Gå til innhold

Breivik-rapporten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men akkurat dét mente jo de fleste eksperter frem til klokken halv ett i dag da. :klo:

Mange som mener det enda, forøvrig. Jeg kan ikke tenke selv, så jeg stoler på de sakkyndige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke eksperter? Psykologprofessorer med lang erfaring med behandling av paranoid-schizofrene. Noen begrunnelse for diagnosen har altså ikke kommet ifølge mange eksperter.

Men de har jo ikke undersøkt ham. ;) Og kjenner ikke til hvilket materiale undersøkelsen bygger på.

Når det er sagt kan det selvsagt være at de sakkyndige tar feil også, men det kom altså en del begrunnelser i følge ANDRE eksperter. Så får vi se. Det er jo helt opp til kommisjonen å underkjenne rapporten og helt opp til retten å utnevne nye sakkyndige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som mener det enda, forøvrig. Jeg kan ikke tenke selv, så jeg stoler på de sakkyndige.

:fnise:

Og flere og flere synes det høres plausibelt ut også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§ 7. Den som vil kjøpe eller på annen måte erverve skytevåpen eller våpendeler, må ha tillatelse fra politimesteren.

Tillatelse gis av politimesteren på søkerens bosted eller – hvis søkeren ikke har bopel i riket – av politimesteren på oppholdsstedet.

Tillatelse kan bare gis edruelige og pålitelige personer som har behov eller annen rimelig grunn for å ha skytevåpen, og som ikke av særlige grunner kan ansees som uskikket til det.

http://193.156.24.25/all/tl-19610609-001-002.html#8

Det betyr ikke at du må fremlegge attest på psykisk friskhet, men at de ikke gir tillatelse til folk som har dommer for f.eks rus etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke psykologer som har vurdert Brevik, men psykiatere.

Mens psykologi er en anerkjent og ganske bra behandlingsmetode så har psykiatrien en lang og stygg historie med lobotomi, elektrosjokk, tvangstrøyer og mye annet styggedom. Fortsatt bruker de svært sterke medikamenter kombinert med ulike tvangsmidler.

Det beste hadde vært om en klinisk psykolog hadde undersøkt Breivik. Da ville vi fått et mer nyansert bilde enn det evinnelige "paranoid shizofreni"

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var tilfeldig at det var AUF som ble rammet, det var andre mål som han satt høyere.

Du må jo inkludere både Jesus, alle diktatorer, mafiabosser og en hel haug andre inn i denne diagnosekonklusjonen om det er hovedargumentene du lister opp.

Det syns jeg virker som en meget god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, "noen" som bor i Norge og organiserer diverse demonstrasjoner og støtter ham! Dette er nok for å forstå at dette er farlig. Men vi sender Breivik til behandling og åpner dører til andre Breiviker som skal ville få gratis behandling. Dette er forferdelig!

??

Hvem organiserer demo'er i Norge?

Mener du at noen blir misunnelig på at ABB får behandling og derfor vil begå tilsvarende handlinger?

Troller du eller skriver du i kryss? Eller var det et forsøk på ironi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette med at kvinner skulle stå barbente og gravide på kjøkkenet, og at utlendinger skulle tilbys penger for å forlate landet, og drepes dersom de ikke reiste, og at rasen skulle holdes ren, det var da kjent omtrent samtidig med at kriteriene for A-og B-forrædere ble fremlagt? Sammen med anbefalingene om hvem det ville være mest kostnadseffektivt å myrde?

Alt dette står i manifestet, så det har vært kjent siden 22 juli. At du liker å få utvannet info av media hundre år etter andre vet om den er jo din sak

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

??

Hvem organiserer demo'er i Norge?

Mener du at noen blir misunnelig på at ABB får behandling og derfor vil begå tilsvarende handlinger?

Troller du eller skriver du i kryss? Eller var det et forsøk på ironi?

De russiske gærningene har en liten avdeling i Oslo. En av linkene til Zorra nevnte at det var gjort en razzia i en tatoveringssalong som de bruker, og der ble det funnet skytevåpen, slagvåpen og brannbomber. Og Breivik skal visstnok ha hatt kontakt med dem på et eller annet tidspkt. Skjønt hvordan han skulle kunne ha hatt DET, uten å havne på PST`s bad boy list, går litt over min fatteevne. Kanskje noen har namedroppet noen i ettertid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette står i manifestet, så det har vært kjent siden 22 juli. At du liker å få utvannet info av media hundre år etter andre vet om den er jo din sak

Du mener at det eneste som gjelder er å gå rett til originalVERKET (som en bruker her presterte å kalle det)?

Det vil i alle fall ikke jeg anbefale. Jeg leste det 23.juli og det er jo timer jeg aldri vil få tilbake. Da jeg kom til hvordan han ville ha bajonett for å gi uttrykket "marxist on a stick" en ny betydning (komplett med LOL!!!) mista jeg lissom litt gløden kan du si.

Jeg leser heller Adorno. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du følge litt mer med. ;)

Men du har rett i at de villeste vrangforestillingene ikke var kjent i forrige uke, så sånn sett synes jeg litt synd på Meeda, Superbad, ukjent slem gjest og mysan f.x. :fnise:

Kanskje du kan oppgi linker / dokumentasjon til det du referer til? Eller er både det OG dine kilder hemmelige? Det blir spennende diskusjon ut av slikt, gitt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette står i manifestet, så det har vært kjent siden 22 juli. At du liker å få utvannet info av media hundre år etter andre vet om den er jo din sak

Jeg anser ikke manifestet som "info", men mer som "søppel". Stanken av det er nok til å overbevise meg om at jeg ikke er tjent med å rote rundt i det. Det fins jo andre som kan gjøre det.

Det er sånn at når det gjelder hva Breivik mente og ikke mente, så er ikke det noe som har noen relevans for hva jeg skal mene om de samme tingene. Så for meg å bli OPPLYST om hva Breivik tenkte om dette eller hint, er noe som har litt perifer interesse. Akkurat nå er det morsomt å diskutere saken, men meningene hans spiller ingen rolle.

Endret av Mann 42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at det eneste som gjelder er å gå rett til originalVERKET (som en bruker her presterte å kalle det)?

Det vil i alle fall ikke jeg anbefale. Jeg leste det 23.juli og det er jo timer jeg aldri vil få tilbake. Da jeg kom til hvordan han ville ha bajonett for å gi uttrykket "marxist on a stick" en ny betydning (komplett med LOL!!!) mista jeg lissom litt gløden kan du si.

Jeg leser heller Adorno. :)

Hva var den gamle, konvensjonelle betydningen av "marxist on a stick"? Jeg har aldri hørt det uttrykket før.

Eller ødelegger jeg dagen din med å spørre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da får du følge litt mer med. ;)

Men du har rett i at de villeste vrangforestillingene ikke var kjent i forrige uke, så sånn sett synes jeg litt synd på Meeda, Superbad, ukjent slem gjest og mysan f.x. :fnise:

Det er ingenting nytt som er kommet fram her, såvidt jeg kan se. At Breivik proklamerte seg selv som leder for et nytt Norge har vært kjent lenge. At han er tilhenger av eugenikk står i manifestet. Den eneste forskjellen her er at man nå setter merkelappen "vrangforestillinger" på det. Dersom det skulle være andre momenter som taler for en psykose, så gjenstår det å se hva som er grunnlaget for det. Mitt stalltips er dog at dette er en politisk vending, og at man simpelthen bare bestemte seg for å henge psykosediagnosen på det som tidligere bare var ansett for å være eksentriske trekk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser ikke manifestet som "info", men mer som "søppel". Stanken av det er nok til å overbevise meg om at jeg ikke er tjent med å rote rundt i det. Det fins jo andre som kan gjøre det.

Det er sånn at når det gjelder hva Breivik mente og ikke mente, så er ikke det noe som har noen relevans for hva jeg skal mene om de samme tingene. Så for meg å bli OPPLYST om hva Breivik tenkte om dette eller hint, er noe som har litt perifer interesse. Akkurat nå er det morsomt å diskutere saken, men meningene hans spiller ingen rolle.

Ok, men så fort opplysningene derfra står på trykk i media referer du til dem som opplysninger? logikk?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var den gamle, konvensjonelle betydningen av "marxist on a stick"? Jeg har aldri hørt det uttrykket før.

Eller ødelegger jeg dagen din med å spørre?

Ja. :spy:

Men jeg hadde heller aldri hørt det før, så det er mulig jeg roter litt med sitatet. Uansett er det sikkert noen her som kan opplyse deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, men så fort opplysningene derfra står på trykk i media referer du til dem som opplysninger? logikk?

Det er en viss forskjell på å dykke ned i elendigheta selv for å se hva som evt ligger der, og å lese utvalgte utdrag. Som jeg sa, jeg er ikke interessert nok i Breiviks ideologi, eller hva vi skal kalle det, til å lese ham in extensio. Men utvalgte highlights er greit. Hvis du har noen godbiter å komme med, så hold for all del ikke igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener hele denne saken gir grunnlag for en vidtgående sosiologisk studie av den norske befolkningen, det norske samfunnet og vår nasjonale særtrekk om noen år... Jeg tror hele denne saken har avslørt mye om oss, - og konklusjonene vil ikke nødvendigvis være spesielt flatterende...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

??

Hvem organiserer demo'er i Norge?

Mener du at noen blir misunnelig på at ABB får behandling og derfor vil begå tilsvarende handlinger?

Troller du eller skriver du i kryss? Eller var det et forsøk på ironi?

Politiets sikkerhetstjeneste (PST) opplyser at de av prinsipp ikke kommenterer sikkerheten rundt myndighetspersoner. TV 2 opplyser likevel at kanalen vet at PST undersøker innholdet på nettsiden og hvem som kan stå bak truslene.

Det er russiske høyreekstreme som gjennom nettstedet skal true med å komme til Norge og delta i aksjonen neste uke. Organisasjonen kaller seg ifølge TV 2 «Organisasjonen Fritt Norge» og skal støtte «norske patrioter».

Truslene skal blant annet ha sammenheng med at den russiske nynazisten Vjatsjeslav Datsik i mars ble sendt ut av Norge.

Det er SOS Rasisme som står bak den antinazistiske markeringen i Oslo. (©NTB)http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Norske-politikere-trues-p-russisk-nettside-6688403.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en viss forskjell på å dykke ned i elendigheta selv for å se hva som evt ligger der, og å lese utvalgte utdrag. Som jeg sa, jeg er ikke interessert nok i Breiviks ideologi, eller hva vi skal kalle det, til å lese ham in extensio. Men utvalgte highlights er greit. Hvis du har noen godbiter å komme med, så hold for all del ikke igjen.

Ja, forskjellen er at det som står på trykk i media er farget av journalistens meninger, og er vridd og vendt på og inneholder feil, og mangler kontekst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...