Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Jogga en tur i dag, samme sted som jeg skal med venninna mi i morra. Venta med å skru på treningsappen på ipoden til jeg kom ned dit jeg skulle jogge, sånn at jeg vet akkurat hvor langt det er. 4.8 km mener den. Brukte 32,42 minutter på det, og siden det også er inkludert en bratt og tung asfaltbakke (som jeg gikk) er jeg veldig fornøyd. Jeg løp nesten hele tiden, men hadde 2-3 gåintervaller der jeg gikk fort.

Ikke fikk jeg vondt i lysken etterpå heller! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk skal du ha! :hoppe:

Jogga samme runden som jeg tok i går, med venninna mi i dag. Det ble mye dårligere tid for å si det forsiktig. Det er rart å tenke på at jeg var i mye dårligere form enn det hun er nå da jeg starta. Hun holdt et ganske godt tempo selv om hun ikke greide så lenge av gangen!

Jeg starta og stoppa ipoden på akkurat samme sted, og fikk se hvor unøyaktig den eeegentlig er, ettersom den mente det var 4.8km i går og 4.5 i dag....

Anyway. Vi gikk mye mer enn jeg gjorde i går, og jeg ble litt trener, som sa "kom igjen, nå løper vi litt til" og "dette klarer du, du skal bli sliten" ganske mange ganger. Fikk til en god del løpestrekk, men ble også mye gåing innimellom når hun ikke orka lenger. Jeg klarte å få til litt mindre prat og mer trening, hvertfall, selv om jeg ikke ble like sliten som i går.

Men jeg syns det er interessant å se på tallene. Selv om den altså målte noen hundre meter feil, er det altså eksakt samme distanse.

I går:

Varighet: 32.42 minutter.

Gj.snittshastighet: 6.42/km

Kalorier: 277.

I dag:

Varighet: 45.27 minutter

Gj.snittshastighet: 9.59/km

Kalorier: 212.

Så det var litt gøy å være den som pusher og får tempoet opp, og å se hvor mye bedre form jeg har blitt i. Jeg var jo ALLTID den late, treige, håpløse personen med elendig kondis som peste i vei mange hundre meter bak vennene mine i gymtimene, tok heisen alle steder det var mulig og kun bevegde meg hvis jeg hadde med meg hest. Times have changed, my friend! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kickboxing igjen i går.

Nå hadde vi en ren speed-time, som var lik en vi hadde før sommeren. Bokse så mange to-ganger-slag man klarer på tre minutter på alle tre typene slag som brukes. To rette støt - to uppercuts - to hooker - fire rette støt - fire uppercuts - fire hooker - ogsåvidere egentlig i det uendelige til de tre minuttene er ferdige.

Klarte mer i sommer, men da vi gjorde det samme på spark klarte jeg flere enn sist. Etterpå hadde vi slå tjue slag, legge seg flatt på gulvet og slå tjue slag igjen, først 15 ganger, så var det partnerens tur, så ti ganger og så partnerens tur. Førstemann ferdig.

Liker egentlig sånne konkrete timer, veldig intenst! :hoppe:

Neste gang er det høstferie, så da blir det egentrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det en lang joggetur. :danse:

Jeg dro en tur opp i skogen. Ble mye gåing først, men etter å ha kommi litt i gang hadde jeg et langt strekk på litt over 2 kilometer (2.3) som jeg løp på 12 minutter. Mye nedoverbakke, da. Siste del av det strekket var bratt oppoverbakke, et sted i Østmarka som kalles "Korketrekker’n". (Er noe som heter det på vetkanten også, ikke den). Det var TUNGT. Klarte ikke hele bakken, men godt over halv.

Hadde også et langt strekk helt mot slutten der jeg løp langt. Ellers ble det en god del gåing også, var ganske sliten i dag.

Var ute i 1 time og 10 minutter og tilbakela 9 kilometer. GIkk mye i starten under oppvarminga.

Det er så gøy å jogge, tjihi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Jaaa!

Jogga i går også, med kjæresten! Ble en tur på rundt sju kilometer. Koselige omgivelser og fint å få jogga sammen igjen, det er en stundt siden sist!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogga i plaskregn og vind i dag, det var faktisk ganske gøy! Og det burde jo tilsi at jeg har blitt splitter pine gal, men! :fnise:

Var ute i underkant av seks kilometer, med masse bakker og jeg holdt et godt tempo hele veien. Lite gåing, mye jogging. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for gærningen!!!! Er faktisk ganske digg spesielt etterpå når en tar en varm lang dusj og setter seg ned i koseklær med en herlig kopp kakao :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Maja! :klemmer:

Det hørtes ut som noe jeg burde prøve. Etter den regnjoggeturen rakk jeg bare å dusje før jeg skulle på et møte, men det var i alle fall fint å få turen unnagjort, og godt å komme inn i varm dusj! :)

Jogga i går også. Denne gangen ca. 8 kilometer. Mye lange joggestrekk. Var spesielt stolt av det første, som var på omtrent tre og en halv og starta med en oppoverbakke....

I fjor sommer, før jeg hadde begynt å trene eller bry meg eller gå ned i vekt, gikk nemlig kjæresten og jeg tur. Og da gikk vi opp den bakken. Jeg husker jeg ble helt UTSLITT. Jeg fikk nesten ikke puste pga motvind og anstrengelsesatma og måtte ta flere pauser i bakken. I gangfart. Nå jogga jeg lenge før den starta, opp hele bakken og flere kilometer etterpå uten å stoppe. :hoppe:

For en utrolig overgang, det er nesten så jeg ikke tror på det selv, at det har vært mulig...at JEG har kommet i så bra form! Er fortsatt en stund igjen til jeg greier å løpe en mil i ett eller noe, altså. Men fra der jeg var i fjor til nå er det et hav av forskjell.

Og det er igrunn skikkelig kult! :bolledeig:

I dag er det etedag!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ogå glemte jeg å si at jeg denne uka plutselig har vært nede på 56-tallet. På tirsdag var det 56.8, og så tenkte jeg at det var sikkert helt tilfeldig. Men i dag, som er den ordentlige veiedagen, var det 56.6!!

Jeg er bare 164, altså. Men det er nesten litt skummelt. Nå har jeg gått ned litt over 12 kilo! Og jeg er fornøyd! Jeg kan stå foran speilet i undertøy og være fornøyd! Det har aldri skjedd før etter et liv med ganske lav selvtillit. Så hurra for å være fornøyd, for å fortsette å være sunn og trene, og for å klare å holde vekta stabil nå! :) (Med andre ord, jeg må øke måltidene mine litt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, om du klarer 8 km så klarer du faktisk en mil. Husker den barrieren selv, men det er bare 10 små minutter som skiller deg fra 1 MIL!

Husk at i starten klarte jeg bare 1 mil i strekk i uka, før det kom også jeg "bare" til 8 km. Bare husk å sette ned farten littegranne. Det måtte jeg iallefall: løp på 11 km/t jevnt og fint. Pleide å løpe 5-7 km ellers, men målet var 1 mil en gang i uka. Og den metoden funket for plutselig kom det flere mil og de ble bare lettere og lettere!

Uansett er du superflink og har virkelig blitt en fit og sporty babe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for motivasjon og støtte!!

Men jeg klarer ikke åtte i ett, da. Jeg må gå litt innimellom. Vet egentlig ikke hvor langt jeg klarer i ett, annet enn at jeg vet fem går. Har ikke prøvd å bare løpe og løpe helt til jeg VIRKELIG ikke orker mer, men heller å løpe til jeg føler at nå er jeg nødt til å ha en pause.

Men har prøvd å følge rådet ditt om å sette ned tempoet, gjorde det opp den bakken i går. Er vanskelig å holde løpinga igang når det kommer mange bakker. Men har klart å være på joggetur i over en mil, i alle fall. :) Men blir gøy den dagen jeg greier å løpe det i ett! Kanskje jeg hadde greid å løpe noe i nærheten av det på mølle, men det har jeg ikke tilgang til, så det får jeg ikke testa.

Men er gøy å være en helt ny person, må jeg si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok sant. Det er tøffere å løpe ute enn må mølle! På mølla kan du styre mer selv med stigning etc. I starten løp jeg på flat bakke. Når starter jeg på 1,5 stigning og ligger der før jeg stiger til 2 og så på slutten er jeg oppi 6.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogga en tur i går også. Det ble mange oppoverbakker og en periode inni skogen på en sti jeg ikke visste hvor førte hen, hehe! De tre siste klilometrene løp jeg nesten hele veien, og holdt et bra tempo. Til sammen ble turen på 7.4 km ifølge Ipoden, det vil si såvidt over sju, tenker jeg.

Mandag er det kickboxing igjen etter at de har hatt én uke med høstferie! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aww, tusen takk!:klemmer:

Får du ikke lov? :klo:

I dag var det kickboxing! Det var veldig tungt, vi hadde intervaller i over en halvtime uten pauser, bare "hive puta over" til partneren hele tida, først to minutter fire ganger, så ett minutt åtte ganger og så 30 sekunder seksten ganger. Phew! Så var det litt forskjellige sparkeøvelser og så fem round kick - og fem til med å gå ned i knebøy mellom hvert. På hvert bein. Så mange ganger vi klarte i to minutter.

Rimelig sliten etterpå, ja! Men moro å få det til, og at jeg nå klarer helt fint å holde tempoet gjennom hele økta, ikke trenger masse pauser som jeg gjorde før på tidligere semestre (sist vårsemester feks). :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww, tusen takk!:klemmer:

Får du ikke lov? :klo:

I dag var det kickboxing! Det var veldig tungt, vi hadde intervaller i over en halvtime uten pauser, bare "hive puta over" til partneren hele tida, først to minutter fire ganger, så ett minutt åtte ganger og så 30 sekunder seksten ganger. Phew! Så var det litt forskjellige sparkeøvelser og så fem round kick - og fem til med å gå ned i knebøy mellom hvert. På hvert bein. Så mange ganger vi klarte i to minutter.

Rimelig sliten etterpå, ja! Men moro å få det til, og at jeg nå klarer helt fint å holde tempoet gjennom hele økta, ikke trenger masse pauser som jeg gjorde før på tidligere semestre (sist vårsemester feks). :danse:

Flink du er :)

Daenerys er skadet, derfor hun ikke får løpe ;)

Endret av *Maja*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogga i underkant av sju kilometer i dag. Ca 6.5 tror jeg det må ha vært. Ble en veldig rolig tur rundt om kring på asfaltveier og noen stier sammen med min kjære. Vi jogga også endel bakker, så det ble bra selv om vi ikke holdt så høyt tempo. Koselig å jogge i varm høstsol, og å jogge med kjæresten var også veldig fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...