Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Gjest *Maja*

Åååååå!!!! Så stolt av deg :klem:

Gratulerer med din første mil :klappe: Herlig ikke sant?

Kos deg masse i påsken vennen :klem: Superbra jobbet :kose::hoppendeglad::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Awww, tusen takk, Daenerys og *Maja*!! Blir jo helt rørt av så mye koselige ord!:-)

Det føltes kjempebra å klare en mil! Har en lang vei igjen før jeg klarer å løpe hele veien, men det kommer vel det også, til slutt! Foreløpig er jo målet å løpe fem kilometer i Iform-løpet.

Og dette er noe jeg aldri i verden hadde trodd jeg skulle klare...å være ute en hel mil, mener jeg! :hoppendeglad:

I dag tok jeg også en joggetur, tredje denne uka!! Men i dag ble det en rolig tur med litt intervaller. Løpe fem minutter- gå tre-løpe åtte-gå tre-løpe seks-sånne ting.

Stolt etter tre joggeturer, og klar for skikkelig påskeaften-kalorifråtsedag i morra! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive opp hvor lang gårsdagens tur var. 6.3 kilometer. Med en hastighet på gjennomsnittlig 7.55/km. Det ble mer gåing på slutten enn på turene før i uka, pga lange bakker og litt terreng.

I dag var jeg plutselig 59 kilo igjen. Også blir jeg så irritert på at jeg sjøl blir irritert over det. Jeg VET alt det der med vann i kroppen, såre muskler, muskelmasse som vokser, etc etc. Men likevel blir jeg sur over å ha gått opp siden sist jeg sjekka. (Som er to uker siden pga mensen). Jeg burde jo være supersuperfornøyd. Jeg har gått ned 10 kilo siden jeg starta dette. Men likevel sitter en liten stemme i hodet og sier at "hallo, du var 58.2 for to uker siden..." Skjerpings... Men jeg har jo aldri løpt tre ganger på en uke før.

Dette er egentlig en sånn klageetale som jeg pleier å ha på 5-kilostråden. Men nå kom det her! Skal heretter prøve å bare være stolt av alt jeg har oppnådd, at jeg begynner å få mer muskler, at jeg passer inn i klær jeg bare kunne drømme om å kjøpe før etc..

Og i dag er det faktisk påskeaften, og da er det pokker meg lov å ete hva jeg vil! :-)

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Glemte å skrive opp hvor lang gårsdagens tur var. 6.3 kilometer. Med en hastighet på gjennomsnittlig 5.55/km. Det ble mer gåing på slutten enn på turene før i uka, pga lange bakker og litt terreng.

I dag var jeg plutselig 59 kilo igjen. Også blir jeg så irritert på at jeg sjøl blir irritert over det. Jeg VET alt det der med vann i kroppen, såre muskler, muskelmasse som vokser, etc etc. Men likevel blir jeg sur over å ha gått opp siden sist jeg sjekka. (Som er to uker siden pga mensen). Jeg burde jo være supersuperfornøyd. Jeg har gått ned 10 kilo siden jeg starta dette. Men likevel sitter en liten stemme i hodet og sier at "hallo, du var 58.2 for to uker siden...skjerpings". Men jeg har jo aldri løpt tre ganger på en uke før.

Dette er egentlig en sånn klageetale som jeg pleier å ha på 5-kilostråden. Men nå kom det her! Skal heretter prøve å bare være stolt av alt jeg har oppnådd, at jeg begynner å få mer muskler, at jeg passer inn i klær jeg bare kunne drømme om å kjøpe før etc..

Og i dag er det faktisk påskeaften, og da er det pokker meg lov å ete hva jeg vil! :-)

:popcorn::spise::kokk::sjokolade::is::arwen:

Påske er KOOOOS :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du nettopp har hatt mensen kan det også være en grunn til vektøkning. :gjeiper: Det er mange mange årsaker til at vekten vår varierer, men du er jo sånn halvveis klar over dette selv. Synd du likevel irriterer deg over det. Jeg irriterer meg når jeg har gått opp i vekt jeg og, men pga trøbbelet jeg har med oppblåsthet så varier vekta mi med 0-10kg. Så jeg veit jo aldri hvor mye jeg EGENTLIG veier.

Men! Ta å sett bort vekta, og ta mål i stedet. Og prøv å se på muskelmassen over fettmassen. :)

Håper uansett at du har hatt en fiiiin påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten! Vet det med mensen, men det var én uke siden da jeg veide meg sist, så det burde ikke ha så mye å si. Vet med fornuften at det er utrolig tåpelig å henge seg opp i dette, og å la en så ustabil ting som vekta bestemme hvordan jeg føler meg.

Men fornuft og følelser er to forskjellige ting, merker jeg. Uansett, det eneste jeg er "ute etter" nå er at vekta kan vise 58 stabilt. For for hvert tall har det vært sånn at jeg har vært på det én gang, og uka etter er det opp igjen, før det etter hvert blir stabilt. Når det er stabilt er det ny standard. Og når 58 er standard skal jeg fokusere på andre ting. Oppstramming og kondis! Der er det nemlig en vei å gå fremdeles.

Merker forøvrig at det er veldig mye mat jeg blir oppblåst av. Kan se gravid ut på kvelden, og det er jo skummelt, hehe! Tenkte å ta en tur til legen for å sjekke hva jeg er allergisk mot/reagerer med oppblåsthet mot. Så er det lettere å unngå det, mer enn å bare prøve å unngå enkelte ting, hvertfall. Vet i alle fall at jeg reagerer sånn på brød.

Anyway...

Denne uka har vært dårlig treningsmessig. Jeg har vært veldig mye sliten, og det må man ta hensyn til som utbrent. I tillegg har jeg sovet dårlig. Så jeg har hatt mange treningsplaner som har blitt avlyst. Ikke har det vært kickboxing heller pga påsken, og jeg orka ikke å ta det igjen.

MEN! I dag har jeg jogga!! Ca seks kilometer på 41,3 minutter. De første 3 kilometrene tilbakela jeg på 20 min, og det var inkludert en lang asfaltbakke som jeg gikk opp med godt tempo. Klarte ikke like langt strekk som sist jeg løp der, men hadde to veldig lange strekk jeg løp, og et par litt mindre. Så jeg er fornøyd! :trene:

Føler meg bedre i dag, i alle fall!

Til uka håper jeg at jeg greier å begynne på Jillian Micheals’ "Ripped in 30"! Har litt lyst til den magevideoen hennes også, men må velge, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvetemel og melk er de største synderne for oppblåsthet. Du kan jo kutte ut det og se hvordan du reagerer da. :) Er ikke alltid matintoleranse slår ut på prøver, så er vanskelig å vite.

Oi, synes det er utrolig bra! Du er i mye bedre form enn meg kondis-messig hvertfall! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awww, takk for klemmer og koselige kommentarer! :-D

Mandags-kickboxinga var morsom! Starta med spark, og det var kjempeslitsomt, men vi hadde også en morsom kombinasjon jeg likte godt. Og det var veldig gøy å komme igang med den treninga igjen etter to ukers påskeferie.

Håper å ta litt Jillian i morra og torsdag! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awww, takk for klemmer og koselige kommentarer! :-D

Mandags-kickboxinga var morsom! Starta med spark, og det var kjempeslitsomt, men vi hadde også en morsom kombinasjon jeg likte godt. Og det var veldig gøy å komme igang med den treninga igjen etter to ukers påskeferie.

Håper å ta litt Jillian i morra og torsdag! :-D

Fikk du tatt Jillian idag?? :nigo:

Kjempegøy å komme igang igjen med treninga ja!! Blir litt stressa jeg når jeg vet jeg ikke får trent på en uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa, det fikk jeg! :-)

Første dag på Uke 1 i "Ripped in 30".

Har tatt den økta én gang tidligere, det var når jeg holdt på med Boot Camp. Og da var det enkelt, for den treninga på boot campen ga skikkelig muskler og styrke kjapt! Så den var mer slitsom nå, men jeg gjennomførte, og jeg gjorde ALLE øvelsene på den vanskelige måten (det er to man kan følge - nybegynner og øvet på en måte. Lette og vanskelige versjoner av øvelsene, feks rette push ups eller knærne nedi).

Så DET er jeg stolt av! Håper jeg orker i morra også! Men blir interessant hvor slitsomt uke 2, 3 og 4 er!

Var frustrerende med forrige uke når jeg bare orka én joggetur, men nå gikk alt bra! :trene:

:hoppe:

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa, det fikk jeg! :-)

Første dag på Uke 1 i "Ripped in 30".

Har tatt den økta én gang tidligere, det var når jeg holdt på med Boot Camp. Og da var det enkelt, for den treninga på boot campen ga skikkelig muskler og styrke kjapt! Så den var mer slitsom nå, men jeg gjennomførte, og jeg gjorde ALLE øvelsene på den vanskelige måten (det er to man kan følge - nybegynner og øvet på en måte. Lette og vanskelige versjoner av øvelsene, feks rette push ups eller knærne nedi).

Så DET er jeg stolt av! Håper jeg orker i morra også! Men blir interessant hvor slitsomt uke 2, 3 og 4 er!

Var frustrerende med forrige uke når jeg bare orka én joggetur, men nå gikk alt bra! :trene:

:hoppe:

Oooh! Så gøøøy! Jeg klarer ikke(er kanksje ikke så flink til å prøve men) rette push ups, blæææ, svak der ja! Så du er kjempeflink! Og når man veeeet man har en lettere utvei(nybegynneren) så er det kjempeflott at du faktisk velger den vanskeligste! Fremgang! :nigo: De neste ukene blir sikkert slitsom, men likevel, du kommer nok til å gjennomføre og når du er ferdig så kommer du til å være stolt, og ikke minst fit for fight!! :fnise: Da kunne du sikkert tatt hele om igjen, og det hadde da vært mye lettere... hihi!

Ser ut som både meg, deg og dragonfly hadde en kjip uke i forige uke, men denne uka er vi alle mye bedre! Og det er sånn det skal låte :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Har lest hele treningsdagboka di nå og jeg blir skikkelig motivert :D

Prøver å bli aktiv i min egen dagbok, men syns det er så vanskelig å huske på å skrive - særlig til bare meg selv, sjøl om jeg skjønner godt at ingen skriver før jeg skriver! Haha..

Løper i oslos øst skoger selv, og har iformløpet som mål!

Må fortsette å lese her, for du er utrooolig inspirerende!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvetemel og melk er de største synderne for oppblåsthet. Du kan jo kutte ut det og se hvordan du reagerer da. :) Er ikke alltid matintoleranse slår ut på prøver, så er vanskelig å vite.

Oi, synes det er utrolig bra! Du er i mye bedre form enn meg kondis-messig hvertfall! :daane:

Jeg prøver å ikke drikke melk, i alle fall. Spiser lite brød fra før, mest knekkebrød. Men merker jo nå når jeg ikke "får lov" til å drikke melk får jeg innmari lyst på frokostblanding hele tida, hehe!

Tjihi, seriøst? Jeg har aldri hatt bedre kondis enn noen, hehe! Jeg pleide å bli skikkelig, skikkelig andpusten av å gå opp en liten trapp! :fnise:

Oooh! Så gøøøy! Jeg klarer ikke(er kanksje ikke så flink til å prøve men) rette push ups, blæææ, svak der ja! Så du er kjempeflink! Og når man veeeet man har en lettere utvei(nybegynneren) så er det kjempeflott at du faktisk velger den vanskeligste! Fremgang! :nigo: De neste ukene blir sikkert slitsom, men likevel, du kommer nok til å gjennomføre og når du er ferdig så kommer du til å være stolt, og ikke minst fit for fight!! :fnise: Da kunne du sikkert tatt hele om igjen, og det hadde da vært mye lettere... hihi!

Ser ut som både meg, deg og dragonfly hadde en kjip uke i forige uke, men denne uka er vi alle mye bedre! Og det er sånn det skal låte :nigo:

Ja, jeg er veldig fornøyd med at jeg klarte rette push ups. Klarer ikke like fort som hun som gjør det vanskeligst, da. Men jeg klarer rundt 10 rette på 30 sekunder tror jeg det er. Så ikke akkurat fort, men i alle fall er det noe! Før klarte jeg kanskje én, hehe! Det er moro å få det til, og når jeg nå ser at Week 1 ikke er GRUSOMT vanskelig gleder jeg meg litt til de neste ukene.

Jaaaa, det er bra vi alle har en bedre uke nå! :hoppe:

Hei!

Har lest hele treningsdagboka di nå og jeg blir skikkelig motivert :D

Prøver å bli aktiv i min egen dagbok, men syns det er så vanskelig å huske på å skrive - særlig til bare meg selv, sjøl om jeg skjønner godt at ingen skriver før jeg skriver! Haha..

Løper i oslos øst skoger selv, og har iformløpet som mål!

Må fortsette å lese her, for du er utrooolig inspirerende!

Awww! Så koselig innlegg!! Tenk at jeg kan motivere noen! Jeg! Frøken lat, treig og utrent, lissom! Har blitt frøken sunn og treningsglad! :duskedame:

Ja, i begynnelsen blir det sånn at man skriver dagbok for seg sjøl, og ingen svarer. Så da snakker man litt alene. Men etter hvert dukker det magisk opp kommentarer, og det er så gøy!

Kult at du også vil være med på Iform-løpet! Jeg skulle gjerne klart 10km, men da blir det bare å gjennomføre og gå en hel masse. Så da blir det målet mitt å klare å løpe 5 i ett! :trene:

:klem: tusen takk for støtten!

Blir helt rørt over at du syns jeg er inspirerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag klarte jeg "Ripped in 30" igjen. Dag 2, altså.

Det skal være sju dager inkludert 1-2 dagers pause iløpet av én treningsuke som Jillian har satt opp.

Ettersom jeg har kickboxing på mandager blir det nok ikke "Ripped" hver dag.

Må ikke gjøre for mye heller, for da jeg prøvde å ta "30 day shred" hver dag ble jeg UTSLITT. Men da var jeg mye dårligere i utbrentheten. Og jeg var heeelt ny i treninga. Så det går nok bedre nå! Likevel, vil ikke overdrive, og må få tid til å jogge også!

Men er veldig stolt av at jeg klarte to dager på rad, hvertfall! Nå skal jeg hive meg over å støvsuge leiligheten, og det er vel en form for trening det også! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg prøver å ikke drikke melk, i alle fall. Spiser lite brød fra før, mest knekkebrød. Men merker jo nå når jeg ikke "får lov" til å drikke melk får jeg innmari lyst på frokostblanding hele tida, hehe!

Da har jeg verdens beste tips til deg!!! Det er KJEMPELETT å lage havremelk, mandelmelk osv selv! havremelk er nok lettest! Det må du teste ut, det smaker godt også! er superbillig, og enkelt! :) Si ifra om du vil ha fremgangsmåten på det, om det altså er noe for deg. Det er melk som lages av havregryn og kan fint brukes til å erstatte kumelk! :) Viss ikke finnes det både rismelk, soyamelk, havremelk osv på butikken til samme pris som vanlig melk. Men lag gjerne selv, synes den smaker bedre enn kjøpt(havremelk).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havremelk, du...! Er det godt? Smaker det annerledes enn kumelk? Kom gjerne med en oppskrift! Men kan hende jeg prøver å kjøpe det først, for å se om jeg liker det. Også må du huske at jeg er elendig på kjøkkenet, da! :gjeiper:

I dag er jeg veldig fornøyd med innsatsen, for jeg heiv meg på dag tre av "Ripped in 30". Så nå er jeg forsåvidt halvveis i week 1. :duskedame:

Det var mye tyngre og mer slitsomt i dag, kjenner jeg er mer støl. Og jeg bruker 2-kilosvekter hele veien, og det er hvertfall tungt!:trene:

Nå er det etedag i morra, for da skal jeg på kino og spise middag med min kjære!

Så nå kan jeg ta helg med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På innlegget over ser det ut som jeg er en svekling, siden jeg sier at 2 kilo er tungt, haha! Men må understreke at det er veldig mange repetisjoner i tunge "stillinger", så det anbefales å bruke lette vekter.

I dag var det kickboxing igjen, hvor vi hadde styrketreningen fra helvete på slutten. Pushups som tar ekstra på triceps (med albuene mye nærmere kroppen) og en skikkelig tung øvelse der vi lå på magen og skulle først løfte armene fra gulvet og så beina, og så armene igjen i en slags bølgebevegelse, uten noen gang å sette noe av det ned i gulvet. Det var TUNGT. (Og vanskelig å forklare, tjihi).

Spesielt tungt etter å ha boksa og boksa kjempelange serier og noen morsomme kombinasjoner.

Satser på at det blir noen runder med Jillians Ripped igjen denne uka, forhåpentligvis sånn at jeg kan begynne på Week 2 til uka. Når jeg begynte på en onsdag blir jo ukene litt rare - de følger ikke kalenderen!

I morra må jeg opp klokka åtte for å mate hesten min, så da er det vel på tide å legge seg nå! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært noen Jillian-økter denne uka. Tre ganger, for å være nøyaktig, så nå kan jeg på en måte velge mellom om jeg er ferdig og skal gå videre til Week 2, eller om jeg skal ta én gang til. Det begynner å sitte nå, og jeg er allerede lei av å høre hva hun sier, men samtidig er det greit med én gjennomkjøring til, så jeg har sju ganger på hver. (Heter tross alt "Ripped in 30" - og fordeles over fire uker. Vi får se.

Hadde opprinnelig tenkt å ta en runde i dag også, den forrige var i går før jeg dro på "We love the 90s" i Telenor Arena. Det var gøy, men siden jeg måtte opp og mate hesten min tidlig, ble jeg veldig sliten. Fem timers søvn etter en hel kveld uten mat og på høye hæler blant MASSE folk er slitsomt for noen og enhver, men med utbrentheten i tillegg ble det litt i overkant, merker jeg.

Det var gøy også, da. Men jeg er glad jeg kjørte og ikke skulle drikke!

Trene i dag er det i alle fall baaaare å glemme! Har nok med å lage mat og ordne det jeg MÅ. Men bør vel være fornøyd når jeg har trent fire ganger denne uka. :duskedame:

Kommer sterkere tilbake i morra når det er kickboxing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...