Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Jeg har jogga igjen! To dager på raaad! :duskedame:

I dag er det kjempevarmt her i Oslo, sånn for første gang i år! Hele sommeren har mer eller mindre regna bort. Men i dag var det kjempeflott, så etter den obligatoriske turen i stallen og masse hvile på balkongen dro jeg ut på joggetur.

Før det hadde jeg forresten en slosskamp med overmadrassen vår, som vi skal bytte ut. Den ville ikke bli bretta sammen, bindes sammen, bøyes, rulles, festes med teip, og bare angrep meg hele tiden. Så da måtte den dø. Ble helt utslitt av å bakse med monstermadrassen, men nå er den klippa opp i mindre biter og borte. Mohaahaa!!

Så egentlig var jeg sliten og varm før turen! Men jeg dro da i vei, og tok en skogsturrunde som er ganske fin, bortsett fra alle bakkene. Oppoverbakker og mange-og-tjue varmegrader fikk i hvertfall opp pulsen! Jeg løp ganske mye. Hadde blant annet et utrolig langt strekk med bortover og deretter nedover der jeg klarte å løpe fort! Det forteste jeg har klart, som ifølge ipoden var 5.51/km. Det var kult!!:danse:

Turen var på 8.3 kilometer, og en skikkelig hard økt pga både bakker, varme og at jeg jogga i går også!

I morra skal jeg avgårde på helgetur, men satser på å få inn litt trening der også!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest cool_water

Det må en si, jeg ble så inspirert av deg at jeg har planlagt å løpe i morgen :fnise:

Pløyde like godt gjennom dagboken din :blush: Takk for inspirasjonen! God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så gøy!! Tusen takk for at du leste dagboka mi og for at du syns jeg klarte å inspirere deg! Det betyr masse! :)

Lykke til med treninga, og jeg håper løpinga gikk bra!

***

Nå har jeg vært borte en helg på festival. Så på fredag ble det konsert og gøy, men på lørdag gikk jeg og venninna mi tre timers tur i fjellet. Veldig bratt og vått (det plaskregna omtrent hele tida). Tror ikke ipoden skjønte helt hverken kilometer eller at det var klatring i bildet, for den regner bare løping på flatmark. Skulle sikkert stilt den på gange, men det er egentlig bare en skritteller. Den mente vi brukte 21 min på kilometeren en periode fordi det var så bratt, haha!

Bra trening var det uansett. Søndagen brukte vi til å kjøre bob-bane med små vogner med hjul og til å kjøre hjem igjen.

Glemte å si at jeg endelig har kvitta meg med den kiloen jeg gikk opp igjen! På fredag var jeg 57.9 igjen! :duskedame: Det er ganske rart å tenke på at jeg for et år siden aldri hadde jogga annet enn i gymtimene, spiste minst én sjokolade om dagen og veide nesten 69 kilo!

Nå er jeg totalt utslitt etter denne helga, så i dag skal jeg gjøre minst mulig!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggetur på ca 6 km i dag, sammen med kjæresten. Holdt ganske bra tempo hele veien, og hadde også noen gode gåintervaller innimellom. Det er gøy å jogge og kjenne at kroppen funker! Nå funker kanskje ikke lysken helt optimalt, men alt annet er veldig bra!

Er litt sliten etter helga fortsatt, så er fornøyd med dagens økt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Du er så utrolig flink! :) Mektig imponert over 10+ kg vektnedgang og et helt annet liv!

Er mange fine joggerunder i Oslo Øst, nå har jeg jo flytta fra området, savner noen av rundene mine ;) Men her jeg bor nå har jeg mye mer valgmuligheter, og mye bedre luft. Skal jo pendle til Oslo også, så jeg får ta meg en joggetur eller to i Østmarka i høst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awww, tusen takk! :) Betyr mye å få tilbakemeldinger her! Det er så rart at jeg alltid var så lat og ikke likte å bevege meg omtrent i det hele tatt før! Hadde det ikke vært for at jeg hadde hest og var nødt til å ri henne hver dag hadde jeg sikkert vært smellfeit og liggi på sofaen hele dagen!;)

Men nå blir jeg nesten rastløs hvis jeg har en innaktiv dag. Det er også en stor overgang fra da jeg først ble utbrent, for da ble jeg sykere av å være aktiv. Nå gleder jeg meg til hver treningsøkt, og jeg gleder meg også til å få meg jobb igjen og "komme tilbake til samfunnet". Er så utrolig tilfredsstillende å faktisk orke ting, og å FÅ energi av trening! Før ble jeg som sagt sykere, og én kickboxingstime kunne gjøre meg sliten en hel uke.

Trist å ha flytta fra området, da! Men bra du har enda flere muligheter der du bor nå. Her er det ofte sånn at jeg velger de samme gamle rutene hver gang fordi jeg ikke er kjent overalt og ikke vet hvor alle veier går.

I dag jogga vi igjen! Joggeparet to dager på rad! :duskedame:

Vi kjørte til Skullerud og jogga rundt der, men det ble litt surrete. Ville ikke gå mot Rustadsaga og det "kjente", men klarte ikke finne en stor og bred grusvei jeg vet er der et sted, så vi jogga først en liten skogsrunde og så et stykke på sykkelvei retning Klemetsrud, og så snudde vi igjen, tok en liten svipptur opp en bratt bakke til vanningsanlegget og ned igjen og så dro vi hjem. Må gjøre meg litt mer kjent der så jeg finner fine runder og turer.

Uansett ble det rundt 7 km, og en god del bakkeløping. Motbakkeløp blir det aldri noe av for meg, altså, det er TUNGT å løpe oppover! Men gøy å gjennomføre nok en joggeøkt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jogga i dag også, så nå har vi hatt tre joggeøkter denne uka. Denne gangen ble det åtte kilometer, omtrent. Var i skogen og litt rundt på veiene på Haugerud og Tveita. Det var strålende vær, og vi var i god form! I går var det jo etedag, hvor jeg blant annet spiste nesten en hel pose bamsemums, så det var godt å få rørt på seg litt i dag, altså!

Er forøvrig endelig stabil på 58 igjen! Var 57.9 forrige fredag og 58 denne fredagen. Og det til tross for at dette var "that time of month"!! Så veldig glad og fornøyd over det, nå skal jeg klare å ligge der. Jogging gjør virkelig underverker for fettforbrenninga. Gikk jo opp én kg igjen, og samme hva jeg gjorde av annen trening gikk jeg ikke ned. Men etter å ha blitt ferdig med én måneds joggefri pga lysken er jeg igang igjen, og vips gikk jeg ned! :)

Så da er det ekstra bra at jeg faktisk liker å jogge også! Lysken plager meg ennå, og kjæresten mener jeg overpronerer veldig, så jeg må vel kanskje få tak i noen såler. Nå er det lørdagskveld og hvile, mens det ser ut som det har tenkt å bli storm og uvær utenfor her. Helt mørkt, nesten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei treningsforbildet mitt :vinke:

Husker du jeg sendte deg pm om hest? Vel, hesten er "i boks" (bokstavelig talt :ler:) og i går kjøpte jeg meg hjelm slik at jeg kan avlastet litt. Grue-gleder meg!

Men du, du som har erfaring med både 30days og jogg, betyr det du skriver over her at Jillian ikke kan erstatte jogging når det kommer til midtrabatten? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Wow, er jeg et treningsforbilde?!

Så bra at du har ordna med hest! Koselig, da!! Jeg rir bare rolige skritteturer, siden hesten min er en gammel dame, det er litt kjedelig noen ganger, men jeg er jo glad så lenge hun har det bra! :)

Nja, altså, jeg fikk flatere mage av Jillian også, og spesielt av "Ripped in 30" ser jeg endring ved at jeg går mye mer "inn" under ribbeina på en måte. Shreden var jo helt i starten av treninga, så da mista jeg fett over hele meg bare fordi kroppen fikk sjokk av at jeg bevegde meg, hehe!

Men jeg syns at når jeg stagnerer på vekta, hjelper det veldig med jogging. Når det er sagt, jeg har fremdeles en pølse på magen når jeg sitter. Det har jo de aller aller fleste, men skulle gjerne hatt den litt mindre. Så eh...svaret blir vel at begge deler hjelper. Jillian har også et par egne mage-videoer jeg ikke har prøvd. Ennå.

Lykke til! :tommelsmil:

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohaaa...

Jeg vet jeg sa jeg skulle ta Jillan-pause, men siden lysken min ble sint forrige uke etter tre joggeturer måtte jeg nesten trene litt styrke med henne istedet. Er drittlei av hele Ripped-greia, så da ble det en video jeg tok tidligere i år, "No More Trouble Zones". Den varer en hel time og har mange harde styrkeøvelser med vekter.

Det var tungt, men jeg klarte å gjennomføre alt uten pause, så jeg har kommet langt siden jeg begynte med dette. Brukte 2-kilosvekter nå, sist jeg tok den brukte jeg 1.5. Og Jillian bruker faktisk 3-pounds vekter selv, som jeg nettopp fant ut at er 1.3 kilo. Så da brukte jeg faktisk mer enn det man egentlig trenger.

Herlighet, hun er så rar, hun skal skryte av seg selv hele tida "I bet you’re thinking why is she curling 3’s, I bet that girl can girl 20’s! Yeah, I can, but I can’t do that for five minutes, and we’re gonna do this for five minutes...!"

Men for all del, hun har fått meg i form, og jeg er veldig takknemlig. Ble bare litt sprø da jeg gjorde de serie-videoene, for det blir så mye gjentagelser.

Veldig fornøyd med lang treningsøkt i dag. Har ikke trent de to siste dagene fordi jeg har vært skikkelig sliten, men nå føler jeg meg bedre. Da er det bare å ta turen til stallen for å gå noen km med hesten min også. Det går sakte, da, så er ikke akkurat hardtrening. Men det er da litt morsjon, i det minste!

I dag begynner nyeste sesong av Biggest Loser på FEM! Det er utrolig inspirerende å se mennesker som veier 200-300 kilo gi ALT på trening og faktisk klare å gå ned i vekt. Det er forsåvidt skremmende å se hvor lite man lærer om kosthold og trening i USA, for eksempel at folk må fortelles at det går an å gå tur og at det ikke er lurt å steke brødet ditt i fett i stekepanna hver morgen sånn at frokosten plutselig inneholdet 2000 kalorier, men de lærer da i alle fall noe av showet. Mer Jillian i kveld, altså. Klokka 21.

Før pleide vi å spise godteri mens vi så på :rodme: ... Nå føles det feil å se på hvis vi har hatt en treningsfri dag! ;)

Nå er det klart for :dusje:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. Jeg er så støøøøøl!!!

Mye styrkegreier jeg ikke hadde gjort på lenge i går, gitt!

Håper jeg orker å gå en tur i kveld og jogge i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min kjære gikk en tur på ca 5 kilometer i forgårs. Godt tempo. 6.473 skritt ifølge Ipoden. :)

I går jogga jeg i skogen. Dro til en annen del av Østmarka enn den jeg vanligvis er i (starta på Skullerud denne gangen også). Og nå klarte jeg å finne den veien jeg lette etter da jeg og kjæresten var der 1. august. Gikk opp til vannverket og jogga til Grønmo, og der var det en golfbane-parkeringsplass. På andre siden av den gikk en vei til venstre, som jeg fulgte innover og innover. Aldri vært der før, tror jeg. Jeg har lånt hest på Lofstud i mine yngre dager (når jeg var kanskje 13), men da mener jeg å huske at vi rei innover mot Nøklevann og sånn.

Anyway, denne veien kom til slutt til et kryss, og da sto det Skullerudstua innover der, og så fulgte jeg veien helt til Østmarkskapellet. Derfra gikk det sti til Skullerud, men det gikk an å løpe nesten hele veien pga steinheller og planker. Moro! Hadde en kjempebra økt der det føltes som jeg fløy i vei.

Rundt 9.5 km sier Ipoden, noe som sannsynligvis betyr rundt 9, siden den har en tendens til å være snill. Var ute i 1 time og 18 minutter, og det var mye lange oppoverbakker involvert også. Løp store deler av veien i dag, selv om jeg hadde gåøkter innimellom også.

Er fornøyd med uka, beinhard styrkeøkt, gåtur og lang joggetur i en uke der det ellers har skjedd mye og vært mye tidlige morgener og lite søvn. Satser på at det blir noe i helga også, men i dag blir det ro og hvile! :)

Hvis noen lurer på hvorfor jeg plutselig oppgir endel stedsnavn og ikke er redd for identifisering er det fordi stedsnavnene fortsatt er et godt stykke herfra, og overnevnte tur kjørte jeg for å komme til. Det bor mange i bydelen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Kevlarsjäl! :) Veldig koselig med hilsener i dagboka!

I dag var det klart for nytt semester på kickboxinga! Har ikke vært der i høstsemesteret før, for da jeg gikk på det før jeg begynte å forandre livet mitt i fjor, var jeg mye sykere av utbrentheten, så jeg sleit meg to ganger gjennom vårsemesteret og hadde pause på høsten.

Men nå orker jeg så mye mer og er klar for nye utfordringer!

Var en ganske grei time, ikke noe vanskelig, bare enkle tre- og seksslagsintervaller og det samme med spark. Men det var mange folk der, mange nye også, og helt sinnsykt varmt. Svetten silte allerede under oppvarminga. Også klarte jeg å sparke litt rart med høyrefoten, så nå har jeg vondt oppå og når jeg legger vekt på beinet mer enn vanlig gange. Håper det gir seg, ellers blir det trøblete å jogge.

Styrken på slutten besto mest i litt push ups (ti og ti, men ikke gå ned i mellom - det gikk jo særs dårlig, hehe! Men klarte litt, da. Var også noen mageøvelser.

Morsomt å være i gang igjen! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogga igjen i dag! Fikk vondt i hodet i går kveld, og det varte gjennom hele natta til tross for masse smertestillende, så jeg var skeptisk til om jeg kom til å klare joggetur. Men så tenkte jeg at det kanskje er bra med litt ekstra oskygen til hjernen, og tenke jeg kan gå mye av turen.

Men det trengte jeg ikke! :hoppendeglad:

Jeg jogga rundt et vann, og jeg trengte ikke gå noe av det før helt på slutten! Løp til et sted der man kan velge mellom en liten skog og en lang bakke, og da tok jeg skogen i rolig tempo. Da hadde jeg løpt dit, som er kanskje 4,5 kilometer eller noe sånt. Det hadde jeg brukt 28 min på, hvorav den første halvkilometeren var gange (oppvarming). Da var jeg til gjengjeld så sliten etter den drøye halvtimen der at jeg brukte 20 min på resten av turen, hehe!

Var så gøy, for selv om jeg ble dritvarm, pusta skikkelig hardt, kjente litt kvalme og var helt svimmel da jeg først stoppa - så funka det!! Jeg fikk det til! I varmen! Med litt hodepine! Jeg liker å kunne se om jeg orker litt til og litt til, og blir så stolt når det går bra. Lysken er også mye bedre, selv om jeg ikke har gjort noe fra eller til med den.

Fin dag i sola, og treninga var unnagjort før klokka tolv. :)

Og hodepinen? Den forsvant!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å jogge igjen i dag, men må bare si at i dag veide jeg 57,7!! :hakeslepp:

Og det begynner å nærme seg et år siden jeg begynte et nytt og bedre liv. For 11 kilo siden...!

Kjøpte meg en shorts i sta som er stor i 34. Men det må være noe rart med de størrelsene, altså.

Oppdaterer joggings senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er joggeturen og middagen unnagjort! Ble ganske seint, for akkurat da vi hadde tenkt å gå ut begynte det å fossregne. Så vi venta til det ga seg, og fikk sol på turen!

Tok den samme turen som 10. august, akkurat for én uke siden, denne gangen sammen med kjæresten. Vi tok det roligere denne gangen enn sist, så det ble litt mer gange. Men det gjorde absolutt ingenting, vi hadde bra tempo uansett. Og inni terrenget klarte jeg å si at vi skulle til venstre når vi absolutt ikke skulle til venstre. Der var nemlig skiløypa, ikke gåløypa! Så da rota vi oss ned i et vått og myrete område, men heldigvis gikk stien ned til den vi opprinnelig skulle vært på igjen.

Gikk også en annen vei enn vannverket, så nå ble det ifølge Ipoden 9.5 km.

Nå har vi kosa oss med kalkunpølser etter den fine turen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å jogge igjen i dag, men må bare si at i dag veide jeg 57,7!! :hakeslepp:

Og det begynner å nærme seg et år siden jeg begynte et nytt og bedre liv. For 11 kilo siden...!

Kjøpte meg en shorts i sta som er stor i 34. Men det må være noe rart med de størrelsene, altså.

Oppdaterer joggings senere!

Spinklingen!!!!!

Hehe. Så gøy da :) Du er superduper flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk, Maja!

Nå har jeg ikke trent på én uke. Det er første gang. Hesten min ble nemlig syk forrige helg, og det har tatt henne en uke å bil bra. Hun har hatt to kolikkanfall, tre runder med intravenøs væske og fire veterinærbesøk. Så gikk det noen dager der hun ikke ville spise, og det var vanskelig å få henne til å drikke selv. Men nå har hun endelig blitt frisk! Spiser det hun skal og virker sprek og i fin form igjen.

Så denne uka har jeg ikke greid å tenke på annet enn henne. Har sittet i stallen og passa på henne samt bekymra meg halvt ihjel for henne. Glemte å spise, så kjæresten måtte gi meg sjokolade så jeg i det minste fikk i meg noe, og jeg klarte knapt å sove heller. Dermed ble jeg altfor sliten til å så mye som tenke på trening.

Men søndag forrige uke var kjæresten og jeg på tur i Telemark, så da gikk vi en lang tur opp til Gygrestolen. Det var fint vær, tung bakke og en bra tur.

I går var det kickboxing igjen, ble en ukes pause pga all sykdommen. Og siden jeg er så sliten følte jeg ikke at jeg klarte å yte maksimalt, men jeg greide i alle fall å gjennomføre uten pauser, og det var noen skikkelige tømmingsøkter som kjentes bra.

Håper rutinene er på plass igjen nå, både for meg og vakre superhesten min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag jogga jeg rundt Nøklevann! Ipoden min sier det er 8.6 kilometer, og noen steder på nett sier det er 9.7. Så hvem vet, hehe! Uansett, jeg brukte 1.02 time på det, og det er jeg veldig fornøyd med. Det er innmari mange bakker på turen, og i tillegg mange lange strekk med rett og nedover. Løp veldig mye. Blant annet hele bakken opp til Sarabråten, og den er BRATT! Det hadde jeg ikke trodd jeg skulle klare, ettersom det er en stund siden sist jogging nå pga alle sykdomsproblemene til hesten min.

Så dagens økt gikk veldig bra, og nå har jeg kost med med løvbiff av kalkun, litt stekt ris, noen potetbåter og litt kesam. Nammenam! :)

Edit: Dessuten har jeg gått ned én kilo til. Det var jo egentlig ikke meninga, det bare ble sånn ettersom jeg i stor grad glemte å spise hele forrige uke når hesten min var syk. (Jeg spiste fordi jeg visste jeg måtte, ikke fordi jeg var sulten). Har jo kommet igang igjen med ordentlige måltider, heldigvis. Men likevel holdt meg nede, og i dag veide jeg 57.1!! dvs at jeg har gåt ned ca 11.7 kilo. Det er jo ganske så utrolig, selv om den siste kiloen egentlig ikke var gjort på riktig vis. Er i alle fall blitt en veldig sunn og sprek person.

Nå er jeg veldig fornøyd med hvordan jeg ser ut! :duskedame:

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...