Gå til innhold

Breivik-rapporten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Overlevende frykter hatideologien går fri

Aaaaand, we're back on track...

DET ER LOV Å GJØRE OPPRØR! ...mot de revolusjonære.

Klassekampen...

:filer:

Ja, huff...internettkrigere, trolling og ytrere skal vi bekjempe. :rolleyes:

Ikke vold, vanskjøtsel og diskriminering...

Brunt og Rødt = samme, sosialistiske, voldsideologi i ulik innpakning.

Det er absurd å tro dramatisk musikk/retorikk skaper massemord. Akademisk underbygget.

Endret av Norna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg personlig rammet av det Breivik gjorde, og jeg forstår at de som er det tenker annerledes, men selv synes jeg egentlig det var en lettelse at det ble konkludert med at han ikke var tilregnelig. Jeg synes det hadde vært mer skremmende hvis alt det han snakker om (Tempelridderne o.l.) faktisk hadde vært reelt, og ikke et resultat av en syk mans vrangforestillinger. Selv om jeg ikke tror han noen gang kommer til å bli "frisk", så tenker jeg at hvis de klarer å behandle ham såpass at han begynner å skjønne omfanget av det han har gjort, så tenker jeg at det føles som en straff også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter igjen med en rekke spørsmål som dreier seg om folks reaksjoner.

-Hvorfor blir folk overrasket over at Breivik er utilregnelig? Har de virkelig trodd at de har visst nok om både Breivik og psykiatri til å kunne vite at han er tilregnelig?

-Er det ikke egentlig godt nytt at han er utilregnelig? Jeg synes i hvert fall det er ekstremt ubehagelig hvis det skal finnes normale mennesker som mener de får bestemme over andres liv og død og drepe andre mennesker uten å angre, mener europeere skal starte avlsprogram og har vrangforestillinger om at de skal bli regenter. Dette høres da i aller høyeste grad utilregnelig ut.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det kommer til å bli noe styr rundt dette i det hele tatt. Breivik kommer antakelig til å bli vurdert med de foreskrevne intervallene, og hvis diagnosen hans er korrekt, kommer han ganske enkelt til å fortsette med å være innlagt på avdelingen sin.

Verden kommer til å glemme Breivik ganske kjapt når rettssaken er over. Det kommer ikke til å gå lang tid før det bare er ofrene og konspirasjonsteoretikerne (Jeg ser at de allerede er i god gang, det tok ikke fullt 20 minutter før det første konspirasjonsteoretiske innlegget om at Breivik fikk en diagnose fordi noen ønsker å gjenopprette den hjemlige hyggen, ikke fordi Breivik har en psykiatrisk lidelse.) og de overlevende og etterlatte etter hans mordorgie.

Og tre år fra nå, kommer det hotteste i avisene til å være den siste sex-skandalen i FrP.

Det er ikke snakk om at han ikke er psykisk syk eller ei. Det er snakk om han er utilregnelig eller ikke og om diagnosen han har fått er korrekt. Det er blant annet Auf-ere som har reagert på dette, og også mange kommentatorer. Du mener at alle som reagerer er konspirasjonsteoretikere? :filer::popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det du eller jeg som sa det?

Spøk til side:

Det er noen som mener at de sakkyndiges rapport er politisk motivert. De mener jeg er konspirasjonsteoretikere. De har konstruert et argument der man har gitt Breivik en diagnose for å diskreditere ham. Som om han ikke allerede er tilstrekkelig diskreditert gjennom sine handlinger? Sk innvandringsmotstandere opp og ned gjennom hele Europa snublet i sine egne bein i iveren etter å ta avstand fra slakteren fra Utøya.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man trenger ikke gå lenger enn til KG og vår egen politisk korrekte huskanin for å se dynamikken i det her. Breivik har fått merkelappen 'paranoid-schizofren', så da går alt det man har ment tidligere rett ut av vinduet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter igjen med en rekke spørsmål som dreier seg om folks reaksjoner.

-Hvorfor blir folk overrasket over at Breivik er utilregnelig? Har de virkelig trodd at de har visst nok om både Breivik og psykiatri til å kunne vite at han er tilregnelig?

-Er det ikke egentlig godt nytt at han er utilregnelig? Jeg synes i hvert fall det er ekstremt ubehagelig hvis det skal finnes normale mennesker som mener de får bestemme over andres liv og død og drepe andre mennesker uten å angre, mener europeere skal starte avlsprogram og har vrangforestillinger om at de skal bli regenter. Dette høres da i aller høyeste grad utilregnelig ut.

Men du uttaler deg jo bare utifra hva norsk media, som jo er inhabile i denne saken, i og med at han har planlagt terror mot dem, skriver OM han.

Du kan gjerne mene det er ubehagelig at terrorister skal erklæres strafferettslig tilregnelige, men det har ingenting med rettsstaten å gjøre.

Alle utenlandske eksperter som uttaler seg er svært overrasket over at en person som har skrevet det kompendiumet han har laget, skal erklæres utilregnelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du uttaler deg jo bare utifra hva norsk media, som jo er inhabile i denne saken, i og med at han har planlagt terror mot dem, skriver OM han.

Du kan gjerne mene det er ubehagelig at terrorister skal erklæres strafferettslig tilregnelige, men det har ingenting med rettsstaten å gjøre.

Alle utenlandske eksperter som uttaler seg er svært overrasket over at en person som har skrevet det kompendiumet han har laget, skal erklæres utilregnelig.

Nå har han jo strengt tatt ikke SKREVET det, han har for en stor del klippet og limt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AP-motstandere blir ikke sjeldent syke. Flere utvikler sykdom etter opposisjon mot de.

Det er ikke til å holde skjul på at det er et reformert kommunistparti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han reagerte fornærmet på konklusjonen i rapporten.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Behring-Breivik-er-fornrmet-6710003.html

Tviler sterkt. Han har jo sagt at han kun ville bli undersøkt av japanske psykiatere fordi norske psykiatere garantert ville begå karakterdrap på han og erklære han sinnsyk. Det er akkurat hva han ventet og han tar det med knusende ro i følge advokaten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups. jeg som siterte mann 42, det ble noe kluss med postingen. De tre siste setningene var min post AB 20.05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det EN person som har vært nær i å lykkes i å ødelegge og kneble all kritisk debatt mot gjeldende innvandringspolitikk i lang tid fremover, så er det ABB!!

Jeg snakker ikke om debattering av innvandring, men selve problemet med masseinnvandring. Nesten ALLE har sovet frem til nå. Dette var en oppvekker! Og jeg håper ikke de sovner igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å lage en egen tråd om dette. Raporten ble levert inn 09 i dag tidlig.

Spørsmål, svar, meninger... Fyr løs.

Det er godt at en veldig syk mann endelig får den hjelpen han har krav på og skulle hatt for mange år siden. En tragedie er det selvsagt at det måtte koste så mange liv før han fikk hjelp.

Her må det bli hjelpeapparatet og andre offentlige instanser som tar Breiviks plass på tiltalebenken!

Det er en skam at slke tragedier kan skje i et land som Norge uten at noen på noe tidspunkt griper inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har han jo strengt tatt ikke SKREVET det, han har for en stor del klippet og limt det.

Det er jo ikke et manifest, det er bare media som kaller det et "såkalt manifest".

Jo, han har laget og skrevet kompendiet, med hundrevis av kilder og svært mye egenmateriale og alle utenlandske eksperter som jeg har sett uttale seg etter å ha lest kompendiet og fått høre at han har blitt stilt diagnosen som utilregnelig er svært overrasket. Dette er altså eksperter som har behandlet svært mange med nettopp denne diagnosen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg snakker ikke om debattering av innvandring, men selve problemet med masseinnvandring. Nesten ALLE har sovet frem til nå. Dette var en oppvekker! Og jeg håper ikke de sovner igjen.

du virker ikke helt god

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om rettspsykiaterne har vurdert angrepet i sammenheng med forestillinger om Eurabia osv. blant islamfientlige.

Hvorfor det?

Konsept fra mafiafilmer er også en gjenganger i psykotiske forestillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt. Han har jo sagt at han kun ville bli undersøkt av japanske psykiatere fordi norske psykiatere garantert ville begå karakterdrap på han og erklære han sinnsyk. Det er akkurat hva han ventet og han tar det med knusende ro i følge advokaten.

Du mener politiadvokaten lyver om ABB`s reaksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...