Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Hoi, nå har jeg nettopp tatt dag to av Week 3. Tenkte det var lurt å ta det på formiddagen fordi leiligheten blir så varm av sola, men her var det mer enn varmt nok, og nå er jeg gjennomsvett og sliten. Men det gikk fint! Tung styrke, for all del. Veldig tung. Cardioen er som nevnt bedre her enn i Week 2, men det går hurtigere og er mer intenst. Er litt kult å være igang med 3’ern, da føler jeg at jeg nærmer meg mål.

Håper å få til én økt til med video + en joggetur før uka er omme. Burde jo fokusere mer på løping framover pga I form-løpet som nærmer seg. Men merker jo at styrken i videoen hjelper på kondisen også, selv om jeg bare har vært på to joggeturer i hele mai. Mulig det blir litt mer fokus på jogging fram mot løpet, i stedet for å jobbe med å fullføre videoen. Vi få se!:)

Nå skal jeg hoppe i :dusje: og så ut og nyte sola! :briller2:

Forøvrig fryktelig fornøyd med å være ferdig trent i god tid før tolv. Det er ikke akkurat vanlig! :hoppendeglad:

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joggetur i skogen med min kjære i dag! :)

Det var gøy! Rundt ni kilometer, og koselig både i skogen og litt rundt på veiene. Er glad hun overtalte meg til å ta en joggetur. Hadde opprinnelig tenkt å slenge meg på en video til, men det var bedre å komme seg ut, og kjenne hvor bra kroppen funker nå.

Løp et par skikkelig lange strekk. Er så gøy når det skjer! :hoppendeglad:

Nå begynner jeg faktisk å glede meg til I form-løpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta dagen med Ripped in 30, og er nå kommet til Week 3, Day 3. Altså halvveis i den nest siste videoen.

Og mens jeg lå der og pesa på gulvet, helt utslitt, la jeg merke til en ting. Jillian og damene i videoen er ikke NOE svette. Hvis man gjør advanced hele veien og gjør det fort må man bli sliten selv om man er godt trent. Så de må jo være noe helt hinsides godt trent. Ikke en mørk flekk på toppene, ikke en svetteperle på de flate og muskuløse magene... :kjefte: Whyyyy? Har de minusgrader inni treningsstudio, eller er de faktisk SÅ godt trent at dette er som oppvarming å regne?

Gah!

Jaja, JEG blir i alle fall sliten, men jeg klarer å gjennomføre alt. Tre igjen på denne videoen, så er det klart for firer’n, og så én gang til på alle for å se om jeg klarer det noe bedre når jeg er ferdig.

Nok babbel, klart for sol og glede med min kjære! Må utnytte sommer’n, kan jo hende den bare er denne uka i år!

PS: Nå har jeg trent fem ganger denne uka! :hoppendeglad:

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke!:)

I går var kjæresten og jeg på en ganske lang tur med hesten min. Vi var på et helt nytt sted, og der var det kjempemange laaange og bratte bakker. Leide ned der, og fikk virkelig brukt leggmusklene. Håper at ikke hesten er stiv og støl i dag, hun er en gammel dame.

I dag har jeg tatt "Ripped" igjen, dag fire på Week 3. Altså to igjen før jeg skal begynne på firer’n. Skal på helgetur på torsdag, så får ikke trent siste halvdel av uka, dessverre. Men kanskje jeg rekker en joggetur eller en ripped i morra. Får se hva jeg får til innimellom hest og pakking!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønne, skjønne deg! :strix: Gleder meg til jeg får energien tilbake, blir tipp topp igjen og kan fast begynne å kommentere her inne! For jeg leser her ofte jeg, skjønner du.... :lur:

Godeste,godeste Rainbow :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg satt ny joggerekord! :hoppendeglad:

Jeg klarte jogge FEM KILOMETER uten pause!! :hakeslepp:

For meg er dette helt sensasjonelt. Jeg begynte å trene for første gang i mitt liv i slutten av august i fjor! Jeg pleide å ta heisen to etasjer og ble helt ødelagt andpusten av å løpe tre minutter til t-banen. Jeg ble utslitt av å gå opp en trapp og trente aldri!

Og nå har jeg jogga fem kilometer uten pause!!! Jeg har vært ute i over en mil før, men da har jeg hatt mange joggeøkter og gåøkter i løpet av den tida.

Jeg dro ut tidlig på dagen, rett etter klokka ni, noe som i seg selv er ny rekord. Så tenkte jeg at jeg skulle sjekke om jeg faktisk klarer å løpe 5 kilometer eller ikke. Er under to uker til I form-løpet, så nå er det jo kanskje en fordel å sjekke om det lar seg gjøre.

Så da gikk jeg ned til et vann i nærheten, og når jeg kom ned og dermed hadde varma opp satte jeg Ipoden på "5 kilometer", og jogga i vei. Dama i Ipoden fortalte meg hvordan det gikk underveis. Flere ganger var det veldig hardt, og jeg holdt på å stoppe. Når hun sa "300 metres to go" følte jeg meg fullstendig død, men jeg klarte å fortsette likevel.

Og så sa hun "Congratulations! You 5 kilometre run is completed!" Woho! Pust og pes og host! Men ferdig!! Jeg klaaaarte det!!! :hoppendeglad:

Så gikk jeg de nesten tre kilometerene som var igjen av turen. Så tok jeg en :dusje: og enda var klokka bare ti!

:danse:

Og i går tok jeg runde fem på Ripped Week 3, så nå er det bare én igjen før Week 4!:trene:

Edit:

Detaljer om turen!!

Varighet: 31.21 minutter

Hastighet: 6.10/km

Distanse 5.08 km

Kalorier: 304

Syns det er gøy med en sånn tur, der ikke gange innimellom trekker ned gjennomsnittshastigheten!:)

Etterpå måtte jeg jo gå hjem fra der jeg stoppa, så det var 1.75 km og 2.337 skritt.

Endret av Rainbow81
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en skikkelig tøff kickboxings-time i går. (Orka ikke å dra på mandag, så flytta timen til i går). Vi hadde såkalte pyramidetømminger, med alle spark. Hadde generelt veldig lange runder, og det ble tungt. Føltes som om det aldri skulle slutte!! Er en stund siden jeg har vært så fullstendig utslitt etter timen, men det er jo litt gøy også, da!

Var nok også litt sliten etter den fem-kilometeren i forgårs!

Etter å ha trent tre dager på rad er det nå klart for den o’ store etadagen!! :D

Ligger jevnt på rundt 58 nå, med noen hundre gram opp og ned når jeg veier meg, så virker som jeg har klart å finne en måte å spise på som gjør at jeg holder meg stabil, samtidig som jeg fortsetter treninga med å stramme opp og bli kvitt litt "bilring" på magen. Er bare den igjen nå, som jeg vil ha flatere og penere. Men må si at det er veldig gøy å se forandring.

Håper å få inn en joggeøkt og kanskje en siste tur på "Ripped Week 3" før helga er omme.

Men i dag skal jeg bare spise hva jeg vil, slappe av og koooose meg! :spise:

Ha en fin helg, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det to joggeturer rett etter hverandre! :)

Kjæresten og jeg kjørte til et sted vi ikke har jogga før, men jeg visste at det gikk en sti der, langs en elv og en toglinje. Problemet var at jeg trodde stien var mye lenger enn den var. Elva viste seg å gå under motorveien i rør, og brått løp vi langs en ganske trafikkert vei, forbi et kjøpesenter og hadde trafikk overalt rundt oss. Og det PLASKREGNA! Virkelig. Klærne limte seg fast i kroppen. Vi gikk endel på den delen av turen som var trafikkert, og til slutt bestemte vi oss for å snu, og prøve å finne en annen vei tilbake.

Så da jogga vi i vei opp langs en bilvei, og til slutt fant vi en runde der vi kunne komme tilbake til bilen igjen uten å gå heeele det strekket vi hadde tatt først. Da hadde vi et kjempelangt løpestrekk, det føltes så utrolig bra, vi bare løp og løp uten å bli slitne og uten å stoppe. Lenge.

(Og hvis Nike+ nettsida hadde giddi å virke hadde jeg visst hvor lenge også, samt hvilken kilometer vi var raskest på, for jeg vet det var noen der med 6 blank pr km, men neidaaa!! Den bare står og stanger uten å klare å logge seg inn).

Da vi klissblaute og slitne kom fram til bilen kjørte vi et lite stykke med bilen, parkerte et annet sted (rei der for en tid tilbake), og jogga inni et flott skogsområde langs den samme elva. Klarte å løpe kjempelangt nå også. GØY! Da kom det jommen meg sol også!

Til sammen ble de to turene over en mil! :hoppendeglad:

Detaljer om turene (fra min ikke nødvendigvis helt nøyaktige ipod)

Tur 1:

Varighet: 1 time, 2 min og 39 sekunder.

Hastighet: 7,52/km

Distanse: 7.96 km

Kalorier: 421

Ca ti min pause...

Tur 2:

Varighet: 30 minutteer og 25 sekunder.

Hastighet: 8.06/km

Distanse: 3.75 km

Kalorier: 194

:danse:

I dag er jeg veldig sliten, så bortsett fra at jeg har vært på halvannen times ridetur blir det fullstendig hvile. Er jo kickboxing i morra, så får prøve å orke det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønne, skjønne deg! :strix: Gleder meg til jeg får energien tilbake, blir tipp topp igjen og kan fast begynne å kommentere her inne! For jeg leser her ofte jeg, skjønner du.... :lur:

Godeste,godeste Rainbow :klemmer:

Aww! Glemte å svare deg, jeg! Så koselig at du leser her inne! Føles jo av og til som om jeg prater med meg selv, hehe! Jeg gleder meg også til du får energien tilbake og er i form igjen! :klemmer:

I går var det kickboxing igjen, og det var en utrolig hard time. Det var som for en måneds tid siden, da vi hadde et kvarters økt der vi bytta puta fort fram og tilbake (i motesetning til å bygge opp en lang kombinasjon, for eksempel, og holde på lenge pr. person). Det var korte og veldig høyt intensive intervaller, men man rakk å puste litt når det var "makkers" tur.

Etter det hadde vi en finurlig kombinasjon med to hoppspark. Det var moro! :) Timen ble avslutta med planken. Det har vi gjort noen ganger, og det er virkelig ikke lett når man er helt ødelagt i armene etter intens boksing, og helt skjelven i beina etter intens sparking! Likevel klarte jeg å stå i 1,5 minutter før jeg måtte ned, og hadde vel fire ganger nede iløpet av de fire minuttene hele plankegreia varte. Har lyst til å teste hvor lenge jeg klarer å stå når jeg IKKE er ødelagt av trening i forkant, hehe!

I dag må jeg ta det litt rolig, tror jeg. Men håper på et par dager med video etter det, og på lørdag er det I Form-løpet!!:duskedame:

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta dagen med dag seks på Week 3 av "Ripped in 30". Sist jeg trente med videoen var forrige tirsdag, men regner med at det ikke har noen betydning ettersom jeg har trent mye annet. :)

Er fortsatt slitsomt, men klarer i alle fall å gjennomføre alt uten pauser, selv om jeg kanskje gjør det litt saktere enn Jillian og gjengen. :trene:

Neste gang blir det Week 4! Vææææh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awww, tusen takk, *Maja*!! :tommelsmil:

Første gang på Ripped in 30 Week 4 i dag! Og det gikk kjempebra.

Det er klart det er tungt, og det er slitsomt også, men nå har jeg kommet til et punkt der jeg har gjort en del av øvelsene før (på andre Jillian-videoer, ikke i denne serien), og der jeg er i bra nok kondisjon til å ikke dø av den som er i denne videoen. I tillegg syns jeg hun skryter på seg litt, sånn "This is MY dvd, you know I’m gonna bring the pain!! Are you crying?? Boo-hoo?! Well, I don’t care, cause I promised I would DELIVEEEER" Ogsåvidere... Dama er jo sprø, haha!

Ja, det er slitsomt, og ja, det er tungt. Enkelte øvelser er grisetunge. Men det FINNES verre trening!! Og når jeg nesten (med trykk på nesten) ikke trenger noen sekunders pause her og der på "badass" første gang jeg gjør den....! Men for all del, ble både sliten og støl. Bare hadde trodd jeg skulle ligge rett og og pese og streve og forbanne hele dama.

Syns det gikk bra, jeg! Og jommen tror jeg at magen har blitt litt bedre etter at jeg starta på denne video-pakka også!

I morra blir det fri fra trening, og på lørdag er det I form-løpet!! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig flink du er! Jeg vil også ha den ipoden-greia du har. Hva heter appen?

Tusen takk! :hoppendeglad: Det er utrolig oppmuntrende å få kommentarer her inne! :)

Det er ikke en app, jeg har nemlig ikke smarttelefon. :sjenert: Det er et program som ligger på Ipoden min (6th generation). Et treningsprogram der man kan velge enkel løype hvis man vil (noe jeg som oftest gjør), eller si man ønsker å løpe en viss lengde eller en viss tid, og så sier en stemme ifra hvor langt du har løpt og hvor mye du har igjen etc.

Det er også flere kjendiser, som Lance Armstrong og Tiger Woods, som snakker til deg hvis du har gjort noe ekstra bra, og sier "you just completed your fastest mile", for eksempel! :jepp:

Hele greia kan/bør kalibreres, sånn at den vet hvor fort du faktisk løper en kilometer (måle opp nøyaktig og løpe det strekket og trykke inn på forhånd at dette er standarden den skal regne utifra). Men det har jeg ikke gjort, så det blir jo litt unøyaktig, men jeg har testa med å tegne opp på kart i ettertid, og da er det ganske nøyaktig. I tillegg har jeg kjøpt Nike+, en liten brikke til å ha i skoen, som samarbeider med Ipoden. Det funker bra hvis du har en eldre Ipod uten treningsprogram også, og den gjør de med treningsprogram mer nøyaktig.

Nike+ brikke koster 300,- eller noe i elektrobutikker. Men man er avhengig av å ha sko med plass til brikke, da. Både Nike og Adidas har det.

Men smarttelefonene har jo mye mer greier. Endomondo som har gps over hvor du løper og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det PLASKREGNER sidelengs så det slår i vinduene, og om fem timer er det i Form-løpet! :eeeh:

Håper virkelig været skjerper seg!

Før det får jeg ta en ridetur i alt vannet. :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjennomført mitt livs første løp! :hoppendeglad:

Fem kilometer, nesten i ett (gikk kanskje tjue sekunder eller noe, så det teller vel knapt?). Var veldig gøy! Det å løpe i flokk, og la deg på en måte dra av de som var foran og presse av de som var bak. Morsomt og fascinerende!

Er så stolt over at vi (kjæresten og jeg) gjennomførte, og at vi likte det!

Dette blir det nok definitivt mer av!

Resultatene:

I følge brikka fra løpet (det var en greie festa på nummerlappen som ble registrert når man starta og slutta, og så fikk man sms om resultatet):

Tid: 0.33.13

Min/km: 6.38

Km/t: 9.03

I følge Ipoden min:

Tid: 0.34.12 (Starta den noen sekunder for tidlig og stoppa den et minutt for seint)

Hastighet: 6.21/km

Distanse: 5.38 km

Kalorier: 316

Informasjonen er jo litt forskjellig, så det er ikke alt begge gir info om. Men det er interessant å se hvor nøyaktig Ipoden er, i og med at den ikke er kalibrert. Den tror jeg er bittelitt flinkere enn jeg er, da, hehe!

Det var i alle fall moro, jeg er så glad for at jeg fikk det til! Er også veldig stolt av at det bare var to min dårligere enn da jeg prøvde sist uke, for da var det bare flatmark, og dette var flere oppoverbakker! :duskedame:

Det frister faktisk til gjentagelse. Det var koselig å starte med et upretensiøst løp, og nå er jeg klar for mer! Også var det mye lettere å løpe i flokk, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Woha, i dag hadde vi en kjempetøff kickboxing-time!

Sånn utfordringsmessig var den egentlig kjedelig, for det var ingen kombinasjoner, bare mye speed hele tiden.

Det lengste var sånn: To rette støt (bokse rett fram), to hooker (i vinkel) og to uppercutter (puter i magen til partner- bokse fra undersiden). Så øke til fire på hver, seks på hver, åtte på hver......og oppover og oppover i fem minutter. Så du skulle bokse så mange ganger du klarte på hver slagtype i to-gangern. Kom til 32!

Dette gjorde vi tre ganger hver! (Og man har da pause når partneren slår, for da holder man puter. Så fem minutter intense boksing - fem minutter pause hele veien).

Så hadde vi en bitteliten pause, og så skulle vi bokse tjue slag, legge oss flatt på gulvet, opp igjen, bokse tjue slag, flatt på gulvet....15 ganger. Dette skulle vi gjøre to ganger hver. Og hvem ble først ferdig? Jo, viiii! :duskedame: Så jeg har gått fra å være utbrent og trenge masse pauser til nesten helt frisk, i god form og ferdig FØRST!!!

Til slutt hadde vi en sparkerunde med så mange spark vi klarte av hvert bein og hver type spark (front kick, side kick og round kick), annen hver gang.

Slitsom time, veldig intens! Men kjempemoro!! Digger det nye livet mitt! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre runde på Week 4 av "Ripped" i dag. Var tyngre nå, etter en beinharde speedøkta på mandagens kickboxing. Men jeg klarer da å gjennomføre alt, selv om jeg i enkelte øvelser trenger noen sekunder til å puste. :)

Har et problem med at jeg har veldig vondt i hofra/lysken. Har fått det av jogginga, og nå kjenner jeg det hver gang jeg går! Har vært hos legen, som av en eller annen grunn henviste meg til røntgen. (??) Men det er ikke før neste torsdag, og jeg må jo trene før det. Så da kjører jeg video.

Fikk vondt i dag også, men det er bedre enn hvordan det blir når jeg jogger. Nå som jeg er skikkelig gira på jogging... Irriterendeeee!!

Håper det bare et noe muskelslitasje og at jeg ikke får treningsforbud.

Håper på et par Ripped til denne uka. Er jo tross alt bare onsdag! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny runde med Ripped week 4!

Skikkelig tungt i dag, det er mye hard styrke her. Men det hjelper jo for formålet, nemlig å bil ripped!:)

Digg å være ferdig tidlig på dagen, nå skal jeg bare :dusje: , ta en rolig tur med hesten min og slappe av! Hadde egentlig mer lyst til å jogge i dag enn å ta video, men får så vondt i hofta/lysken. Så da får jeg trene video til det har roa seg litt!

Merker jeg er littegrann lei av Jillian nå, blir nok en stund til neste videorunde. Hun har en helt ny en som skal gå over tre mnd og het Body Revolution. :trene: Men det er jo effektivt, og moro når jeg får det til, så jeg skal jommen meg holde ut!

Men nå er jeg halvveis i week 4 (tar hver uke seks ganger), og så skal jeg ta én gang med alle de fire ukene. Så det vi si sju ganger Jillian-noe-som-helst igjen, hehe! Så blir det utetrening resten av sommeren, tenker jeg! Bare jeg kan slutte å ha vondt sånn at jeg kan løpe mer!

Gleder meg til etedag i morra! :is:

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...