AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #561 Skrevet 30. november 2011 Jeg er også skeptisk til å stole blindt på sakkyndige, men man kommer lengre med saklig kritikk enn med fjåsete kortslutninger om kollegaer med munnbind. Vær gjerne kritiske til konklusjonen, men å kritisere med grunnlag i noen løsrevne setninger i media, som er journalistenes gjenfortelling av de sakkyndiges muntlige redegjørelse, som om det var det hele og fulle innholdet i rapporten er bare idiotisk. Det får nesten være din sak at du ikke tåler en spøk. De av oss som har humor må vel få lov til å tulle litt i løpet av 28 sider med alvor. Forøvrig har jeg argumentert saklig for synet mitt flerfoldige ganger før ditt gretne innlegg. 2
*Numi* Skrevet 30. november 2011 #562 Skrevet 30. november 2011 (endret) Helt enig. VGs artikkel er elendig. Munnbindet var absolutt en rasjonell handlig sett i fht hva han hadde satt seg som oppgave. Det er heller ikke rart om moren ble frustrert hvis han var besatt av- og misjonerte en politisk overbevisning, hvis moren ikke delte hans synspunkter. Og hva skal nå dette bevise: "Hun forteller at sønnen vekslet mellom å sette seg helt nær henne i sofaen, til å nekte å spise maten hun laget." Nei, vettu. Du og alle andre som påstår at dere vet så mye bedre enn rettspsykiaterne hvilken diagnose Breivik burde eller ikke burde fått, får ta dere en tur med en god psykologibok opp på Ila og tilbringe 100 timer med ham og se hva dere kommer fram til. At utenlandske eksperter også mener diagnosen "skurrer" kan vel ha noe med at de heller ikke har observert Breivik på nært hold over lengre tid. Det er fantastisk artig å se hvor mange som har peiling på psykiatri og psykologi på KG om dagen, utfra ørsmå detaljer fra en mangesiders(?) rapport. Og rapporten er taushetsbelagt så vidt meg bekjent, så verken VG eller andre medier er trolig i besittelse av denne. Endret 30. november 2011 av *Numi* 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #563 Skrevet 30. november 2011 Nei, vettu. Du og alle andre som påstår at dere vet så mye bedre enn rettspsykiaterne hvilken diagnose Breivik burde eller ikke burde fått, får ta dere en tur med en god psykologibok opp på Ila og tilbringe 100 timer med ham og se hva dere kommer fram til. Rettspsykiaterne har hatt 13 samtaler med Breivik på tilsammen 36 timer. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #564 Skrevet 30. november 2011 Hvis ABB er schizofren og paranoid og psykotisk: Hvorfor fortsetter politet å bruke så mye tid og ressurser på å avhøre han? leste at han hadde vært i 7 timers forhør idag. Jeg trodde at man ikke tok "gale" mennesker i psykose så seriøst. Å bruke masse ressurser på å avhøre han burde vel være unødvendig: nå har jo sakkyndige konkludert med at han bare rabler uansett?! 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #565 Skrevet 30. november 2011 Nei, vettu. Du og alle andre som påstår at dere vet så mye bedre enn rettspsykiaterne hvilken diagnose Breivik burde eller ikke burde fått, får ta dere en tur med en god psykologibok opp på Ila og tilbringe 100 timer med ham og se hva dere kommer fram til. At utenlandske eksperter også mener diagnosen "skurrer" kan vel ha noe med at de heller ikke har observert Breivik på nært hold over lengre tid. Det er fantastisk artig å se hvor mange som har peiling på psykiatri og psykologi på KG om dagen, utfra ørsmå detaljer fra en mangesiders(?) rapport. Og rapporten er taushetsbelagt så vidt meg bekjent, så verken VG eller andre medier er trolig i besittelse av denne. Det er så artig med sånne som skal uttale seg om at andre har manglende kunnskap, også viser du med innlegget ditt at du ikke følger med i det hele tatt. Vg har fått tak i hele rapporten, og alt de har klart å komme med er noen tomme artikler uten gode begrunnelser for diagnosen.-- 2
*Numi* Skrevet 30. november 2011 #566 Skrevet 30. november 2011 Ok. Så har kanskje VG fått tak i rapporten, eller så skryter de på seg ting. Likevel, da rapporten er taushetsbelagt, så har de vel faktisk ikke tillatelse til å gå ut med alle detaljer fra den.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #567 Skrevet 30. november 2011 Vg har fått tak i hele rapporten, og alt de har klart å komme med er noen tomme artikler uten gode begrunnelser for diagnosen.-- Er det ikke litt rart å ikke stole på de sakkyndige, men være overbevist om at VG faktisk har tilgang til rapporten, når de bare poster samme bruddstykkene som alle andre media? 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #568 Skrevet 30. november 2011 Ok. Så har kanskje VG fått tak i rapporten, eller så skryter de på seg ting. Likevel, da rapporten er taushetsbelagt, så har de vel faktisk ikke tillatelse til å gå ut med alle detaljer fra den. Vel, av det de har offentliggjort så kan jeg ikke si det styrker teorien om den diagnosen har fått. Alle butikkene jeg har vært i i dag har vært utsolgt for Vg, så det er vel en grunn til det. De sier at de har tilgang til rapporten.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #569 Skrevet 30. november 2011 Er det ikke litt rart å ikke stole på de sakkyndige, men være overbevist om at VG faktisk har tilgang til rapporten, når de bare poster samme bruddstykkene som alle andre media? Jeg er da ikke overbevist om at de har tilgang til den. Jeg bare påpeker at i motsetnming til det hun skrev om at ingen medier har tilgang til rapporten fordi den er taushetsbelagt, så har vg i dag påstått at de har fått tilgang til den. Butikkene var tomme for vg, så hva som står der vet ikke jeg. PÅ nett var artiklene ræva ihvertfall
The Kitten Skrevet 30. november 2011 #570 Skrevet 30. november 2011 Jeg skal ikke uttale meg om hvorvidt diagnosen Breivik har fått, er riktig eller ikke Det har jeg ingen forutsetninger for å gjøre, men det er klart at noe er galt i topplokket hans. Han mener jo fremdeles at han er en ridder. I tillegg anerkjenner han ikke dommeren sin legitimitet, for "han har fått sitt mandat fra en organisasjon som støtter multikulturalisme, og å støtte multikulturalisme er det samme som å støtte etnisk norsk rensning." Det som hadde vært taktisk lurt av ham, hadde vært å gjøre alt han kunne for å bli kjent tilregnelig. Da ville han i verstefall blitt dømt til forvaring, og det betyr ikke automatisk livsstid, som mange tror. Istedenfor risikerer han nå å bli innesperret på psykriatisk på livstid.
*Numi* Skrevet 30. november 2011 #571 Skrevet 30. november 2011 Jeg er da ikke overbevist om at de har tilgang til den. Jeg bare påpeker at i motsetnming til det hun skrev om at ingen medier har tilgang til rapporten fordi den er taushetsbelagt, så har vg i dag påstått at de har fått tilgang til den. Butikkene var tomme for vg, så hva som står der vet ikke jeg. PÅ nett var artiklene ræva ihvertfall Ja, så lenge verken du eller VG kan gi meg noe kilder som beviser at de har fått tak i rapporten (gjerne på lovlig vis) og i tillegg har tillatelse til å publisere det som står i den, da går jeg foreløpig ut fra det det ikke stemmer. Skulle det stemme, virker det som det er noe korrupt medievirksomhet noen plass. Kom gjerne med en kilde der det står at VG påstår å ha fått fatt i rapporten også, om du vil.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #572 Skrevet 30. november 2011 Ja, så lenge verken du eller VG kan gi meg noe kilder som beviser at de har fått tak i rapporten (gjerne på lovlig vis) og i tillegg har tillatelse til å publisere det som står i den, da går jeg foreløpig ut fra det det ikke stemmer. Skulle det stemme, virker det som det er noe korrupt medievirksomhet noen plass. Kom gjerne med en kilde der det står at VG påstår å ha fått fatt i rapporten også, om du vil. "VG har fått innsyn i de sakkyndiges rapport, som er basert på 13 samtaler gjennom 36 timer." Ett av utallige steder jeg har lest det i dag. Fjernt at du ikke leser aviser. At Vg er utsolgt overalt bør også være en indikasjon 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #573 Skrevet 30. november 2011 Jeg skal ikke uttale meg om hvorvidt diagnosen Breivik har fått, er riktig eller ikke Det har jeg ingen forutsetninger for å gjøre, men det er klart at noe er galt i topplokket hans. Han mener jo fremdeles at han er en ridder. I tillegg anerkjenner han ikke dommeren sin legitimitet, for "han har fått sitt mandat fra en organisasjon som støtter multikulturalisme, og å støtte multikulturalisme er det samme som å støtte etnisk norsk rensning." Det som hadde vært taktisk lurt av ham, hadde vært å gjøre alt han kunne for å bli kjent tilregnelig. Da ville han i verstefall blitt dømt til forvaring, og det betyr ikke automatisk livsstid, som mange tror. Istedenfor risikerer han nå å bli innesperret på psykriatisk på livstid. Det skjer ikke. De som uttalte seg idagsrevyen (fra helse sør-øst og Dikemark sykehus) tippet 5-7 år med behandling på lukket avd. INGEN sitter der hele livet, sa hun som har ansvar for å plassere ham et sted. 4
The Kitten Skrevet 30. november 2011 #574 Skrevet 30. november 2011 Det skjer ikke. De som uttalte seg idagsrevyen (fra helse sør-øst og Dikemark sykehus) tippet 5-7 år med behandling på lukket avd. INGEN sitter der hele livet, sa hun som har ansvar for å plassere ham et sted. Ok, det visste jeg ikke før nå, men han kan holdes i forvaring etter han er friskemeldt, om han fremdeles utgjør en fare for samfunnet. (Tror jeg)
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #575 Skrevet 30. november 2011 Det som hadde vært taktisk lurt av ham, hadde vært å gjøre alt han kunne for å bli kjent tilregnelig. Da ville han i verstefall blitt dømt til forvaring, og det betyr ikke automatisk livsstid, som mange tror. Istedenfor risikerer han nå å bli innesperret på psykriatisk på livstid. Både forvaring og psykiatrisk gir mulighet for å bli innesperret på livstid. Men forvaring har en minstetid som skal oppfylles, og i psykiatrien er det hvor syk man er som avgjør.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #576 Skrevet 30. november 2011 Det skjer ikke. De som uttalte seg idagsrevyen (fra helse sør-øst og Dikemark sykehus) tippet 5-7 år med behandling på lukket avd. INGEN sitter der hele livet, sa hun som har ansvar for å plassere ham et sted. Synes det definitivt ikke virket som noe ille sted i det hele tatt, for de som tror det er på med tvangstrøya og neddoping på ei celle. 150 fagansatte på bare 20 innsatte? De sa det var det dyreste i verden. Alle mulige aktivitetstilbud, og ingen vektere eller politi. Men hvis det er effektivt så er det vel bra anvendte penger.
The Kitten Skrevet 30. november 2011 #577 Skrevet 30. november 2011 Både forvaring og psykiatrisk gir mulighet for å bli innesperret på livstid. Men forvaring har en minstetid som skal oppfylles, og i psykiatrien er det hvor syk man er som avgjør. En minstetid ja, det visste jeg jo.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #578 Skrevet 30. november 2011 Synes det definitivt ikke virket som noe ille sted i det hele tatt, for de som tror det er på med tvangstrøya og neddoping på ei celle. 150 fagansatte på bare 20 innsatte? De sa det var det dyreste i verden. Alle mulige aktivitetstilbud, og ingen vektere eller politi. Men hvis det er effektivt så er det vel bra anvendte penger. Ja, til tross for så mange ansatte så klarer folk å rømme stadig vekk. Bor rett i nærheten, så litt rart å tenke på at han kanskje ender opp der. 2
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2011 #579 Skrevet 30. november 2011 Mann42; det at du har en veldig lang signatur i innleggene dine skader tråden litt, iallefall når du skriver så mange innlegg. Bare et forslag! Den signaturen er nok viktig for ham.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #580 Skrevet 30. november 2011 Ja, til tross for så mange ansatte så klarer folk å rømme stadig vekk. Bor rett i nærheten, så litt rart å tenke på at han kanskje ender opp der. Stusset også litt over det, men de fikk fanget dem fort inn igjen virker det som? Overfladisk sett så virker det som om Breivik er for oppegående til å være der, men det kan være det bare er fordommer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå