan være.

Tja, om vi nå mister all kontakt i en del år fremover; og hun så skulle kontakte meg igjen da; så kommer jeg til å vurdere hva jeg vil på det tidspunktet.

Men kjenner jeg meg selv rett så kommer det da til å være for sent.

Skrevet

Jeg valgte at det skulle bli henne og meg i sammen for lang tid tilbake.

Og dermed er det hun som skal bestemme seg.

Jeg har valgt at det skal bli meg og George Clooney for årevis siden.. Så nå venter jeg bare på at han skal bestemme seg!

• Liker 4
Skrevet

Jeg har valgt at det skal bli meg og George Clooney for årevis siden.. Så nå venter jeg bare på at han skal bestemme seg!

Ja, ei gift dame med mindreårige barn og som bor langt vekk; er vel ikke så veldig mye mer realistisk egentlig.

Gjest Eurodice
Skrevet

Ja, ei gift dame med mindreårige barn og som bor langt vekk; er vel ikke så veldig mye mer realistisk egentlig.

Din samvittighet er ren? Du har ingen skyld eller ansvar i denne situasjonen? Sett deg i hennes manns sted. Kan du forestille deg hvordan det er å være hanrei og ha deg lurende i kulissene?

Har denne damen fått flere barn ettersom du stadig trekker inn dette med mindreårige barn? Hvis du har gitt riktige opplysninger tidligere, er den eldste 18 og den yngste 12-13 år.

For tusende gang, har du noensinne vært i et forhold før du la deg etter denne damen? For oss andre er det ikke noe problem å fortelle at vi kan ha vært i ett eller flere forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...