Gå til innhold

Spellemannprisen, Plumbo og mokkamann


Gjest Koala Lompa

Anbefalte innlegg

Skal jeg være helt ærlig, så synes jeg at Plumbo var bra samlet som i refleks ikke snudde seg og kjørte knyttneven i trynet på han som hev øl over ham med den nedverdigende kommentaren om at han ikke var verdt hans champagne. Når noen går fra å være verbal til å bli fysisk, så er det lov å forsvare seg. Det var et grovt overtramp.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper så inderlig at Plumbo-vokalisten har fått med seg all støtten han har fått og at han ikke har vondt på grunn av kommentaren han kom med. Han er vel den eneste som faktisk viser ydmykhet i denne saken.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså at bandenes egne fans kritiserte Madcon og Kaizers for kvinnehat og vold? Virkelig?!

Sjekk gruppenes Facebook-sider!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper så inderlig at Plumbo-vokalisten har fått med seg all støtten han har fått og at han ikke har vondt på grunn av kommentaren han kom med. Han er vel den eneste som faktisk viser ydmykhet i denne saken.

Fins det måter å kontakte ham på for å vise støtte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk gruppenes Facebook-sider!

Madcon sin vegg renner ikke akkurat over av støtte hahhaa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er rasistisk med mokka, egentlig? Hvis noen hadde kalt en hvit fyr for melismann hadde ingen reagert.

Mens fittehøl er greit, tydeligvis. :roll:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk gruppenes Facebook-sider!

Ja, litt kritikk der. Så får vi se om media (spesielt Dagbladet) dekker dette.

Og vi får se om artisttullingene som kastet seg på hetsbølgen også ber om unnskyldning. Tullinger som Aksel Hennie, f.eks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest z0roaster

Madcon-gutta har en lang historie med rasistiske kommentarer om hvite.

I tillegg drev Tshawe med hets av kvinner, og brukte blant annet det kvinnelige kjønnsorgan som en negativ bemerkning. Han snakket også nedsettende om hvordan han kom til å gjøre en "jente-versjon" av et eller annet.

Han kommer jo fra et musikkmiljø som er kjent for kvinnediskriminerende tekster og anti-hvitt rasehat, så dette er vel bare naturlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt kritikk der. Så får vi se om media (spesielt Dagbladet) dekker dette.

Og vi får se om artisttullingene som kastet seg på hetsbølgen også ber om unnskyldning. Tullinger som Aksel Hennie, f.eks.

Aftenposten.no skriver:

Ekstrem interesse

At saken i hvert fall vekket helt ekstrem oppmerksomhet, er det ingen tvil om. Aftenpostens nettrapport fra Folketeatret rett etter hendelsen fikk større trafikk enn noen annen enkeltsak siden Utøya-terroren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest z0roaster

Skal jeg være helt ærlig, så synes jeg at Plumbo var bra samlet som i refleks ikke snudde seg og kjørte knyttneven i trynet på han som hev øl over ham med den nedverdigende kommentaren om at han ikke var verdt hans champagne. Når noen går fra å være verbal til å bli fysisk, så er det lov å forsvare seg. Det var et grovt overtramp.

Det handler ikke så mye om å være samlet. Han stiller seg med lua i hånda fordi han selv er 100% overbevist om at han har gjort noe galt. Dessverre er dette et temmelig utpreget trekk hos hvite mennesker, og spesielt skandinaver. Når noen viser harme og blir tilstrekkelig emosjonelt aggressive, utvikler vi automatisk skyldfølelse uavhengig av hva som har skjedd rent objektivt. Vi så det samme med Frode Øverli.

Slikt kan utnyttes av mennesker som fungerer på en annen måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at både Kaizers og Madcon har "skværet" opp med plumbo og anser saken avsluttet. Det burde kanskje vi også gjøre.

Eller ikke..

Det er en enorm debatt som ulmer i kjølvannet av denne episoden.

Ikke bare er det snakk om det såkalte rasismekortet som støtt og stadig blir dratt opp av under-eksponerte, oppmerksomhetssyke og pr-kåte mennesker.

Madcon nekter fortsatt å beklage seg for eventuelle ytringer, og tar heller gladelig i mot beklagelse fra plumbo. "de sa dumme ting først."

Kaizers-Terjes unnskyldning var i overkant billig og påtvunget og tildels løgnaktig.

Aksel Hennie prøver nå det beste han kan for å ro bry nattas fyllekule ved hjelp av ei ny tegning. Av to mokkabønner og et "fittehøl". Artig.

Og stakkars Tone Damli da. Hu som har glemt at kua har vært kalv. For ett kvarters tid siden.

Her er ikke saken lagt død akkurat.

Her er det mange som bør gå ettåførti hakk inn i seg selv. Begynn å leit etter unnskyldninga.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Hvem er forresten han fyren som stod og snakket med Kaizer-Terje før hendelsen, og som kom bort til bordet og sa noe i sinne til Blokkhus som mikrofonen ikke fanget opp? Er det ingen som kan leppelese og se hva dama som stod ved sammen med Terje sa?

Han sier;

Du ska kje snakka sånn te folk... Du ska kje snakke sånn te folk. Det gjer du ikkje.

Så nå at de to + hu dama sto bak der og planla det hele... Man ser han gitaristen helle øl i glasset, så går karene samtidig. Er dama sin øl...

Herregud så barnslig. Rett og slett flaut. :skratte:

Endret av Rastl0s
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest z0roaster

Aftenposten.no skriver:

Ekstrem interesse

At saken i hvert fall vekket helt ekstrem oppmerksomhet, er det ingen tvil om. Aftenpostens nettrapport fra Folketeatret rett etter hendelsen fikk større trafikk enn noen annen enkeltsak siden Utøya-terroren.

Klart den gjorde det. Slike saker er selvoppfyllende profetier. Man gjør noe som i utgangspunktet var en ikke-sak til en "skandale" med fete avisoverskrifter og overdrivelser. Så sper man på med litt sitater fra kjendisvenner i egen politisk korrekte omgangskrets, og vips, så har et lite knippe journalister klart å sette dagsorden for hele landet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at både Kaizers og Madcon har "skværet" opp med plumbo og anser saken avsluttet. Det burde kanskje vi også gjøre.

Eller ikke..

Det er en enorm debatt som ulmer i kjølvannet av denne episoden.

Ikke bare er det snakk om det såkalte rasismekortet som støtt og stadig blir dratt opp av under-eksponerte, oppmerksomhetssyke og pr-kåte mennesker.

Madcon nekter fortsatt å beklage seg for eventuelle ytringer, og tar heller gladelig i mot beklagelse fra plumbo. "de sa dumme ting først."

Kaizers-Terjes unnskyldning var i overkant billig og påtvunget og tildels løgnaktig.

Aksel Hennie prøver nå det beste han kan for å ro bry nattas fyllekule ved hjelp av ei ny tegning. Av to mokkabønner og et "fittehøl". Artig.

Og stakkars Tone Damli da. Hu som har glemt at kua har vært kalv. For ett kvarters tid siden.

Her er ikke saken lagt død akkurat.

Her er det mange som bør gå ettåførti hakk inn i seg selv. Begynn å leit etter unnskyldninga.

Det som skjedde er ganske alvorlig. Det viser veldig tydelig at rasismekortet dras så ofte at det mister sine betydning og tyngde. Saken er ikke død for meg før Madcon har gitt en pen unnskyldning til Plumbo. Kaizers-Terjes unnskyldning var ikke noe troverdig, men bedre enn ingenting.

Nå er det på høy tide å vite hvem de andre to som var sammen med Kazers-Terje var? OG hva slags unnskyldninger de har?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har alle parter bedt om unnskyldning, og om det er ektefølt eller ikke er da revnende likegyldig, de har gjort sitt nå.

Dere som sitter her og analyserer og leppeleser videoen, som mister respekt for et helt band på grunn av handlingene til én person, det er DERE som burde gå inn i dere selv.

Diskusjonen holdt seg saklig til å begynne med, men etterhvert er det mer og mer personhets, er ikke så mye bedre det, enn hva som skjedde i går.

Men det teller kanskje ikke, siden dere ikke er kjendiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart blir Mokkabønner fjernet fra butikkene, det er jo en mørkhudet person på dem :skratte:

For ikke å snakke om hva man skal spørre etter hvis varen er utsolgt i butikken... "Har dere mer...eh..mokk..eh..jeg mener..mo..sånne sjokoladebønner?". Tørr jo ikke risikere at nærmeste handlende menneske brått heller ett eller annet flytende i skallen på meg bare for at jeg sa "mokka" høyt og at jeg blir et "jævla fittehøl" mellom godterihyllene på kiwi :sarkasme::ironi:

Kanskje barnslig sagt av meg, men like barnslig som den hendelsen i går.

Og det at madcon godtar unnskyldningen..når har de tenkt å komme med sin unnskyldning lurer jeg på?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...