Gå til innhold

Sommerkroppen 2012


Glasögon

Anbefalte innlegg

Gjest Tinneaa

Ikke ha dårlig samvittighet for det! :klem: 6 dager der man er flink og 1 dag der man skjeier ut gjør at vekta går ned! :jepp: Jeg har alltid en spisedag i uka, der jeg trykker i meg alt jeg vil. Sånn unngår jeg å sprekke flere ganger i uka, og jeg slipper å bli deprimert av tanken på alt jeg ikke kan spise lenger. I går ble det vafler, taco, potetgull, non-stop, cola... Og i dag er det tilbake til havregrøt og mosjon :)

Ja, det er jo sant! :) Kanskje bare viktig med en dag man kan skeie ut, ja. Samme her, uken framover er det havregrøt, bær, sunn mat og mosjon som gjelder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det holder mellom 3,5 og 4 timer for meg :) Hvis jeg ikke er flink tar jeg porsjonspakning med quaker sweet cinnamon ( :sjenert: ) og det er jo mye sukker... Men det er 33 gram og 121 kcal (pluss masse laktoseredusert melk på). De dagene jeg er flink tar jeg ca samme mengde havregryn, altså ca 30-40 g, og så moser jeg inn en halv banan og strør kanel på. :) Ikke noe sukker, men masse god smak av banan og kanel.

Er litt sliten i dag, og det blir ordentlig treningsøkt i morgen, så da skal jeg bare gå en tur nå snart!

Det holder så lenge ja, jeg må visst bare venne meg til sunn mat i mindre mengder nå med engang ;) jeg sitter nå og spiser Havregryn og biola! Biola er vel ikke så sunt men.. Skal snart på zumba, elsker at jeg begynner å føle meg levende igjen :) har nettopp ryddet og styrt i leiligheten i over en time. Herligt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder så lenge ja, jeg må visst bare venne meg til sunn mat i mindre mengder nå med engang ;) jeg sitter nå og spiser Havregryn og biola! Biola er vel ikke så sunt men.. Skal snart på zumba, elsker at jeg begynner å føle meg levende igjen :) har nettopp ryddet og styrt i leiligheten i over en time. Herligt :)

Spis kokt torsk/sei og grønnsaker! Holder deg mett evig lenge, er sundt og godt - og kalorifattig! Spiser det (bytter med kylling eller egg av og til) til hvert måltid, har litt olje og mager kesam over. Slår til med pesto en og annen gang, og pinjekjerner! Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å dra å trene idag og, selvom jeg ikke hadde tenkt. :sjenert:

Men jeg lurer på, trener dere mest styrke, eller kondisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å dra å trene idag og, selvom jeg ikke hadde tenkt. :sjenert:

Men jeg lurer på, trener dere mest styrke, eller kondisjon?

Dra på trening! :) Jeg har også lyst, men jeg MÅ la de støle musklene hvile litt, så det blir ikke noe mer enn en tur i dag.

Jeg prøver å ha en balanse, men det blir definitivt mer kondisjon enn styrke. Prøver å trene styrke minst 2 ganger i uka. Kondisjon trener jeg som regel 4 ganger i uka.

Endret av antibac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på trening! :) Jeg har også lyst, men jeg MÅ la de støle musklene hvile litt, så det blir ikke noe mer enn en tur i dag.

Jeg prøver å ha en balanse, men det blir definitivt mer kondisjon enn styrke. Prøver å trene styrke minst 2 ganger i uka. Kondisjon trener jeg som regel 4 ganger i uka.

Greit da, skal dra å trene. Må bare lage frokost til sambo og kompis først, siden jeg lovte det igår :fnise:

Jeg pleier å varme opp med 15min kondisjon, også tar jeg styrketreningen(hele kroppen) 45min ca, også avslutter jeg med 20min med kondisjon igjen. Er det bra? Aner ikke jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit da, skal dra å trene. Må bare lage frokost til sambo og kompis først, siden jeg lovte det igår :fnise:

Jeg pleier å varme opp med 15min kondisjon, også tar jeg styrketreningen(hele kroppen) 45min ca, også avslutter jeg med 20min med kondisjon igjen. Er det bra? Aner ikke jeg :sjenert:

Hvor trener du? Har du mulighet til å få treningsveiledning? Ikke at du gjør noe feil, det er bare greit å vite hva som er bra og hva som ikke er bra fra noen som kan det :)

Endret av antibac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker meg ut snart så fort mp3-spilleren er lada nok, det er 5 grader ute... Hva bør jeg ha på meg? Pleier liksom aldri å gå noe særlig turer. Holder det med superundertøy og hettegenser på overkroppen og treningstights? Jeg regner jo med at jeg blir varm etter en liten stund, og jeg HATER når jeg har tatt på meg for mye klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor trener du? Har du mulighet til å få treningsveiledning? Ikke at du gjør noe feil, det er bare greit å vite hva som er bra og hva som ikke er bra fra noen som kan det :)

Trener på sats!

Har hatt to sånne timer, så tror jeg ikke gjør noe veldig feil. Har også lest at man forbrenner mer etter styrketrening, men vet ikke om det er sant.

Men jeg tenker jeg skal bestille en veiledningstime, og spørre litt om hva og hvordan jeg bør gjøre når jeg vil ned i vekt :jepp:

Nå skal jeg snart dra å trene!

Vil egentlig gå en tur også, men det er så kjedelig alene :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener på sats!

Har hatt to sånne timer, så tror jeg ikke gjør noe veldig feil. Har også lest at man forbrenner mer etter styrketrening, men vet ikke om det er sant.

Men jeg tenker jeg skal bestille en veiledningstime, og spørre litt om hva og hvordan jeg bør gjøre når jeg vil ned i vekt :jepp:

Nå skal jeg snart dra å trene!

Vil egentlig gå en tur også, men det er så kjedelig alene :sukk:

Jeg synes ikke det er kjedelig! God musikk, fin natur og sjansen til å lufte hodet litt. Deilig å gjøre alene! Føler også at jeg blir litt mer effektiv når jeg går alene. Venninnene mine er ikke så aktive, så tempoet hadde nok blitt litt for sakte for min del :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er kjedelig! God musikk, fin natur og sjansen til å lufte hodet litt. Deilig å gjøre alene! Føler også at jeg blir litt mer effektiv når jeg går alene. Venninnene mine er ikke så aktive, så tempoet hadde nok blitt litt for sakte for min del :gjeiper:

Ja, er mange av vennene mine også som er treege. Men samboeren min pusher meg skikkelig, det gjør jeg ikke med meg selv. Men jeg tenker kanskje jeg tar en tur på Sats først, trener styrke, også kan jeg gå en tur etter det! :jepp:

Må bare vente litt. Har nettop spist :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg med her :)

Jeg har ikke vekt, og ikke helt sikker på hvor mye jeg veier nå, men kroppen har forfalt litt de siste par årene, men nå er jeg i gang igjen! Målet ligger i skapet, nemlig en bukse som jeg brukte når jeg var god form :trene: Og den er absolutt innenfor rekkevidde! Delmål må være å kunne bruke den med vid genser, og hovedmål å kunne bruke den med trang genser. I tillegg hadde det vært greit å føle seg vel i bikini når sommeren kommer!

Jeg starter året med treningsopplegget til Yngvar i Puls på Nrk! Denne uka var første uka jeg gjennomførte, og jeg er skikkelig stolt! Spesielt over intervalløkten der man løper 100 meter, går rolig tilbake x 10, det gikk mye bedre enn forventet :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom jeg akkurat inn fra ca. 2 timers fjelltur. Var litt støl i lårene etter intervall- og styrketrening i går, men tenkte jeg skulle "gå det av meg". Men bratte oppoverbakker gjorde vel ikke ting så mye bedre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Survival

Vurderer å dra å trene idag og, selvom jeg ikke hadde tenkt. :sjenert:

Men jeg lurer på, trener dere mest styrke, eller kondisjon?

Begge deler, men mest kondisjon da det er det jeg trenger for å nå målet mitt. Når jeg trener styrke, trener jeg som regel ryggen og armene. Kondisjonstrening er også lettere, syns jeg. Det kan jo være hva som helst type trening nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fantastisk å se når det går nedover på vekta! :) blir inspirert av alle dere flinke der ute!

Jeg har generelt vært veldig sunn denne uka, med mye bær, grønnsaker osvv, MEN så tenkte jeg at siden det var lørdag i dag kunne jeg kose meg litt. Seffølgelig ble det ikke bare "litt", men enormt mye! En browniebit i vaniljesaus + en hel Kex sjokoladeplate. Føler meg grusom nå, uff og huff...

Ingen fare. Kroppen har bare godt av det så lenge man ligger i underskudd resten av uka. Jeg har spisedag hver lørdag, og da prater vi null kaloritenking. ;) Jeg gjorde det på den måten da jeg starta slankinga før jul, og det funker! Gleder meg så mye til lørdagen da jeg kan spise god mat og digg, så er ikke noe problem og holde ut lavkalorien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg nå. Klarte ikke vente lenger. Har gått ned 0,9 kg denne uka! :) Storfornøyd.

Gratulerer!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg slenger meg med her :)

Jeg har ikke vekt, og ikke helt sikker på hvor mye jeg veier nå, men kroppen har forfalt litt de siste par årene, men nå er jeg i gang igjen! Målet ligger i skapet, nemlig en bukse som jeg brukte når jeg var god form :trene: Og den er absolutt innenfor rekkevidde! Delmål må være å kunne bruke den med vid genser, og hovedmål å kunne bruke den med trang genser. I tillegg hadde det vært greit å føle seg vel i bikini når sommeren kommer!

Jeg starter året med treningsopplegget til Yngvar i Puls på Nrk! Denne uka var første uka jeg gjennomførte, og jeg er skikkelig stolt! Spesielt over intervalløkten der man løper 100 meter, går rolig tilbake x 10, det gikk mye bedre enn forventet :duskedame:

Jeg synes faktisk intervalltrening er gøy, mye morsommere enn å bare jogge i all evighet... ;) Og så synes jeg man kommer mye fortere i bedre form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått trent både kardio og styrke idag, ryggen er en smule bedre.

Skal på besøk hos ei venninne ikveld som også er på slankern. Da blir det nok litt mat/treningsprat... :fnise: Men er så kjekt når man er flere i samme båt og kan støtte hverandre.

Ha en toppers dag, jenter. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Gratulerer!! :duskedame:

Takk takk! :)

I dag tenkte jeg at jeg bare skulle ta ei kort lita intervalløkt ute. Orker ikke slite ut musklene helt i dag, siden jeg skal på trening i morgen sammen med ei god venninne. Konkurranseinstinkt - må være kjappere, bedre, sterkere enn venninna mi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk intervalltrening er gøy, mye morsommere enn å bare jogge i all evighet... ;) Og så synes jeg man kommer mye fortere i bedre form.

Ja, jeg er veldig glad i spinningintervaller, men har alltid tenkt at det er noe annet å løpe, for det hater jeg! Men jammen var ikke det litt gøy, og jamen var jeg ikke veeeeeldig stolt når jeg hadde fullført :jepp: Tanken er å ha en slik intervall i uka, samt en times langkjøring (+stryketrening selvfølgelig).

Intervaller er vel det som gir kjappest fremgang, så da er vi vel snart i toppform ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...