Gå til innhold

Sommerkroppen 2012


Glasögon

Anbefalte innlegg

Jeg bruker også mylog. Genialt til å regne ut kalorier, og følge med på at man får i seg nok proteiner og. Og maten går veldig bra her. Ligger på rundt 1600 om dagen, litt pluss og minus.

Ellers er jeg stolt av meg i dag, jeg kom meg på trening, selv om jeg hadde skikkelig eksemutbrudd, småforkjøla og tær som gikk ut av ledd. Men deilig da jeg var ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje jeg egentlig ikke passer inn her, ettersom jeg ikke jakter sommerkropp, men resten av livet-kropp, men siden jeg nå har kommet skikkelig i gang med treninga etter nyttår og har lyst til å følge min egen framgang, så vil jeg gjerne være med likevel :fnise:

Er 160 høy, veier som oftest 48 kg, og er 21 år gammel. Fokuserer altså ikke på å gå ned i vekt, men å trene styrke for symmetriens skyld, og kardio for fastheten og kondisens skyld.

Dessverre har jeg i mange år vært plaget med dårlige ledd (hovedsaklig knærne og håndleddene) og beinhinnebetennelse, så jogging på asfalt er utelukket. Saltsørpa som er ute nå gjør også sitt til at knærne mine ikke vil være med etter bare ti minutters hurtig gange.

I stua mi her i Oslo har jeg litt vekter å løfte på i tillegg til øvelsene jeg får gjort med egen kroppsvekt, og hjemme på Vestlandet har jeg tilgang til treningsstudio med sykler, ellipse og vektapparater.

Ellers spiser jeg som det passer meg, og jeg har en mistanke om at det ofte blir litt for lite. Heldigvis er ingrediensene sunne og varierte.

I dag har jeg treningsfri dag, og den kjappe spaserturen jeg tok for moro skyld ble jo ikke kjempeeffektiv :(

Er det lov til å legge ut bilder underveis, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 163 høy og veier 53 kg.

Vil få bort litt cellulitter, fett på magen og få fastere rumpe..

Noen tips til treningsmetoder som gir fastere rumpe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei da er jeg tilbake til livet mitt og det inkluderer trening og spising av mat. Sunn mat. Imorgen blir det trening etter en nattevakt i natt. Zumba here i come.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh. 2 timers økt på sykkel. 1167 kcal forbrent om man skal tro på pulsklokken ;)

Er ganske stolt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 163 høy og veier 53 kg.

Vil få bort litt cellulitter, fett på magen og få fastere rumpe..

Noen tips til treningsmetoder som gir fastere rumpe? :)

Styrketrening. Knebøy med tunge vekter, ca 10 x 3 repetisjoner. Tre ganger i uken, med en hviledag mellom hver.

Spis fornuftig, men ikke for lite. Du er allerede tynn/lett nok, og bør fokusere på å bygge muskler og redusere fettprosent fremfor å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moscato: Jeg jakter også på en resten av livet- kropp, men vil gå ned en del til sommeren for da skal vi til syden. Syden er min store motivasjon :) Og ja, jeg vil da tro det går greit å legge ut bilder? Jeg skal ta bilder hver måned, men kommer nok ikke til å legge de ut..

Missi89: Bra du prøver å få i deg mat igjen :)

Veide meg idag. Bare 200 gram ned. Hadde egentlig ventet meg 0 vektnedgang, ettersom at jeg ikke har vært så flink denne uka. Men blir jo litt skuffet likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg holder på med er og en resten av livet livsstil.

Jeg trener helt normalt. Og jeg spiser helt normalt sunnt, koser meg med ussunnt i små mengder.

For dette skal jeg leve med resten av livet.

Nå fører jeg jo inn alt jeg spiser og teller kalorier, det gjør jeg jo bare fram til jeg har gått ned det jeg skal, og holdt meg der en stund. Men jeg er ikke nazi på kaloriene mine. Jeg går jo ned i vekt, selv om kanskje det ikke går så raskt. Men da er det mye lettere å fortsette og.

Synes da faktisk jeg kan kose meg med en del god mat i løpet av en dag. Men jeg er veldig glad i sunn mat og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moscato: Jeg jakter også på en resten av livet- kropp, men vil gå ned en del til sommeren for da skal vi til syden. Syden er min store motivasjon :) Og ja, jeg vil da tro det går greit å legge ut bilder? Jeg skal ta bilder hver måned, men kommer nok ikke til å legge de ut..

Kanskje jeg bare lager meg en treningsdagbok i stedet, så slipper dere her å bli ufrivillig plaget :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne plaget av deg moscato :)

Jeg har bare gått ned 100 gram. Men bedre enn oppgang, sant. Lurer på om det kan være for at jeg ikke hadde vært på do :sjenert: og for at jeg har trent mye muskler denne uka(at de er litt "oppblåst" ) guuuuud, jeg lager unnskyldninger. Men har jo vært skikkelig flink nå og spist sunt, hold meg innenfor dagsbehovet i kcal og trent.

Pokker, men jeg gir meg ikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne plaget av deg moscato :)

Jeg har bare gått ned 100 gram. Men bedre enn oppgang, sant. Lurer på om det kan være for at jeg ikke hadde vært på do :sjenert: og for at jeg har trent mye muskler denne uka(at de er litt "oppblåst" ) guuuuud, jeg lager unnskyldninger. Men har jo vært skikkelig flink nå og spist sunt, hold meg innenfor dagsbehovet i kcal og trent.

Pokker, men jeg gir meg ikke!!

Haha, jaja, jeg kan vel bidra med et par her da, i alle fall.

Husk på at det gode kostholdet og treninga ikke blir mindre verdt selv om vekta ikke vil følge med hele tiden ;) Bra at du ikke gir opp!

Jeg får legge ved bilder av dagens status (gæsh, pinlig med posering!). Nå har jeg ikke trent styrke på over et år, med unntak av fire økter siste to ukene. Som dere ser er der litt underhudsfett å ta av, men spesielt på magen er det også tydelig (i alle fall for meg :fnise:) at musklene ligger under der og venter!

Æææh, kan hende jeg fjerner dem igjen etter hvert :sjenert:

post-38504-0-93133300-1327670768_thumb.j

post-38504-0-66286700-1327670987_thumb.j

post-38504-0-20321500-1327671050_thumb.j

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du har jo perfekt kropp og skikkelig godt grunnlag for "oppstramming" Ikke det at jeg ser du trenger det, men skjønner hva du mener/vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Jeg slenger meg med her! :)

Jeg er en 22 år gammel jente som skal virkelig legge min sjel i å få sommerkroppen 2012! Jeg begynte i ungdomsårene å spise sundt, og jeg har et veldig bra kosthold, men trening har jeg ikke brydd meg særlig om. Dette har ført til at jeg er slank, men dvaskete, såkaldt tynn-feit. :snurt:

Jeg er 172 cm og 58-60 kg, så jeg har et godt utgangspunkt i å nå målet mitt med å få strammet opp her og der, og få mer markerte muskler. Til tross for at jeg er slank, legger jeg på meg rundt magen, og det er IKKE gøy. Kan se gravid ut til tider, noe jeg da ikke er. Rumpe har jeg heller ikke, eller... den er ikke særlig stram, og heller ikke særlig stor. Huff..

Nå har jeg fått meg kjæreste, og jeg spiser veldig usunnt når vi sees en gsng i måneden (avstandsforhold). Jeg tenker med grøss og gru hva som vil skje med den dvaskete kroppen min når vi flytter sammen til høsten, og har bestemt meg for å ta meg sammen og begynne å trene. Selv om jeg er student og jobber litt deltid,så skal jeg få det til :)

- Onsdag svømte jeg en time i bassenget

- Torsdag lastet jeg ned 30 days shield, og utførte første øvelse. Det var faktisk GØY, men ble kjemesliten, og kjenner meg ganske støl i dag ;)Har som plan å trene hver dag med Jillian!

- I morgen skal jeg ta meg enda en svømmerunde i bassenget, samt trene eenda mer med Jillian. Det kommer til å bli tungt, får bite tenna sammen :)

- Har også rockering, og vil bruke denne 4-5 ganger i uka :)

STÅ PÅ BOYS AND GIRLS, DETTE KAN VI KLARE :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moscato jeg vil gjerne ha deg her. Godt å få treningsmotivasjon her inne. Så flott du er, du har jo et perfekt utgangspunkt for å kunne få en fit flott kropp.

I går hadde jeg en fantastisk styrkeøkt, måtte øke på alt, og følte jeg hadde veldig bra energi. Og dette er bare min fjerde styrkeøkt. Så gleder meg bare til jeg kan øke mer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Moscato: Jeg er også ute etter en resten-av-livet-kropp, men bruker sommeren som et slags mål for å ha ihvertfall en litt bedre og strammere kropp en nå.

I dag har jeg min første treningsfrie dag på nesten to uker. Det skal bli deilig. Men sliter med å finne god og sunn mat som jeg kan spise.. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud, du har jo perfekt kropp og skikkelig godt grunnlag for "oppstramming" Ikke det at jeg ser du trenger det, men skjønner hva du mener/vil ;)

Moscato jeg vil gjerne ha deg her. Godt å få treningsmotivasjon her inne. Så flott du er, du har jo et perfekt utgangspunkt for å kunne få en fit flott kropp.

I går hadde jeg en fantastisk styrkeøkt, måtte øke på alt, og følte jeg hadde veldig bra energi. Og dette er bare min fjerde styrkeøkt. Så gleder meg bare til jeg kan øke mer igjen.

Oi, men tusen takk da! :fnise:

Jeg er jo ikke misfornøyd nå heller, men i forhold til det nivået jeg var på en gang i tiden, så har jeg litt å gå på...

Moscato: Jeg er også ute etter en resten-av-livet-kropp, men bruker sommeren som et slags mål for å ha ihvertfall en litt bedre og strammere kropp en nå.

I dag har jeg min første treningsfrie dag på nesten to uker. Det skal bli deilig. Men sliter med å finne god og sunn mat som jeg kan spise.. Noen forslag?

Jeg gikk for kyllingsalat i går, men wok er også en favoritt :jepp:

Og så var det dagens treningsøkt da, som foreløpig ikke har blitt noe av... Føler det er litt dårlig gjort av meg å okkupere plassen foran tven når hun jeg bor med sitter og ser på den :gjeiper:

Men hun pleier å legge seg ganske tidlig da, så jeg får enten ta treninga når hun har lagt seg, eller så får jeg tåle å vente til i morgen tidlig. I morgen skal jeg forresten treffe en hund som jeg kanskje skal gå turer med nå fremover. Håper det er en spreking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 163 høy og veier 53 kg.

Vil få bort litt cellulitter, fett på magen og få fastere rumpe..

Noen tips til treningsmetoder som gir fastere rumpe? :)

Knebøy, bulgarsk utfall... Tja :gjeiper: Det jeg kom på i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas treninger

Styrke

Intervall 4X4

Styrke

7 km løping.

Matinntaket er bra for tiden. Dvs at jeg spiser de rette tingene. Greide å holde meg unna bollen med sitronkjeks som har stått fremme hele uka på jobben. Puh!

I morgen blir det enda en styrkeøkt, og siden det er lov å spise litt snacks i morra, blir det litt mørk sjokolade med sitron og ingefær - favoritten

Hva er deres favorittsnack på 'spisedagen'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas treninger

Styrke

Intervall 4X4

Styrke

7 km løping.

Matinntaket er bra for tiden. Dvs at jeg spiser de rette tingene. Greide å holde meg unna bollen med sitronkjeks som har stått fremme hele uka på jobben. Puh!

I morgen blir det enda en styrkeøkt, og siden det er lov å spise litt snacks i morra, blir det litt mørk sjokolade med sitron og ingefær - favoritten

Hva er deres favorittsnack på 'spisedagen'?

Mmm, akkurat nå har faktisk jeg også liggende en sånn sjokolade! Den har vart i over to uker nå fordi jeg greide å rote den bort i flere dager :gjeiper:

Jeg har ikke spisedager siden alle dager går med til å huske å få i seg nok mat i det hele tatt. Men favorittsnacken er i alle fall paprika med rømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...