Gå til innhold

Breivik-rapporten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en flott måte å fjerne spørsmålet om innvandring og islamisering av Norge, på.

Ja, vi gir mannen som har gjort flere og flere våkne på dette problemet, et stempel hvor det står utilregnelig (bedre på engelsk: INSANE) og dermed tror folk at alt bare er sykt og påfunnet fra hans side.

Ja, for det foregår ingen verdens ting i lille Norge. Vi er fredelige som alltid. Innvandringspolitikken er fantastisk fin.

BULLSHIT. Dette er politisk vinning fra rettspsykiaterne sin side og jeg blir kvalm!

Enig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi han har drept 77 mennesker og det finnes ikke en eneste sakkyndig i dette Land som tørr å gi han en ny sjanse.

1. Han kan fint gå tilbake til sin egen lille verden, dope seg ned på nytt og begå nye handlinger.

2. Myndighetene kan ikke slippe han ut hvis risikoen er for stor til at han blir henrettet av den sivile befolkningen.

Det er intet gyldig argument.

Hvem likviderer et menneske som var psykotisk i gjerningsøyeblikket? Han er like lite strafferettslig ansvarlig for drapene som jeg og du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som det viser seg at han faktisk har en virkelighetsbrist er det ikke lenger mulig for meg å hate ham, nå føler jeg bare synd i ham.

At han oppfatter verden annerledes burde ikke være grunn nok til å formilde omstendighetene etter vedkommendes handlinger. En schizofren massemorder og en 'stabil' massemorder har gjort akkuratt like mye skade på samfunnet, uavhengig av personens intensjoner og syn på menneskeheten.

Det er rettsystemet det er fryktlig synd på. Noe er galt når en massemorders straff er tvungne samtaler med psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er intet gyldig argument.

Hvem likviderer et menneske som var psykotisk i gjerningsøyeblikket? Han er like lite strafferettslig ansvarlig for drapene som jeg og du.

Her er det snakk om 77 menneskeliv og jeg kan med 100% sikkerhet si at han aldri vil få en ny sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Delvis riktig, men det trenger ikke dreie seg om samfunnet som referansegruppe, det kan også være undergrupper i samfunnet. Dette er en problemstilling hver gang man skal diagnostisere religiøse, hvor man må skille mellom psykosesymptomer og religiøse forestillinger.

Det jeg tror sakkyndige kan ha brent seg på her er at de mangler forståelse for miljøer hvor breiviks holdninger er helt normale. Dersom hans meninger føyer seg pent inn i en slik undergruppe trenger han ikke være utilregnelig, men siden dette er grupper som vanligvis ikke får ytre seg fritt vil heller ikke vi som står utenfor dem ha fullt innsyn i dem.

Det er en farlig vei å gå å sykeliggjøre meninger vi ikke liker, og det er også med på å ufarliggjøre fenomenet, og da er det fort gjort at samfunnet går på en smell senere også.

Det er jo et godt poeng, jeg ser at dette nok er svært problematisk og ikke minst et område fyllt med gråsoner.

Det er sant, meninger bør jo ikke sykeliggjøres. Samtidig må man stille seg noe undrende til at han skal ha funnet et miljø der han blir akseptert som tempelridder og kommandør på krigsstien, men det er klart, det vet jeg overhodet ikke noe om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

Forstår jeg Sandberg riktig nå, han vil endre lovverket for å sikre seg at Brevik ikke kommer ut noen gang? Kom nok muligens inn litt seint i intervjuet.

Og hva slags bakgrunn har Sandberg egentlig for å uttale seg om tilregneligheten til Brevik?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er intet gyldig argument.

Hvem likviderer et menneske som var psykotisk i gjerningsøyeblikket? Han er like lite strafferettslig ansvarlig for drapene som jeg og du.

Dette er herved den mest virkelighets-fjerne påstanden jeg har vært vitne til.

Om du påtar deg like mye ansvar som gjerningsmannen får være din sak, men i mine øyne har han alene all ansvar. Og jo, han har faktisk et ansvar. Syk i hodet eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandberg får bare klappe igjen. Som FrPer blir jeg flau over det han lirer av seg. Han og Hareide må sette seg inn i maktfordelingsprinsippet. Norge er ikke en bananrepublikk.

Endret av Lusitano
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg Sandberg riktig nå, han vil endre lovverket for å sikre seg at Brevik ikke kommer ut noen gang? Kom nok muligens inn litt seint i intervjuet.

Og hva slags bakgrunn har Sandberg egentlig for å uttale seg om tilregneligheten til Brevik?

Han er jo legmann, men har fått mye erfaring med halvgale folk etter mantge år i FrP. :nigo:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg Sandberg riktig nå, han vil endre lovverket for å sikre seg at Brevik ikke kommer ut noen gang? Kom nok muligens inn litt seint i intervjuet.

Og hva slags bakgrunn har Sandberg egentlig for å uttale seg om tilregneligheten til Brevik?

Sandberg kan ikke uttale seg om noe som helst ang denne saken da han hverken har fått tilgang til granskingarbeidet, analysene og han er heller ikke kvalifisert til å gå over sakkyndige.

Nok et flott utspill fra frp

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandberg kan ikke uttale seg om noe som helst ang denne saken da han hverken har fått tilgang til granskingarbeidet, analysene og han er heller ikke kvalifisert til å gå over sakkyndige.

Nok et flott utspill fra frp

Nå bør det jo i anstendighetens navn påpekes at også KrF-lederen Hareide har kommet med et utspill i den retningen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem er PK-nissene?

De som endrer sin første reaksjon for å passe inn og etterhvert blir en godtroende fjott.

Det eneste negative med Breivik-rapporten er at en må toe den ganske så mye før den kommer til noen som helst nytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bør det jo i anstendighetens navn påpekes at også KrF-lederen Hareide har kommet med et utspill i den retningen.

Ja, enig i det men nå har Hareide endel tabber å gå på, i forhold til Sandberg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg er kanskje dum... men hva skjer nå egentlig? skal han slippe å gå på fengsel å slippes fri, eller skal han bli fengslet i en sykehus?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at han har motsatt seg dette da, for det hadde jo vært flaut om de kunne avkrefte det ved å ta bilder

denne konklusjonen er veldig... lettvint

Det som er lettvint er å sitte her på KG og komme med slike uttalelser. Jeg er enig i at vi ikke skal være naive, men hvor skal man sette grensen? Hvilken forklaring skal man godta og hvilke kriterier skal man ha for å godta en forklaring? Jeg tror hverken prosessen eller konklusjonen har vært lettvint.

Jeg håper han ikke blir tvangsmedisinert fordi han har meninger som ikke er politisk korrekte.

Ingen skal bli tvangsmedisinert for deres meninger. Deres diagnoser derimot..

Det var min tanke, også, da vi fikk høre om de luftige forestillingene hans ut over høsten og vinteren, og forsvarerens uttalelser om hans avvikende tanker og opplevelser.

På den annen side: De sakkyndige har brukt mye tid sammen med ham, og har saumfart all tilgjengelig informasjon om livet hans. De burde ha de beste forutsetninger for å mene noe om hans helbred.

Enig!

Og jeg betviler sterkt at denne mannen noensinne kommer til å bli fri. Hvor lenge tror dere han da får leve? Og at han skal kunne komme til å "lure" noen til å tro at han er frisk, denne mannen som nå iløpet av disse 4 månedene ikke har vist en eneste følelse. Ikke ledd eller vært trist,ingenting. Nei,det tror jeg ikke han får muligheten til.

Mulig han tar hele diagnosen med ro, ifølge han så kommer ikke vi til å skjønne dette før om 50-60 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...