Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

I dag jogga jeg rundt Nøklevann. Det er vel rundt ni kilometer. (Hverken Endomondo, Ipoden eller google er helt enige, det varierer fra 8 til 10).

Jogga nesten hele veien. Jeg hadde opprinnelig tenkt å faktisk jogge hele veien, men hadde glemt hvor utrolig bratte og tunge enkelte av oppoverbakkene er. Fikk skikkelig leggkramper og var nødt til å gå de bratteste bakkene. Noen av dem klarte jeg å løpe litt i, da.

Brukte nesten nøyaktig 1 time på det, så det er jeg egentlig veldig fornøyd med, spesielt alle bakkene tatt i betraktning.

Godt å få en skikkelig løpeøkt etter å ha spist masse mat og godteri i påskehelga! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

Wow, det er imponerende! De oppoverbakkene er helvete ja :ler: Jeg har også lyst til å jogge der igjen.. Hm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kickboxingtime etter påsken nå! Først var det påskeuka, og så var det fri forrige uke også pga 2. påskedag, så dermed er det faktisk tre uker siden sist time. (Kunne tatt igjen forrige ukes på torsdag, men det passa ikke). Og herregud, så tungt det var å begynne igjen!

Starta med en intens sparkeøkt der vi valgte hvilke spark vi skulle komme med, og det økte fra to til fem spark iløpet av økta. Hadde ellers nesten utelukkende fokus på skuldre i dag, med først en laaaaang økt med hooker, to, fire, seks, åtte, ti slag... 30 sekunders pause, og ti, åtte, seks, fire, to slag igjen. (Disse slås lenge av gangen to-to-to...til treneren sier man skal øke antall slag). Og bare det å holde putene for partneren var drittungt. VONDT!

Så hadde vi styrke med å presse hverandres armer opp og ned (greier ikke forklare det! :P) Og til slutt sånne plankeøvelser som Jillian er så glad i med at man står på underarmene, reiser seg opp på håndflatene og ned igjen - husker ikke hva det heter og finner dermed ikke bilde av det. I to minutter. DET er ikke lett når man er ødelagt av mye boksing! Måtte nedi endel ganger med knæra da, ja. Men klarte å gjennomføre med bare veldig små pauser!

Dette var egentlig den første treninga siden jogginga på mandag. Vært en rolig uke. Gikk 1 mil på tur på tirsdag, da. :) Ellers har et lite tilbakefall av utbrentheten gjort at jeg ikke orka noe særlig trening denne uka.

Oh, ja, Daenerys, de bakkene er fæææle. Leste om løpet "Nøklevann rundt" der folk gikk og spøy samtidig pga de bakkene. Jeg løp ned den verste da, den ned mot Rustadsaga. Men de andre er ikke småtteri de heller!

Håper jeg orker mer jogging denne uka! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente en liten runde Jillian i går. Ripped in 30 Week 4. Den er fortsatt noe inn i helvete tung, men jeg klarer fint å gjøre alt på den vaskelige måten (eller bad ass som Jillian kaller det), og hadde ingen pauser. Men nå er jeg støøøhl!!

Ellers ingen trening tirs og ons, men gikk turer, da. 8.5 km på tirsdag og 5 på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogga en tur på litt over fem kilometer i går. Og nå var faktisk Endomondo og Nike+ enige! :hoppe:

Brukte 36 minutter. Veldig fornøyd med det, for jeg hadde et par gåstrekk pga veldig bratte bakker, og ellers løp jeg noe som føltes som fortere enn normalen. Mens det regna. Og det var så gøy å bare spurte i vei i regnet, helt alene. Følte meg full av energi og iver da jeg kom hjem. :nigo:

I dag var det kickboxing. Mye infight, og vi starta med spark og noen kombinasjoner. På infight-delen skulle vi bokse hverandre i magen uten puter, så de kommer jeg til å kjenne om et par dager!! Etterpå endel magestyrke - ligge med beina fletta inn i hverandre og lene seg ned og opp i situps lenge.

Phew!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Taaakk!! :)

Hehe, jeg glemte egentlig å puste i det hele tatt, for de var lissom dunkdunkdunkdunk mens treneren telte opp og ned til ti. Men måtte stramme noe voldsomt uansett, ellers var det mye vondere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Pust inn masse luft før du skal få slag, slipp litt ut hver gang du får et slag hvis det er mange på rad :) Tror det er det jeg gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var ikke så mye snakk om pusteteknikk, bare om å stramme. Det er så mange på timen (stort rom der alle er i par) og vanligvis bruker vi jo puter, så det ble tydeligvis glemt! :fnise: Det gikk jo bra for det, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går satte jeg ny joggerekord!!

Jogga 12 kilometer!! :hoppe: Og det ifølge Endomondo også, ikke bare snille Nike+.

Dro helt til Ekeberg. Og et av de lengste strekkene var på tre kilometer inni terrenget med veldig mye oppoverbakker. Da var jeg skikkelig sliten når jeg var ferdig med det strekket.

Utrolig kult å ha satt ny rekord, lurer på hvor fort jeg hadde klart det på om det hadde vært bare flata (eller mølle). Ikke er jeg spesielt sliten i dag heller.

post-41744-0-65021400-1366555497_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å jogge! Gratulerer med ny pers :) Jeg er ferdig før jeg er gjennom 5 km ... Ha en fortsatt fin søndag, vel fortjent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, begge to! :klem:

Skal sies at jeg hadde noen gåintervaller innimellom, da. Klarer ikke løpe så langt i ett ute. Men da var det rask gange, og jeg begynte å løpe igjen fort. :)

Første gang jeg løp fem km i ett var jeg så sliten at jeg ikke skjønte hvordan jeg skulle komme meg hjem! Da gikk det mye på viljestyrke og å presse meg selv skikkelig på slutten!

Det er veldig koselig på Ekeberg, ja! Pleide å ri den stien dit da jeg var med på ridestevner med hesten min før, så har mange koselige minner fra både turen og ridning rundt i området på Ekeberg/Utsikten.

I dag er det kickbocxing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk! Det var jo ikke i strekk, da. Klarer vel 9-10 km i strekk nå, tror jeg, men planene om å finne ut av det nøyaktig blir ofte ødelagt av monsterbakker som gjør at jeg bare.må.stoppe. ;)

Men er glad jeg klarer å jogge såpass langt, det føles så utrolig kult!! Jeg klarer lissom ikke å slutte med sammenligningen av hvordan jeg var før. Sånn sommeren 2011 og før det igjen. LAT LAT LAT. Jeg var i stallen, og gjorde det jeg måtte der, men ellers var det sofa, tv, godteri, usunn mat. Da jeg jobba som journalist levde jeg nærmest på sjokolade og bensinstasjonmat. Det er et under at vekta stansa rett under 70, egentlig. Det var nok hestens fortjeneste, siden jeg måtte bevege meg litt. Men likevel var jeg akkurat over på lett overvektig fordi jeg er ganske lav.

It’s all better now! :danse:

I går var det kickboxing, da hadde vi veldig mye rette støt, det var skikkelig tungt, både boksedelen og å holde putene. Så var det kjappe sparkerunder på 20 sekunder frontkick-bytte over puta-20 sekunder sidekick-bytte- og tjue sekunder round kick-bytte. Annenhvert bein. Fort. Etterpå hadde vi burpies-styrke!

Fem runder med så mange vi klarte (MED push up og høye spensthopp).

Det ble seks-seks-fire-fem-sju. Døøøøh.

I dag jogga kjæresten og jeg rundt et vann i skogen. Ca. 8,2 km, selv om Nike+ påstår 9.5. Den blir unøyaktig innimellom, altså! Jogga mange strekk, og mye oppoverbakker. Men ikke de lange og fæle. Det går ikke. Gikk litt innimellom også, men veldig fornøyd med turen. Særlig fordi det var en tur som fulgte etter å ha begynt ekstra tidlig på jobb, og vært i stallen. Er så godt å være sprek etter så mange år med utbrenthet og slitenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoj! fint å se noen kjentfolk her også.:vinke:

redd som jeg er for å stalke andres dagbøker sånn helt ut av det blå :P

Kickboxing er moro! Aldri trent det "på ordentlig" men hadde en slags gruppetime evigheter siden når vi trente på Spenst. Han treneren hadde nok riktig bakgrunn så han holdt ikke helt igjen heller, så det ble da bra trening likevel. Ganske utrolig hvor sliten man blir i armene etter hvert og hvor svakt man til slutt klarer å slå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Ja, her har jeg holdt på med treningsgreier en stund! :) Koselig med kjentfolk!

Ja, kickboxing er kjempegøy! Treneren vår er kjempekul, han er tidligere norgesmester, nærmer seg femti og ser ut som han er under 45. Og kjempesterk, flink og morsom. Vi bokser/sparker i puter, og er to og to hele tiden. Veldig glad for for at det ikke er fullkontakt, det er noen "fightnights" hvor man kan prøve med hjelm og tannbeskytter og greier, men det er ikke min greie.

Ja, det er nesten sprøtt hvor sliten man blir, av og til er det vondt å løfte armene. Eller å gå!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en kickboxingtime i dag også! Det er flere ganger i uka, og siden det var én gang i påsken jeg ikke kunne tok jeg det igjen i dag. Det var veldig mye mer slitsomt enn på mandag!! Herregud så vondt å holde puter opp lenge! Men det gikk kjempebra likevel! Trengte ingen pauser hverken på boksing eller sparking. Bra time! Men burpies var jo helt drepen på slutten. Ble 7-5-4-4-5.

Gikk omtrent en mil til sammen i går med diverse turer, og gikk en del i dag, men ganske rolig, da, så teller det igrunn ikke som trening, gikk ikke så aktivt som jeg vanligvis gjør.

Så denne uka var det kickboxing mandag, jogge 8+ km på tirsdag, mye gåing onsdag og kickboxing igjen i dag. *Gleder meg til hvile og godteri i morra!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...