Hm.. Skrevet 30. november 2011 #481 Skrevet 30. november 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10024018 "Ila fengsel fryktet at Anders Behring Breivik (32) skulle ta de rettsoppnevnte sakkyndige som gisler. I løpet av samtalene ble de inkludert på massemorderens drapsliste, får VG opplyst." Media igjen: Merkelig artikkel. Det fremgår ikke hvordan det vites at de to sakkyndige ble oppført på ABBs "drapsliste".. og om den eksisterer i en fysisk /elekronisk utgave eller kun i hans hode. Og hvem er VGs kilde? Er det noen som ser noe jeg ikke ser i denne artiklen? 2
Mann 42 Skrevet 30. november 2011 #482 Skrevet 30. november 2011 (endret) http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10024018 "Ila fengsel fryktet at Anders Behring Breivik (32) skulle ta de rettsoppnevnte sakkyndige som gisler. I løpet av samtalene ble de inkludert på massemorderens drapsliste, får VG opplyst." Media igjen: Merkelig artikkel. Det fremgår ikke hvordan det vites at de to sakkyndige ble oppført på ABBs "drapsliste".. og om den eksisterer i en fysisk /elekronisk utgave eller kun i hans hode. Og hvem er VGs kilde? Er det noen som ser noe jeg ikke ser i denne artiklen? Ja, det du ikke ser, er at Breivik fortalte de psykiatrisk sakkyndige om hvem som stod på listen hans, og at de på et tidspkt ble inkludert på den. De konkluderte med at hans drapstanker utvikler seg, og at folk Breivik kommer i kontakt med, er i reell fare for å få en plass på listen. Endret 30. november 2011 av Mann 42 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #483 Skrevet 30. november 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10024018 "Ila fengsel fryktet at Anders Behring Breivik (32) skulle ta de rettsoppnevnte sakkyndige som gisler. I løpet av samtalene ble de inkludert på massemorderens drapsliste, får VG opplyst." Media igjen: Merkelig artikkel. Det fremgår ikke hvordan det vites at de to sakkyndige ble oppført på ABBs "drapsliste".. og om den eksisterer i en fysisk /elekronisk utgave eller kun i hans hode. Og hvem er VGs kilde? Er det noen som ser noe jeg ikke ser i denne artiklen? Det samme undret jeg meg over. Det sto ikke i Dagbladets artikkel med samme overskrift heller. Så wtf?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #484 Skrevet 30. november 2011 Det samme undret jeg meg over. Det sto ikke i Dagbladets artikkel med samme overskrift heller. Så wtf? Ah, så nå "iløpet av..." men med den overskriften kunne de vel brukt litt mer plass på å utdype det som sto i overskriften!
Hm.. Skrevet 30. november 2011 #485 Skrevet 30. november 2011 Ja, det du ikke ser, er at Breivik fortalte de psykiatrisk sakkyndige om hvem som stod på listen hans, og at de på et tidspkt ble inkludert på den. De konkluderte med at hans drapstanker utvikler seg, og at folk Breivik kommer i kontakt med, er i reell fare for å få en plass på listen. Det står ikke at ABB fortalte de to sakkyndige at de også nå var "beæret" med å havne på listen. Og hvis så hadde vært tilelle, ville vel journalisten gjort et poeng ut av det.
Mann 42 Skrevet 30. november 2011 #486 Skrevet 30. november 2011 (endret) Det samme undret jeg meg over. Det sto ikke i Dagbladets artikkel med samme overskrift heller. Så wtf? "Etter det VG får opplyst har Breivik i samtaler med Torgeir Husby og Synne Sørheim fastholdt at en rekke personer skal drepes i fremtiden. Antallet skal ha variert fra et par tusen til flere hundre tusen gjennom de 36 timene de snakket sammen totalt." "Etter at Husby og Sørheim hadde gjennomført en rekke samtaler med Breivik dukket også de to sakkyndige opp på listen over folk Breivik ville ta livet av, får VG opplyst. Til tross for at de ble inkludert i hans drapstanker, likte terroristen å snakke med dem." Dere er noen blinde jævler. Trøste og bære. Endret 30. november 2011 av Mann 42 1
Mann 42 Skrevet 30. november 2011 #487 Skrevet 30. november 2011 Det står ikke at ABB fortalte de to sakkyndige at de også nå var "beæret" med å havne på listen. Og hvis så hadde vært tilelle, ville vel journalisten gjort et poeng ut av det. Det går såpass klart frem av sammenhengen at det knapt er til å misforstå. Eller, dvs, det er tydeligvis mulig å misforstå det. 1
Hm.. Skrevet 30. november 2011 #488 Skrevet 30. november 2011 Med stadig nye infodrypp som kommer ut: Ingen kan vel mene at denne fyren ikke er meget, meget psyk? 2
Hm.. Skrevet 30. november 2011 #489 Skrevet 30. november 2011 (endret) "Etter det VG får opplyst har Breivik i samtaler med Torgeir Husby og Synne Sørheim fastholdt at en rekke personer skal drepes i fremtiden. Antallet skal ha variert fra et par tusen til flere hundre tusen gjennom de 36 timene de snakket sammen totalt." "Etter at Husby og Sørheim hadde gjennomført en rekke samtaler med Breivik dukket også de to sakkyndige opp på listen over folk Breivik ville ta livet av, får VG opplyst. Til tross for at de ble inkludert i hans drapstanker, likte terroristen å snakke med dem." Dere er noen blinde jævler. Trøste og bære. Dere? Ja, og noen trekker konklusjoner meget raskt og på meget tynt grunnlag. (Har du begynt å yppe med meg også nå?) Endret 30. november 2011 av Hm..
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #490 Skrevet 30. november 2011 "Etter det VG får opplyst har Breivik i samtaler med Torgeir Husby og Synne Sørheim fastholdt at en rekke personer skal drepes i fremtiden. Antallet skal ha variert fra et par tusen til flere hundre tusen gjennom de 36 timene de snakket sammen totalt." "Etter at Husby og Sørheim hadde gjennomført en rekke samtaler med Breivik dukket også de to sakkyndige opp på listen over folk Breivik ville ta livet av, får VG opplyst. Til tross for at de ble inkludert i hans drapstanker, likte terroristen å snakke med dem." Dere er noen blinde jævler. Trøste og bære. Eventuelt trøtte, skumlesende jævler.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2011 #491 Skrevet 30. november 2011 Vi vet ingenting om de sakkyndiges politiske ståsted eller hva som har blitt sagt i samtalene med Breivik. Ergo er det et ubrukelig stykke informasjon ift. psykose. 1
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2011 #492 Skrevet 30. november 2011 Breivik har uttalt at han vil forsøke å rømme dersom han får mulighet til det, og han har planlagt drap langt frem i tid. Regner med at han tror det vil bli enklere å rømme fra en psykiatrisk institusjon eller fra et fengsel, siden han har mulighet for å få bedre vilkår etter hvert som pasient på en psykiatrisk institusjon. Kanskje han ikke er så misfornøyd med diagnosen i realiteten, men at psykiaternes vurderinger var akkurat som beregnet. 3
Hm.. Skrevet 30. november 2011 #493 Skrevet 30. november 2011 (endret) Ok som siste ting før jeg sovner, skal jeg kverulere på denne: "Etter at Husby og Sørheim hadde gjennomført en rekke samtaler med Breivik dukket også de to sakkyndige opp på listen over folk Breivik ville ta livet av HVEM FORTELLER/VET DETTE - KANSKJE BREIVIK TIL EN AV AV VAKTENE, - IKKE USANNSYNLIG SOM KILDE, får VG opplyst AV HVEM?. Til tross for at de ble inkludert i hans drapstanker TANKER!, likte terroristen å snakke med dem." Men om ikke ABB, så har noen informert de sakkyndige om det etterpå: "Ifølge VGs opplysninger er dette tatt frem som et moment i rapporten fra de sakkyndige, fordi det viser at Breiviks drapstanker er dynamiske." Endret 30. november 2011 av Hm..
Hm.. Skrevet 30. november 2011 #494 Skrevet 30. november 2011 Breivik har uttalt at han vil forsøke å rømme dersom han får mulighet til det, og han har planlagt drap langt frem i tid. Regner med at han tror det vil bli enklere å rømme fra en psykiatrisk institusjon eller fra et fengsel, siden han har mulighet for å få bedre vilkår etter hvert som pasient på en psykiatrisk institusjon. Kanskje han ikke er så misfornøyd med diagnosen i realiteten, men at psykiaternes vurderinger var akkurat som beregnet. Ikke usannsynlig at han ville klare å rømme om det finnes sikkerhetshull.
Mann 42 Skrevet 30. november 2011 #495 Skrevet 30. november 2011 Breivik har uttalt at han vil forsøke å rømme dersom han får mulighet til det, og han har planlagt drap langt frem i tid. Regner med at han tror det vil bli enklere å rømme fra en psykiatrisk institusjon eller fra et fengsel, siden han har mulighet for å få bedre vilkår etter hvert som pasient på en psykiatrisk institusjon. Kanskje han ikke er så misfornøyd med diagnosen i realiteten, men at psykiaternes vurderinger var akkurat som beregnet. Tviler jeg på. Sikkerhetsposter for psykisk syke mordere har ganske bra rømmingssikring. Det er sjelden at de som er innlagt der, klarer å rømme. 1
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2011 #496 Skrevet 30. november 2011 Tviler jeg på. Sikkerhetsposter for psykisk syke mordere har ganske bra rømmingssikring. Det er sjelden at de som er innlagt der, klarer å rømme. Det er ikke sikkert Breivik vet dette. Dessuten kan sikkerhetstiltakene bli slappere ettersom årene går. Jeg tror han uansett har kalkulert med at det er enklere å komme seg ut derfra enn fra et fengsel. 1
Gjest Superb Skrevet 30. november 2011 #497 Skrevet 30. november 2011 Breivik er altfor opptatt av omdømmet sitt til å spille psykotisk. En slik diagnose vil ødelegge hele markedsføringskampanjen hans. Det mest trolige utfallet av det her er at diagnosen blir stående og at vi får en lukket rettssak hvoretter Breivik blir puttet i glemmeboken for godt. Hvis dette er et politisk trekk fra de sakkyndiges side, er det et dristig et sådan, for dersom de ikke klarer å hoste opp noe mer enn tempelriddergreia og usammenhengende tale, kommer de til å møte sterk motbør hos sine kolleger. 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #498 Skrevet 30. november 2011 Jeg nekter simpelten å tro at han var psykotisk. Jeg har jobbet med psykotiske mennesker i en mannsalder, og ingen av dem hadde under en psykose vært i stand til være i nærheten av så rasjonell og klar som ABB var under planleggingen og utførelsen av disse drapene. Jeg er enig med en spesialist (husker ikke navn) som ble intervjuet i dag i at psykiaterne som har undersøkt han har alt for lite kunnskap om hvilke ideologier mange grupper (f.eks) nettsteder har i dag, og at faktisk en del av de tankene ABB har, deles av mange, mange andre. Om man betegnes som "gal" eller ikke, avhenger av kulturen du befinner deg i. I noen stammer er det å drepe og spise mennesker helt normalt, bare for å ta et eksempel. Hadde man påstått at mennesker var til for å spises i dagens Norge, ville man utvilsomt bli stemplet som gal av landets psykologer. Altså må det vurderes ut i fra den ideologien han har foret hjernen sin med de siste årene. Han er ikke alene om å ha disse tankene, og heller ikke alene om å kunne ha utført disse handlingene. Nazistene mente jøder var undermennesker og at det var det beste for menneskeheten å utrydde dem. Men fordi det var en vanlig ideologi med bred støtte, ble/blir de ikke betegnet som sinnsyke. Jeg er 100% overbevist om at ABB ikke lider av paronoid schizofreni, men at han derimot er psykopat som har funnet sin "agenda" i et miljø av likesinnede. 5
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 30. november 2011 #499 Skrevet 30. november 2011 Jeg synes ikke det er greit at han fraskrives ansvar for sine handlinger. På generell basis forstår jeg ikke hvorfor man får fraskrevet skyld hvis man ikke forstår. Altså, har man drept med vilje, så har man drept med vilje, og fortjener straff. Selv om man lever i sin egen fantasiverden, så forandrer det ikke livene som gikk tapt..
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #500 Skrevet 30. november 2011 Dersom noen vil se hvordan vrangforestillingene til en schizofren person arter seg, så kan man lese bloggen til Erik Ribsskog: http://johncons-mirror.blogspot.com/ , en schizofren nordmann bosatt i England. Det er temmelig lett å få øye på sykdommen hans i alt det absurde han skriver. Hos Breivik har man derimot 1500 sider som, selv om man ikke er enig i utgangspunktet hans, er temmelig logisk og koherent skrevet. Schizofrene mennesker er ikke istand til slikt, og i alle fall ikke over flere år uten at noen legger merke til det. Allerede ved den erkjennelsen blir denne diagnosen temmelig suspekt. http://johncons-mirror.blogspot.com/2011/11/jeg-sendte-en-ny-e-post-til-northumbria_30.html Du må passe deg, nå er du anmeldt... 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå