Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg en ufrivillig treningstur, da bilen min brøt sammen midt i trafikken etter at noen rygga i meg og klemte inn hele radiatoren, noe som ikke ble oppdaga før mangfoldige kilometre senere. Så da ble jeg bare sluppet av et sted og måtte gå hjem. Det er vel i underkant av 5 km, (i følge ruteopptegning 4.6-4.8) med mange bakker og svinger og stier. Men gikk fort, så jeg brukte 40 min. Og det vil jeg si er bra! Gå den distansen i vanlige klær, med veske og noe å bære på iløpet av 40 minutter! :) Vanligvis løper jeg jo fem på litt over en halvtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bilen er nå på verksted, og da mandagen kom viste det seg at jeg hadde rett på leiebil likevel. Dama på forsikringsselskapet ble helt oppgitt over misforståelsen. Så nå kjører jeg rundt i en Mercedes! Skikkelig oppgradering, tjoho! :nigo:

Så da kan den godt være på verksted en stund, for leiebilen er gratis!

Trening: På mandag var det kickboxing igjen, og vi drev mye med såkalt viftespark, altså ta beinet i en bue før man sparker. Det tok skikkelig på magemusklene, gitt! Var intense "tømminger" den timen, men ble faktisk mindre sliten enn jeg pleier å bli!

I dag satte jeg en personlig joggerekord! :duskedame:

Det er et vann nær her, det er der jeg jogga med venninna mi for noen uker siden. Egentlig en veldig kjedelig tur, men likevel grei og veldig konkret. Det regna, og det så overhodet ikke fristende ut å gå ut, men jeg tok meg sammen og gjorde det likevel. Gikk ned til vannet (ca fem minutter).

Og så jogga jeg HELE turen. Inkludert en kjempebratt asfaltnbakke på slutten. Det er to bratte bakker, og den ene er lengre enn den andre. Jeg jogga den. Uten stans. Ble dritandpusten, men på toppen fortsatte jeg rundt svingen og ned den andre bakken. Det er litt over seks kilometer hjemmefra meg og rundt og tilbake. Så ca 5,4 løp jeg i ett. MED den bakken! I regnet. Jeg er i mye bedre form enn jeg trodde jeg var, og igjen er det rart å tenke på hvor forandra jeg er fra i fjor sommer.

GØY!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjihi, for en kul kommentar! Bra start på helga, ja! :nigo:

I dag jogga jeg rett i underkant av ni kilometer sammen med min kjære rundt Nøklevann. Ble endel gåing i godt tempo og også flere lange joggestrekk! :duskedame: Ble ikke spesielt sliten, og følte at turen gikk mye lettere enn den har gjort andre ganger vi har tatt den!

I morra skal jeg opereres i korsryggen, så da blir det en ufrivillig treningspause jeg ikke vet hvor lenge varer. Håper jeg snart er på beina igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, Maja! :klemmer:

Operasjonen var på mandag, og jeg er sykemeldt i tre uker. Og allerede nå KJEDER JEG MEG!!!

Jeg vil veldig gjerne trene, men i dag har jeg gått tur rundt borettslaget omtrent, og det var dritslitsomt. Pluss at jeg må gå med nærmest museskritt fordi jeg er så stiv i ryggen at jeg ikke får bøyd meg eller strekt på beina engang.

Men jeg vet jo at det blir bra til slutt! Er heldigvis ikke noe skjelett involvert, bare hud og vev, så helingsprosessen er ikke SÅ lang. Er jo fornøyd med bare tre ukers pause. Men likevel, kjedelig!

Men i går veide jeg 55.5 kilo! Det som er operert vekk fra ryggen min veide 250 gram, så det er jo noe av det, men likevel!! Har jo ikke hatt tre like tall siden 66.6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

666! Haha! The evil number, muahahaha!

Men fra spøk til alvor, 55 kilo!!!! Du er jo den tynningen nå jo! Hva var det som var målet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Opprinnelig var målet mitt 60! Og det føltes helt utrolig umulig.

Så ble det 58. Hehe!

Så nå må jeg klare å spise nok til å ikke gå mer ned, ellers forsvinner puppa! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må nok øke kalorimengden litt, eller kanskje ikke nå som du ikke få trent, men når du kan starte opp igjen med treningen :) Puppene er fett vi jenter gjerne VIL beholde! Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal øke den når jeg begynner å trene igjen!:)

Hehe, ja, det skulle vært mulig å punktslanke sånn sett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

ENDELIG kan jeg trene igjen! :hoppendeglad:

Sykemeldinga er over! Jeg må nok fortsatt ta det litt med ro, både fordi jeg har hatt så lang pause, og fordi det vel ikke er meninga å hive seg ut i hardtrening etter en operasjon. Men jeg tok en rolig gå/joggetur i går. Litt over fem kilometer med mye gåing gjorde at det tok 52 minutter (mot rundt en halvtime når jeg jogger hele veien). Men det var digg å være i bevegelse igjen!

Litt vondt i låret (?) etterpå, selv om det da virkelig ikke er det som er operert. Men det er der jeg ble mest hoven, så er vel noe med det å gjøre. I morra skal jeg prøve meg på en redusert versjon av kickboxing, det kan bli interessant! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vært på to kickboxingstimer. Tok ikke sjansen på å gå dit dagen etter at sykemeldinga var ferdig, så vi utsatte forrige ukes time til torsdag. Og så var det i går igjen.

Torsdag var det skikkelig slitsomt, var jo (med unntak av gå/joggeturen tidligere i uka) første gangen jeg trente ordentlig på tre uker. Og med det den definitivt lengste pausen jeg har hatt siden jeg fikk et nytt og bedre liv. Måtte også unngå brå svinger og klarte ikke å bokse/sparke så hardt. Men det funka, og jeg var veldig fornøyd med å gjennomføre, selv om det var litt skummelt å ha falt såpass i kondisjon.

Men gårsdagens time gikk mye bedre! Var drittungt, for all del. Men jeg fik det til! Denne gangen kunne jeg også vri meg mer, og jeg greide noen helt enormt lange tømminger med round kick og front kick. Gøy!! :hoppe: Ble sliten, men merker at kondisen allerede er på vei opp. Og på slutten hadde vi mageøvelser der vi lå på ryggen med beina "tvinna" med makker sine, og skulle ta situps opp og bokse i hverandres hender og diverse andre ting. Sånt har jeg aldri kunnet gjøre ordentlig pga ryggen. Jeg har spent meg og fått vondt i ryggsøyla, måttet legge madrassen dobbelt under ryggen, bare kunnet vri meg til høyre...Nå kan jeg gjøre alle slags mageøvelser sånn som normale folk!! Og jeg kan ligge på ryggen!!

Når man har måttet begrense seg og ta hensyn og tenke på det i over tjue år føles det rimelig utrolig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Denne uka:

Mandag var det kickboxing igjen. Rakk ikke trene noe annet forrige uke enn den ene timen på mandag...

Men denne kickboxing-timen gikk veldig mye bedre enn de to før det. Nå kan jeg gjøre det aller meste, kondisen er nesten helt på plass igjen og jeg orka mye. Det var moro!

Styrken var en god del mageøvelser, og for meg er det noe rart og uvant med det. Etter over tjue år med en rygg som har en utvekst nederst har jeg ikke kunnet gjøre mageøvelser uten å trykke dobbel madrass under, holde hendene under, spenne ryggsøylen for å avlaste korsryggen. Nå kan jeg gjøre dem normalt, og det har jg jo aldri kunnet. Det vil si at jeg fortsatt spenner meg, holder unna, ikke greier å presse korsryggen i gulvet etc, rett og slett av gammel vane. Håper jeg lærer meg det etter hvert! Det fører nemlig til at mageøvelsene blir veldig stive og rare.

I går jogga jeg igjen. Denne gangen for første gang skikkelig etter operasjonen. Ble jo mest gåing sist. Jeg spente på meg brodder, slengte på meg refleksvest, og jogga klokka halv åtte om kvelden. Sju og en halv kilometer. Og selv om jeg gikk den første kilometeren for å varme opp og også gikk litt innimellom, jogga jeg utrolig mye. Føltes som jeg bare hadde ubegrensa med løpeevne. Utrolig gøy! Skikkelig runner’s high! :hoppe: Kaldt og surt ute, men jogginga gikk strålende. Takk og pris for broddene, for det er is og kaldt overaaalt!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Har glemt å skrive her på en stund! Forrige uke trente jeg tre dager på rad. Mandag var det kickboxing, tirsdag "trening" der jeg gikk fire turer med hunder på jobb (det er ikke akkurat trening-trening, men løp litt med noen av dem og hadde godt tempo, så det ble i alle fall en del bevegelse), og onsdag jogga jeg med kjæresten. Da var vi på en 6-7km tur. Ble endel gåing pga at det var veldig kaldt, men hadde også noen strekk med godt tempo.

Så reiste vi bort i én uke. Så da ble det mye gåing, men ikke noe trening. Har ikke rukket noe trening de få dagene vi har vært hjemme heller, julestress! Nå er det bare å få gjort det siste og klare å slappe av litt, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt min beste joggetur noen gang! Jeg har jogga lenger sammenhengende enn jeg har gjort før. Jeg har jo vært ute i 9-10 kilometer før, ja til og med litt lenger enn det. Men da har jeg hatt mange gåintervaller innimellom. Nå var jeg ute i 8.8 km ifølge Ipoden, det vil si rundt 8km i virkelig måling (fordi den er litt vel snill). Jeg gikk den første km og den siste halve. Resten jogga jeg!

Det vil si at jeg jogga omtrent sju kilometer i ett uten pause! Det lengste jeg har klart før er 5, (som jeg har målt), og i sommer da jeg målte det var jeg virkelig sigen etterpå, men nå kunne jeg til og med klart lenger! (Men da var jeg nesten hjemme og måtte få ned pulsen). Og dette er altså etter at jeg i høst hadde tre uker uten noen form for trening, og at jeg takket være jul og ferie ikke har trent på to uker nå. Jeg løp en tur jeg har tatt ofte før, så det var lettere å måle at jeg klarte lenger enn vanlig.

Selveste Tiger Woods kunne også informere om at jeg har completed another 250 miles. Som egentlig ikke sier meg noe som helst, spesielt ikke hva en golfspiller har på en løpeapp å gjøre, men likevel!

Nå holdt jeg på å skrive at jeg er i kjempeform, men da får jeg bare Ylvis sin gamle dansebandsang "Kjempeform" på hjernen...shit, nå har det skjedd alt. :bond:

Anyway!

Her er løpeturen min:

post-41744-0-34095400-1356548687_thumb.p

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...