Gå til innhold

Spellemannprisen, Plumbo og mokkamann


Gjest Koala Lompa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lurer på hvordan norge er om 5-10 år, jeg.

Føler mennesker nå om dagen er dyr som styres av media og staten. Menneskelige feil er ikke lenger akseptert og for det skal de mobbes, lynsjes, få hets og bli utstøtt av resten av befolkningen.

Bra Norge... Bra... :klappe:

Blir like flau over artistnorge...

Hvordan det blir om 10-15 år vil du få vite i VG når den tid kommer. Det er ikke noe du skal bruke tid og energi på å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig tragisk dette er, altså til alle dere som mener at Plumbo sitt utsagn var rasisme. Det var en morsom komentar, som noen tette mennesker tok opp som rasisme.

Heia plumbo sier nå bare jeg;

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Hvordan det blir om 10-15 år vil du få vite i VG når den tid kommer. Det er ikke noe du skal bruke tid og energi på å tenke på.

Sant så sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitser som går på rase ender alltid dårlig.

Nei, kun når det gjelder svarte for de har fått seg en helt hysterisk anti-rasismeindustri som partner som skaper både mindre respekt og forståelse mellom folkegrupper. Anti-rasismen lever av rasisme og pisker opp en skremmende atmosfære. Media har tidligere ødelagt liv med slike heksejakter som i ambulansesjåførsaken. Det er skremmende at man skal ha så liten takhøyde i Norge i dag, anti-rasismeindustrien er der umiddelbart som en ulv på jakt etter lam, mobbing og gapestokk fordekt som anti-rasisme. Når skal noen ta tak i dette problemet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle noen "jævla fittehøl" og helle øl i hodet på noen er etter min mening begge deler verre enn å si "mokkamann". Dårlig spøk, ja. Men ærlig talt.. Og å vurdere om Plumbo får bidra i mgp?? Da får man sannelig vurdere hva man skal gjøre med både Madcon og Kaizers fremover også! Og, forresten: det burde ikke vært lov til å si bleikfis heller da. Hvis vi først skal være så hårsåre, burde det gå begge veier!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem sølte noe på hodet hans mens han ble intervjuet?

Gitaristen (?) i Kaizers. Det morsomme nå er at det ser ut som hetsen er i ferd med å snu. Når pressen har gjort jobben sin og folket selv sine meninger begynner å komme frem er det tydelig at det er Kaizers og Madcon som kommer verst ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaristen (?) i Kaizers. Det morsomme nå er at det ser ut som hetsen er i ferd med å snu. Når pressen har gjort jobben sin og folket selv sine meninger begynner å komme frem er det tydelig at det er Kaizers og Madcon som kommer verst ut.

Ja, det samme skjedde med Madina Salamovas sak. Det ble mye propaganda i media, men etterhvert kom sannheten ut. Ellers mener jeg at det gitaristen (?) gjorde var ekstremt dumt og dårlig. Det var mye overreagering og Plumbo fortjente ikke det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreminhattskaljegtaav, SemperFi.

Jeg ble opplært til å lese Ten little Nigger Boys, høre om Sydhavskongen og negergutten Mowgli, og det er det de heter for meg. Forresten, Madcon stilte opp i Senkveld i fjor og kalte Thomas og Harald for bleikfiser. Buhu, cry my a river.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herreminhattskaljegtaav, SemperFi.

Jeg ble opplært til å lese Ten little Nigger Boys, høre om Sydhavskongen og negergutten Mowgli, og det er det de heter for meg. Forresten, Madcon stilte opp i Senkveld i fjor og kalte Thomas og Harald for bleikfiser. Buhu, cry my a river.

Hvorfor ingen reagerte på dette? Det ER rasisme! Ellers går det greit når en ikke-hvitt tuller med hudfarge, men ikke når en hvitt gjør det?

Madcon er for alltid ut av min spilleliste, Plumbo kommer inn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har endelig dagbladetfått med seg at folk reagerer på reaksjonene på spøken, og gir ølhellinga litt kritikk.

Terje får kjeft

Umiddelbart etter ølkastingen og hele det siste døgnet har bandets fans reagert kraftig på det de oppfatter som å sparke en som allerede ligger nede. Det er mulig å lese slakt av Terje Røthings oppføsel i en uke framover, bare på bandets egen Facebook-side.

- Lavmål av Terje å helle øl i hodet på en mann som ligger nede og ber om unnskyldning. Skammelig oppførsel fra en voksen mann. Bør legge seg flat og be om unnskyldning han også, heter det i en kommentar som er typisk for tonen på siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest UngKalven

Gitaristen (?) i Kaizers. Det morsomme nå er at det ser ut som hetsen er i ferd med å snu. Når pressen har gjort jobben sin og folket selv sine meninger begynner å komme frem er det tydelig at det er Kaizers og Madcon som kommer verst ut.

Det hadde vært så bra om det skjedde. En viktig prinsippsak som dette må vi kjempe hardt for. Håper rasismehysteriet har vært på sin all time high med denne saken. Herfra går det bare nedover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nå at Terje har kommet med en beklagelse:

Hei der. Jeg vil gjerne komme med en liten forklaring i forhold til omstendighetene rundt øltømmingen under Spellemannprisfesten. Det som skjedde var en spontan reaksjon på det som jeg oppfatter som et av de flaueste sceneøyeblikkene i Spellemannprisens historie. Jeg ble revet med og akkurat der og da føltes øltømming som en grei måte å vise avstand fra det jeg oppfattet som direkte rasisme.

Jeg hadde opptrådt annerledes hvis jeg hadde sett og hørt hva Lars faktisk sa til VG. At han beklaget seg og la seg flat endrer nødvendigvis saken, og jeg beklager derfor med dette min overreaksjon.

Resten av medlemmene i Kaizers Orchestra synes at jeg handlet unødvendig krasst, noe jeg også ser i dag. Jeg vil altså presisere at dette var en solohandling, ikke en bandhandling.

Hilsen Terje

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreminhattskaljegtaav, SemperFi.

Jeg ble opplært til å lese Ten little Nigger Boys, høre om Sydhavskongen og negergutten Mowgli, og det er det de heter for meg. Forresten, Madcon stilte opp i Senkveld i fjor og kalte Thomas og Harald for bleikfiser. Buhu, cry my a river.

Mowgli var vel strengt tatt ikke en negergutt!:opplyser:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...