Gå til innhold

Sommerkroppen 2012


Glasögon

Anbefalte innlegg

Takk, MissKissis :)

ALT går bra helt fram til helga. Lørdag og Søndag ble det mye usunt.. Igår kveld følte jeg meg så fæææææl. Men idag prøver jeg å tenke positivt! Før så spiste jeg nesten så ille hver eneste dag, ikke rart jeg gikk opp i vekt da. Men to dager med usunt vs sju dager med usunt, kan ikke gi vektoppgang vel.. Kanskje et par 100 gram.. Uansett! I dag blir det gåtur i dyp snø og styrkeprogrammet mitt som begynner å bli lettere å gjennomføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her glasøgon. Lørdag var det på fylla, masse øl og noen drinker og ut på by'n og peppes pizza påfølgende dag med sjokolade til. Har nå spist sunt og trent en hel del før dette. Veier meg hver mandag og jeg hadde gått opp en KG. Jeg skjønner det virkelig ikke, for jeg følte meg i underskudd kalorimessig i 2 uker i strekk.

To dager kan ikke gi så utslag, og ikke så fort?! Nå har jeg begynt å måle da, fra og med i dag så får jeg se om det gir utslag i CM til neste uke..

Ble foressten inspirert av å se på Dr. phil i dag: The pink method. Er jo nesten denne måten jeg forsøker å gå ned på. Dem sa det var viktig å forestille seg resultatet, er dere enig? Jeg har aldri vært veldig slank så vanskelig å forestille seg men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cleopatrah, jeg veier meg alltid på fredager fordi jeg føler vekta viser mest riktig da. Rett etter helga kan jeg tenke meg at kroppen holder på ekstra mye vann pga mye salt fra usunn mat som pizza, Potetgull osv.. Eller kanskje jeg er helt på bærtur nå? Uansett så har du nok ikke gått opp 1 kg med FETT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Nå er det en stund siden jeg postet her. Har gått ned to kilo siden da! Er kjempe fornøyd med det, men har fortsatt en laaaang vei å gå. Jeg har ikke fått trent noe særlig, men har en mer aktiv livsstil nå og så har jeg vært flinkere med maten. Håper dette fortsetter....mine store svakheter er overspising og latskap. Noen andre som sliter med det samme? Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på her!

Etter å ha gått gravid, hvor jeg gikk opp 25 kg, i tillegg til masse tapt muskelmasse, så misliker jeg kroppen min svært mye.

Startvekt før graviditet: 68 kg, plus at jeg hadde masse fine og definerte muskler

Vekt samme dag som fødsel: 92 kg :sjenert:

Nåværende vekt: 71,5 kg

Mål: 67 kg + få tilbake litt av musklene mine

Har altså 4,5 kg til målet mitt, men siden jeg har mistet så mye muskelmasse, så vil jo fettprosenten min være høyere enn hva den var da jeg veide 67 kg for litt over et år siden.

Har ikke som mål å nå samme form som jeg hadde. For å gjøre det, så må jeg trene fem dager i uka, noe jeg naturligvis ikke har anledning til lenger. :gjeiper:

Men skal gjøre mitt beste til å få en mye bedre kropp igjen!

Type trening:

Hovedsaklig jogging, etterfulgt av styrkeøvelser hjemme i stua. Styrkeøvelsene innebærer blant annet armhevinger, planken og diverse.

Har medlemskap på senter også, men fram til jeg begynner på skolen igjen, så tror jeg ikke det blir så flittig brukt, i og med at det er tungvindt å komme seg dit. Da jogger jeg heller tur med hunden.

Også går jeg trilleturer, da.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En time HARD intervalltrening. Er så sliten at jeg ligger skutt på sofaen min.

Edit: har forresten ikke veid meg på nesten to uker. Tør ikke. Tror ikke jeg er gått ned i vekt nemlig. Jeg ser nemlig mer muskuløs ut. Tror jeg har kraftig beinbyggning :/

I tillegg kom TR i dag.

Endret av ^littletoomuch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En time HARD intervalltrening. Er så sliten at jeg ligger skutt på sofaen min.

Edit: har forresten ikke veid meg på nesten to uker. Tør ikke. Tror ikke jeg er gått ned i vekt nemlig. Jeg ser nemlig mer muskuløs ut. Tror jeg har kraftig beinbyggning :/

I tillegg kom TR i dag.

Jeg har også litt kraftig beinbygning..Tror jeg..Folk pleier i alle fall som oftest å bli overasket over vekten min..Eller vekten jeg hadde, da. Nå til dags forteller jeg ikke folk hva jeg veier :sjenert:

Men altså, når jeg har sagt 67 kg, så har de syntes det har vært mye, fordi jeg ikke ser sånn ut. Men jeg tenker like gjerne det kan ha med muskler å gjøre. Så det er jo bare positivt å gå litt opp i vekt, så lenge det ikke er fett. Ta heller mål av kroppen din! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også litt kraftig beinbygning..Tror jeg..Folk pleier i alle fall som oftest å bli overasket over vekten min..Eller vekten jeg hadde, da. Nå til dags forteller jeg ikke folk hva jeg veier :sjenert:

Men altså, når jeg har sagt 67 kg, så har de syntes det har vært mye, fordi jeg ikke ser sånn ut. Men jeg tenker like gjerne det kan ha med muskler å gjøre. Så det er jo bare positivt å gå litt opp i vekt, så lenge det ikke er fett. Ta heller mål av kroppen din! :jepp:

Faktisk samme her. Men jeg tenker bare at folk ikke vil "såre" meg så de spiller overrasket ;)

Ja, skal begynne å måle i stedet. Eller ikke i stedet, men også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skitten pique

jeg har trent to ganger i dag, som jeg skrev tidligere.

Nå blir det stor middag med spaghetti (spagetti? :klo:)

Vi er flinke vi. Jeg trener jo 6-7 ganger sammenlagt i uka, jeg da, er egentlig ikke noe problem når det er en del av hverdagen.

Sunn livsstil ftw :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heime etter ei fin styrkeøkt i studio, for ein gongs skuld. Kjekt å ha fleire moglegheiter enn heime i stova! Var så gåen i armane etterpå at svigerbror måtte køyre heim :gjeiper:

Sjekka vekta hjå svigermor. 48-49 kg, altså framleis ikkje runda 50 (utan at det er noko mål). Helga har vore avslapping, morsdag og barnedåp. Mykje god kake! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke planer om å endre så voldsomt mye på kostholdet, men prøver å begrense godteri og brus til helgen. Men det er så enkelt å spise opp resten av godteriet på mandag og tirsdag, for det står seg jo ikke til neste helg, liksom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krembanan

Jeg Vil bli kvitt litt ekstra fett, stramme opp og komme i bedre form. Er så og si dau etter vinteren.

Men, jeg hater trening. Jeg hater å bli svett, jeg hater å bli sliten, jeg hater å være støl....men jeg skal gjøre et forsøk.

Er det best å pine seg gjennom en treningsøkt på 1 time 3 ganger i uken, eller trene litt hver dag ? 20-30 min? Jeg synes det siste er lettest å få til, men noe sier meg at 20 min ikke akkurat er så mye å skryte av. Skal så klart justere litt på kostholdet også.

Men jeg forbrenner sinnsykt lite kalorier på den tiden ( går-jogger-løper på tredemølle) jeg blir fort sliten, så jeg bruker mest av tiden på å gå fort, så løpe i 3 min før jeg må gå litt, så øke farten så løpe så gå fort før jeg bare må gi meg. Men jeg vet ikke om det mest er pga jeg egentlig ikke gidder mer, orker mer eller en fin blanding.

Noen tips til å få opp motivasjonen ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må ha en treningspause frem til jeg er ferdig på antibiotikaen. Spurte hun i resepsjonen på sats om jeg kunne trene, og da sa hun at jeg isåfall burde være veeeldig forsiktig, men helst ikke trene. Så tenker heller jeg får prøve å gå en tur hver dag, så jeg ikke blir helt sofagris.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Hei, krembanan

Du kan Jo begynne med å gå turer ute, enten I skogen eller I nabolaget.Gå sammen med en venn, jeg synes det er motiverende. Ellers kan du begynne å gå opp trappene istedenfor heisen. Prøv å gjøre treningen til noe morsomt, istedenfor noe du gruer deg til. Håper dette hjelper :) lykke til :D

Endret av Vinglepetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg lest litt i denne tråden, og gud så motiverende den er! Dere er superflinke alle sammen! Her vil jeg også være med :D

Jeg startet min nye livsstil i mai i fjor, og har gått ned ca 15kg. Jeg ligger nå på ca. 69kg, og er 165 høy. Jeg ønsker å gå ned til 65kg, før jeg sier meg "ferdig" med slankinga, og bare skal fokusere på å opprettholde vekta. Jeg begynte å trene regelmessig og fikk nye matvaner, og det gikk overraskende greit. Men etter at jeg kom ned til 70kg, må jeg virkelig kjempe for hvert eneste gram.. Har holdt på sånn siden før nyttår!

Er det noen som har vært i samme situasjon, og som har noen tips til å komme over kneika?

Keep up the good work girls :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skitten pique

I dag har jeg klart å takke nei til både kake og sjokolade.

(spist 3 seigmenn da :sjenert: )

Men ellers treningsfri i dag, og trening i morgen.

Går snart til innkjøp av noen flere vekter og en benk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

I dag har jeg klart å takke nei til både kake og sjokolade.

(spist 3 seigmenn da :sjenert: )

Men ellers treningsfri i dag, og trening i morgen.

Går snart til innkjøp av noen flere vekter og en benk.

Så flink du er! Kunne ønske jeg var like flink til å takke nei til kake og sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist kake i dag jeg å :daane:

Er derfor jeg veier det jeg gjør, er altfor glad i alt av mat :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...