Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Kickboxing høres gøy ut! Har aldri prøvd selv, men har hørt det er veldig bra trening!

Er en god følelse når man med god samvittighet kan kose seg i helgen:)

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for koselig kommentar! :)

Ja, det er veldig gøy med kickboxing. Hadde ikke turt å gjøre det med fullkontakt og hjelm og alt sånt, da. Hos oss er det med puter, heldigvis.

Gikk noen turer i dagene etter jeg skrev her, og på mandag var det kickboxing igjen. Da hadde vi en skikkelig høypuls-time med mye rette støt på boksinga og lang pyramide i sparkinga. (Flere og flere spark på en gitt tidsintervall). Det var veldig tungt og slitsomt, og gøy!

Helt til slutt hadde vi en styrkekonkurranse, og da ble jeg og partneren ferdige FØRST!!!

Da var det ti og ti spark ti ganger på hver type spark, og bytte over puta hele tiden.

Sånn: Jeg tar ti frontkick annenhvert bein - partner tar ti frontkick - så gjør jeg det igjen - så hun - ti ganger. Så tar jeg ti sidekick annenhvert bein - bytter - ti ganger.

Så roundkick annenhvert bein - bytter - ti ganger. Det var kjempeslitsomt, og det var så digg å være ferdig og klare det først av alle!

Gikk ca åtte km på tirsdag.

Onsdag, altså i går, jogga jeg og kjæresten til Ekeberg. Samme turen som jeg tok alene sist, det ble 12 kilometer (Selv om Nike+ sier 13). Litt roligere tempo enn sist, flere gåintervaller. Men det var så mye vind, så enkelte steder var det vanskelig å puste ordentlig pga det.

I dag skulle jeg gjerne trent, men jeg er så sliten, sikkert fordi jeg ikke har spist nok. Nettopp spist god middag, da. Men noen dager blir det litt for lite fordi jeg ikke alltid finner noe sunt og kalorifattig og dermed heller venter med å spise enn å spise noe usunt og kaloririkt. Må lære meg noen bra frokost- og lunsjting!

Så da blir det dessverre pause i dag, så får jeg ta noen økter i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah, nå skrev jeg masse her, og så kom jeg borti noe sånn at siden hoppa tilbake, og all teksten forsvant!! :bond:

Da blir det litt kortere. På søndag jogga kjæresten og jeg noe som skulle være en liten tur, det ble ny rekord med 14 kilometer!! Det ble ganske mye gåing og også ganske rolig tempo når vi jogga, men vi hadde også noen skikkelige intervaller, blant annet opp bratte bakker! DET hadde jeg virkelig ikke orka før. Gøy, hardt, tungt og kult å få til!

I dag var jeg på kickboxing, og vi hadde lange bokseøkter med 100 slag og enda lengre sparkeøkter med 200 spark. Og litt forskjellige konkurranser. Musklene var slitne etter igår, merka jeg, så klarte ikke å gjøre det så bra. Var mer sliten enn jeg pleier på de timene. Men klarte da å gjennomføre alt.

Styrken var bare å stå i parallell-strekk (høyre arm og venstre bein strakt fram og så bytte) i mange minutter, og det gikk overraskende greit. Kanskje det gikk så fint fordi jeg gjorde den øvelsen mye på voltige? Det er maaaange år siden, men likevel.

Nå har jeg forresten lasta ned Insanity. Verdens hardeste treningsvideo, apparently. (Som atletiske muskelmenn blir slitne av...) Kommer IKKE til å følge den slavisk. Da må man følge en spesiell meny konstant, man må trene hver eneste dag med bare video, og man kan ikke trene noe annet fordi det er så hardt. Men tenkte å alternere treningen med det, og gjøre det i den rekkefølgen de "krever" bare bruke lengre tid, ikke hoppe så mye at jeg blir skada (det er MYE hopping), og ikke ta helt av. Og eventuelt bruke de videoene som funker best mest. Får se. Må konvertere noen filer og greier først.

Skal visst være en veldig bra måte å bli mer ripped på, mer muskler og finere kropp. Nå har jeg jo sånn ca kommet ned i idealvekta, selv om jeg har gått bittelitt opp igjen, så nå skal jeg prøve å få finere kropp i bikini også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Oi, insanity høres skummelt ut! Du får si ifra hvordan det går etter en økt :ler:

Bra gjort med 14 km, det er langt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

I går prøvde jeg Insanity...! Det skal lissom gå over seksti dager, og man skal gjøre noe hver dag. No way. For det første fører det til at man lett kan bli skada fordi det er så hardt, for det andre er det så slitsomt at man ikke kan eller orker eller bør trene noe som helst annet, og jeg vil fortsatt jogge og trene kickboxing. Så jeg skal gjøre det ofte, men passe på å ha pauser, og ikke følge meal planen deres annet enn som inspirasjon i en ellers sunn hverdag.

(Sa hun...på etedagen etter diverse sjokolade, cola og potetgull :fnise: )

Men jeg skal gjøre det i riktig rekkefølge.

Så i går var det fitnesstest. Det er en rekke øvelser som går igjen gjennom programmet, og man skal skrive ned hvor mange repetisjoner man klarer på ett minutt. Og etter noen uker tar man det igjen. Det skal være inspirerende og gøy å se hvor fort man blir flinkere, visstnok.

Hvis noen lurer på hvordan fitnesstesten er, ligger den her i sin helhet her. Og tegninger av øvelsene finnes på bildet under i dette innlegget.

Jeg er nesten nødt til å fylle ut tallene mine her så jeg ikke roter dem bort. På noen øvelser trengte jeg noen sekunders pause innimellom, andre gikk fint å gjennomføre. SLITEN etterpå!

Power jumps er ifølge google en av de øvelsene folk flest har fått skader i hofter og knær av. Så den må utføres med forsiktighet, og man må prøve å lande riktig. Kjøpte matte i dag som skal gjøre hopping litt mer behagelig for naboene, forhåpentligvis! Suicide Jumps er forøvrig burpies i Jillian-land.

1. Switch kicks: 132

2. Power Jacks: 35

3. Power Knees: 82

4. Power Jumps: 38

5. Globe Jumps: 11

6: Suicide Jumps: 14

7: Push-up Jacks: 17

8. Low Plank Oblique: 35

Såååå, det blir spennende å se hvordan dette går. Neste gang (muligens i morra) blir det en skikkelig hard cardio-økt.

Bilde av øvelsene i fitness-testen:

(Ups...nå ser jeg at tallet mitt egentlig må halveres på den første øvelsen, for jeg telte hvert spark som én repetisjon...! Jaja, det vikitigste er jo at tallet øker neste gang!)

post-41744-0-36589400-1368226113_thumb.j

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble det Insanity day two, Plymetric Cardio Circuit.

Herregud, så slitsomt!! Måtte ta noen pauser innimellom, særlig på en øvelse der man skulle ned i planke- ta fire push ups - ta seks joggesteg på en måte - og så reise seg helt opp - repeat. (Jeg vet det joggegreiene heter noe, men nå husker jeg ikke hva. Planke, jogge med beina i lange steg inn mot magen..) Og de på videoen gjør jo ting så FORT!!

Men det gikk egentlig overraskende bra, og når det var ferdig tok jeg meg i tenke "jøss, er det slutt?"

Ble aldri så svett og pumpa av Jillian selv om hun også er veldig slitsom. Ble ikke sånn at det rant svette, men nå...hjelpe meg. Gøy å være i gang!! Lurer på hvor lang tid jeg kommer til å bruke. Skal egentlig gå over ni uker (én uke med recovery-trening i midten av to måneder med intens trening), men det blir nok lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba! Ser egentlig utrolig slitsomt ut må jeg si :ler:

Jeg har aldri sett nettsiden.. og virker som om det er mye bra der! Noe annet du har prøvd og vil anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke sett nettsiden, bare fant den helt tilfeldig fordi jeg googla etter programmene så jeg kunne legge inn link her. Har lasta ned hele Insanity før jeg oppdaga at videoene faktisk lå på denne sida.

Har egentlig bare prøvd diverse Jillian Michaels - greier før, så det er bare innen hennes trening jeg evt kan anbefale ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det kickboxing igjen. Så har vært trening annenhver dag siden jeg begynte på Insanity (det er jo heelt i startfasen, da).

Hadde litt boksekombinasjoner i dag, og så en boks-spark-kombinasjon. Så var det en lengre økt der det går to sanger med Eminen og noen damer som korer, og den ene skal bokse når dama synger og den andre sparke når det er rap.

Til slutt var det push-up-styrke fra helvete.

Bokse alt du kan i tjue sekunder. Ta push-ups med boksehansker (mao på knokene) i tjue sekunder. Boks i tjue sekunder. Ta push-ups igjen i tjue sekunder. Repeat. Holdt jo på å døø, for det var så tungt!! Men det ble tre runder push ups, og jeg klarte to og en halv med rette. Og det så jeg at det var svært få (hvis noen) andre jenter som greide. :hoppe:

Til slutt skulle vi ned og ta push ups, så opp i planke og håndhilse på partneren (som også sto sånn), og ned og ta en til, opp og hilse med andre hånda....Da måtte jeg ta mye på knærne og ha litt pauser, men klarte å gå opp og hilse med rette bein hver gang.

Utslitt, men gøy! Er jo nesten som en Insanity-økt å ha kickboxingstime, bortsett fra at her er det litt lengre pauser fordi vi gjør ting annenhver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awww, takk! :klem:

I går tok jeg dag tre på Insanity, det vil si Cardio Power and Resistance. Det var skikkelig slitsomt, men det gikk ganske bra, selv om jeg faktisk skreik litt på de vandrende push-upsene, for da var jeg så sliten etter mandagen på kickboxinga og push-ups-helvetet der! Klarer i alle fall å følge alt selv om jeg trenger noen pauser. Syns egentlig det er ganske bra å klare med bare noen få pauser når de superveltrente folka i videoen trenger pauser. De har riktignok en helt VILL speed på øvelsene, men likevel!

I dag ble klokka 21 før jeg fikk trent. I dag var det heldigvis ikke så hardt pulsmessig, det var tid for Cardio Recovery. Det var nesten litt sånn yoga-aktig. Mye strekking, og jiiiz så tungt det var. Særlig når man skulle stå i squat-posisjon og etterpå i lunges-posisjon og "pumpe" kroppen opp og ned. Auuuu, måtte ut av posisjonen noen ganger da, altså.

Gøy å ha kommet litt inn i Insanity nå! Lurer på hvordan det blir framover, og gleder meg til det har gått to-tre-uker og det kanskje syns at jeg driver med dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hups, ikke skrevet de siste øktene mine. 17. og 18. mai var det fullt opp med familiegreier og sånn, og nasjonaldagen ble en etedag av dimensjoner. Dagen etter ble det også mye. Må ha litt sånne dager innimellom, slappe av og spise masse godt og usunt!

Men så var det tilbake til sunnhet og trening, og 19. mai jogga jeg en tur for føste gang på en god stund. Har vært mest Insanity i det siste. Jogga et sted mellom 8.3 og 9.3 km, alt avhengig av om du spør Nike+ eller Endomondo, førstnevnte er som vanlig mest positiv. Løp hjemmefra, en runde i skogen og hjem. Det gikk veldig bra, selv om jeg hadde et strekk der jeg pressa meg skikkelig og følte meg kjempefornøyd, og så kom det en fyr og sprinta elegant forbi og forsvant..

Klarte å plumpe i en elv med det ene beinet fordi jeg tenkte "hey, snarvei gjennom dette bittelille skogholtet, wahey! Jeg kan sikkert hoppe over denne elva..." Det viste det seg at det kunne jeg ikke, for stokken jeg sto på knakk, så hele foten, forsvant nedi, og det spruta gjørme så det resten av joggeturen så ut som jeg hadde driti på meg. Hurra. :fnise:

I går tok jeg Pure Cardio fra Insanity. Følger programrekkefølgen som jeg skal, men pga litt flere pauser og litt annen trening innimellom bruker jeg lengre tid. Egentlig skulle det være en fridag før denne cardio-økta. Og siden jeg istedet hadde jogga dagen før var det driiiittungt. Og herregud så slitsomt. Jeg tror aldri jeg har svetta så mye under en økt før, og jeg skjønner nå hvorfor de reklamerer med Insanity som "if you don’t mind working out in a pool of your own sweat...."

I dag var det Plymetric Cardio Circuit igjen (link lenger opp). Den var sjukt slitsom den også nå. Verre en sist, spesielt de plankegreiene. Lå og bare pesa som en gal mens folka på tv spratt opp, gikk ned i planke, tok fem push ups, smalt til med seks liggende mountain climbers (ja, det var visst det det het), og hoppa opp igjen. Som om ikke det er nok er neste øvelse å stå i planke mens du hopper til side, til midten og til andre siden. OG SÅ skal man hoppe opp til hukposisjon og ut i planke igjen. Og igjen. Alt dette er da etterfulgt av masse andre øvelser, og hele sirkelen gjentas TRE ganger. Oh.my.god så slitsomt!

Men hey, jeg overlevde da dette også! Pause i morra, kickboxing torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen nye målinger ble gjort på 17. mai.

Tirsdag 14.06.11

Kilo: 68.1kg

Midje: 85cm

Tynnest mage: 78cm

Rompe: 95.5cm

Hoftekam: 90cm

Venstre lår: 62cm

Høyre lår: 63cm

Fredag 17. mai 2013

Kilo: ca 57 (gått litt opp siden januar, men begynner å få mer muskler nå)

Midje: 74cm

Tynnest mage: 64cm

Rompe: 95cm (den har løfta seg betraktelig og er derfor ikke annerledes i cm)

Hoftekam: 82cm

Høyre lår: 56cm

Venstre lår: 56.5cm

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra jobba!

At det finnes en forskjell mellom venstre og høyre lår - det har jeg til og med ikke tenkt på, men med alt som er såpass usymmetrisk, ble jeg plutselig veldig nysgjerrig - må også sjekkes! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for fine ord! :)

Tror det er litt forskjell på venstre og høyre lår fordi man har litt mer styrke i den dominerende siden, som i høyrehendt/venstrehendt. Men nå har jo mine jevna seg ganske så bra ut!

Ble ikke kickboxing i dag. Hun jeg vanligvis trener med var syk, og det er ikke så kult å komme dit uten "partner", for da kan jeg risikere å bokse mot hvem som helst, og det kan være feks en mann (veldig stor styrkeforskjell, jeg får vondt når han bokser/sparker og han kan ikke ta i så mye han vil), eller noen som er mye høyere enn meg (vanskelig å holde putene riktig for begge) eller i en sekk så man aldri får pause. Skulle ha denne timen i dag fordi det ikke var noe på mandag pga pinsen. Så jeg får heller ta det igjen en anne uke når hun er frisk igjen.

Så da tok jeg neste Insanity-video istedet. Det var Cardio Power and Resistance igjen (se innlegg #332). Jeg holder på å døøøh på enkelte øvelser, og klarer ikke uten pauser, men pausene mine er korte, og jeg får det til! Er litt redd for skader (har lest mye om folk som har skada knærne av det). Men håper jeg klarer å gjøre øvelsene riktig så det ikke skjer.

Ang. lignende videoer/programmer så er Insanity hentet fra Beachbody.com, som er et amerikansk konsept der man trener hardt over en viss tid for å få gode resultater. Er mye å velge i der, noe for enhver smak vil jeg tro. Er blant annet noe danseaktige greier som visstnok skal være gøy, men jeg EIER ikke koordinasjon, så det funker dårlig.

I morra blir det etedag, så får jeg håpe jeg får med meg noen videoer i helga også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det Pure Cardio (se innlegg #333). Og i dag er det jo så vaaaarmt, så det ble en slitsom opplevelse. Måtte ha en del pauser innimellom, men så lenge Shawn T sier det er greit å ta pauser så får jeg tro ham! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går trente jeg Plyometric Cardio Circuit igjen. Heregud så slitsomt det er med så mye hopp-planke-greier. Men overlevde da denne gangen også!

I dag var det Cardio Recovery, som er rene yoga-timen, svetter skikkelig!

Forresten, da jeg målte meg igjen sammen med kjæresten 17. mai gjorde vi noe kult, litt inspirert av "En ny start"-serien.. Vi tok ut målebåndet til den størrelsen vi hadde før vi begynte å slanke oss. Utrolig kult og inspirerende å se hvor stor endring det faktisk er!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det tid for Cardio Power & Resistance. Det var slitsomt, men jeg fikk til det meste av øvelsene nå. Måtte ha noen pauser i plankegreiene innimellom, men det går bedre og bedre, føler jeg. Fortsatt utrolig svett og sliten etterpå, men det er så gøy å få det til!

Likevel, jeg synes fortsatt det er vanskelig å vite om jeg gjør lunges (utfall) og squat (knebøy) riktig. Jeg kan tro jeg gjør det riktig, og så kommer kjæresten tilfeldigvis inn døra og sier at jeg gjør det helt feil. Redd for å bli skada hvis jeg gjør det feil. På den videoen jeg tok i dag var det hop squat, og da er de så vanskelig å lande riktig. Argh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...