Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

for en suuuuperøkt du hadde!!! :danse: Kjempebra jobba rett og slett! Du bør være imponert over innsatsen din rainbow :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh. Jeg fikk plutselig veeeldig lyst å melde meg på iform-løpet, for da hadde jeg på en måte "måttet" trene kondisjon endel, og da hadde jeg hatt noe å sett frem til/et mål. Det hadde vært kult da! Men hva vet du om iform løpet?? Og hvor mye koster det å være med? Får jo kul tskjorte, wiho! hehehe... da hadde jeg isåfall ens ærend reist til bergen bare for det... hmmm.. koster jo litt med fly og sånn, men åå. jeg vil! :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. Jeg fikk plutselig veeeldig lyst å melde meg på iform-løpet, for da hadde jeg på en måte "måttet" trene kondisjon endel, og da hadde jeg hatt noe å sett frem til/et mål. Det hadde vært kult da! Men hva vet du om iform løpet?? Og hvor mye koster det å være med? Får jo kul tskjorte, wiho! hehehe... da hadde jeg isåfall ens ærend reist til bergen bare for det... hmmm.. koster jo litt med fly og sånn, men åå. jeg vil! :hoppe: :hoppe:

Bor du langt fra Bergen? Det gjør du vel, siden du må ta fly! Det er fint å ha et mål, og jeg vet det er fler på fem kilos tråden som vil være med, så da kan vi på en måte planlegge det sammen, selv om vi løper hver for oss!

Man velger mellom 5 og 10 km. Jeg skal ta fem, for jeg vil ha et mål om å klare å løpe fem sammenhengende i stedet for å ha et mål om å gjennomføre 10. For jeg vet jeg kan komme gjennom 10 ved å gå litt innimellom, men å løpe fem i ett hadde vært gøy!

Ja, man får t-skjorte og en pose med masse greier (sikkert mest reklameting, men). I Bergen er det søndag 10. juni, og du kan lese om det her:

https://secure.onreg.com/onreg2/front/step2.php?sessionname=ebb13cfdcb52b5e846a929b26119af87

Forresten, hesten din hørtes utrolig søt ut når du beskrev ham i dagboka di! :-) Skal svare bedre på det! Hesten min var 18 da jeg kjøpte henne, hun, hehe! Nå har jeg snart eid henne i 15 år.

**

I dag ble det joggetur med kjæresten. Nesten 9 kilometer (8.6 i følge ipoden, men vet aldri helt hva slags tall den kommer med. Må få kjøpt meg NikePluss!) Vi hadde mange lange løpestrekk. Det gikk kjempefint! Pleier å bli veldig sliten når det er litt lange turer, men i dag gikk det supert! Jeg er en jogger! Tenker å jogge mye i påsken, i tillegg til litt Jillian-videoer!

Var litt spent på vekta i morra fordi det hadde vært interessant om jeg klarte å holde den, men så kom mensen og ødela enhver sjanse til å finne ut hvor mye man veier, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :hoppendeglad:

Koselig å jogge med kjæresten da. Er kjæresten din like aktiv som deg?

Taaakk!! Ja, hun er like aktiv som meg! Vi begynte å forandre livet vårt litt samtidig, for da hadde vi vært slitne og late lenge, hehe! Og fått oss endel kjærestekilo! Veldig fint å ha noen som er der i hverdagen og vil jobbe med trening, og fint at ikke den ene sitter der og spiser usunt mens den andre prøver å forandre seg.

Vi trener med litt forskjellige ting, da, men det er gøy å kunne jogge litt sammen av og til. I starten var hun i bedre form enn meg og ble litt overraska over hvor utrolig dårlig jeg var til å bare gå opp en bakke, men nå er vi ganske likt, så det er gøy! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er så flink at jeg får dårlig samvittighet. :gjeiper:

Multisitat funker ikke...!

Haha! Det må du ikke få! Du er jo også flink, jeg veit det nok! Og ikke bra å trene uansett når man er sjuk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg føler at jeg er frisk nok til å trene igjen nå, er jo bare hosta som er igjen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke ideelt å hoste seg gjennom en treningsøkt heller. Og i perioder er det tyngre å komme igang enn andre, det er vel bare sånn det skal være, tror jeg. Jeg er helt sikker på at du kommer deg gjennom det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taaakk!! Ja, hun er like aktiv som meg! Vi begynte å forandre livet vårt litt samtidig, for da hadde vi vært slitne og late lenge, hehe! Og fått oss endel kjærestekilo! Veldig fint å ha noen som er der i hverdagen og vil jobbe med trening, og fint at ikke den ene sitter der og spiser usunt mens den andre prøver å forandre seg.

Vi trener med litt forskjellige ting, da, men det er gøy å kunne jogge litt sammen av og til. I starten var hun i bedre form enn meg og ble litt overraska over hvor utrolig dårlig jeg var til å bare gå opp en bakke, men nå er vi ganske likt, så det er gøy! :duskedame:

Koselig å høre dere har det sånn :klemmer:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink! :hoppe:

Tuuusen takk! :-)

Koselig å høre dere har det sånn :klemmer:

Ja, det er veldig fint å ha trenestøtte! Også er det gøy å jogge sammen!

GOD PÅSKE :kose:

:hoppendeglad: GOD PÅSKE til deg også!

Og til alle andre som gidder å lese tråden min! :-)

I dag har jeg vært på en lang joggetur! Kjøpte meg sånn Nike+ sensor, sånn at det ipoden sier kanskje skal bli litt mer korrekt. Og nå tror jeg den ga meg lengre tid enn den har gjort før, så kanskje jeg har jogga mer enn jeg har trodd før? Det dumme er at nettsida fucka opp, så den la ikke inn den siste økta. Jeg maila dem for å undersøke om det går an å fikse, og i mellomtida får jeg ikke til å logge inn på nettsida. Så...ifølge teknikken har jeg ikke gjort noe i dag. Men ifølge fakta (og litt ipod-teknikk) har jeg gjort følgende:

Joggetur i Østmarka med en god del bakker. (Klarte til og med å løpe noen av dem, selv om jeg gikk de fleste), samt mye veier og asfalt fram og tilbake til skogen.

Ute i 1 time og 5 minutter.

Distanse: 8.85 km

Gjennomsnittshastighet: 7.24/km

Kalorier: 469

Godt fornøyd, og veldig sliten nå. Så da kan jeg kose meg med å se på "Biggest Loser" med god samvittighet i morra. I dag er det kjærlighetskvaler med "Ungkaren". Godt man har noe trash-tv å bruke tida på! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Jeg tror jeg vet hvor du har jogga ut fra distanse og bakker :fnise: det er en god tur!

Anbefaler deg å kalibrere, gjerne på f.eks 400 meter eller 100 meter. Da blir det helt riktig:) har ikke gjort det selv, men planlegger å gjøre det snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjihi!

Det var ikke rundt Nøklevann, altså. Der har jeg jogga før denne uka! Men var ikke så langt unna heller.

Takk for tipset! Er en bane ikke langt herfra. Kanskje jeg burde dra dit og kalibrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Tjihi!

Det var ikke rundt Nøklevann, altså. Der har jeg jogga før denne uka! Men var ikke så langt unna heller.

Takk for tipset! Er en bane ikke langt herfra. Kanskje jeg burde dra dit og kalibrere.

Vi må omtrent være naboer. Sånn egentlig. Jeg har også en bane ganske nærme jeg skal til for å kalibrere, og jogge cooper-test :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi må omtrent være naboer. Sånn egentlig. Jeg har også en bane ganske nærme jeg skal til for å kalibrere, og jogge cooper-test :ler:

Huff, ja! Cooper-test! *grøss*

Hehe, bra det er litt stort område i det minste!:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, *Maja*! :klem:

I dag har jeg satt løperekord!! Jeg har møtt mitt livs første MIL! Og jeg vet at du, *Maja*, klarer å løpe en mil hver gang du går opp på mølla, men det er jo så imponerende at jeg ikke har ord, så da bruker jeg heller noen ord om min mil! :fnise:

Jeg la ut på tur i den tro at jeg skulle jogge bare litt. Og mens jeg løp kom jeg på en rute jeg kunne ta. En god del veier rundt i området her, en liten sløyfe i skogen og et langt strekk langs et vann. Jeg syntes det gikk veldig bra, men hadde også mange gåstrekk og løp ikke så langt av gangen. Kanskje ti-tolv-femten minutter. Det meste var vel tre sanger eller noe. Var en god del bakker, men jeg klarte å gå på fort opp der. Så løp jeg flere strekk med korte pauser.

Så løp jeg helt til stallen, og satte ipoden på pause, men den stoppa av seg selv, og da jeg skulle løpe fra stallen og hjem måtte jeg sette på en ny tur. Til sammen ble de to 11,4 km. Den første var 10.6 og den andre 0.8.

Men vi konsentrerer oss om den lange.

Turvarighet: 1 time, 16 minutter.

Distanse: 10.60 km

Hastighet: 7.10/km

Kalorier:566

Jeg må understreke at dette heller ikke er kalibrerte resultater, men jeg har sjekka på kart et par ganger på tidligere løpeturer, og da virker det veldig likt som ipod-resultatene. :hoppendeglad:

Dere skulle bare visst hvor dårlig form jeg var før, altså. Jeg mener, jeg kunne sikkert vunnet en eller annen pris for å ha dårlig kondis. Selv da jeg var 20 og veide sikkert 56 eller noe. Jeg ble andpusten av å gå opp en trapp. Jeg peste som om jeg skulle dø av å løpe til banen. Jeg trente ALDRI. Kostholdet mitt besto av minst én sjokolade hver dag, og til middag kunne jeg finne på å spise en hvitløksbaguette med saus.

Hadde jeg ikke hatt hest hadde jeg sikkert veid 100 kg med det opplegget der. Så litt fysisk aktivitet var det jo. Men ikke i forhold til nå.

Nok skryt, haha, det er jo på en måte det dagbøkene er til. Tok meg en eplemuffins på bakeri i dag bare fordi det er påske, og har ikke dårlig samvittighet nå, akkurat. Mmmmm!

I morra skal jeg prøve å begrense aktiviteten til tur med horsey.

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Kjempestolt av deg! :klemmer: Er utrolig herlig å ha jogget min første mil! Jeg brukte 1t 15 min på min første, og jeg jogger den ikke noe raskere i dag ;) Skal faktisk teste i løpet av uka.

Jeg skjønner hva du mener med dårlig kondis, jeg hadde utholdenhetskondis - kampsport - men IKKE joggekondis. Og nettopp derfor føles det så herlig :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...