Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Denne uka så langt:

Mandag var det kickboxing. Veldig lange tømmingsøkter, hvor man bare slår så mye man klarer og så fort man klarer til treneren sier ifra. Mest boksing, men også litt på beina. Så hadde vi planken i fire minutter, men når du har stått og boksa i over én time funker jo ikke armene! :rulle: Så da datt jeg ned etter under ett minutt. Men gikk opp igjen hver gang jeg datt ned, så jeg fullførte da på et vis!

Onsdag løp jeg en tur på sju kilometer. Har ikke jogga på et par uker nå, så det var nesten rart. Men heldigvis hadde ikke kondisen blitt så mye verre etter litt pause. Jilian sitt styrkeregime har nok hatt sitt å si for det!

Har jo gjort Week 1 seks ganger nå, og funnet ut nå at jeg skal gjøre hver av de fire programmene seks ganger, og den siste uka skal jeg gjøre alle fire igjen, og overraske meg selv med hvor utrolig lett de første ukene er! :duskedame:

I dag er det torsdag, og jeg håper å hive meg på Week 2 Day 1! :trene:

Forresten har jeg gått littegrann opp i vekt igjen, har ikke veid meg ordentlig (sånn at jeg har tatt samme ukedag og etter dobesøk etc) pga mensen og masse sånt, men virker i alle fall som at det er litt opp...Men jeg har også vært litt slack med det å unne meg noe. Plutselig har det blitt en pose gifler og en sjokolade, eller noen boller... :sur: Må skjerpe meg. Kan ikke tenke "jammen, det går bra med littegranne usunt...." for det gjør det ikke, om jeg skal spise det flere ganger i uka. MÅ klare å holde det til helga. Ellers blir jeg feit igjen, og det vil jeg IKKE!

Særlig ikke nå når sommeren er rundt hjørnet! Det er jo nå jeg burde være ekstra flink, så jeg liker meg ekstra godt når jeg skal ha på sommertøy! :-) Skal ta meg sammen med maten nå, og så håpe at det holder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og nå har jeg tatt Week 2 av "Ripped in 30" for første gang. Og herreguuud så slitsom den var! Week 1 syns jeg jo at var tung, men helt grei, selv første gangen. Men dette!! Plank jacks fulgt av mountain climbers, blant annet! Ganger to!! Da måtte jeg ta flere pauser. Også var det endel koordinasjonskrevende styrkeøvelser med vekter, og jeg EIER jo ikke koordinasjonsevne. Regner med det blir lettere å følge med når jeg har prøvd det flere ganger, og erfaringsmessig blir det jo mye lettere og bedre etter hvert.

Men nå er jeg skikkelig sliten! Glad for at jeg klarte å gjennomføre, da! Selv om jeg både skreik og pesa av slitenhet innimellom.

Men skal i alle fall ikke gi opp, dette skal jeg klare! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww, tusen takk, Daenerys!:klem:

Hadde en rolig helg med altfor mye usunn mat. Kommer til å skjerpe meg denne uka, for jeg vil ikke at alt jeg har gjort skal være forgjeves fordi jeg plutselig begynner å slakke av. Jeg er jo så glad og fornøyd over å ha gått ned og blitt sprekere, så jeg kan bare ikke falle tilbake i gamle vaner!!

Denne uka trente jeg kickboxing på mandag, med utrolig mange og lange boksekombinasjoner.

Pause i går.

Og i dag tok jeg dag 2 på Week 2 av "Ripped in 30". Det er fortsatt kjempeslitsomt med alle plankeøvelsene, særlig de nevnt over her, med plank jacks og mountain climbers rett etterhverandre ganger to. Da mååå jeg ta knærne nedi innimellom. Og hun har en annen sjukt slitsom øvelse der du tar push ups, men når du går ned tar du det ene kneet opptil albuen. Gaaah, så tungt!! Klarte ikke å gå halvparten så langt ned som de på videoen. Jeg som var så stolt over å klare rette push ups i det hele tatt!!

Men jeg VET jo at disse videoene er sånn. De er grusomme de første gangene, og så blir det bedre. Til det er slitsomt, men ok. Da er det på tide med nytt nivå! :trene:

Denne helga skal jeg klare å ikke ta av. Kun én godtedag, og den skal være moderat. Heia meg! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Ripped in 30 noe Jillian greier? Hørtes sånn ut med disse plankenavna. :ler: Men synes du er flink, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er Jillian! Det som fikk meg til å trene i det hele tatt var "30 day shred", og nå er jeg igang med denne. Hun er jo helt gal, men jeg liker det! Denne er myyye tyngre enn shred’en. Sniktitta på Week 3, og der er det igang med håndvekter allerede i starten.

På denne videoen virker det som hun har mest lyst til å ha seg med de damene i videoen, haha! "Fresh meat...arghh" og ser på rompene deres og "I just wanna bite you". :fnise:

De verste øvelsene i Week 2 er disse:

Først et halvt minutt med

Plank jacks

Så skal du bli stående i planke (det klarer jeg ikke foreløpig, må nedi med knærne for å få en liten pause), og gå rett over til Mountain Climbers. i et halvt minutt. Fort. Det er som å gå fort mens du står i planke.

Før du gjentar et halvt minutt med plank jacks...blir stående....og tar enda et halvt minutt med mountain climbers. Et halvt minutt høres jo helt utrolig kort ut, og jeg er ikke helt sikker på at det er det som er tida, men tror det. Det føles i alle fall helt vilt slitsomt! Og jeg har gjort disse øvelsene før med Jillian uten at det har vært helt forferdelig, men å ha det etter hverandre uten pause....Gaaah!

Og når du er drittlei av planken slenger hun på et par til, blant annet

Disse.. Som da er den push up øvelsen der du skal opp med kneet til albuen samtidig som du går ned.

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes jo forbanna morsomt ut :P

Hehe, ja, man får litt lyst til å ta liv av dama, noe hun også er ivrig på å si! :fnise: Men jeg vet jo at det funker, så jeg får bare holde ut! Liker at treninga er konkret, at jeg etter hvert vet hvilke øvelser som kommer og at jeg kan se progresjonen veldig godt. Men jeg blir lei av det hun sier hele tida!

Kanskje jeg skulle prøve meg på den etterhvert, ser moro ut :)

Ja, jeg syns det er moro! Noe inn i helvete slitsomt, men moro! Jeg gikk ned 4.5 kilo med "30 day shred", så håper jeg blir skikkelig ripped og får muskler av dette. Det er hvertfall en fin kombinasjon av styrke, cardio og mageøvelser i ulike intervaller. Også er det bare en halvtime, så man blir kjørt veldig hardt - og så er det over! Har tatt noen timeslange Jillian-økter før, og de slutter jo aaaldri! :gjeiper:

I dag fikk jeg kjæresten til å ta bilde av meg så jeg kan se om det blir noen endringer. Skulle vel gjort det før jeg begynte med week 1, men bedre nå enn aldri, er jo ikke halvveis engang. Må bare passe på at jeg ikke BARE gjør video, da blir jeg nok ikke så sprek i jogginga. Så videoene tas nok over litt lengre tid enn det som er intensjonen med dem, rett og slett fordi jeg kombinerer med annen trening og må ha litt pauser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en runde til med Week 2 i dag. Nå er jeg lissom halvveis, og fortsatt tar de plankeøvelsene liv av meg. Klarte å gjøre første halvminuttet med plank jacks uten pause nå, men etter det ble det mange pauser iløpet av øvelsen, gitt!!

Men, er glad jeg klarte to dager på rad, og gledegruer meg til jeg skal løs på week 3....!

Planen er (hvis jeg ikke har sagt det før) å ta seks ganger på hvert nivå, og så alle nivåene én gang til. Men det er i alle fall bra at det KUN er plankeøvelsene som er et helvete nå. Det andre går greit.

Fant ut at det faktisk er enda to plankeøvelser enn de nevnt før. Den ene er å stå i planken, hoppe så langt inn du kommer og ut igjen - fort, og den andre er å stå i planken mens man holder vekter (jeg bruker tokilos) og løfte én og én arm. Men det er den første runden som er mest slitsom, den med plank jacks og mountain climbers.

Jillian er gæren. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, i dag er jeg 57.9 kilo, og har gått ned nesten 11 kilo fra august! :hakeslepp:

:danse:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awww, tusen takk, Sailor!! :klemmer: Det er så gøy når det funker! Da jeg begynte på dette var den store drømmen å komme ned til seksti kilo, noe som føltes helt uoppnårlig, og nå er jeg under det og liker å trene! :jepp:

I går var det etedag, og jeg klarte å ha den ganske moderat! Delte en pose tortillachips (den gule Maarud-posen) og en stor melkesjokolade med min kjære, og hadde en god middag med indisk kyllingrett. Det er veldig moderat til å være fråtse-spis-hva-du-vil-dag! Hadde bestemt oss for det på forhånd, da. :-)

Håper jeg orker litt trening i morra! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å skrive at i går rei og gikk jeg først tur med hesten min (kjæresten og jeg drar på tur sammen og rir halve turen hver) i halvannen time. På kvelden møtte vi en venninne og gikk tur i nesten én time.

Det er jo trening det også! :jepp:

I dag har jeg tatt "Ripped" for fjerde gang. Fortsatt plankeøvelsene som tar livet av meg, men det går framover, og er alltid lettere enn sist. Håper jeg får til to ganger til iløpet av den neste uka...og kanskje en joggeøkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag var det kickboxing som vanlig. Mye boksing, og hadde også en "hopp-forkick" som var utfordrende for min fantastiske ikke-eksisterende koordinasjonsevne. På slutten hadde vi masse mageøvelser som krevde at vil lå på ryggen, noe som er vanskelig for meg pga en feil med ryggen. Men fikk det noenlunde til når jeg la hendene under korsryggen. Så fornøyd med den! :)

Tirsdag var det tur. Da rei jeg først en liten runde, og på ettermiddagen gikk kjæresten og jeg en tur. Ikke så langt, bare tre kilometer eller noe, men det var koselig å bare gå. Hadde ganske godt tempo, men det er fint å være ute for å gå tur, ikke BARE for å trene! :)

I dag har jeg hatt TO treningsøkter!

Først tok jeg dag fem av "Ripped in 30 Week 2". Klarer å holde ut litt lenger i cardio-plankeøvelsene, men måtte ned fire ganger. Gah, det er så tungt å stå i planke og gjøre ting med beina samtidig! Den push ups-øvelsen der man skal borti med kneet i albuen er også fæl.

Så lå jeg på gulvet og pesa og var sliten etter videoen, og tenkte "hey, jeg tar meg en joggetur, for nå har jeg jo varma opp!" Så da jogga jeg litt over fire kilometer. Gikk mye på slutten, så hele turen tok en halvtime. Men de første 2.6 kilometrene brukte jeg 16 min på, og da løp jeg nesten hele tida. (Med trykk på nesten). Var mye mer slitsomt å jogge etter å ha trent så hard styrke først. Men det var morsomt at jeg fikk det til!

Nå blir det kake og kos på nasjonaldagen uten dårlig samvittighet! Nesten synd jeg ikke skal ha på bunaden, for den var litt trang i fjor. Nå er den garantert ikke det, tjihi!

Hvis jeg greier skal jeg prøve å ta sjette Ripped på fredag, sånn at jeg neste uke skal begynne på Week 3!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Glemte å si at det er fantastisk å høre at jeg kunne inspirere deg til å trene hardt, Daenerys!

...Og om noen hadde sagt til meg for et år siden at jeg kom til å trene hardt og klare å få andre til å gjøre det samme hadde jeg ledd høyt og lenge og tatt meg litt mer godteri. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rei og gikk en lang tur på fredag sammen med kjæresten. Hesten min var i veldig fin form, så vi tok en tur jeg ikke har tatt på åtte år! Vi rei ikke hele, da, det hadde nok blitt for langt for henne. Men godt over halve før vi snudde.

Så det ble gårsdagens trening. 17. mai var jeg sliten og hadde sovet kjempedårlig, så det ble en veldig rolig dag med bare litt kake nede på barneskolen her.

I dag har jeg allerede trent, og klokka er tolv! Tok Week 2 igjen, sjette gang. Som betyr at jeg skal prøve meg på Week 3 neste gang. Håper virkelig ikke den har like mye planke. Tok den pushup-øvelsen der man skal løfte kneet til albuen stående på knærne i dag, da var det lettere, og jeg fikk ikke så vondt i håndledda.

Nå har jeg vondt i armene etter styrken, men får slenge meg i dusjen og så dra en tur i stallen! :)

Vekta er det ikke noe vits i å snakke om denne uka, for "that time of month" sørger for ville tall. Men er etedag i dag, hvertfall! :popcorn:

Sååå flink du er, Daenerys, harde økter er bra!! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye treningsøkter! :trene:

På mandag var det kickboxing. Og herreguuud for en start! Vi begynte med spark, og det er mye hardere enn å begynne med boksing, fordi man aktiverer de store muskelgruppene først og setter opp mye høyere puls tidligere i økta. Vi hadde et helt kvarter hvor det gikk i hundre.

Vanligvis bokser/sparker vi ganske lenge pr. person, og så bytter vi og får lang pause mens "makker" har sin runde. Nå hadde vi fellesrunde. Så først var det fem front kicks høyre bein, fem front kicks venstre bein - puta over til neste som gjør det - så tilbake og gjenta. Fem minutter med dette. Så fem side kicks på hvert bein - bytte og tilbake. Så fem med round kick - bytte. Ja, dere har skjønt greia for lengst. Det var SLITSOMT!

Jeg svetter sjelden i ansiktet og hele håret, men nå ble jeg helt gjennomvåt. Det var gøy også, det var som en slags transe, "Bang bang bang - over bang bang bang - over" igjen og igjen, ikke tid til å tenke på noe. Ingen rotete tanker, ikke stress, ikke planlegging. Bare...bang!

Var mye boksing også, og en helt grei styrkeøkt. :)

I dag kasta jeg meg på første gang med Week 3 av "Ripped in 30". Det er alltid litt skummelt med helt ny video, for da aner jeg ikke hva som er i vente. Denne gangen var selv oppvarminga en liten styrkeøkt, og det var flere øvelser som var litt vanskelige. Men jeg syns faktisk Week 2 var mer slitsom, mens denne var tyngre. Er så slitsomt med alle plankeøvelsene, og dem var det mer av i 2’ern. Så jeg er nok ikke så sterk når det gjelder å stå sånn...

Når videoen var ferdig tenkte jeg faktisk "hæ, er det slutt?" enda så sliten jeg var. Så det lover jo godt for fortsettelsen!

Avslutta dagen med å grille og slappe av i sola med min kjære, så det var koselig! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...