Gå til innhold

Sommerkroppen 2012


Glasögon

Anbefalte innlegg

Ingen trening og masse mat på meg i dag.

Sånn går det når jeg bare ligger hjemma og sambo er reist for helgen.

I morgen skal jeg heldigvis ut av huset og treffe en venninne, skal bli godt å skifte stue! :) Søndag skal jeg få unnagjort en Zumbatime og på mandag håååper jeg at treningen skal bli en del av hverdagen :) Veide 57,7 i dag. Før jul var jeg nede i 56 og noe så er jo litt kjipt! Meen, med en gang jeg er på topp igjen skal jeg bli fliiink igjen! :D Har jo trossalt gått ned 12 kg siden februar 2011, så jeg vet jo hvordan man gjør det, meeen må jobbe litt med psyken først for d er ikke enkelt å snu alt på hodet! :popcorn: <- åårh.. fikk lyst på popcorn nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du var som fikk trent selv om du var så sliten! Og femti minutter er da ikke "bare", jeg syns det er bra, jeg! :jepp:

Takk :) Neida, det er vel ikke bare, men pressa ikke meg selv så mye i de 50 minuttene, så derfor jeg skreiv bare. Greit å ta det litt rolig en gang i blandt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowLeopard

Jeg har betennelse i BEGGR hælene! Faen altså! Kommer meg ikke ned trappen i blokka liksom :( Men fikk gått ca 20 min i dag da, rolig gange på skogssti. Men må være forsiktig, vil ikke ha noe kronisk. Noen råtips mot akillesbetennelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jepp. Vekta viste 60,0 kg idag. Er egentlig fornøyd, har jo skeiet totalt ut i jula. Dermed er det 5 kg ned til 55 kg, som er mitt mål. Men får se når jeg er kommet ned dit, om jeg er fornøyd. Nå starter kampen. :skya:

Fikk trent litt idag. Morgenkardio (30 min på ellipse), og litt tung beinstyrke etterpå. Ryggen er fortsatt veldig vond, men fikk gjort en grei innsats på beina. Sikkert et syn for guder der jeg kravlet rundt på senteret.. :fnise:

Har klart å være flink med kostholdet idag, wok med svin. Nam..

Skal til Spania en uke i slutten av januar, det blir en stoor utfordring, men får prøve å begrense skadene med å prøve å spise litt sunt, og trenger jo ikke å drikke øl hver dag. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har betennelse i BEGGR hælene! Faen altså! Kommer meg ikke ned trappen i blokka liksom :( Men fikk gått ca 20 min i dag da, rolig gange på skogssti. Men må være forsiktig, vil ikke ha noe kronisk. Noen råtips mot akillesbetennelse?

Å neei :( Hmm, voltarol-gel funker jo mot betennelse, men hvorfor fikk du det i første omgang? Mye bedre å ta årsaken enn symptomene :) Jeg hadde mye trøbbel med akillesene før jeg fant ut at jeg overpronerte og trengte såler. Kanskje du har et lignende problem? Eller har du gått veldig mye på asfalt?

Kanskje du kunne dratt i svømmehallen? Da får du trent uten å belaste hælene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med treningsmotiverte mennesker! Jeg blir med! :) Per dags dato veier jeg 80 kg! Grøss, i november veide jeg 74 og jeg vil ned dit igjen og vel så det! Jeg er bare 1.68 så BMIen er beregnet som en del overvektig, og jeg vil helst ned 15 kg, men tør ikke helt sette ett tidsperspektiv på det, da jeg ikke er helt sikker på hva som er realistisk? Noen som har noen tanker om det? Jeg er i forholdsvis god form, jogger lett 20 min i strekk og har en del muskler som gjemmer seg under fettet, nå skal det bort! Forhåpentligvis blir det vælvere i bikin for meg også til sommeren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med treningsmotiverte mennesker! Jeg blir med! :) Per dags dato veier jeg 80 kg! Grøss, i november veide jeg 74 og jeg vil ned dit igjen og vel så det! Jeg er bare 1.68 så BMIen er beregnet som en del overvektig, og jeg vil helst ned 15 kg, men tør ikke helt sette ett tidsperspektiv på det, da jeg ikke er helt sikker på hva som er realistisk? Noen som har noen tanker om det? Jeg er i forholdsvis god form, jogger lett 20 min i strekk og har en del muskler som gjemmer seg under fettet, nå skal det bort! Forhåpentligvis blir det vælvere i bikin for meg også til sommeren! :)

Jeg gikk ned fra 82 kg til 65-66 kg på ca 4-5 mnd. Fullstendig realistisk og mulig å gjøre på en sunn måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Jeg gikk ned fra 82 kg til 65-66 kg på ca 4-5 mnd. Fullstendig realistisk og mulig å gjøre på en sunn måte :)

Wow, det er jo fantastisk! Lyst å utdype litt om hvordan du klarte det? :) Tenker da på hva du spiste og hvordan, hvor ofte du trente. Sikkert mange her som er nysgjerrige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tinneaa

Jeg gikk ned fra 82 kg til 65-66 kg på ca 4-5 mnd. Fullstendig realistisk og mulig å gjøre på en sunn måte :)

Wow, hvordan klarte du det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned fra 82 kg til 65-66 kg på ca 4-5 mnd. Fullstendig realistisk og mulig å gjøre på en sunn måte :)

Så fantastisk! Dette gir motivasjon! Kan jeg, som andre, spør hvordan du klarte det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bomullsdott

Folk har sikkert hørt det tusen ganger før, men jeg må understreke det. Det er spesielt viktig for meg, fordi jeg har slitt enormt med småspising og "fysing" mellom måltidene.

Spis nok!! :rope: Blodsukkeret mitt går raskt ned hvis jeg går lenge mellom hvert måltid. Og jeg har null viljestyrke, så hvis jeg har lavt blodsukker går jeg og kjøper meg en sjokkis. Derfor unngår jeg heller å bli sulten ved å spise ofte. Det hjelper veldig! I dag har jeg spist jevnt utover dagen, og har ikke vært sulten en eneste gang. Jeg kunne ha spist mindre, men da risikerer jeg å bli så sulten at jeg overspiser.

Man går kanskje mer ned i vekt dersom man kun spiser når man er sulten. Men så lenge man passer på kalorinivået, tror jeg det er bedre å spise slikt jeg gjør. I alle fall dersom man fort blir fysen på noe usunt når man får lavt blodsukker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har sikkert hørt det tusen ganger før, men jeg må understreke det. Det er spesielt viktig for meg, fordi jeg har slitt enormt med småspising og "fysing" mellom måltidene.

Spis nok!! :rope: Blodsukkeret mitt går raskt ned hvis jeg går lenge mellom hvert måltid. Og jeg har null viljestyrke, så hvis jeg har lavt blodsukker går jeg og kjøper meg en sjokkis. Derfor unngår jeg heller å bli sulten ved å spise ofte. Det hjelper veldig! I dag har jeg spist jevnt utover dagen, og har ikke vært sulten en eneste gang. Jeg kunne ha spist mindre, men da risikerer jeg å bli så sulten at jeg overspiser.

Man går kanskje mer ned i vekt dersom man kun spiser når man er sulten. Men så lenge man passer på kalorinivået, tror jeg det er bedre å spise slikt jeg gjør. I alle fall dersom man fort blir fysen på noe usunt når man får lavt blodsukker.

Så enig, så enig. Jeg er blant disse som lett havner i blodsukkertrøbbel da jeg som regel ikke har noen sultfølelse overhodet, ikke før det er "for sent". Kan gå i timesvis uten mat, og merker ikke at jeg er sulten før hendene plutselig skjelver, jeg er svimmel, irritabel og har skiiikkelig sukker-/saltsug. :| Glemmer rett og slett å spise fordi jeg ikke er sulten.. Og når jeg først faktisk merker det, er allerede kroppen fly forbanna på meg. :P

Energi til trening får man heller ikke.. Huff.

Min erfaring er at det beste er å presse seg selv til å spise med mer eller mindre jevne mellomrom, og ikke minst at man spiser en del fett og proteiner, og unngår ting som sukker, loff, hvit ris og andre ting som fucked opp blodsukkeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag veide jeg 65,9 :danse: ikke trent i dag, men skal i morra.

Til middag ble det hjemmelaget lasagne med squash istede for pasta og svinekjøttdeig. Nam nam.

Koser meg med cola zero med isbiter og sitron. ( vet kunstige sukkerstoffer er fy fy, men liker ikke brus med sukker lengre) skal lage oss tilslørte pærepiker snart :hoppe:

God helg alle flinkingene hær inne :):kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble det styrke-og utholdenhetstrening i 1 time og et kvarter. kommer til å kjenne det i morgen. Er fornøyd med økten, og det gir mersmak :)

Sliter med å være restriktiv nok på inntaket av mate, jeg trenger viljestyrke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det er jo fantastisk! Lyst å utdype litt om hvordan du klarte det? :) Tenker da på hva du spiste og hvordan, hvor ofte du trente. Sikkert mange her som er nysgjerrige!

Jeg begynte å trene november 2009, jeg meldte meg faktisk inn i VGs Vektklubb, noe som hjalp veldig. Var lavkalori jeg holdt meg til, og er vel det jeg sverger til nå også. Lå på 1400 kcal hver dag (det gjør jeg nå også), i begynnelsen var jeg ganske sulten siden kroppen var vant til betydelig mer mengder med mat, men det gikk seg til! Trente en del spinning, step og på ellipsen, minst 3 dager i uka, noen ganger 4. En sjelden gang trente jeg styrke :fnise: Det gikk bare utrolig fort ned når det først begynte, ca 1 kg ned i uka. Skal sies at jeg holdt meg omtrent helt unna alkohol, jeg pleide jo å gå ut hver eneste helg. Tror dette var noe som hjalp veldig.

Så datt jeg av lasset i mars 2010 da jeg reiste på en ferie, men har heldigvis greid å la være å legge på meg. Så nå ligger jeg på 64-65 kg, og vil ned til 56-58 kg. Håper det går like fort :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tips herfra har jeg skaffet meg 30 Day Shred, og dagens økt med Jillian er unnagjort ;) Ganske slitsomme drøye 20 min må jeg si. Mer intensitet enn jeg holder selv på treningssenteret i alle fall. En god måte å komme ordentlig i gang på!!

Blir gåtur med barnevogna etterpå også, så da får jeg være fornøyd med dagens innsats synes jeg. God helg alle sammen :)

Jillian er bra! Det var den videoen som fikk meg opp fra sofaen og gjorde meg interessert i å trene! Det er slitsomt, men det er så gøy når man klarer det bedre og bedre. Og når man plutselig har gjennomført Level 3 og merker at det er lenge siden Level 1 var slitsomt!

Nå er jeg så glad!! :hoppendeglad: Dere aner ikke hvor mye dette betyr for meg!! Jeg var ute og jogga nå, og det var som om jeg fløy. Det var så fantastisk. I fjor på denne tida satt jeg i sofaen og var stengt inne omtrent hele tida pga utbrenthet. Og i dag, etter å ha gått og jogga et par kilometer med ganske mye bakker - så jogga jeg i TJUE MINUTTER i strekk! Det var riktignok en del nedoverbakker, men i fjor hadde jeg ikke orka å jogge en tiendedel av det der. En tur som tok en time før tok plutselig 44 minutter! Det her er så stort. :grine::biggrin:

WOW! Gratulerer! Det er jo utrolig bra gjort! Jeg klarer ikke å jogge så langt ennå. Husker det var du som sa du ville starte et løp i den "Fem kilo før jul"-tråden, det må jo være fullt mulig nå når du klarer å jogge tjue minutter allerede i januar! Bra jobba!

Jeg gikk ned fra 82 kg til 65-66 kg på ca 4-5 mnd. Fullstendig realistisk og mulig å gjøre på en sunn måte :)

OJ!!! Du er kjempeflink!! Virker som den vektklubben funker bra, har en venninne som er med der, og hun hadde gått ned 13 kg på ganske kort tid. Du må jo føle deg helt fantastisk! :biggrin:

I dag gikk jeg på vekta og så til min store glede 60,7! Har slitt litt med å få vekta til å bevege seg nedover etter jul, så det har gått litt opp og ned på 61 komma ditt og datt en stund. Nå er jeg egentlig bare sjuhundre gram unna det opprinnelige målet mitt, og hovedfokus blir på å bli strammere og få mer muskler. Men gjør jo ikke noe om jeg går ned litt til også!

Har ikke trent noe særlig denne uka fordi jeg har vært så sliten, men ble i alle fall kampsporttime på mandag, og tenkte å trene med Jillian på en av de timeslange videoene senere i dag. Om et par uker tenkte jeg å begynne på "Ripped in 30". :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så moro å høre at det faktisk er mulig å gå ned i vekt på en fornuftig og sunn måte! Veldig motiverende. :jepp:

Ble kun litt morgenkardio idag. Rygg = AU.... :/

Men idag er det spisedag. Snart blir det hjemmelaga pizza, sjokolade og rødvin. :danse:

God helg til alle flinke og spreke jentene her inne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tinneaa

Så flinke alle er! I dag har det vært en laang gåtur for meg. Blir nok mer trening på studio og i svømmehallen for meg resten av dagene :). Fikk risengrynsgrøt i et selskap i dag, og jeg hadde ikke samvittighet til å si nei! Så spiste en hel skål...huff håper ikke det ødelegger.

Lykke til videre alle sammen :)

Endret av Tinneaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag trente jeg "No More Trouble Zones" med Jillian. Herlighet så tungt, men var godt å få trent. Har vært lite trening denne uka, så føltes fint å få tatt i litt skikkelig. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Gratulerer! Det er jo utrolig bra gjort! Jeg klarer ikke å jogge så langt ennå. Husker det var du som sa du ville starte et løp i den "Fem kilo før jul"-tråden, det må jo være fullt mulig nå når du klarer å jogge tjue minutter allerede i januar! Bra jobba!

I dag gikk jeg på vekta og så til min store glede 60,7! Har slitt litt med å få vekta til å bevege seg nedover etter jul, så det har gått litt opp og ned på 61 komma ditt og datt en stund. Nå er jeg egentlig bare sjuhundre gram unna det opprinnelige målet mitt, og hovedfokus blir på å bli strammere og få mer muskler. Men gjør jo ikke noe om jeg går ned litt til også!

Tusen takk :):sjenert: Det er virkelig et stort steg for meg :) Jaa, mens jeg jogga tenkte jeg "kanskje jeg til og med klarer ti kilometer i sommer...?" :nigo: Jeg får se hva slags form jeg er i, og hvordan knærne mine er. Er ikke sikkert ti kilometer på asfalt er det beste for dem heller!

Oi, wow, du har jo nesten nådd målet ditt! Kjempebra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...