Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, den hadde jeg IKKE klart å løpe opp, den er jo helvetes bratt! :gjeiper:

Bakken opp til Sarabråten er på andre siden av vannet. Etter Ulsrudvann. Parkerer på Østmarksetera, går ned langs Ulsrudvann, ned "Korketrekker’n", og nederst i bakken der kan man enten gå opp til venstre mot Rundtjern og Trasop eller rett fram opp til Sarabråten. Det er en plass med noen ruiner og greier som jeg husker vi lærte om på skolen! Ligger da et stykke før det går an å ta veien mot Mariholtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogga rundt 6,6 kilometer i dag. Det vil si rundt seks. Ipoden er jo rundt en halv kilometer for positiv! ;)

Surra rundt på gangveier og stier på Manglerud, Ryen og Høyenhall. Lysken min ble ikke særlig begeistra for å jogge såpass mye på asfalt, men det gikk egentlig veldig fint. Jogga flere laaange strekk, så er veldig fornøyd. Spesielt ekstrafornøyd med været, det virker som sol og sommer har kommet for å bliiiii! :smilorange:

Også møtte jeg en eurasier! Som jeg fikk hilse på. Nydelig vofsedofse!

Forresten har jeg målt meg igjen. Har gått ned flere cm både her og der! :)

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogga litt over fem kilometer i dag. Gikk fort et par ganger for å spare lysken, men jogga resten av veien. Tok til og med en skikkelig spurt helt på slutten! :)

Og i går begynte jeg å gå gjennom klesskapet mitt for å kaste/gi vekk klær som er for store. Stikk motsatt med hva jeg gjorde i forfjor sommer da jeg tenkte "aaargh, jeg er for feit for alt, død over alle små klær!" Nå føles det mye bedre, og jeg slenger vekk alt som ikke passer andre veien.

Da tenkte jeg å dele noe som jeg sikkert kommer til å angre på og ta vekk igjen...

Bilder! Fant noen klær jeg hadde på meg på de verste bildene jeg har fra i fjor. Altså uheldige bilder der man ser hvor mye større jeg faktisk var der. Det var rundt juli i fjor. Så tok jeg på meg de samme klærne i går, og fikk kjæresten til å ta bilde.

11, 5 kilos forskjell her...! Fra 68.5 til 57 kilo.

post-41744-0-58066900-1346778948_thumb.p

post-41744-0-81848100-1346778967_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awww, tusen takk!:) Litt skummelt å legge dem ut, men syns det var så kult med tydelig forskjell. Stram topp på de første bildene, og løs og posete på de andre, hehe!

I går var jeg på kickboxing igjen! Ble satt sammen med en jente som var mye høyere enn meg, så vi fikk litt problemer innimellom, hehe! Måtte holde putene høyere enn jeg er vant til, så ble ekstra sliten i armene, hehe! Og da jeg sparka traff jeg låret hennes innimellom, og da hun sparka traff hun meg i brystkassa. Takk og pris for tjukke puter! ;)

Hadde masse tømmeøvelser med boksing (boks alt du kan i to min), og noen økter med opp og ned til ti. (to slag-fire slag-seks-slag...til ti, og ned igjen ti-åtte-seks...). Så hadde vi en god del round kick før vi avslutta med tjue hopp-round-kick på hvert bein begge to.

Slitsomt, men innmari gøy! Styrken var sirkeltrening, så det ble også effektiv trening!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, fikk litt lyst til å legge inn målene mine her. Husker ikke om jeg har gjort det før. Men er greit å ha det her og ikke bare i notatboka mi, i tilfelle jeg roter den bort!

Tirsdag 14.06.11

Kilo: 68.1kg

Midje: 85cm

Tynnest mage: 78cm

Rompe: 95.5cm

Hoftekam: 90cm

Venstre lår: 62cm

Høyre lår: 63cm

Fredag 27.01.12

Kilo: 60.2kg

Midje: 76.5cm

Tynnest mage: 70cm

Rompe: 96cm

Hoftekam: 82cm

Venstre lår: 56.5cm

Høyre lår: 58.5cm

Fredag 31.08.12

Kilo: 57.0kg

Midje: 74cm

Tynnest mage: 68cm

Rompe: 94cm

Hoftekam: 79cm

Venstre lår: 57cm

Høyre lår: 56cm

Jeg vet ikke helt hvorfor det ene låret forandra seg relativt lite fra januar til nå, kanskje fordi jeg har trent endel styrke og fått muskler? Men den siste målingen er likevel kul, ettersom det er et kortere tidsperspektiv, og vektnedgangen er mindre. Rompa har forøvrig løfta seg derfor er det ikke så tydelig centimeter-endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww, tusen takk! Betyr mye å høre det fra deg som lissom er løpedronninga her inne!:)

I dag jogga jeg rundt 6.5 kilometer. (Sikkert litt mindre, men jeg må jo beregne det ipoden sier. Den er i alle fall stort sett mellom 300-500 meter feil). Mest asfalt, men rota meg også oppå et jorde. I starten var jeg litt sliten og tungpusta, for det er kaldere ute nå, og det liker ikke anstrengelsesastmaen min. Men etter hvert som jeg ble varm og fikk opp pulsen og oksygenopptaket gikk det mye bedre. Så jeg jogga store deler av turen, og gikk bare noen strekk innimellom.

Var godt med en joggetur etter stor etedag fredag og en god del rester i går! :)

I morra er det kickboxing igjen! Det er egentlig på mandager, men denne uka trente jeg på torsdag istedet, fordi det ikke passa på mandag. Det er så gøy der, skikkelig energiboost!:duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Danes

Hei Rainbow81 :vinke: fy søren, så flink du har vært! Jeg har ikke vært gjennom hele boka (må lese senere) men målene dine viser jo kjempeforskjell - hvordan har du klart å beholde motivasjonen underveis?

Leste det du skrev i boka til *Maja* om Jillian - du nevnte flere typer programmer, tror jeg - er alt sammen på en dvd eller må man ha mange ulike for å få variasjonen? Jeg har lette vekter hjemme (1,5 kg), holder det? Bruker du andre ting, strikk eller ball etc? Jeg ser ikke for meg at man får trent kondis hjemme uten mye hopping og det er kanskje ikke naboen så glad for - er det mest styrkeøvelser?

Spør og graver jeg :sjenert: har ikke så mye penger akkurat nå så jeg har ikke lyst til å kjøpe en dvd jeg ikke får brukt :)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Miss Danes! :) :)

Tusen takk!!

Svarer på alt litt om hverandre her nå!

Vel, jeg trente det meste før jeg starta denne dagboka. Men da gjorde jeg nesten bare én video med Jilian, så det var ikke så spennende å skrive om akkurat.

Motivasjonen har kommet av at jeg klarte å holde ut de tre første månendene først og fremst. Det sies at det tar tre måneder å komme inn i nye vaner. Dessuten var jeg veldig lei av å ikke komme inn i klærne mine, av å føle meg slapp og dvask og å nærmest løpe fordi speilet fordi jeg ikke likte det jeg så.

Dessuten begynte jeg endelig å få nok energi til å orke å trene, jeg er/var utbrent, og i begynnelsen var det mer enn nok å stå opp og gjøre det aller mest nødvendige. Så da var det så godt å faktisk ha den energien, at det ble motiverende av bare det. I tillegg likte jeg i starten at videoene var noe konkret. En halvtime så og så ofte, og ferdig. Lett å forholde seg til, jeg mister helt motivasjon og entusiasme og alt av treningsstudio.

Når de to første månedene var over begynte jeg å jogge, og det var et helvete i begynnelsen, men nå syns jeg det er gøy. Nå trenger jeg heller ikke å motiveres lenger, for nå er det gøy. Nå blir jeg rastløs om jeg ikke får trent på et par dager og vil gjerne ut og jogge. Noe som i seg selv er ganske så sensasjonelt, ettersom jeg var ekstremt lat og usunn. Var vel bare det at jeg hadde hest som gjorde at jeg bevegde med i det hele tatt!

Så over til Jillian Michaels!

De Jillian-videoene jeg nevnte er på fire forskjellige dvder. Jeg har imidlertid aldri kjøpt dem, men lasta dem ned (hysj :fnise: ). Det er mye styrke med vekter, men også mye hopping og cardio-øvelser. Jillian har stor tro på variasjon, så innen hver video er det mange forskjellige øvelser, og det veksler mellom styrke og cardio. Har vært litt bekymra for å hoppe i hodet på naboen, men han har ikke sagt noe! Vektene jeg brukte er 1.5 kilo, så det holder. Har også 2kg som jeg brukte på "Ripped". Man trenger ikke noe annet utstyr, kun vekter og matte.

Litt info om videoene:

Alle baserer seg på at det skal være mulig å gjennomføre uansett form, men at kravene øker etter hvert. Det er to damer som trener med Jillian, og den ene gjør øvelsene litt enklere, mens den andre gjør dem mer avansert. Så kan man velge hvem man vil følge med på.

30 day shred: Det er denne som fikk meg opp av sofaen. Det er delt opp i tre ulike økter, hver på en halvtime. Det er meningen at man skal ta hver økt/uke/videodel i ca 10 dager, og så gå videre til neste, som har hakket mer avanserte øvelser, slik at man er ferdig på 30 dager. Dette forutsetter imidlertid at man greier å trene hver dag, og det greide ikke jeg i starten. Så jeg gjorde det annenhver dag, sånn ca. Noen ganger to dager på rad, andre to dager med pause. Var ferdig på ca to mnd. Da hadde jeg gått ned 4.5 kilo, og gått fra å bare klarte nybegynnerversjonen av uke 1-videoen til å klare nesten alt av den avanserte i uke 3-videoen.

Det er både styrkeøvelser med og uten vekter og cardio med diverse hoppe og sprette-øvelser.

Burn fat, boost metabolism: Denne tok jeg nå og da etter at jeg begynte å jogge i tillegg. Det er én hel time, og absolutt ikke noe man kan ta hver dag. Mange kickboxing-inspirerte øvelser, en god del hopping, plankeøvelser, løpe på stedet etc. Ingen vekter. Er ikke så lenge siden jeg prøvde den igjen for første gang på lenge, og woha, den er fortsatt slitsom. Fordelen med alle Jillian-videoene er jo at man kan tilpasse dem etter egen form ved å øke/sakte ned tempoet.

No more Trouble Zones: Dette er også en video som varer én time. Det er med vekter, og mye av det er for å presse musklene til å jobbe. Mange hvor mans står nesten på huk mens man gjør noe med vektene, for eksempel. Litt cardio også. Den er veldig tung på mange av øvelsene, og man blir god og støl!

Ripped in 30: Den tok jeg i år. Den er delt inn i fire, og man skal gjøre hver video i ca. 1 uke med 1-2 dagers pause. Det avanserer etter hvert, slik som i "30 day shred". Men jeg syns faktisk uke 2 var værst, fordi det var så mange plankeøvelser, og det er jeg ikke så sterk i. Så treer’n og firer’n var for all del slitsomme, men litt mindre planke! :) Denne brukte jeg lang tid på, fordi jeg jogga mye og også gikk på kickboxing. Men da jeg hadde gjort alle videoene sju ganger hver (lagde meg en greie med å ta alle seks ganger og så én uke der jeg tok alle én gang til) hadde jeg blitt mer definert og ser forskjell på bilder.

Jillian har mange andre videoer også, det siste er den mest omfattende "Body Revolution", hvor hun har et niukersprogram der man veksler på å trene forside og bakside av kroppen, cardio og styrke. Da er det satt opp et ganske detaljert program over hva man skal gjøre, men jeg har bare prøvd én av videoene én gang, så det kan jeg ikke si så mye om. I tillegg har hun blant annet "Six week Sixpack", men den har jeg ikke sett eller prøvd.

Akkurat nå er jeg litt lei av dama, siden jeg har brukt videoene så mye, men kommer nok tilbake til henne, og det er veldig greit hvis det er skikelig drittvær og jeg ikke orker å jogge. Da vet jeg at jeg får en bra økt med Jillian. Søstera mi er veldig godt trent og har alltid trodd at videoer ikke hjelper. Så tok hun "Burn fat..." og måtte innrømme at hun ble skikkelig sliten, hehe!

Men selv om videoene fikk meg i gang har kostholdet også hatt veldig mye å si. Jeg gikk fra å nærnest leve på ferdigmat og spise sjokolade hver dag til å tenke på (ikke telle slavisk) kalorier og ha etedag én gang i uka. Når jeg propper meg hver fredag greier jeg å være flink resten av uka.

Oj, dette ble visst veeeldig langt! Bare spør om du lurer på noe mer! :)

Nå er faktisk trening gøy! :hoppe:

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kickboxing i går igjen! Var litt likt som forrige time, mye boksing og infight-øvelser og mest tømming på beina med sidekick og frontkick. Styrken var drithard, det var en slags "burpies" med pushups inkludert. Altså...stå på huk, hopp opp med strake bein og armer, hopp rett ned i planken, ta en push up, sprett opp igjen på huk og opp og hopp, ned i planken...

Vi hadde tre sånne runder på 30 sekunder hver. Holdt på å segne om...Særlig tungt etter å ha trent beinhardt med boksing og sparking først!

Men digg å være ferdig, selv om noen av de hoppegreiene ble litt halvhjerta på slutten, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi snakker om Jillian....

Ble en video i dag, gitt. Hadde så lyst til å trene, men dårlig med tid. Og tenkte at hvis jeg jogger er det ikke sikkert jeg rekker alt jeg skal i dag, og plutselig er langt ute på tur når jeg egentlig har et møte.

Så da ble det video, for den vet jeg i det minste nøyaktig hvor lang tid det tar å gjennomføre!

Jeg tok "Ripped in 30" - Week 4. Altså den som skal være verst av de i ripped-serien. Der var de tidligere omtalte "burpies", blant annet. Mye tunge øvelser, men jeg klarte å gjennomføre hele programmet uten pause, og gjorde alle unntatt én øvelse sånn som hun øvede dama gjør dem. :hoppe:

I morra skal jeg jogge med en venninne som er midt inni et treningsprogram der hun skal bli slank og fit og fantastisk, hehe! Men hun har nettopp begynt, tror jeg. Bilr hvertfall intervaller, visstnok. Kan bli interessant!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, da har jeg hatt joggeturen med venninna mi. Og det var jo en spesiell opplevelse. Hun skal egentlig følge et treningsprogram slavisk, men hun visste ikke hvor lenge et minutt er (altså, hvordan hun skal vite om hun har løpt et minutt spurt), hadde aldri beregna lengden i tid på noen av interevallene hun skulle ha (selv om hun kunne utenat hvordan det var lagt opp), hadde aldri tenkt på at det kan være motiverende å jogge til musikk etc.

Men det var jo litt moro at superlate meg som alltid har vært i ekstremt dårlig form, var i mye bedre form enn henne, hehe! Det dumme med det var at det ble lite jogging. Mye gåing i lange strekk, 2-4 joggestrekk og to små spurter. Det endte med at jeg tok en annen rute hjem sånn at jeg fikk 10-12 minutter med høypulsjogging, bakker og lengre strekk.

Er jo litt synd, hun vil så innmari gjerne komme i form, men forventer flotte resultater raskt, og virker ikke som hun skjønner at når joggeprogrammet hun har fått satt opp er for intenst eller komplisert så kan det være lurt å endre det, eler at all trening hjelper, hun MÅ ikke gjøre kun programmet.

Jaja. Så er litt ambivalent med tanke på dagens økt. Men det ble da en time og rundt fem og en halv kilomter. (Og jeg som vanligvis løper fem på litt over en halvtime, tjihi!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett snilt av deg å være med henne selv om hun er i dårligere form enn deg. Neste gang kan du sikkert legge opp til en dobbeltøkt når du vet du skal "støttetrene" med henne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Danes

Takk for kjempegod info om Jillian! :hoppe:

Og jeg henger meg på *Maja* her, utrolig bra av deg å folge med henne. Noe av det verste med å begynne med sånt man ikke har peiling på er nettopp motivasjonen og at man føler seg litt lost. Da er det digg med noen som gidder :)

God helg! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fikk nytte av infoen! :)

Venninna mi har spurt om jeg vil jogge med henne på torsdag igjen, men nå har jeg prøvd å fortelle henne at hun ikke kan rase gjennom et treningsprogram når hun ikke er klar for de ulike nivåene. Så håper jeg hun heller går litt tilbake, og så finner et nivå hun klarer å gjennomføre. Hun tenker tydeligvis bare at "i dag står det at jeg må gjøre sånn", og når hun ikke greier å gjennomføre det blir hele økta halvveis. Rart hvordan ting jeg tar for gitt nå er ting hun syns er vanskelig å skjønne. Håper jeg kan bidra litt til at hun får noe utav øktene sine, selv om jeg ikke har hverken ork eller lyst til å bli noen slags personlig trener, akkurat!

Kickboxing i dag, mye boksekombinasjoner, blant annet med et ribbeinsslag. Er sjeleglad for at vi har puter!! Så et innslag på Puls der de hadde kickboxing med å trenedsparke i hverandres lår, med medfølgende svææære blåmerker! Autch!

Var en morsom time, og etterpå ble det styrke med både planke og en slags situps to og to (beina "fletta inni hverandre" og opp og bokse/klappe).

Håper jeg får til flere joggeøkter denne uka, har veldig lyst til det! Ble nemlig ikke noe trening fredag, lørdag eller søndag. Skjedde så mye annet, blant annet en tur til "svigers". Blir roligere denne uka, og da mer trening! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...