Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg svarte at det er hun som må vurdere sin situasjon. Og så bestemme seg utifra denne.

Og Kate spurte hvordan du tror mannen hennes følte det da hun skulle flytte.

Hvordan du tror barna hennes følte det da mor og far flyttet fra hverandre?

Hvordan tror du hun føler det når du initierer brudd, også ikke gjør noe for å vise henne interesse, annet enn å sende penger?

Hun lurte også på om du hadde besøkt henne i den nye leiligheten og om du gjorde noe aktivt for å støtte henne.

Ikke noe av dette svarte du på.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Hvordan tror du hun føler det når du initierer brudd, også ikke gjør noe for å vise henne interesse, annet enn å sende penger?

Hun lurte også på om du hadde besøkt henne i den nye leiligheten og om du gjorde noe aktivt for å støtte henne.

Tlføyelse: Kate spurte også om han elsket henne. I mine øyne virker det ikke som om kjærligheten er særlig fremtredende. Steinar har en gang for alle bestemt seg for at han SKAL ha denne damen uansett hvor lang tid det tar.

Skrevet

Ettersom mannen ville ha henne hjem igjen så går jeg utifra at han ikke syns det var så bra.

Etter hva jeg har forstått så har ikke barna lidd noen nød. Men at det aldri blir noen avklaring er selvfølgelig ikke bra for dem heller.

Det var vanskelig å besøke henne der når leiligheten ikke var langt unna etc. De var jo også bare separerte og begge fortsatt usikre. Kan ikke huske at jeg fikk noen invitasjon heller. Dessuten likte hun seg altså ikke i leiligheten. Samtidig som jeg måtte være hemmelig.

Dermed var det ikke akkurat lett å være aktiv.

Tror hun mer så på det som en tenkepause i ekteskapet. Som tydeligvis ble forkortet pga mistrivsel og at han ville ha henne hjem.

Noe hun så angret på etterpå. Men i praksis ble det ett skritt frem og to tilbake.

Skrevet

Tlføyelse: Kate spurte også om han elsket henne. I mine øyne virker det ikke som om kjærligheten er særlig fremtredende. Steinar har en gang for alle bestemt seg for at han SKAL ha denne damen uansett hvor lang tid det tar.

Kvinner og menn ser sannsynligvis litt ulikt på dette med kjærlighet.

Som vanlig.

Men selvfølgelig er jeg fortsatt glad i henne; selv i denne særdeles uheldige situasjonen som virkelig ikke gir noen som helst grobunn for kjærlighet og forelskelse!

Hun påstår også at hun er glad i meg. Ellers hadde jeg selvfølgelig kastet inn håndkleet for lengst.

Skrevet

Etter hva jeg har forstått så har ikke barna lidd noen nød. Men at det aldri blir noen avklaring er selvfølgelig ikke bra for dem heller.

Så du mener de ikke merket at mamma flyttet ut?

"Lidd noen nød" betyr i mitt hode at de fikk mat og hadde tak over hodet - spørsmålet er om det ikke kan føles en tanke traumatisk med flyttingen og ikke minst stemningen som måtte ha oppstått mellom foreldrene...

Det var vanskelig å besøke henne der når leiligheten ikke var langt unna etc. De var jo også bare separerte og begge fortsatt usikre. Kan ikke huske at jeg fikk noen invitasjon heller. Dessuten likte hun seg altså ikke i leiligheten. Samtidig som jeg måtte være hemmelig.

Dermed var det ikke akkurat lett å være aktiv.

Dette må være noe av det mest tafatte jeg har lest på lenge.... :roll:

Var leiligheten vegg i vegg med ektemannens ettersom du ikke en gang kunne komme dit på kaffe??

Og "ikke fikk invitasjon"????? Hallo??? :kari: Om du virkelig ville vinne henne, sørge for at hun forsto at du var der for henne, klar for å ta imot, klar for å støtte og aktivt støttet så hadde du jo troppet opp - med blomster, no less - og gratulert henne, snakket og stilt opp.

Og du måtte vel ikke kaste deg inn døra og jukke på henne umuiddelbart? Jeg kan tenkte meg mange måter å omgås på som ikke ville røpe at dere du hadde hatt sex en gang. Faktisk.

Jeg tenker at det ikke er så innmari mystisk at hun har gått tilbake til mannen sin når du viser deg å være bare passiv og full av ord og null handling...

• Liker 2
Skrevet

"Lidd noen nød" betyr i mitt hode at de fikk mat og hadde tak over hodet - spørsmålet er om det ikke kan føles en tanke traumatisk med flyttingen og ikke minst stemningen som måtte ha oppstått mellom foreldrene...

Jeg var jo ikke der så det er vanskelig for meg å få noe detaljert inntrykk. Men hun er en god mor. Og prioriterer barna først. Dessuten har de vært venner - på en måte. Ihvertfall ikke direkte uvenner og mye krangling.

Var leiligheten vegg i vegg med ektemannens ettersom du ikke en gang kunne komme dit på kaffe??

Og "ikke fikk invitasjon"????? Hallo??? :kari: Om du virkelig ville vinne henne, sørge for at hun forsto at du var der for henne, klar for å ta imot, klar for å støtte og aktivt støttet så hadde du jo troppet opp - med blomster, no less - og gratulert henne, snakket og stilt opp.

Og du måtte vel ikke kaste deg inn døra og jukke på henne umuiddelbart? Jeg kan tenkte meg mange måter å omgås på som ikke ville røpe at dere du hadde hatt sex en gang. Faktisk.

Jeg tenker at det ikke er så innmari mystisk at hun har gått tilbake til mannen sin når du viser deg å være bare passiv og full av ord og null handling...

Komme innom på kaffe når man bor mange timer unna er faktisk ikke helt enkelt. Dessuten ville han altså ha henne tilbake. Ikke spesielt artig for meg å være der som et hår i suppa da.

Og jeg mener fortsatt at det er viktig at hun bestemmer seg selv. Helst at de blir enige om det. Da blir det enklere.

Jeg prøvde lenge å presse henne men det fungerte altså ikke.

Gjest Eurodice
Skrevet

Bravo, Suzy! Men tror du Steinar noensinne er i stand til å se ting fra et annet synspunkt enne sitt eget?

• Liker 1
Skrevet

Ikke spesielt artig for meg å være der som et hår i suppa da.

Puler du ei gift dame, ER du et hår i suppa...

• Liker 3
Skrevet

Jeg var jo ikke der så det er vanskelig for meg å få noe detaljert inntrykk. Men hun er en god mor. Og prioriterer barna først. Dessuten har de vært venner - på en måte. Ihvertfall ikke direkte uvenner og mye krangling.

Komme innom på kaffe når man bor mange timer unna er faktisk ikke helt enkelt. Dessuten ville han altså ha henne tilbake. Ikke spesielt artig for meg å være der som et hår i suppa da.

Og jeg mener fortsatt at det er viktig at hun bestemmer seg selv. Helst at de blir enige om det. Da blir det enklere.

Jeg prøvde lenge å presse henne men det fungerte altså ikke.

Hørt om hotell? Hadde du virkelig villet så hadde du ordnet deg et hotellrom og besøkt henne.

Skrevet

Hørt om hotell? Hadde du virkelig villet så hadde du ordnet deg et hotellrom og besøkt henne.

Har du hørt om å føle seg som et hår i suppa?

Og hva hindret/hindrer henne ifra å vise litt initiativ egentlig?

Ingenting som jeg kan se.

Gjest Eurodice
Skrevet

Men nå har det seg slik at hun har flyttet tilbake til ektemannen. Han tvang henne sikkert ikke. Dette er et tydelig tegn på at hun ikke er interessert i deg (mer). Hvor mye mer og hva skal til før dette går opp for deg?

• Liker 1
Skrevet

Men nå har det seg slik at hun har flyttet tilbake til ektemannen. Han tvang henne sikkert ikke. Dette er et tydelig tegn på at hun ikke er interessert i deg (mer). Hvor mye mer og hva skal til før dette går opp for deg?

Jeg skal ha en endelig avklaring først.

Skrevet

Jeg skal ha en endelig avklaring først.

Du bør endre "skal" til "vil", innse at du ikke rår over andre mennesker og kanskje aldri vil få avklaringen, bla om til en blank side og starte på nytt.

• Liker 1
Skrevet

Du bør endre "skal" til "vil", innse at du ikke rår over andre mennesker og kanskje aldri vil få avklaringen, bla om til en blank side og starte på nytt.

Jeg velger å la henne vise meg om hun er den rette eller ikke.

Det tar tid. Spørsmålet er bare hva hun "velger" å gjøre.

Impulsive valg er noe jeg uansett ikke ville basert livet mitt på.

Skrevet

Jeg velger å la henne vise meg om hun er den rette eller ikke.

Det tar tid. Spørsmålet er bare hva hun "velger" å gjøre.

Impulsive valg er noe jeg uansett ikke ville basert livet mitt på.

Det har gått årevis, og hun har flyttet tilbake til mannen sin. Hva er impulsivt med det?

Skrevet

Det har gått årevis, og hun har flyttet tilbake til mannen sin. Hva er impulsivt med det?

Absolutt ingenting. Og det er egentlig bra. Selv om jeg ikke akkurat alltid har sett det sånn.

Det viktigste er uansett at hun gjør det rette valget. Det er nemlig minst like viktig for meg.

AnonymBruker
Skrevet

For hvem var det enkleste å reise fra tror du? Du har jo ingen som binder deg til hjemstedet. Hun har tross alt barn. Ikke så lett å reise fra dem.

Skrevet

For hvem var det enkleste å reise fra tror du? Du har jo ingen som binder deg til hjemstedet. Hun har tross alt barn. Ikke så lett å reise fra dem.

Barn som også har en far, ja.

Hun må forstå at hun også må satse på meg hvis jeg skal satse noe mer på henne.

Skrevet

Barn som også har en far, ja.

Hun må forstå at hun også må satse på meg hvis jeg skal satse noe mer på henne.

Så hun måtte flytte fra ungene, men du ikke bevise noe?

Hun satset jo. Hun flyttet ut, men har det ikke slått deg at når du ikke viste noe initiativ til å ville backe henne opp, bare satt på andre siden av landet og forlangte at hun skulel bevise overfor deg hvor interessert hun var, så ga det henne et innblikk i hvordan fremtiden med deg kunne komme til å bli og skremte henne fra å satse mer?

Hun gikk tilbake til det trygge livet med en mann som ønsker henne og sannsynligvis skjønner at unger er viktigere enn jobben til en inngrodd ungkar fra Enebakk...

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...