Gå til innhold

Sommerkroppen 2012


Glasögon

Anbefalte innlegg

Løpt 5 km på mølle, trent litt styrke i dag (armer/overkropp).

Nå er det middag! Skrubbsulten. Merket at jeg begynte å bli sulten mens jeg løp, det er ikke noe godt :sjenert: Rester av chili con carne i dag, men det ble litt mye chili, så jeg tror jeg må ha litt crème fraîche på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk mensen i dag :kjefte: med tilhørende menssmerter... Men dro meg nå på trening likevel. Og det hjalp faktisk litt akkurat når jeg trente, hadde ikke vondt da. Men så fort jeg var ferdig så kom det snikende igjen.. :(

Har forsåvidt vært flink med maten denne uka, enda det har vært uka før mensen, og jeg vanligvis er suuuper sulten og godtesjuk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite spørsmål til dere som veier dere :) Jeg ser dere skriver om at dere har gått ned 200 g og slik. Er dette virkelig riktig? Jeg husker tidligere når jeg bodde hjemme der det var vekt, at vekten kunne endre seg opp og ned en halv kilo fra dag til dag. Er det ikke helt vanlig at vekten går opp og ned noen hundre gram? Dette ble veldig knotete men jeg håper dere forstår hva jeg mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digitalvekt viser jo 100 grem, og vekten går jo litt ned (og dessverre også litt opp) hele tiden.

Hvis man er superstreng og spiser veldig jevnt kan man ofte se at det går ned 100 og 200 gram så godt som hver dag.

Men klart det, spiser man ujevnt og kanskje overspiser innimellom, så går jo vekten opp og ned som en jojo, men forhåpentligvis mer ned enn opp likevel.

Endret av Stella63
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppet treningen idag. Har heller ikke spist noe. Prøvde litt frokost men det kom opp igjen. Jg og sambo hr hatt en krangel og han pakket sakene sine. Ikke noe bryllup. Ikke noe bryllupskjole å komme inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skitten pique

Droppet treningen idag. Har heller ikke spist noe. Prøvde litt frokost men det kom opp igjen. Jg og sambo hr hatt en krangel og han pakket sakene sine. Ikke noe bryllup. Ikke noe bryllupskjole å komme inn i.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Droppet treningen idag. Har heller ikke spist noe. Prøvde litt frokost men det kom opp igjen. Jg og sambo hr hatt en krangel og han pakket sakene sine. Ikke noe bryllup. Ikke noe bryllupskjole å komme inn i.

Håper det ordner seg for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Har vel egentlig hoppet tilbake til den gamle vekttråden jeg var på, ble så mye folk her og så uoversiktig på en måte... men kan jo oppdatere innimellom, og er innom her hver dag å ser, god motivasjon :) Idag veide jeg meg(selvom veiedagen er på lørdag), og jeg veide 59,0, altså 59 BLANK!!! og på tirsdag for to dager siden veide jeg 59,8! Nedgang 800gr på to dager da... aner ikke hvordan det har gått seg til, men sier jo ikke neitakk til det! Nå er jeg nede i det jeg veide før jul(veida da 59,1) så nå kan jeg endelig "begynne" :)

Dere er flinke alle sammen, sommeren 2012 skal vi alle være fin til! For alvor! :)

Lurte på hvor du var blitt av. Bra du fortsatt holder på, var redd du hadde falt litt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

I dag har jeg vært på en time i bassenget. Det var en slags vann-aerobic time. Veldig bra. Jeg svømte litt før og etter timen også. Etter treningen kom ikke bussen så jeg gikk deler av veien hjem, noe som tok 25 min :) Så fornøyd med dagens innsats.

Har også vært veldig flink med kostholdet. Har lagt under 2000 kcal nesten hver dag. Enkelte dager har jeg også vært litt for langt under, altså rundt 1300 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppet treningen idag. Har heller ikke spist noe. Prøvde litt frokost men det kom opp igjen. Jg og sambo hr hatt en krangel og han pakket sakene sine. Ikke noe bryllup. Ikke noe bryllupskjole å komme inn i.

Ååh :(:klemmer: Håper ting ordner seg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Droppet treningen idag. Har heller ikke spist noe. Prøvde litt frokost men det kom opp igjen. Jg og sambo hr hatt en krangel og han pakket sakene sine. Ikke noe bryllup. Ikke noe bryllupskjole å komme inn i.

Stooor klem til deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trist:

Droppet treningen idag. Har heller ikke spist noe. Prøvde litt frokost men det kom opp igjen. Jg og sambo hr hatt en krangel og han pakket sakene sine. Ikke noe bryllup. Ikke noe bryllupskjole å komme inn i.

:trist: Uff da, skjønner du har det tungt nå, mange gode klemmer! Håper ting kan ordne seg og at i morgen blir en bedre dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på hvor du var blitt av. Bra du fortsatt holder på, var redd du hadde falt litt av.

Selvfølgelig ikke!! :danse: jeg er motivert som aldri før!! :danse:

Du er flink thessie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Nå har jeg og sambo planlagt sydentur i Juni. Da gikk det opp for meg at jeg virkelig må gå ned i vekt. Jeg har gått og snakket om det og småprøvd i flere måneder, men sydenturen ga meg et spark i ræva. Flere som vil gå ned til sommeren 2012? Så kan vi motivere hverandre :) Okei, nå skal jeg fortelle om meg selv og vekta mi som jeg har holdt skjult for nesten alle jeg kjenner. Jeg er 174 høy og sist jeg veide meg, var jeg 84 kg tung. Før jul.... Jeg skal prøve å få til en vektnedgang på 0,5 - 1kg i uka. Er det urealistisk? Da vil jeg isåfall veie mellom 64 kg og 74 kg når vi drar til syden. Herregud, det hadde vært fantastisk... Håper flere henger seg på, hvis ikke blir jeg skuffa! ;)

Jeg er litt seint ute, men jeg vil også være med!

Har 6 hele kilo jeg skal ned, og en god del muskler som er ikke-eksisterende :) Første mål er ikke å gå ned kiloene, men å få sukkersuget NED og BORT! :kjefte:

Mine store synder er for mye sukker, og en revmatisk kropp som ikke liker meg når jeg tvinger den til å trene litt.

Er det noen som kan forklare meg dette med BMR og sånn? Trenger noe håndfast å gå etter, så jeg ikke kan unnskylde meg med at "men jeg har jo ikke spist så mye til lunsj, så en muffin går fiiint" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, i dag er det veiedag men jeg overspiste i går :kjefte: Etter lite mat på dagen ble det masse på kvelden. Startet m pizza, så var det en åpnet kjekspakke som ble tømt, en halv vinflaske, osv Og jeg som har trent 5 ganger i uken som gikk og spist ganske bra... :snurt:

Skal treffe PT snart og håper jeg i alle fall da har energi til å trene hardt.

Får veie og notere i morgen eller søndag i stedet.

I dag skal jeg spise jevnt og det blir sushi til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bli kvitt sukkersug (som jeg ser mange her sliter med) vil jeg anbefale å ikke spise noen form for ferdigmat, og når du vil kose deg i helgene kan du bake selv, UTEN sukker. Bruk heller stevia, sukrin eller agave-sirup. Det er ikke så vanskelig som folk tror, og det har gjort at mitt sukkersug er ikke-eksisterende :)

Sukker er for meg blitt helt NO-NO!

Det er også lurt å holde seg unna hvitt mel - lag heller grovere vafler eller boller. Det er ikke så mye som skal til :)

Jeg holder meg forresten unna gjær også, og magen har blitt flatere fordi jeg er ikke oppblåst lenger! Hurra.

Neste uker begynner dansetreninga igjen etter jul, og den er HARD!

Satser på en strammere/mer fit utgave av meg selv til sommeren ;)

Jeg teller ikke kg, men vil ha bort magefett, og få mer muskler.

Stå på, alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For å bli kvitt sukkersug (som jeg ser mange her sliter med) vil jeg anbefale å ikke spise noen form for ferdigmat, og når du vil kose deg i helgene kan du bake selv, UTEN sukker. Bruk heller stevia, sukrin eller agave-sirup. Det er ikke så vanskelig som folk tror, og det har gjort at mitt sukkersug er ikke-eksisterende :)

Sukker er for meg blitt helt NO-NO!

Det er også lurt å holde seg unna hvitt mel - lag heller grovere vafler eller boller. Det er ikke så mye som skal til :)

Jeg holder meg forresten unna gjær også, og magen har blitt flatere fordi jeg er ikke oppblåst lenger! Hurra.

Neste uker begynner dansetreninga igjen etter jul, og den er HARD!

Satser på en strammere/mer fit utgave av meg selv til sommeren ;)

Jeg teller ikke kg, men vil ha bort magefett, og få mer muskler.

Stå på, alle sammen :)

Akkurat dette lurer jeg litt på nemlig. Hvordan er det med helt hvitt mel? Jeg kjenner jo at det ikke er noe godt for magen, men er det ensbetydende med masse sukker? Jeg spiser ikke så mye godterier o.l., men jeg tror jeg har en tendens til å velge mat med mye enrgi (på feil måte) når jeg får dette søtsuget. Også kan jeg jo ikkeno om det, så dette blir bra! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervall i går. 45X24, aldri vært så sliten. Godt vi var en gjeng som løp, da var det lettere å presse seg.

Mat: vel, har ikke spist helt supert da jeg har vært på seminar, men har i alle fall ikke spist noen raske karbs.

Hvordan er det med dere andre, følger dere et treningsopplegg eller finner dere bare ut hva dere skal trene den dagen? Jeg har fast styrkeprogram, men ikke noe opplegg når det kommer til kardio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på trening i går, selv om jeg er grisestøl. I dag blir treningsfri, så blir det vel trening på søndag igjen. Men i dag og i morgen skal det være den store husarbeidsdagen her. Og er mye som må gjøres, så skal ihvertfall ikke sitte på ræva. Og blir det varmere ute, så blir det skøyter med barna i helgen og, og jeg står jeg også.

Maten går nå helt greit. Tror også det hjelper at jeg faktisk ikke nekter meg noe, er bare at jeg må spise det usunne i små mengder. Så selv nå som jeg har mensen så har det bare blitt en meller de siste 3 dagene, så synes det er veldig bra. Tidligere resulterte jo mensen i 200 g sjokolade om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Intervall i går. 45X24, aldri vært så sliten. Godt vi var en gjeng som løp, da var det lettere å presse seg.

Mat: vel, har ikke spist helt supert da jeg har vært på seminar, men har i alle fall ikke spist noen raske karbs.

Hvordan er det med dere andre, følger dere et treningsopplegg eller finner dere bare ut hva dere skal trene den dagen? Jeg har fast styrkeprogram, men ikke noe opplegg når det kommer til kardio.

Jeg har ikke et treningsopplegg, men gjør akkurat hva jeg vil. Dersom jeg planlegger noe som jeg må gjøre, så blir det lett å miste motivasjonen. Da trener jeg ikke fordi jeg vil, men fordi jeg må.

Jeg booker meg jo på diverse gruppetimer lang tid i forveien, som jeg selvfølgelig har planer om å gå på. Men om jeg ombestemmer meg den dagen, så dropper jeg bare timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...