Gå til innhold

Spellemannprisen, Plumbo og mokkamann


Gjest Koala Lompa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Skal for første gang se på Grand Prix og gi de en stemme, ikke umulig at de vinner. Håper i så fall det blir en vekker for "medie-Norge".

Håper de får være med da.

Jeg hadde nok stemt på dem uansett, men nå er de garantert en stemme fra meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de får være med da.

Jeg hadde nok stemt på dem uansett, men nå er de garantert en stemme fra meg

Hva??? Hvordan kan du få deg til å stemme på Plumbo? Låta heter jo "Ola Nordmann". Skjønner du ikke at dette bare er dårlig kamuflert rasisme, eller er du rett og slett enig med dem? Merker jeg fikk lyst til å helle et champagneglass med øl over deg nå :sarkasme:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UngKalven

Ja, Plumbo skal støttes til det fulle. Om det så bare er for å vise at rasismehysteriet i samfunnet er altfor drøyt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg hørte[/] hvordan Tshawe responderte, og hva han sa, fikk møkkamann en annen betydning for meg... Eller, rettere sagt, jeg fikk høre hva en møkkamann faktisk er!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://mobil.tv2.no/underholdning/gkn/peter-peters-plumbo-er-mer-enn-tilgitt-3683338.html

Jaja, stemningen er visst god mellom Plumbo og Madcon nå. Så da er det vel media og andre enkelte som står igjen og prøver å gjøre saken enda verre enn hva den er

Bare tull fra manageren selvsagt som skal forsøke å begrense skadene for ryktet til Madcon (imaget er en humørfylt gjeng). Madcon-gutta hang seg på hylekoret og kom med kraftsalver mot Plumbo og følte seg sååååå krenket og såret. Det er direkte sitater fra Madcon-gutta på dette. Plumbo-gutta har selv fortalt i dag at de gjerne skulle ha fått anledning til å si unnskyld direkte til Madcon (har alt lagt seg flat 100 ganger og krøpet som en ål fra første sekund), noe de altså ikke fikk anledning til i heksejakten, og manageren har altså diktet opp historien han snakker om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://mobil.tv2.no/underholdning/gkn/peter-peters-plumbo-er-mer-enn-tilgitt-3683338.html

Jaja, stemningen er visst god mellom Plumbo og Madcon nå. Så da er det vel media og andre enkelte som står igjen og prøver å gjøre saken enda verre enn hva den er

Ja det hadde jo vært superawesome i både hue og rævva om dette hadde vært sant. Dette er jo damage control så det holder.

"De møtte et pressekorps og slengte ut noen kommentarer som ble hausset opp, sier Peter Peters til «God kveld Norge».

Om Tshawe hadd gått ut til media selv og beklaget bruken av ordet fittehøl, hadde saken stilt seg noe annerledes. Men i stedet sender de idolnissen peter peters og gjemmer seg i studio.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Hva??? Hvordan kan du få deg til å stemme på Plumbo? Låta heter jo "Ola Nordmann". Skjønner du ikke at dette bare er dårlig kamuflert rasisme, eller er du rett og slett enig med dem? Merker jeg fikk lyst til å helle et champagneglass med øl over deg nå :sarkasme:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor i søttan blir det av kaizersleiren? De må da vel ha en manager som har nok roing foran seg de nærmeste dagene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje ikke den lureste kommentaren å lire av seg, men han har nok en flau smak i munnen i dag. Det verste er måten voksne norske kjendiser oppfører seg i etterkant, med styggord, helle øl over fyren o.l. Barnslig. Han skjønte nok at han gikk på en blemme, og lærte nok noe av det. Kom over det. Jeg tror ikke jeg hadde tatt meg nær av at noen kalte meg bleikfis eller noe lignende. Rasismehysteri.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lynsjestemningen kommer av at dette var et rasistisk utsagn.

Meeget alvorlig overtramp der lynsjestemning er helt på sin plass!

La oss illustrere alvorligheten av dette groteske overtrampet i lys av noen andre og mer sosialt aksepterte moderne kulturuttrykk:

Kill the white people; we gonna make them hurt; kill the white people; but buy my record first; ha, ha, ha"

"Kill d'White People"; --Apache, Apache Ain't Shit, 1993, Tommy Boy Music, Time Warner, USA.

"Niggas in the church say: kill whitey all night long. . . . the white man is the devil. . . . the CRIPS and Bloods are soldiers I'm recruiting with no dispute; drive-by shooting on this white genetic mutant. . . . let's go and kill some rednecks. . . . Menace Clan ain't afraid. . . . I got the .380; the homies think I'm crazy because I shot a white baby; I said; I said; I said: kill whitey all night long. . . . a nigga dumping on your white ass; fuck this rap shit, nigga, I'm gonna blast. . . . I beat a white boy to the motherfucking ground";

"Kill Whitey"; --Menace Clan, Da Hood, 1995, Rap-A-Lot Records, Noo Trybe Records, subsidiaries of what was called Thorn EMI and now is called The EMI Group, United Kingdom.

"Devils fear this brand new shit. . . . I bleed them next time I see them. . . . I prey on these devils. . . . look what it has come to; who you gonna run to when we get to mobbing. . . . filling his body up with lead, yah; cracker in my way; slitting, slit his throat; watch his body shake; watch his body shake; that's how we do it in the motherfucking [san Francisco] Bay. . . . Sitting on the dock of the dirty with my AK";

"Heat-featuring Jet and Spice1"; --Paris, Unleashed, 1998, Unleashed Records, Whirling Records.

"These devils make me sick; I love to fill them full of holes; kill them all in the daytime, broad motherfucking daylight; 12 o'clock, grab the Glock; why wait for night";

"Sweatin Bullets"; --Brand Nubian, Everything Is Everything, 1994, Elektra Entertainment, Warner Communications, Time Warner, USA.

"A fight, a fight, a nigger and a white, if the nigger don't win then we all jump in. . . . smoking all [of] America's white boys";

--"A Fight"; Apache, Apache Ain't Shit, 1993, Tommy Boy Music, Time Warner, USA.

"I kill a devil right now. . . . I say kill whitey all nightey long. . . .I stabbed a fucking Jew with a steeple. . . . I would kill a cracker for nothing, just for the fuck of it. . . . Menace Clan kill a cracker; jack 'em even quicker. . . . catch that devil slipping; blow his fucking brains out";

"Fuck a Record Deal"; -- Menace Clan, Da Hood, 1995, Rap-A-Lot Records, Noo Trybe Records, subsidiaries of Thorn EMI; called The EMI Group since 1997, United Kingdom.

"Now I'm black but black people trip 'cause white people like me; white people like me I but don't like them. . . . I don't hate whites, I just gotta death wish for motherfuckers that ain't right";

--"Race War"; Ice-T, Home Invasion, 1993, Priority Records, Thorn EMI; now called The EMI Group, United Kingdom.

"Like my niggas from South Central Los Angeles they found that they couldn't handle us; Bloods, CRIPS, on the same squad, with the Essays up, and nigga, it's time to rob and mob and break the white man off something lovely";

--"The Day the Niggaz Took Over"; Dr Dre, The Chronic, 1993, Interscope Records, under Time Warner in 1993.

Den siste kan vi jo ta oss tid til å høre på. Jeg skulle ellers gjerne visst innen hvilken vitenskap Hr. Dre har tilegnet seg sin doktorgrad?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Lurer på hvordan norge er om 5-10 år, jeg.

Føler mennesker nå om dagen er dyr som styres av media og staten. Menneskelige feil er ikke lenger akseptert og for det skal de mobbes, lynsjes, få hets og bli utstøtt av resten av befolkningen.

Bra Norge... Bra... :klappe:

Blir like flau over artistnorge...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper møkkamann blir forbudt å spille på radioen og utesteder..

Politiet synes ikke være er våkne nok til å reagere mot rasisme selv når de får det servert som lørdagsunderholdning. Om ikke det blir forbud mot å spille møkkamann, er det naturlig at bandet blir boikottet fra alle utesteder og media. Dersom de i fremtiden får opptre et sted, må dette boikottes av publikum. En punktmarkering der folk viser avsky mot all rasisme ville være et verdig alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Politiet synes ikke være er våkne nok til å reagere mot rasisme selv når de får det servert som lørdagsunderholdning. Om ikke det blir forbud mot å spille møkkamann, er det naturlig at bandet blir boikottet fra alle utesteder og media. Dersom de i fremtiden får opptre et sted, må dette boikottes av publikum. En punktmarkering der folk viser avsky mot all rasisme ville være et verdig alternativ.

Glemte du en sånn: :ironi: ?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Politiet synes ikke være er våkne nok til å reagere mot rasisme selv når de får det servert som lørdagsunderholdning. Om ikke det blir forbud mot å spille møkkamann, er det naturlig at bandet blir boikottet fra alle utesteder og media. Dersom de i fremtiden får opptre et sted, må dette boikottes av publikum. En punktmarkering der folk viser avsky mot all rasisme ville være et verdig alternativ.

Overdrive much?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Politiet synes ikke være er våkne nok til å reagere mot rasisme selv når de får det servert som lørdagsunderholdning. Om ikke det blir forbud mot å spille møkkamann, er det naturlig at bandet blir boikottet fra alle utesteder og media. Dersom de i fremtiden får opptre et sted, må dette boikottes av publikum. En punktmarkering der folk viser avsky mot all rasisme ville være et verdig alternativ.

"Tschawe hva har du å si til denne saken?"

"JÆVLA FITTEHØL!"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...