Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du hørt at du er din egen lykkes smed, Steinar, og vet du hva det betyr?

Vil du bidra til kjøp av denne boligen? TROR hun at du vil bidra til kjøp?

Jeg mistenker at hun forteller deg dette for å få penger.

Hun har villet at jeg skulle kjøpe tidligere, ja. Men det er lenge siden nå. Ikke ville jeg det heller selvfølgelig. Jeg kjøper ingen bolig jeg ikke skal bo i selv.

Har ikke vært noe mer snakk om det på lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem skulle finansiere en ny bolig da tro, Steinar? Har damen såpass høy inntekt at hun kan få banklån? Hvorfor tror du forresten på hva hun sier? Hun har sagt mye oppigjennom årene, som ikke har holdt vann.

Jeg kjenner ikke til hennes økonomi lenger.

Og jeg tror ikke på noe i utgangspunktet. Først måtte det skjedd noe konstruktivt ifra hennes side.

Skrevet

Skrevet

Ja, men så enkelt er det aldri når noe involverer flere personer enn en selv.

Skrevet

Ja, men så enkelt er det aldri når noe involverer flere personer enn en selv.

Da vet du ikke hva det betyr. Er du lykkelig nå? Med mindre der er masochist, som jeg har spurt om før, så sannsynligvis ikke.

Vil du fortsette å være ulykkelig og vente på ei som ikke vil ha deg? Da skaper du din egen ulykke.

Dersom du går videre, og lever livet ditt slik du vil ha det. Så skaper du din egen lykke.

Du er ikke avhengig av andre for å være lykkelig.

Skrevet

Da vet du ikke hva det betyr. Er du lykkelig nå? Med mindre der er masochist, som jeg har spurt om før, så sannsynligvis ikke.

Vil du fortsette å være ulykkelig og vente på ei som ikke vil ha deg? Da skaper du din egen ulykke.

Dersom du går videre, og lever livet ditt slik du vil ha det. Så skaper du din egen lykke.

Du er ikke avhengig av andre for å være lykkelig.

Det å være lykkelig er ikke noen normal tilstand. En lykkefølelse varer bare i korte perioder.

Hovedsaken er å være fornøyd med tingenes tilstand. Noe som ikke er helt lett så lenge saker og ting er uavklarte eller problematiske.

Men det kan jo være annet som er bra for det. Og tiden leger alle sår som det så fint heter. Det er ikke bare å knipse med fingrene. Ikke for meg ihvertfall.

Gjest Eurodice
Skrevet

Det å være lykkelig er ikke noen normal tilstand. En lykkefølelse varer bare i korte perioder.

Hovedsaken er å være fornøyd med tingenes tilstand. Noe som ikke er helt lett så lenge saker og ting er uavklarte eller problematiske.

Men det kan jo være annet som er bra for det. Og tiden leger alle sår som det så fint heter. Det er ikke bare å knipse med fingrene. Ikke for meg ihvertfall.

Det hjelper veldig å være realistisk og ikke gå og gruble i årevis på hvordan livet kunne vært dersom, hvis, såfremt, ifall...

Skrevet

Det hjelper veldig å være realistisk og ikke gå og gruble i årevis på hvordan livet kunne vært dersom, hvis, såfremt, ifall...

Noen mennesker er nok naturlige grublere.

Gjest Eurodice
Skrevet

Noen mennesker er nok naturlige grublere.

Det er jeg av natur også. Men det nytter ikke å hengi seg til ørkesløse drømmerier om hvordan noe kunne ha vært. Se forøvrig min signatur og lær av den.

Skrevet

Det er jeg av natur også. Men det nytter ikke å hengi seg til ørkesløse drømmerier om hvordan noe kunne ha vært. Se forøvrig min signatur og lær av den.

Og derfor er det viktig for meg at hun bestemmer seg. Så slipper jeg å gruble noe mer over det.

Skrevet

Og derfor er det viktig for meg at hun bestemmer seg. Så slipper jeg å gruble noe mer over det.

Evt kan du bestemme selv en gang for alle og slippe å gruble.

Skrevet (endret)

Evt kan du bestemme selv en gang for alle og slippe å gruble.

Det er viktig for meg at hun bestemmer seg. Og derfor har jeg bestemt meg for det.

Endret av Steinar40
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å spille for Manchester United. Så nå venter jeg bare på at Alex Ferguson også skal bestemme seg.

Du har bestemt deg for at tolkningsdama skal bli kjæresten din. Når du maler igjen og igjen om at hun skal bestemme seg, mener du vel at hun skal bestemme seg for det samme?

Det du har skrevet her viser at du skjønner forskjellen mellom et aktivt valg og et passivt valg. Hvis hun skal velge deg, vil det være et aktivt valg. Å velge deg bort, kan hun gjøre med et passivt valg. Rett og slett ved ikke å velge deg. De fleste her inne mener vel at det er det hun har gjort når hun etter åtte år ikke har bestemt seg for det samme som deg - nemlig at dere bør bli kjærester. Og når dette valget understrekes av at hun i løpet av denne tiden har flyttet tilbake til mannen sin, nærmer det seg et aktivt valg. Eller hva mener du?

Men det som virkelig er mysteriet her, er det KateW prøver å finne ut av. Du har knapt et godt ord å si om dama. Hvis jeg husker riktig fra tråder noen år tilbake, er hennes beste egenskap at hun er huslig. Det du bruker mange år av livet ditt på, er ikke å jakte drømmekvinnen, men å tvinge en endelig avvisning ut av en dame som kunne vært et brukbart koneemne dersom hun hadde hatt en helt annen personlighet.

Du har et helt bedritent kvinnesyn og mangler fullstendig evnen til å kommunisere normalt med omverdenen. Det er derfor naturlig om du har et begrenset tilbud på kjærestemarkedet. Men du kan garantert finne noen som passer deg bedre enn tolkningsdama. Tro meg, det finnes mye rart der ute.

• Liker 4
Skrevet

Lykke til med spill for Manchester Fønix.

Og ang. damen ... hun kan bli bra nok - så om det samme gjelder deg - så har du kanskje en stor fotballkarriere forran deg :sjenert:

Skrevet

Forholdet ditt har vært dødt eller dårlig lenge; egentlig ferdig og over i en lengre tid.

Hva skal (skulle) til før du våger å ta valget og bryte ut?

At jeg klarer å mote meg opp. Man er jo som regel glad i personen selv om ting ikke funker.

Hva er de største bekymringene dine?

At gutten skal bli såra.

Hvilke faktorer hindrer eller hindret deg?

Frykt for å såre gutten.

Er nettopp kommet ut av et forhold selv. Vi ble enige om det sammen, men jeg hadde gått og tenkt på det lenge, men ikke vært sikker nok på at jeg var usikker nok til å gjøre det slutt - om det gir mening. Var og er glad i fyren, men følelsene er ikke riktige.

Er ikke redd for å være alene, så det har aldri vært en hindring.

Skrevet

Poenget er at det er ditt ansvar, ikke hennes, hvordan du har det.

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å spille for Manchester United. Så nå venter jeg bare på at Alex Ferguson også skal bestemme seg.

Du er deg selv lik! :ler:

Men hvis liknelsen din skulle blitt litt relevant så måtte SAF først ha lovet deg at du skal bli den nye STORE stjernespilleren på United ;) hehe

Du har bestemt deg for at tolkningsdama skal bli kjæresten din. Når du maler igjen og igjen om at hun skal bestemme seg, mener du vel at hun skal bestemme seg for det samme?

Selvfølgelig. Ettersom det har vært underforstått hele tiden.

Men det har alltid vært forutsetninger i mitt valg. Hun må virkelig ville det, bestemme seg for det, og ikke minst gjennomføre det i praksis. Satse alt på oss i sammen! Ellers er mitt opprinnelige valg ugyldig. Selvfølgelig.

Det du har skrevet her viser at du skjønner forskjellen mellom et aktivt valg og et passivt valg. Hvis hun skal velge deg, vil det være et aktivt valg. Å velge deg bort, kan hun gjøre med et passivt valg. Rett og slett ved ikke å velge deg. De fleste her inne mener vel at det er det hun har gjort når hun etter åtte år ikke har bestemt seg for det samme som deg - nemlig at dere bør bli kjærester. Og når dette valget understrekes av at hun i løpet av denne tiden har flyttet tilbake til mannen sin, nærmer det seg et aktivt valg. Eller hva mener du?

Det er ikke umulig. Og det er akkurat dette jeg nå finner ut av i den nærmeste framtid. Noe som selvfølgelig kommer til å bestemme mitt valg også.

Men det som virkelig er mysteriet her, er det KateW prøver å finne ut av. Du har knapt et godt ord å si om dama. Hvis jeg husker riktig fra tråder noen år tilbake, er hennes beste egenskap at hun er huslig. Det du bruker mange år av livet ditt på, er ikke å jakte drømmekvinnen, men å tvinge en endelig avvisning ut av en dame som kunne vært et brukbart koneemne dersom hun hadde hatt en helt annen personlighet.

Jeg fokuserer bare på en endelig avklaring i dette øyeblikk. Hvilke egenskaper hun har eller ikke har er ikke interessant for meg slik denne situasjonen er i øyeblikket.

Du har et helt bedritent kvinnesyn og mangler fullstendig evnen til å kommunisere normalt med omverdenen. Det er derfor naturlig om du har et begrenset tilbud på kjærestemarkedet. Men du kan garantert finne noen som passer deg bedre enn tolkningsdama. Tro meg, det finnes mye rart der ute.

Tja, har du egentlig noe bedre kvinnesyn selv når du sier at "det finnes mye rart der ute"? :smoke:

Det er riktignok sant, men dog.

Skrevet (endret)

Forholdet ditt har vært dødt eller dårlig lenge; egentlig ferdig og over i en lengre tid.

Hva skal (skulle) til før du våger å ta valget og bryte ut?

At jeg klarer å mote meg opp. Man er jo som regel glad i personen selv om ting ikke funker.

Hva er de største bekymringene dine?

At gutten skal bli såra.

Hvilke faktorer hindrer eller hindret deg?

Frykt for å såre gutten.

Er nettopp kommet ut av et forhold selv. Vi ble enige om det sammen, men jeg hadde gått og tenkt på det lenge, men ikke vært sikker nok på at jeg var usikker nok til å gjøre det slutt - om det gir mening. Var og er glad i fyren, men følelsene er ikke riktige.

Er ikke redd for å være alene, så det har aldri vært en hindring.

Dere var heldige som klarte å kommunisere og bli enige om en løsning i sammen.

Noe ikke alle klarer. Verken det å kommunisere eller å bli enige. Ofte vil den ene ut av det mens den andre vil ha det som det er. Og da er det ikke lett lenger.

Spesielt ikke når man har felles mindreårige barn i sammen også.

Endret av Steinar40
Skrevet

Jeg fokuserer bare på en endelig avklaring i dette øyeblikk. Hvilke egenskaper hun har eller ikke har er ikke interessant for meg slik denne situasjonen er i øyeblikket.

Så dersom hun hadde utført en kjønnskifte operasjon og blitt mann, så hadde det vært deg revnende likegyldig, fordi hun må bestemme seg? Om det gjør deg bifil, eller homofil i samme slengen, er ikke interessant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...