Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk, jenter! :-) Håper dere får en super helg!

I dag er det en etterlengta etedag med ALT jeg har lyst på! :-D

:spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooo! Min er på søndag! Hjemmelaget lasagna etterfulgt av 100 gram kokesjokolade og en tonn *kremt* smågodt :popcorn:

Love the weekends!!!!!!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, så kult, en ny følger! Og en smugleser! Velkommen! :duskedame:

I går var det kickboxing, første gang på to uker fordi det var vinterferie sist. (Før hadde de det i ferien også, noe jeg syns var bedre, jeg reiser ikke noe sted, og vinterferie er som en vanlig uke). Trener’n prata mye om at nå måtte vi virkelig bevege oss, for nå hadde vi sikkert ikke gjort det noe særlig i ferien. Mens jeg trente faktisk mer i "ferien" enn uka før, hehe!

Var mange vanskelige kombinasjoner i går, jeg er så utrolig dårlig på koordinasjon. Var noen der man skulle gå baklengs og den som holdt puter fulgte etter. Og så var det mange spark i forskjellige retninger. Er glad det bare er med puter, altså!

Men i kveld er det siste boot camp, så da er det bare å gi alt! :trene:

Håper jeg får cat sliden tidlig, den er så vond å ta etter å ha løfta tungt!!

I helga ble det forresten både god og kaloririk middag og mye godteri. Og neste helg (om noen dager, woho) blir det nok smågodt! :kokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kickboxing gøy? Da jeg var yngre gikk på karate, men det var ikke noe for meg så har jeg ikke prøvd noe særlig kampsport siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er kjempegøy! Det jeg liker best er at det ikke er kamper og graderinger på den typen jeg går på, så det er bare for å trene. Man bokser og sparker i små og store puter som representerer boksepartnerens mage/ansikt etc. Dette er på mange måter bare for gøy, og da trives jeg bedre enn sånne kampsporter der det kreves masse kunnskap og kroppskontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hørtes jo bra ut. Har vurdert å prøve det etterhvert. Kanskje jeg skal gjøre det (når jeg får bedre råd)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det anbefales! :-) har gått på det tidligere semestre også, men da var jeg dårligere i utbrentheten enn nå, så da ble jeg utslitt hele uka etter én time. Men nå er det bare moro! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det siste Core Boot Camp! Det har vært en intens måned, med mange harde økter. Jeg hadde ny rekord på mange av øvelsene, og det var gøy! I tillegg sa instruktøren at hun ser en stor endring på bare denne tida, blant annet bedre knestabilitet. Tok bilder dagen etter første trening, og tenkte det kan være greit å ta bilder nå også, og se om jeg kan se forskjell!

I tillegg tok jeg mål for ca en måned siden for å sammeligne med måla jeg tok før jeg begynte å slanke meg, så det hadde jo vært morsomt å se om bare den ene måneden har hatt noe å si!

Her er en liten oversikt over hvor tunge øvelser jeg greide og hvor mange repetisjoner jeg tok første og siste gang! God progresjon!! Hvis noen lurer på en beskrivelse av øvelsene ligger det på et innlegg på side to her, tror jeg!

Opplegget er som følger: Hver øvelse utføres fire ganger, og man holder på i 30 sekunder hver gang. Så har man 30 sekunders pause mellom hver repetisjon.

Catslide: Knee to Chest

Torsdag 2. februar: Antall repetisjoner: 14, 13, 11 og 12.

Tirsdag 28. februar:Antall repetisjoner: 21, 22, 21 og 19.

Kettlebell Yaw Press

Torsdag 2. februar glemte jeg å telle øvelsene, men klarte 13 repetisjoner den ene runden.

Tirsdag 7. februar hadde jeg 6 kilos kettlebell og klarte 10, 11, 12 og 11 repetisjoner.

Tirsdag 28. februar:Fortsatt 6 kilo. Repetisjoner: 17, 19, 19 og 20.

BW: Mountain Climber

Torsdag 2. februar: Antall repetisjoner: 7, 7, 7 og 8.

Tirsdag 29. februar: Antall repetisjoner: 10, 10, 10 og 10 :hoppendeglad:

Kettlebell: Swing

Torsdag 2. februar: Antall repetisjoner og kilo: 10 kilo 12 ganger, 10 kilo 16 ganger, 12 kilo 17 ganger og 16 kilo 18 ganger.

Tirsdag 29. februar: 14 kilo hele runden. Antall repetisjoner: 19, 19, 20 og 19.

Kettlebell: Split Squat (Utfall med kettlebell)

Torsdag 2. februar: Brukte ikke kettlebell i det hele tatt. Antall repetisjoner: 13, 12, 13 og 11.

Tirsdag 29. februar: 8 kilo hele runden. Antall repetisjoner: 16, 18, 18 og 21.

Clubbell, Tecnical Big Wheel

Torsdag 2. februar: 10 pounds hele runden. Første rep skrev jeg ikke opp. Deretter 14, 13 og 12.

Tirsdag 29. februar: 15 pounds - 19 repetisjoner, 15 pounds - 17 repetisjoner, 10 pounds - 21 repetisjoner og 10 pounds - 21 repetisjoner.

Herlighet, dette var slitsomt å skrive ned! Skulle gjerne skrevet ned hele lista og alle dagene, men det ble litt vel styrete. Men jeg er veldig stolt av at jeg har økt så veldig. Har lyst til å fortsette med noen av øvelsene hjemme. Hvertfall Cat slide, for den er enkel å bare gjøre med sokker eller noe. Også er den jo så fæl, og dermed bra! :trene:

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:frustrert: I dag hadde jeg store planer om å jogge. Men utbrentheten vil det annerledes. Var ute med hesten min, men det gikk veldig sakte, så det er ikke akkurat trening, og nå er jeg utslitt. Sitter og prøver å slappe av, og er både småsvimmel og sliten.

Jeg som ville løpe i det fine været!! :sur:

Håper jeg orker i morra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får satse på at du orker det i morra da ja, og at du kom deg ut og gjorde NOE er jo i alle fall bra! Bedre enn hva jeg får til noen dager. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt restitusjon har alle godt av. Det betyr jo ikke at du ikke er en superflink person som trener masse. Det betyr bare at du trengte en timeout. Kos deg så lenge og kom tilbake med dobbelt energi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endelig fikk jeg trent! Var utslitt og utbrent-syk i går også (det vil si når slitenheten gjør at jeg klarer minimalt iløpet av dagen). Fikk mensen også, så da forklarte det litt av slitenheten og hvorfor jeg ikke hadde gått ned noe i vekt. Ble nemlig litt frustrert over det på morran, men så kom forklaringen! Mensuka gir meg gjerne mange hundre gram mer enn det som er sannheten.

Er så frustrerende å være sliten når jeg har blitt i så mye bedre form! Takk for trøstende ord, jenter, det var godt å få! :klem: Dra i stallen må jeg uansett, så det kan jeg ikke velge bort, men hesten min går utrolig sakte, for hun har vondt i beinet sitt for tida. Så da er det lille frøken snegle på tur, gitt.

Men i dag tok jeg en Jillian-video! Første forsøk på "Ripped in 30" Week 1. Hadde egentlig tenkt å jogge, men siden jeg har vært så sliten de siste dagene tenkte jeg det er lurt å ta noe som gjør at jeg kan sette meg rett ned og ikke må komme meg hjem etterpå. Skal fortsette på videoen senere i mars og ta den ordentlig, men ville teste nå.

Videoen var overraskende enkel. Jeg ble andpusten og sliten, men brukte 2-kilosvekter på flere øvelser, og mye var kjent fra Boot Campen og andre ting. Trengte ikke pause, og tok bare rette push ups. Og når det var ferdig tenkte jeg "var det alt?" Så jeg får se på dette som en økt der jeg merka hvor mye sterkere og i bedre form jeg har blitt, ikke at jeg ikke fikk trent ordentlig fordi det ikke var enda hardere.

Kanskje jeg orker å jogge i morra? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, hva er galt med beinet hennes? :(

Men flink har du vært som fikk trent!! Skal veie meg på mandag, gruer meg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, veiing kan være skummelt, ja! Men det hjelper å tenke at om man ikke har gått ned kan det jo hende at man har fått mindre fettprosent for eksempel! :-)

Fredag er min veiedag, for det er også den store kaloridagen, så da er det lengst tid siden sist.

Hesten min er en gammel dame, så hun har forkalkninger i den ene framhoven. (I hovebeinet). Der kommer det betennelse innimellom, og da blir hun halt. Nå har jeg kjøpt noe som skal virke som en slags vidunderkur, men det tar tydeligvis tid! Er så fælt når hun har det sånn, for jeg vil bare at beinet hennes skal ha det like bra som hodet hennes. Hun vil så mye, men får det ikke til når hun har vondt...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart det! Ja, det er litt skummelt, men jeg ser jo at jeg har fått litt mer muskler og at jeg er litt fastere i fisken. Det er jo det som tells, men vil likevel litt ned til.

Ånei, uff. :( Får håpe det hjelper snart da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...