Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, det stemmer. Men det er altså veldig problematisk så lenge den andre parten hele tiden påstår at det skal bli gunstig(ere) for meg. Som i det siste tilfellet når hun altså påstår at hun skal kjøpe ny bolig og flytte.

En uendelig rekke av slike lovnader tar da ekstremt lang tid å avklare.

Jeg kan skjønne det tar tid første gangen - men etter mange, mange år med dette tullet kan jeg ikke begripe at det skal være så jævlig tidkrevende å skjønne at dette blir det ikke noe av...? :vetikke:

Hun er ikke hjelpeløs så lenge hun ikke er alene, nei.

Men jeg kan godt se for meg at hun rett og slett ikke vil klare seg alene. Noe hun sannsynligvis innser selv også. Og dermed blir det selvfølgelig veldig vanskelig å bestemme seg selv for å ta og gjennomføre et slikt valg.

Hvorfor skulle hun ønske å være alene?

Det er jo ikke på noen måte gunstig for henne å være det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Og jeg har hørt om rasjonalisering.

Jeg vil ha henne hvis hun bestemmer seg for at hun vil være til glede og nytte for meg.

Ellers blir det selvfølgelig ingenting ut av noenting.

Så du ser ikke at du framstår som svakt menneske, med en sterk indre usikkerhet, i langt større grad enn henne.

Og spørsmålet er HVORFOR vil du ha henne?

Det tyder på svakhet og sterk indre usikkerhet at du ikke klarer å svare på dette. Det eneste du sier er at hun må bestemme.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan skjønne det tar tid første gangen - men etter mange, mange år med dette tullet kan jeg ikke begripe at det skal være så jævlig tidkrevende å skjønne at dette blir det ikke noe av...? :vetikke:

Når hun separerer seg og flytter i leilighet så er det ikke helt unormalt å tro at hun mener noe med det.

Når hun så flytter tilbake etter over ett år, men sier at hun angrer på det; så er heller ikke det helt unormalt.

Et samlivsbrudd er ofte opprivende og langtekkelige greier; der en eller begge parter er usikre på hva de egentlig vil.

Men som sagt så ser jeg at det egentlig er hennes indre usikkerhet som er det største problemet. Sammen med en masse praktiske problemer selvfølgelig.

Hvorfor skulle hun ønske å være alene?

Det er jo ikke på noen måte gunstig for henne å være det?

Åpenbart ikke.

Skrevet

Så du ser ikke at du framstår som svakt menneske, med en sterk indre usikkerhet, i langt større grad enn henne.

Og spørsmålet er HVORFOR vil du ha henne?

Det tyder på svakhet og sterk indre usikkerhet at du ikke klarer å svare på dette. Det eneste du sier er at hun må bestemme.

Jeg sier at hun må bestemme seg.

Jeg bestemte meg for flere år siden.

Skrevet

Jeg sier at hun må bestemme seg.

Jeg bestemte meg for flere år siden.

Jeg spør ikke OM du har bestemt seg, jeg spør hvorfor du vil ha henne? Ser du forskjellen?

Skrevet

Når hun separerer seg og flytter i leilighet så er det ikke helt unormalt å tro at hun mener noe med det.

Nei det er det ikke, men hvor lenge siden er dette og hvor avhengig var hun av din økonomiske støtet for å få til flyttingen?

Når hun så flytter tilbake etter over ett år, men sier at hun angrer på det; så er heller ikke det helt unormalt.

Det er ikke unormalt å angre eller ikke unormalt å tro hun mener det hun sier?

Uansett - hva var grunen til at hun flyttet tilbake? Det er rimelig god grunn til å tro at når man har gått gjennom brudd og separasjon, flyttet alle eiendeler, revet opp barna osv osv osv så går man ikke tilbake på det uten videre og uten å ha tenkt gjennom det.

jeg tror hun sier hun angrer for å holde deg varm.

Et samlivsbrudd er ofte opprivende og langtekkelige greier; der en eller begge parter er usikre på hva de egentlig vil.

Men som sagt så ser jeg at det egentlig er hennes indre usikkerhet som er det største problemet. Sammen med en masse praktiske problemer selvfølgelig.

Samlivsbrudd er opprivende greier ja, men det hører til unntakene at folk flytter inn og ut på den måten hun har gjort og at det tar så lang tid som du tror det gjør.

Det er bare tøys og unnskyldninger.

Skrevet

Nei det er det ikke, men hvor lenge siden er dette og hvor avhengig var hun av din økonomiske støtet for å få til flyttingen?

100% avhengig av min økonomiske støtte.

Det er ikke unormalt å angre eller ikke unormalt å tro hun mener det hun sier?

Ingen av delene er unormalt.

Uansett - hva var grunen til at hun flyttet tilbake? Det er rimelig god grunn til å tro at når man har gått gjennom brudd og separasjon, flyttet alle eiendeler, revet opp barna osv osv osv så går man ikke tilbake på det uten videre og uten å ha tenkt gjennom det.

jeg tror hun sier hun angrer for å holde deg varm.

Det hun har sagt til meg er at hun flyttet tilbake fordi hun ikke likte seg i leiligheten, og fordi han (mannen) ville ha henne tilbake.

Hun ville derfor gjøre et siste forsøk; for deretter å si at hun angret på dette også.

Samlivsbrudd er opprivende greier ja, men det hører til unntakene at folk flytter inn og ut på den måten hun har gjort og at det tar så lang tid som du tror det gjør.

Det er bare tøys og unnskyldninger.

Det er unnskyldninger som viser at hun er usikker, ja. Usikker på det aller meste.

Skrevet

Jeg spør ikke OM du har bestemt seg, jeg spør hvorfor du vil ha henne? Ser du forskjellen?

Jeg vil at hun skal bestemme seg. Noe annet fokuserer jeg ikke på nå.

Skrevet

Jeg vil at hun skal bestemme seg. Noe annet fokuserer jeg ikke på nå.

Du må da vite hvorfor du vil ha noen?

Hun vil jo ikke ha deg, det har hun bestemt seg for.

Skrevet

Du må da vite hvorfor du vil ha noen?

Hun vil jo ikke ha deg, det har hun bestemt seg for.

Og isåfall vil selvfølgelig ikke jeg ha henne heller.

Skrevet

100% avhengig av min økonomiske støtte.

Akkurat.

Så hvorfor tror du hun ville overbevise deg om at hun ville ha deg?

Det hun har sagt til meg er at hun flyttet tilbake fordi hun ikke likte seg i leiligheten, og fordi han (mannen) ville ha henne tilbake.

Hun ville derfor gjøre et siste forsøk; for deretter å si at hun angret på dette også.

Pfft.

Forutsatt at de har vært gift riktig lenge (ettersom de har så store unger), så er det jo bare tøv å "gi det et siste forsøk". De har jo garantert hatt noe opp og ned tidligere og kunne avklare dette uten å flytte hit og dit.

Og om hun er sånn en god mor og husmor så skjønner hun helt sikkert at det ikke er bra for ungene med slik usikkerhet heller.

Hun flyttet tilbake fordi hun ville ha mannen sin og livet deres. ikke noe annet.

Det er unnskyldninger som viser at hun er usikker, ja. Usikker på det aller meste.

Hun er ikek mye usikker.

Da hun ville noe så var hun ikke sen om å handle - ergo vil hun ikke nå.

Skrevet (endret)

Og isåfall vil selvfølgelig ikke jeg ha henne heller.

Jaha? Så du vil egentlig ikke ha henne? All den stund hun ikke vil ha deg?

Hvorfor vil du ha denne kvinnen, Steinar. Det er et enkelt spørsmål. Jeg lurer på hvorfor det er så vanskelig å svare på?

Endret av KateW
Skrevet

Akkurat.

Så hvorfor tror du hun ville overbevise deg om at hun ville ha deg?

Den ser jeg. Men hvis hun i utgangspunktet ikke ville noe som helst med det så hadde hun ikke flyttet ut i over ett år.

Pfft.

Forutsatt at de har vært gift riktig lenge (ettersom de har så store unger), så er det jo bare tøv å "gi det et siste forsøk". De har jo garantert hatt noe opp og ned tidligere og kunne avklare dette uten å flytte hit og dit.

Og om hun er sånn en god mor og husmor så skjønner hun helt sikkert at det ikke er bra for ungene med slik usikkerhet heller.

Hun flyttet tilbake fordi hun ville ha mannen sin og livet deres. ikke noe annet.

Hun ville åpenbart heller bo der enn i den leiligheten ihvertfall.

Og selvfølgelig var ungenes beste også en sterkt medvirkende årsak.

Vil jeg tro.

Hun er ikek mye usikker.

Da hun ville noe så var hun ikke sen om å handle - ergo vil hun ikke nå.

Hun er faktisk forferdelig sen om å handle. Og det er akkurat derfor dette har tatt så psykt lang tid. Dessverre.

Den ideelle løsningen for henne hadde vært at jeg bodde et sted i nærheten.

Men så enkelt var det ikke.

Skrevet

Jaha? Så du vil egentlig ikke ha henne? All den stund hun ikke vil ha deg?

Hvorfor vil du ha denne kvinnen, Steinar. Det er et enkelt spørsmål. Jeg lurer på hvorfor det er så vanskelig å svare på?

Det er vanskelig å svare på fordi hva jeg vil med henne avhenger helt av hva hun vil, hva hun klarer å bestemme seg for, og ikke minst hva hun klarer å gjennomføre i praksis.

Skrevet

Ok, her er noen svar på HVORFOR man vil ha et menneske.

Jeg elsker henne.

Hun er et fantastisk menneske.

Jeg kan ikke leve uten henne.

Hun er kvinnen i mitt liv.

For eksempel.

Svar som ikke sier noe om HVORFOR man vil ha et menneske er:

Fordi hun må bestemme seg først.

Hører du at det ikke er svar på spørsmålet?

Og når du altså ikke vet hvorfor du vil ha henne, så er det ingen her som forstår hvorfor du ikke kan gi slipp, når hun har gjort det for lenge siden.

• Liker 2
Skrevet

Ok, her er noen svar på HVORFOR man vil ha et menneske.

Jeg elsker henne.

Hun er et fantastisk menneske.

Jeg kan ikke leve uten henne.

Hun er kvinnen i mitt liv.

For eksempel.

Alt det ovenstående vil gjelde hvis hun bestemte seg og satset alt på oss i sammen. Men så lenge hun ikke bestemmer seg så gjelder ingenting av dette.

Ser du da forutsetningen som gjelder?

Svar som ikke sier noe om HVORFOR man vil ha et menneske er:

Fordi hun må bestemme seg først.

Hører du at det ikke er svar på spørsmålet?

Og når du altså ikke vet hvorfor du vil ha henne, så er det ingen her som forstår hvorfor du ikke kan gi slipp, når hun har gjort det for lenge siden.

Jeg vet altså hvorfor jeg vil ha henne. Men det gjelder en forutsetning som er alpha og omega.

Og det største problemet er da at hun fortsatt ikke har fortalt meg i klartekst at hun har gitt slipp. Mye mulig at det bare er feighet ifra hennes side, men da tar det altså lenger tid for meg å kunne vite det.

Skrevet

Hvordan kan en som har hundset deg i åtte år, være kvinnen i ditt liv?

Men det er altså derfor du vil ha henne? Fordi hun er kvinnen i ditt liv?

Som sagt, å flytte tilbake til mannen sin, er klartekst.

Skrevet

Hvordan kan en som har hundset deg i åtte år, være kvinnen i ditt liv?

Men det er altså derfor du vil ha henne? Fordi hun er kvinnen i ditt liv?

Hun kunne bli det hvis hun ville det selv. Men det er ingenting jeg kan se i dag som tyder på at det kommer til å skje.

Som sagt, å flytte tilbake til mannen sin, er klartekst.

Ikke så lenge hun påstår at hun angrer og at hun skal kjøpe bolig og flytte.

Skrevet

Har du hørt at du er din egen lykkes smed, Steinar, og vet du hva det betyr?

Vil du bidra til kjøp av denne boligen? TROR hun at du vil bidra til kjøp?

Jeg mistenker at hun forteller deg dette for å få penger.

Gjest Eurodice
Skrevet

Hun kunne bli det hvis hun ville det selv. Men det er ingenting jeg kan se i dag som tyder på at det kommer til å skje.

Ikke så lenge hun påstår at hun angrer og at hun skal kjøpe bolig og flytte.

Hvem skulle finansiere en ny bolig da tro, Steinar? Har damen såpass høy inntekt at hun kan få banklån? Hvorfor tror du forresten på hva hun sier? Hun har sagt mye oppigjennom årene, som ikke har holdt vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...