B18 Skrevet 21. november 2011 #141 Skrevet 21. november 2011 (endret) HVOR STÅR DET AT AYLAR ER MUSLIM? hahahaha HUN kommer fra IRAN, det står vidre at hun oppvokst i fosterhjem pga foreldrnee ikke var egnet til å ta "vare på henne". Og hun ble holdt igjen 2år i IRAN, MEN hvor i helvete står det at hun er muslim? ingen steder. Den her lå øverst om Aylar. Rart du ikke fant den, eller kanskje ikke så rart.. http://no.wikipedia.org/wiki/Aylar_Lie Endret 21. november 2011 av B18 1
sebastianen Skrevet 21. november 2011 #142 Skrevet 21. november 2011 Jaja du får vel bli muslim da , hvis du tror på det så værsågod.
Lutetium 71 Skrevet 22. november 2011 #143 Skrevet 22. november 2011 Det er en pakt med guden. Man kan lure på hva denne guden skal med alle forhudene. Ett bedre eksempel på at gud ikke er "allmektig" finnes vel neppe. Hvis h*n var det, hvorfor produsere 100% "fødselsdefekter"? Skjære av en bit av ungen pga gammel overtro. Lurer på hva barnevernet og politiet sier om jeg skar av mine unger f. eks. øreflippen? Kan du finne en verdensomspennende religiøs kult å melde deg inn i, som oppfordrer til tunge og flippekutting, går det nok greit. Har du ingen stor & klok bok å støtte deg til, må du nok ta ansvar for dine egne amputasjoner, desverre! I Canada ble 95% av gutter omskjært i 1986. I år er de nede i under 5% Stort sett er det jøder og muslimer som driver med det nå. Trolig blir det forbudt der neste år. Det er forbudt i Sverige. I USA er det vel også nedgang. Men det er da lagt flere enn jøder og muslimer som driver med uskikken? Forstått det slik at det også er en form for tradisjon uavhengig av religion.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #144 Skrevet 22. november 2011 Deet at jenter blir omskjært i somalia. er av kulturel årsak. jeg personlig aner ikke hvorfor det gjør det.men det har ikke noe med islam å gjøre. Står det i hadithene, har det vel noe med islam å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #145 Skrevet 22. november 2011 Jeg kan rett og slett ikke fatte og begripe hvorfor en kvinne ønsker å konvertere til islam! Eller noen annen religion for den del. Ser dere ikke begrensingene religioner legger på kvinner? Hilsen kvinnelig ateist. 7
Lutetium 71 Skrevet 22. november 2011 #146 Skrevet 22. november 2011 Jeg kan rett og slett ikke fatte og begripe hvorfor en kvinne ønsker å konvertere til islam! Eller noen annen religion for den del. Ser dere ikke begrensingene religioner legger på kvinner? Hilsen kvinnelig ateist.
KaffeLars Skrevet 22. november 2011 #147 Skrevet 22. november 2011 Jeg kan rett og slett ikke fatte og begripe hvorfor en kvinne ønsker å konvertere til islam! Eller noen annen religion for den del. Ser dere ikke begrensingene religioner legger på kvinner? Hilsen kvinnelig ateist. Nei. Norske korrekte er i et dilemma: de kan ikke være enige med FRP. Man kan høre de gamle politisk røde ateistenes tenner gnure mot hverandre mens de rives mellom ateisme og kommunisme. De tåler ikke FRP og ikke islam, men er nødt til å støtte islam for ikke å være enig med FRP i noe. Samtidig som islam ble verre, kom A.B.B. og forsterket hele dilemmaet. Om Carl I gikk opp på talerstolen i Stortinget i dag og sa: "Det er varslet brann, alle må forlate salen!" Så ville trolig alle repr fra R, SV og AP bli sittende og brenne inne. Etter hva jeg leser fra kommunen sitter 976 kvinner og barn i krisesenter i Oslo og ca. 2500 står i kø. Ingen våger å fortelle hvem disse kvinnene og barna er eller fortelle deres historier. Noen som tør gjette hvorfor? Det er veldig stille om krisesentere etter at norske menns innvandrerkoner ikke lenger får plass. Lenge siden det nå. De med flest barn prioriteres. Ingen barn, ingen krise?
KR-øst Skrevet 22. november 2011 #148 Skrevet 22. november 2011 Jeg vil bli muslim fordi jeg har aldri sett på Jesus som Gud, heller ikke guds sønn. Gud hadde ikke samleie med Maria, så han er ikke sønnen hans. Grunnen til at det står i bibelen at han er sønnen er fordi alle er guds barn. Flere steder i bibelen står det at Gud kaller flere får sine sønner. Jesus er ikke den eneste som blir betegnet som Guds sønn. Alle er guds "sønner" eller "døttre". Muslimer tror jesus er messias, og det er veldig viktig. Hadde de ikke trodd det hadde jeg ikke kunnet bli muslim. Men de tror ikke han messias på samme måte som kristne. Men når de tror Jesus er Messias går de ikke imot det gamle testamentet der det står at det kommer en Messias. Og de tror jesus kommer tilbake på dommens dag, akuratt som kristendommen. Islam er itilegg mer logisk. Det er ikke så mange selvmotsigelser og hvordan en person blir skapt er godt forklart i koranen. Ingen på den tiden viste hvordan et barn ble skapt i magen men Koranen forteller det. Koranen forteller om misforståelsene rundt toraen og bibelen, koranen kom for å vise hvordan den rette vei egentlig er, og mohammed skulle få menneskene på den veien. i bibelen står det også at mohammed skal komme. I bibelen står det mange ganger at folk gikk ned til jorden og ba, tilogmed Jesus. Hvem kristne gjør det idag? Nesten ingen. Maria gikk med hijab, et bevis på at hun var muslim. Jeg føler Jesus passer bedre i islam, og jeg føler den rette vei ikke er "ferdig" etter jesus. Det mangla noen, og det var Mohammed! Han var den siste profet fordi hans oppgave var å få folk på rett vei! Når en kvinne eller jente ønsker å bli muslim, da vet hun alt for lite om hva hun går til. Gjør hun det, da vil hun kaste all sin selvrespekt over bord og underkaste seg kvinneundertrykkere, og hun kan glemme alt som har med egenverdi å gjøre. 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #149 Skrevet 22. november 2011 Jøss, du har virkelig lyst på ett liv som en kvinne som er verdt mye mindre enn din mann? Eller alle menn for den del. Du lever kun for og tjene han, og han kan gjøre som han måtte ønske.. Det her er helt for skrudd til å være ekte! 4
KR-øst Skrevet 22. november 2011 #150 Skrevet 22. november 2011 Muhammed kom for å lede mennesker til den rette vei. Folk begynte å be til Jesus som Gud, og gjorde helt andre ting enn Gud hadde sagt. I tilegg har bibelen blitt forandrer, og har tolka den feil så Guds ord har blitt "borte" Derfor kom gud men Koranen med det budskap Gud egentlig mente. Og det var Mohammeds oppgave å fortelle guds budskap til folket og få folk på rett vei. Så Gud sa altså til Mohammed: Drep alle som tror på meg, og vil følge den veien som min kjære sønn Jesus har valgt for dem? Og be ekstra når det er måneformørkelse så jeg kan høre dere, for da kommer jorda mellom meg og sola?
KR-øst Skrevet 22. november 2011 #151 Skrevet 22. november 2011 JEG ER FOR FRED! OG ALT GODE TING! Dere fremstiller meg som en løgner. Jeg bare sa hvorfor jeg vurderer å konvertere til islam. Islam er logisk religion. Det er bra at du er for fred. Det burde være en selvfølge for alle, men det ser ikke ut til at det gjelder for de fleste muslimer. Men norsken din er ikke helt god. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #152 Skrevet 22. november 2011 For fred? Vennen, verden hadde vært ett mye fredeligere sted uten noen religion! Er for fred jeg også, men jeg kunne aldri tenkt meg og bli religiøs! Jeg syntes ikke det er så mye fredelig med de i det hele tatt. De er imot homofile og diverse.. Jeg syntes det er helt feil og tenke på homofile som syke mennesker som kommer til helvete. 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #153 Skrevet 23. november 2011 For fred? Vennen, verden hadde vært ett mye fredeligere sted uten noen religion! Jeg tror kanskje ts mente krig og fred og sånn 2
KaffeLars Skrevet 23. november 2011 #154 Skrevet 23. november 2011 Det er mer der ute enn her inne... http://islam-i-norge.blogspot.com/2011/10/flerkoneri-i-islam.html For oss som bor i Norge er det veldig greit. Likestilling og lovforbud mot både flerkoneri og tvangsekteskap og alt sammen. Men det er selvsagt mulig å sabotere loven, samt å ikke blir oppdaget. Problemet er at en forsmådd kone i norge kan samle bevis og anmelde mannen, bedrive utpressing og trakassering. Kanskje kan hun bli drept. Reisekoner er jo heller en regel enn et unntak har jeg inntrykk av.
Gjest SummerJudith Skrevet 23. november 2011 #155 Skrevet 23. november 2011 Så Gud sa altså til Mohammed: Drep alle som tror på meg, og vil følge den veien som min kjære sønn Jesus har valgt for dem? Og be ekstra når det er måneformørkelse så jeg kan høre dere, for da kommer jorda mellom meg og sola? Mohammed drepte bare når han vari krig, han ble angrepet. og hva mener du med " alle som tror på meg"? så du menerjesus er gud?
Gjest SummerJudith Skrevet 23. november 2011 #156 Skrevet 23. november 2011 Det er bra at du er for fred. Det burde være en selvfølge for alle, men det ser ikke ut til at det gjelder for de fleste muslimer. Men norsken din er ikke helt god. Muslimer er for fred! og litt ironisk atdu sier norsken min ikke er god når jeg er NORSK!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest SummerJudith Skrevet 23. november 2011 #157 Skrevet 23. november 2011 Her er FRED: Al-Qasas 28:55 Når de hører tomt prat vender de seg bort fra det, og sier, ”Vi har våre gjerninger og dere har deres gjerninger, Fred være med dere. Vi setter ikke pris på uvitenhet” An-Nisaa 4:90 [92] Holder de seg unna dere og ikke kjemper mot dere, og tilbyr fred så har Gud ikke anvist dere fremgangsmåte overfor dem. Younus 10:99 Om Herren hadde bestemt det slik ville alle som én på jorden vært troende. Ville du tvinge menneskene så de blir troende? Al-Muzammil 73:10 Bær tålmodig det folk sier og hold deg unna dem på en pen måte. Al-Ma’araij 70:5 Så vis vakkert tålmod
KaffeLars Skrevet 23. november 2011 #158 Skrevet 23. november 2011 En sport muslimer er ivrige i er slalom. Mellom sitater som ikke passer. I de tre bøkene og i alle tolkningene fins det flere selvmotsigelser enn det er gresshopper i ørkenen. Lars Gule skrev bl a om grunnleggende gudetro og troen på at guden er allmektig: Forestillingen om allmakt og allvitenhet innebærer også en ny vanskelighet: det ondes problem. Hvordan kan det finnes ondskap i verden dersom alt som skjer styres av en allmektig og allvitende gud som også er kjærlighet? Det er ikke noe svar å si at det er menneskene som produserer ondskapen i verden gjennom bruken av sin frie vilje, både fordi dette fører til den predestinasjonsinkonsistensen som jeg kritiserer, og fordi svært mye ondskap heller ikke er en følge av menneskers handlinger: sykdom og naturkatastrofer kan bare være den allmektige gudens ansvar. Det vil si at denne guden med vitende og vilje påfører menneskeheten, troende som ikke-troende, barn som voksne, store lidelser hele tiden. Slikt er intet annet enn pur djevelskap....
KR-øst Skrevet 23. november 2011 #159 Skrevet 23. november 2011 Mohammed drepte bare når han vari krig, han ble angrepet. og hva mener du med " alle som tror på meg"? så du menerjesus er gud? Litt merkelig utsagn i og med at det var Mohammed som startet alle krigene han var med i. Ellers bedrev han også myrderier på jøder, uten at disse var i noen krig, akkurat slik som muslimene bedriver overfor jøder og mange andre nasjonaliteter i dag. 1
KR-øst Skrevet 23. november 2011 #160 Skrevet 23. november 2011 Muslimer er for fred! og litt ironisk atdu sier norsken min ikke er god når jeg er NORSK!!!!!!!!!!!!!!!!! Er det en selvfølge at den er god da? Dessuten er det mange som i dag har norsk statsborgerskap, men som allikevel ikke kan norsk. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå