Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Gjest Daenerys

:hoppe:

Gjør du utfall og knebøy uten vekter? Isåfall er det ikke så ille om du ikke har korrekt teknikk, men er det med vekter (særlig tunge) er det farlig om du gjør feil.

Kanskje du kan filme deg selv med mobilen når du gjør teknikkene en gang? :) Hjelper ofte syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke lest hele boka di, men leste litt av starten og de siste sidene - jeg er imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uten vekter på Insanity, men det er en del hopp. Hoppe ned i øvelsene, lissom. Litt skummelt å lande feil. Men håper jeg gjør det riktig nok...! Insanity er jo ganske insane, så de tar ikke alltid hensyn til at det er mulig å lande selv. Han treneren sier hele tiden at "form is key" og at man må være sikker på at man gjør det riktig, samtidig som han sier at nå skal det skje fortere og fortere, og da er det lett å miste teknikken på veien.

Filme meg selv hørtes ut som en god idé!

Åh, tusen takk, FantasDick! (Morsomt nick! :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fire dager på rad med trening har det skjedd mye de siste dagene, og det har dermed blitt tre dager uten trening. Litt rart og ufordelt, men jaja.

I dag var det back on track med neste post på Insanity-programmet, i hvert fall!

Det var to videoer i dag, først Pure Cardio, som jeg har tatt flere ganger nå. Klarer å gjennomføre alt untatt planke/push-ups-øvelsene uten pauser. Da MÅ jeg ha pauser, er rett og slett ikke sterk nok til å holde "påkrevd" tempo og ikke stoppe. Det morsomme med denne videoen, selv om den er kjempehard og jeg faktisk drypper svette, er at det ikke er noe repeat annet enn i oppvarminga, så det er litt overraskelse hva som er neste øvelse.

Den etterfølgende videoen har jeg ikke tatt før, det var 16 min Cardio abs. (Det finner jeg ikke noe video av, irriterende nok). Det var tuuungt, men gikk kjempebra. Ble litt overraska over at det var to kraftige hoppøvelser i starten, for jeg følte ikke helt at det tok abs-musklene. Men det gikk da greit.

Sliten nå, godt med middag og hvile. I morra blir det kick-boxing igjen, er en stund siden jeg har fått vært der før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med kickboxing igjen. Var sliten etter i går, så klarte ikke ta helt av, de Insanity-øktene går lissom an å ta flere dager på rad, men med annen trening som varer lenger blir det hardt! Hadde noen lange bokseøkter hvor jeg fikk trent litt ekstra magemuskler, og til slutt mye hopp-rundkick (hopp opp i lufta med det ene beinet bøyd, og spark sidelengs med det andre når man lander). Det var en laaang økt der man skulle ta det sparet og avslutte med et vanlig spark i de tre sparketypene som brukes mest.

Styrken besto av spentsthopp ett minutt, løpe på stedet med høye kneløft og bokse i lufta i ett minutt, push-ups ett minutt og crunch ett minutt --> Repeat. Sliiitsomt!! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow så flink du er!!

Kickboxing... det høres ut som en veldig effektiv trening!! Var på en boksetime på elixia en dag, og vi var i par og brukte boksehansker og sånne greier på henda og slo og slo, kjempefort!! jeg fikk utrolig høy puls og blodsmak i munnen (og holdt på å besvime,... seriøst). fikk litt avsmak da, ja.

Insanity høres gøy ut, om enn slitsomt!!

Hvor god form er du i nå, egentlig? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oooh, kommentarer!! :hoppe:

Er så gøy at noen faktisk leser disse greiene, særlig når jeg er så dårlig på å kommentere i andres dagbøker! Og skryt og sånn! :flau::fnise:

wow så flink du er!!

Kickboxing... det høres ut som en veldig effektiv trening!! Var på en boksetime på elixia en dag, og vi var i par og brukte boksehansker og sånne greier på henda og slo og slo, kjempefort!! jeg fikk utrolig høy puls og blodsmak i munnen (og holdt på å besvime,... seriøst). fikk litt avsmak da, ja.

Insanity høres gøy ut, om enn slitsomt!!

Hvor god form er du i nå, egentlig? ;)

Huff, den Elexia-timen hørtes ikke noe særlig ut. Det skal jo ikke være sånn! De timene jeg går på heter Cardio Kickboxing (eget konsept som jeg tror treneren vår har rettigheter på). Da bokser og sparker vi i puter med hansker. Både stor sparkepute og små bokseputer. Det er tre forskjellige typer hovedspark og hovedslag, og til hver time får vi nytt opplegg. Det er kjempemorsomt, og på den timen er det alle slags folk. Folk som sykler Birken, folk som ser ut som bolere og fedre som er der med 12-13-åringer. Det er noe som funker for de fleste, fordi man selv bestemmer hvor hardt man vil ta i, og fordi det er spark og slag alle friske folk klarer å gjennomføre! :)

Insanity er dritslitsomt! Men selv om jeg trenger pauser innimellom er det gøy også! Skriver litt mer om det i innlegget under.

Hvor god form jeg er i er vanskelig å svare på. Det er mange, mange mennesker som er i mye bedre form enn meg. Men sånn sammenligna med vennene mine, folk i familien og en god del bekjente er jeg i mye bedre form. Jeg kan øpe en mil uten pause. (kanskje, jeg har strengt tatt ikke testa det nøyaktig, men sett på hva jeg faktisk klarer og vet jeg hadde klart litt lenger, blir bare stoppa av monsterbakker innimellom! :fnise: ) Jeg kan gjøre veldig mye cardioøvelser uten å dø, selv om det kanskje føles sånn, og jeg har fått mye mer muskler.

Sammenligna med meg selv for to år siden ville jeg vært i bedre form på veldig kort tid. Jeg tålte ingenting da, greide ikke å gå en liten trapp uten å bli andpusten, bevegde meg aldri med mindre jeg måtte og hata fysisk aktivitet. Det er egentlig et under at jeg ikke var ekstremt overvektig med den livsstilen jeg hadde. Var vel hesten som redda meg, og at jeg tok tak i det vekta var på vei til å runde 70 kg og ikke tjue kg senere. (Med mine 164cm tippa jeg jo faktisk lett overvektig da jeg gjorde noe, så det var vel rett og rimelig at det skjedde).

Så det er en veldig veldig lang vei jeg har kommet, i alle fall. Og det er egentlig ikke noe annet å gjøre enn å sammenligne seg med seg selv. Ikke med alle som løfter mye mer, løper mye fortere og spretter rundt uten å slite seg ut samme hva de gjør. Jeg er ingen verdensmester, jeg kan ikke løpe maraton, gjennomføre lange økter uten å pese eller kickboxe uten problemer. Men jeg er vanvittig mye mer utholdene enn jeg var. Kickboxingtimene er slitsomme på en gøyal måte, da jeg gjorde det før jeg hadde begynt å trene ordenlig (mest litt sånn "jeg må jo trene noe") var det bare slitsomt og tungt og ikke spesielt gøy.

Gøy med boksing! Og gøy med insanity også :)

Jaaa! :hoppe:

Insanity er virkelig insane, men jeg liker det, det er noe med motivasjonen når det står en gal muskelmann og hopper på tv mens han skriker PUSH PUSH PUSH eller POWER THROUGH, YOU CAN DO IT mens svetten siler, hahaha! Husker faktisk jeg så reklame for Insanity for rundt et år siden (tror det var på tv i et annet land) og tenkte at det der....det er galskap. Jadda!!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste dagenes Insanity-økter, altså i går og i dag:

I går var det tid for Fit-testen igjen. Det er en økt som skal gjøres fem ganger i løpet av de ni ukene Insanity varer. Jeg kommer til å holde på lenger fordi jeg ikke gjør det hver eneste dag. Man skal gjøre åtte øvelser og telle repetisjoner, og se om man blir bedre. På forrige side her står det hvilke øvelser det er med tegninger og alt.

Denne gangen ble jeg litt skuffa over noen av øvelsene, der jeg faktisk var dårligere nå enn sist eller veldig liten forbedring. Men det tror jeg er fordi jeg er blitt så redd for bli skada, særlig under Power Jacks, (hopp ned i knebøy), så jeg gjorde det litt forsiktig og ikke fort nok. Samme med Power Jumps og Globe Jumps. Blir så redd for gjøre feil, og det er så lett å gjøre det når man skal skynde seg så voldsomt. Power Knees klarte jeg bare to mer på, og den har jeg ingen unnskyldning for heller.

Men plankeøvelsene ble jeg VELDIG fornøyd med forbedringen på!!

Her er øvelsene og tallene, forrige fit-test-resultat i parantes:

1. Swritch Kicks: 143/72 (132/66)

2. Power Jacks: 39 (35)

3. Power Knees: 84 (82)

4. Power Jumps: 33 (38)

5. Globe Jumps: 6 (11)

6. Suicide Jumps: 14 (15)

7. Push-up Jacks: 26 (17)

8. Low Plank Oblique: 56 (35)

Såeh.....veldig fornøyd med den første og de to siste, resten så som så.

I dag var det Plyometric Cardio Cirquit igjen. Nå får jeg ikke lagt inn link lenger, for nå har visst Insanity-folka skjønt at det lå ute der og sletta det. Hups! Det er hvertfall planke-push-ups fra helvete der.

Det er vel den hardeste videoen jeg har tatt, tror jeg.

Siste intervall er sånn, hver øvelse TROR JEG er i et minutt (altså skal man holde på så lenge før ny øvelse):

* Basketball-jumps (bøy deg ned og hopp opp som om du skårer i et basketmål).

* Ned i planke. Ta fire push ups. Ta seks mountain climbers (jogg med beina mens du står i planke.) Reis deg opp. Gå ned igjen og gjenta.

* Stå i push-up-posisjon og hopp med beina til venstre, til midten, til høyre, til midten etc.

* Bli stående og hopp inn til huk-posisjon eller litt kortere - ut igjen i rett stilling - inn igjen.

* Pause tredve sekunder.

* Repeat alt sammen.

* Pause tredve sekunder igjen.

* Ny repeat.

* Opp og gjøre masse bokseøvelser.

* Ligg pesende på gulvet mens svetten renner og du ikke klarer å reise deg opp.

Må ha mye pauser der. Klarer ikke for alt i verden å følge tempoet i videoen, og må stoppe og pese mens de holder på. Men jeg fortsetter når jeg klarer, og det går jo bra. Jeg greier å gjennomføre til slutt!

Etedag i morra, yay! :hoppe:

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk historie, Rainbow! Du er i 30 årene tenker jeg, og har knapt vært i bedre form! Må være deilig...

Og klart man skal trene for egen del, og konkurrere mot seg selv... forbedringer av seg selv, kan man kalle det. reach your potensial! Og du som har gått fra nesten 70 kg ned mot 56, wow! og byttet ut mye fett med muskler, og kondisen høres svært bra ut! Du smiler vel hele veien til treningen, tenker jeg!

Jeg har også vært utbrent på jobb, og husker jeg hadde så vondt i kropp (og sjel) at jeg holdt på å daue på en pilatestime... var ikke akkurat i toppform denne perioden, nei! (men supert at du kom deg ut av det, regner med at alt det styret er vel tilbakelagt nå)

Jeg heier kjempemasse på deg! ;)

Hurra for etedag også! (selv om jeg synes det høres litt ut som om du kun spiser en dag i uka altså!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk historie, Rainbow! Du er i 30 årene tenker jeg, og har knapt vært i bedre form! Må være deilig...

Og klart man skal trene for egen del, og konkurrere mot seg selv... forbedringer av seg selv, kan man kalle det. reach your potensial! Og du som har gått fra nesten 70 kg ned mot 56, wow! og byttet ut mye fett med muskler, og kondisen høres svært bra ut! Du smiler vel hele veien til treningen, tenker jeg!

Jeg har også vært utbrent på jobb, og husker jeg hadde så vondt i kropp (og sjel) at jeg holdt på å daue på en pilatestime... var ikke akkurat i toppform denne perioden, nei! (men supert at du kom deg ut av det, regner med at alt det styret er vel tilbakelagt nå)

Jeg heier kjempemasse på deg! ;)

Hurra for etedag også! (selv om jeg synes det høres litt ut som om du kun spiser en dag i uka altså!)

Woho, takk for hyggelig kommentar! :nigo:

Jeg har definitivt aldri vært i bedre form. I slutten av tenåra og begynnelsen av tjueåra veide jeg nok omtrent det samme, men jeg var UTROLIG lat og i dårlig form. Trente aldri, ville omtrent gjøre alt for å slippe fysisk aktivitet og det gikk faktisk så langt at pappa maste på meg til jeg gikk til legen, fordi jeg ble så fort sliten. :fnise:

Nå er det mye mer muskler enn fett, ja. Den gangen var jeg vel såkalt "tynnfeit" som jeg har hørt om kun her inne, hehehe!

Så trist at du også har vært utbrent! Det er noe DRITT! Jeg er ikke tilbake i 100% jobb ennå, jeg brukte nemlig veldig lang tid på å ødelegge meg selv, så jeg kan fortsatt bli veldig sliten av sosiale ting. (Ikke normalt sliten, men utbrent-verden-går-rundt-jeg-tror-jeg-besvimer-sliten). Men jeg er nesten helt frisk, har veldig sjelden tilbakefall, og det er jeg veldig glad for. Nå får jeg faktisk energi av å trene, i motsetning til da jeg ble mye mer sliten av det. Likevel, det er lurt å ta hensyn om man virkelig er for sliten en dag!

Så koselig at du heier på meg! Jeg heier på deg også!

Etedag er sååå bra! Jeg spiser oftere, altså, hehehe! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det en ren speed-trening på kickboxinga. Hoooi, så slitsomt!!

Det vil si at man holder på i tre lange minutter på hver økt - hvert bein.

Tre minutter spark front kick med det ene beinet.

Tre minutter spark front kick med det andre beinet.

Pause i ett minutt -

Hold puter for partneren som gjør det samme i to ganger tre minutter.

Pause i tre minutter.

Tre minutter spark side kick med det ene beinet.

Tre minutter spark side kick med det andre beinet...

You get the picture.

Deretter to ganger 3 minutter med roundt kick, tre minutter rette slag, tre minutter hooker og tre minutter upper cutter. Likt med pauser som over.

Til slutt litt mageøvelser.

Vi skulle telle antall spark og slag vi klarte og skrive det ned, og så skal testen tas igjen senere. Det ble flere hundre spark og slag etter hvert! Slitsoooomt!!!

Men gøy! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, takk for hyggelig kommentar! :nigo:

Jeg har definitivt aldri vært i bedre form. I slutten av tenåra og begynnelsen av tjueåra veide jeg nok omtrent det samme, men jeg var UTROLIG lat og i dårlig form. Trente aldri, ville omtrent gjøre alt for å slippe fysisk aktivitet og det gikk faktisk så langt at pappa maste på meg til jeg gikk til legen, fordi jeg ble så fort sliten. :fnise:

Nå er det mye mer muskler enn fett, ja. Den gangen var jeg vel såkalt "tynnfeit" som jeg har hørt om kun her inne, hehehe!

Så trist at du også har vært utbrent! Det er noe DRITT! Jeg er ikke tilbake i 100% jobb ennå, jeg brukte nemlig veldig lang tid på å ødelegge meg selv, så jeg kan fortsatt bli veldig sliten av sosiale ting. (Ikke normalt sliten, men utbrent-verden-går-rundt-jeg-tror-jeg-besvimer-sliten). Men jeg er nesten helt frisk, har veldig sjelden tilbakefall, og det er jeg veldig glad for. Nå får jeg faktisk energi av å trene, i motsetning til da jeg ble mye mer sliten av det. Likevel, det er lurt å ta hensyn om man virkelig er for sliten en dag!

Så koselig at du heier på meg! Jeg heier på deg også!

Etedag er sååå bra! Jeg spiser oftere, altså, hehehe! :fnise:

Jeg var utbrent, men uten kollaps eller en eneste sykedag.. kraftanstrengelse hver dag for å komme seg på jobb, men jeg kunne jo ikke la maska falle vet du... Fikk heldigvis snudd trenden da jeg nærmet meg bunnen, og slapp fra det med 9 mnd i stressmørket. Heier på deg enda mer når du forteller dette, og er sikker på at treningen gjør deg kjempegodt!! Med tid vil du vel kroppen din glemme utbrentheten også, satser vi på!

Kick-boxing høres ikke ut som noe for pyser akkurat.... blir rent sliten av å tenke på det, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var utbrent, men uten kollaps eller en eneste sykedag.. kraftanstrengelse hver dag for å komme seg på jobb, men jeg kunne jo ikke la maska falle vet du... Fikk heldigvis snudd trenden da jeg nærmet meg bunnen, og slapp fra det med 9 mnd i stressmørket. Heier på deg enda mer når du forteller dette, og er sikker på at treningen gjør deg kjempegodt!! Med tid vil du vel kroppen din glemme utbrentheten også, satser vi på!

Kick-boxing høres ikke ut som noe for pyser akkurat.... blir rent sliten av å tenke på det, jeg!

Farlig det der med utbrenthet. Jeg hadde heller ikke en eneste sykedag. Jeg jobba minst et år med kraftig utbrenthet, før jeg faktisk måtte si opp for å klare å ta pause. (Fem år med to sykedager, og det var aldri pga slitenhet). VELDIG bra du fikk snudd det da du nærmet deg bunnen. Men ni måneder er tungt og vanskelig det også, føler veldig med deg!! Jeg hadde mange kræsjer, men tok meg alltid sammen og fortsatte likevel. Tvang meg gjennom tre måneders oppsigelsestid mens jeg egentlig ikke greide å gjøre noe annet enn å tvinge meg til ting. Idiotisk å ikke lytte til kroppen. Det gjør at jeg kun jobber deltid snart fire år etterpå, og det er bare det siste halvåret jeg har jobba i det hele tatt. Så mye får man igjen fra å bare tenke på andre og aldri seg selv.

Men treninga har hjulpet meg veldig - når jeg var frisk nok til å klare å trene. I starten ble jeg dårligere av det. Men nå går det jo superbra!

****

Nå har det vært så mye som har skjedd på hjemmefronten at jeg ikke har fått trent Insanity siden forrige uke. Hadde jo en ekstrem kickboxing-økt på mandag, etter å ha hatt treningspause fre-lør-søn. Så trente jeg ingenting i går heller fordi det var så mye å gjøre å gjøre her.

Men i dag!! I dag kom jeg endelig igang igjen. I dag var det Pure Cardio og Cardio Abs igjen, altså to videoer. Den ene full speed med cardio-øvelser, ingen gjentagelser annet enn oppvarminga og veldig høyt tempo. Så tok jeg en liten pause før den andre videoen, som kun varer 16 minutter og består av litt hoppeøvelser og en god del matteøvelser (ingen crunches).

Klarer fortsatt ikke gjennomføre alt dette uten enkelte pauser, men jeg merker at jeg klarer mer for hver gang jeg gjør en video. Og det er definitivt muskelstyrken min som må trenes opp, kondisen klarer alle utfordringene. Så det er ikke at jeg ikke orker å feks ta åtte push-ups, seks mountain climbers (i plankeposisjon) og hoppe opp veldig mange ganger etter hverandre, det er at jeg ikke greier. Men det kommer seg! :trene:

I morgen skal jeg ta Cardio Recovery, som er mest strekkeøvelser, men samtidig veldig tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt kjempevondt i noen rare muskler. På innsida av lårene og helt opp til skambeinet, og det var dritvondt når jeg skulle gå på starten av dagen. Det gikk bedre etter hvert, og ble bedre av å bevege meg. Jeg har googla masse, og fant blant annet ut at det definitivt ikke har med bekken å gjøre, for da fant jeg utelukkende graviditetsrelaterte svar. Sannsynligvis er det en strekk av de indre lår-og lyskemusklene. Men ettersom det ikke blir mer vondt av å trene håper jeg det bare var nettopp det, en skikkelig strekk, som vil gi seg, og ikke en skade!

Ulempen med Insanity er nemlig at det er lett å bli skada. Vil ikke at det skal skje. Har fremdeles vondt, merker det selv om jeg bare ligger på sofaen, men håper det er bedre i morra. Ubehagelig, som en veldig vond stølhet, men på en annen måte på en måte! :fnise: Har hatt litt problemer med lysken under jogging, men det har blitt bedre under Insanity, faktisk.

Men i går trente jeg barbeint (leste at man kunne unngå kneskader av det fordi det er lettere å lande riktig, og før det hadde jeg hatt litt vondt i kneet). Har overhodet ikke hatt det, i alle fall. Så kan jo ha hatt noe med det å gjøre. Såh, håper det går over og at jeg klarer å trene i morra!

Trente Cardio Recovery i dag, da. Det er tungt, altså! Mye sånn "stå i knebøy og gjør pumpebevegelser" og andre stillinger som skal eh...pumpes i. Må opp og ha pause oftere enn de i videoen, men det er jo ikke så rart!

Nå har jeg to økter igjen før jeg har fullført tre uker med Insanity! :trene: (Programmets tre uker, altså, jeg har brukt lenger tid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten ikke noe vondt i dag, kun en veldig veldig svak murring. Så det var nok ikke så ille som det føltes!

I dag var det Cardio Power and Resitance. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å klare å hoppe ned i knebøy uten å gjøre det feil, så jeg gjør det helle sakte og riktig eller tar jumping jacks. Ellers en veldig intens video, er skikkelig pumpa etterpå. Men fornøyd med at jeg greier det NESTEN uten pauser.

Merkerlig hvor godt jeg liker å trene til en gæren muskelmann som står og skriker til meg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Treningsfri lørdag og søndag.

Mandag kickboxing, med en skikkelig hard økt. Selve bokse- og sparkekombinasjonene var greie nok, men det var også konkurranse, der man skulle bokse 100 uppercutter, 100 hooks og 100 rette støt - så bytte over til den andre - så gjenta. Tre runder hver. På sparkinga var det 20 spark på hvert bein på hver type spark. (120 spark i hver runde). Det hele ble avsluttet med en "herlig" push-up-styrke.

I dag tenkte jeg at jeg skulle jogge igjen. En liten tur på 5.7 km. Jeg hadde forøvrig gått en tur på 5.4 før i dag. Jeg løp en runde rundt nærmeste vann, noe som er veldig greit å bruke for å se distanse og tid og forbedring og sånne ting. Tar ca fem minutter å gå opp og ned dit, og jeg tok tida fra jeg begynte å jogge rundt til jeg var ferdig. 29 min! Den raskeste kilometeren løp jeg på 6.20.

Følte at kondisen har blitt bedre av Insanity, jeg var ikke andpusten og sliten i det hele tatt, egentlig, og løp fortere enn jeg pleier. Men den laaange bratte bakken der holdt på å ta liv av meg omtrent. Det var TUNGT. Og jeg var helt svimmel og rar da jeg kom hjem.

Så kom jeg på noe. Et lite regnestykke.

Ikke ha jogga siden 16. mai (pga Insanity)

+ Kjempetung og lang bakke

+ Pollenallergi mot gresspollen

+ Å bruke krefter og puste mye utendørs

+ Innstillingen "jeg skal klare dette, jeg må greie hele runden fordi det har jeg klart før"

= Svimmel, veldig vondt i halsen, klør masse i øya, føles som jeg ikke får puste og har vondt langt bak i hele systemet, helt bak i ørene.

:syk:

Idiot, altså.

Håper jeg greier Insanity i morra. Enda så gøy det var før bakken tror jeg at det er lurt å ikke jogge ute mens gresset blomstrer som verst.

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Den bakken der (jeg tror nemlig jeg vet ganske sikkert hvilken :ler:) kan ta livet av hvem som helst! Helt horribel! Jeg hadde som mål en gang å klare å jogge opp den. Jadda.

Husk at det er lov å ha en dårlig dag, og det er lov å ta en pause vet du ;) Den stå-på viljen fikk deg utbrent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... bra du innser selv da feila du gjør! Ikke all trening er god trening til enhver tid. Pollen høres helt bæsj ut!

Kanskje du kan trene med gassmaske? finnes noe sånt som filtrerer pollen ut??? Allllarrm kan du rope mens du springer!! hehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten! Og Daenerys, du har jo helt rett. Det samme sa kjæresten min. Må passe på så ikke det å trene og få til ting i treninga blir en like stor besettelse som det å få til alt i jobben!

Den bakken er hard, ja!! Den på andre siden er jo også bratt, men den andre varer så lenge. Asfaltbakkeslit som lissom aldri slutter. Ble skikkelig slått ut av det der. Sjefen sendte meg bare hjem fra jobb på onsdag, og jeg satt strort sett i sofaen hele dagen og kvelden. Tror allergisjokket dro med seg en forkjølelse som hadde ligget latent også, for jeg er fremdeles veldig, veldig tett!! Men har heldigvis ikke vondt i halsen!

Pollen er noe dritt, ja, Pasjonsblomsten! Jeg er ikke allergisk mot bjerk, så jeg tror lissom alltid at det går fint. Så kommer gresset og hundekjeks og løvetann og *gisp* Haha, det finnes dessverre ikke noe sånt. Det finnes kuldemaske til jogging om vinteren, men om sommeren er det jo altfor varmt. Jeg får nok heller konsentrere meg om Insanity og heller jogge igjen i august når det ikke er pollensesong lenger. Evt jogge MYE roligere og ikke opp bakker!

På den annen side er jeg jo veldig fornøyd med at jeg ikke brukte noe lengre tid enn jeg har gjort før på den runden, og at jeg faktisk hadde bedre tempo enn før. Men det var ikke verdt det å bli sjuk, da!

Ble full hvile i går, altså. Men i dag tok jeg Insanity igjen. Nå var det Plyometric Cardio Circuit (GUD som jeg irriterer meg over at linkene ikke finnes lenger), det er egentlig den verste videoen, syns jeg. Pga siste intervallen. Oppvarming og første intervall går fint, jeg kan gjøre alt uten pauser, bortsett fra at jeg modererer jump squats til å være vanlige, for jeg greier ikke hoppe og gjøre det riktig.

Siste intervall har jeg snakka om før, det er basketball jumps (ned på huk og hopp opp som om du skal score i et basketmål), ned og ta seks push-ups, så fire mountain climbers. Reis deg opp. Gjenta lenge. Stå i planke og hopp til siden, til midten og til siden igjen. Fortsett. Bli i planke og hopp inn til midten av matta, og ut igjen, og inn igjen og ut igjen. Pause i ett minutt. Gjenta hele greia igjen. Pause igjen og gjenta igjen.

Eller min versjon: Ta basketball jumps-runden ferdig, gå ned i push-ups. Ta seks stykker. Ta fire mountain climbers. Reis deg opp. Vær veldig fornøyd med deg selv og gjenta dette kanskje to ganger. Stå i push-ups. Legg merke til at de på videoen allerede er på mountain climbers for femte gang. Ta fire push-ups, ta fem mountain climbers. Reis deg opp. Ta tre push-ups. Pust og pes og legg deg ned. Hør på de andre som spretter opp og ned og opp og ned. Ta noen få push-ups. Ta enda færre mountain climbers. Dropp hele reise-deg-opp-greia. *to runder senere* Hopp litt. Ligg på gulvet og skrik litt. Hopp halvhjerta fra siden og til midten og siden igjen mens du prøver å huske hvorfor i helvete du gjør dette. Ligg stille. Hopp inn til hukposisjon mens matta deler seg opp (rutematte). Prøv igjen. Hør på Shaun som skriker PUSH PUSH mens du knekker sammen i en svettepøl.

Jadda! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...