Ekerilar Skrevet 24. november 2011 #161 Skrevet 24. november 2011 Når en kvinne eller jente ønsker å bli muslim, da vet hun alt for lite om hva hun går til. Gjør hun det, da vil hun kaste all sin selvrespekt over bord og underkaste seg kvinneundertrykkere, og hun kan glemme alt som har med egenverdi å gjøre. Det gjelder i like stor grad kvinner som ønsker å bli kristne, så jeg synes det er ganske rart at du velger å si det. 1
Gjest SummerJudith Skrevet 24. november 2011 #162 Skrevet 24. november 2011 Er det en selvfølge at den er god da? Dessuten er det mange som i dag har norsk statsborgerskap, men som allikevel ikke kan norsk. en som er etnisk norsk burde kunne ordentlig norsk, og det er jeg
KR-øst Skrevet 24. november 2011 #163 Skrevet 24. november 2011 Det gjelder i like stor grad kvinner som ønsker å bli kristne, så jeg synes det er ganske rart at du velger å si det. Her røper du at du ikke har noe greie på kristendom. Kristne kvinner er likestilt med kristne menn. Om Jesu ord har noen betydning for muslimer, så les hva han sier om menneskenes likeverd for Gud. Hvem har gitt muslimene tillatelse til å nedverdige og herske over kvinnene? Kvineundertrykkelsen er ganske sikkert mye av årsaken til at land med muslimsk styre og dominans ligger tusen år tilbake for land hvor kristendommen har vært dominert. 1
Ekerilar Skrevet 24. november 2011 #164 Skrevet 24. november 2011 (endret) Her røper du at du ikke har noe greie på kristendom. Kristne kvinner er likestilt med kristne menn. Om Jesu ord har noen betydning for muslimer, så les hva han sier om menneskenes likeverd for Gud. Hvem har gitt muslimene tillatelse til å nedverdige og herske over kvinnene? Kvineundertrykkelsen er ganske sikkert mye av årsaken til at land med muslimsk styre og dominans ligger tusen år tilbake for land hvor kristendommen har vært dominert. Da kristendommen kom for å dominere Norge, så var det klart og tydelig hva som skulle skje med kvinnene. De skulle undertrykkes. Og kvinner har blitt undertrykket helt til kristendommen mistet makten nå i nyere tid. Det har alltid vært menn som har hatt makten i samfunn der kristne får bestemme. Kvinnelige prester er forbudt. Kristendommen er en religion lagd av menn for menn. Dette er tydelig helt siden starten. Bare se hvordan kjønnene ble skapt, først mannen, så kvinnen. I andre religioner er det ikke nødvendigvis slik, der kvinnen kan bli skapt side om side med mannen. St. Tertullian (ca år 155 til 225): "Do you not know that you are each an Eve? The sentence of God on this sex of yours lives in this age: the guilt must of necessity live too. You are the Devil's gateway: You are the unsealer of the forbidden tree: You are the first deserter of the divine law: You are she who persuaded him whom the devil was not valiant enough to attack. You destroyed so easily God's image, man. On account of your desert even the Son of God had to die." 1, Endret 24. november 2011 av Ekerilar 2
Gjest SummerJudith Skrevet 24. november 2011 #165 Skrevet 24. november 2011 Da kristendommen kom for å dominere Norge, så var det klart og tydelig hva som skulle skje med kvinnene. De skulle undertrykkes. Og kvinner har blitt undertrykket helt til kristendommen mistet makten nå i nyere tid. Det har alltid vært menn som har hatt makten i samfunn der kristne får bestemme. Kvinnelige prester er forbudt. Kristendommen er en religion lagd av menn for menn. Dette er tydelig helt siden starten. Bare se hvordan kjønnene ble skapt, først mannen, så kvinnen. I andre religioner er det ikke nødvendigvis slik, der kvinnen kan bli skapt side om side med mannen. St. Tertullian (ca år 155 til 225): "Do you not know that you are each an Eve? The sentence of God on this sex of yours lives in this age: the guilt must of necessity live too. You are the Devil's gateway: You are the unsealer of the forbidden tree: You are the first deserter of the divine law: You are she who persuaded him whom the devil was not valiant enough to attack. You destroyed so easily God's image, man. On account of your desert even the Son of God had to die." 1, Bla, bla.. du er bare misunnerlig på oss troende.
Ekerilar Skrevet 24. november 2011 #166 Skrevet 24. november 2011 (endret) Bla, bla.. du er bare misunnerlig på oss troende. Jeg er aldri misunnelig på monoteister som gjør alle andre om til djeveldyrkere og syndere. Endret 24. november 2011 av Ekerilar 2
Gjest SummerJudith Skrevet 24. november 2011 #167 Skrevet 24. november 2011 Jeg er aldri misunnelig på monoteister som gjør alle andre om til djeveldyrkere og syndere. når har jeg kalt deg det? 1
KaffeLars Skrevet 24. november 2011 #168 Skrevet 24. november 2011 Det fins ingen likestilling i islam. Derimot minst 6 ulike sett regler for alle grupper i samfunnet. Dualisme er bare fornavnet. Både ugifte menn, ugifte kvinner, barn, vantro, slaver, ektemenn, koner har egne regler for hva de kan gjøre og ikke. De fleste vet ikke om alle reglene. Straffer og tvang står ikke i forhold til forbrytelsene og tar ikke hensyn til mental helse, alder eller mental kapasitet. En psykotisk kan bli hengt for blasfemi. En psykisk utviklingshemmet for trolldom. En tryllekunstner for hekseri. Du kan få hånden hugget av for å rappe et brød. 3
Gjest SummerJudith Skrevet 24. november 2011 #169 Skrevet 24. november 2011 Les dette her: http://www.koranen.no/artikkel.php?id=633 utrolig men sant. Islam må være sannheten når det står i koranen at det finnes andre verdner. Altså at det finnes andre planeter med liv på. Da koranen ble skrevet viste ingen om verdensrommet!
KaffeLars Skrevet 24. november 2011 #170 Skrevet 24. november 2011 Les dette her: http://www.koranen.no/artikkel.php?id=633 utrolig men sant. Islam må være sannheten når det står i koranen at det finnes andre verdner. Altså at det finnes andre planeter med liv på. Da koranen ble skrevet viste ingen om verdensrommet! Kildekontrollen er elendig. Sitatene det vises til omhandler ikke skapelsen av mennesket i det hele tatt. Allah skapte visst alt på to dager. Det står to eller tre steder at jorda er flat, som et teppe. Islams prester har tatt Det Gamle Testamente, vrengt det ut/inn og slått knute på det, slått det flatt og kjørt det i en mikser. Ut kommer et misfoster av en latterliggjøring av et kadaver. men det gjør visst nytten for seg i de kretser. D.G.T. var halt på jordet fra før, men i islam ble det ti ganger verre. Artikkelen av TAL er uforståelig blabber og sludder. Skrevet av en norsk akademiker med en skrue eller fem løse. Dessuten er det oversatt fra en engelsk side med en del omskrivninger og tilroting. For ei suppe!! 2
Gjest SummerJudith Skrevet 24. november 2011 #171 Skrevet 24. november 2011 Kildekontrollen er elendig. Sitatene det vises til omhandler ikke skapelsen av mennesket i det hele tatt. Allah skapte visst alt på to dager. Det står to eller tre steder at jorda er flat, som et teppe. Islams prester har tatt Det Gamle Testamente, vrengt det ut/inn og slått knute på det, slått det flatt og kjørt det i en mikser. Ut kommer et misfoster av en latterliggjøring av et kadaver. men det gjør visst nytten for seg i de kretser. D.G.T. var halt på jordet fra før, men i islam ble det ti ganger verre. Artikkelen av TAL er uforståelig blabber og sludder. Skrevet av en norsk akademiker med en skrue eller fem løse. Dessuten er det oversatt fra en engelsk side med en del omskrivninger og tilroting. For ei suppe!! Hvis meg kilder!
KaffeLars Skrevet 24. november 2011 #172 Skrevet 24. november 2011 Det er ikke min artikkel, så kildeansvaret ligger på artikkelforfatter. Jeg løper ikke rundt og leter etter kilder for andre. Jeg har ikke oppgitt noen koransitater. Noen forsøker å skape en illusjon om at det pågår en debatt om kreasjonisme. Det pågår ingen debatt. Det finnes ingen skapende guder det jeg vet, og ingen har sett spor etter dem. Man kan ikke debattere noe som det ikke finnes spor etter eller tegn til.
Gjest SummerJudith Skrevet 24. november 2011 #173 Skrevet 24. november 2011 Det er ikke min artikkel, så kildeansvaret ligger på artikkelforfatter. Jeg løper ikke rundt og leter etter kilder for andre. Jeg har ikke oppgitt noen koransitater. Noen forsøker å skape en illusjon om at det pågår en debatt om kreasjonisme. Det pågår ingen debatt. Det finnes ingen skapende guder det jeg vet, og ingen har sett spor etter dem. Man kan ikke debattere noe som det ikke finnes spor etter eller tegn til. Så hvordan kan du da si det ikke er sant?
Ekerilar Skrevet 24. november 2011 #174 Skrevet 24. november 2011 (endret) Les dette her: http://www.koranen.no/artikkel.php?id=633 utrolig men sant. Islam må være sannheten når det står i koranen at det finnes andre verdner. Altså at det finnes andre planeter med liv på. Da koranen ble skrevet viste ingen om verdensrommet! Du skal være ganske blåst i hodet for å tro det du serverer oss her. Dette er kun islamistisk propaganda. Ingen kritisk tenkende voksne mennesker vil la seg påvirke av slikt søppel. Klarer du ikke å skille virkelighet og bullshit? Så hvordan kan du da si det ikke er sant? Fordi det er like ille som kristenkreasjonistiske løgner. Bare hør på ordbruken, "darwinister"? Ingen seriøs artikkel ville brukt en så latterlig navn. Like dumt som evolusjonister. Endret 24. november 2011 av Ekerilar 2
Gjest Nanette Skrevet 24. november 2011 #175 Skrevet 24. november 2011 Hvis meg kilder! Nekter å tro at du er norsk. Mistenker deg for å være muslimsk kvinne som forsøker å påvirke oss andre kvinner til å følge din tro og konvertere. Nice try, men jeg kommer ihvertfall aldri til å konvertere. Selv om jeg liker arabisk musikk, mat, kunst, interiør etc. Dessuten visste de om verdensrommet før islam kom. 2
Gjest SummerJudith Skrevet 24. november 2011 #176 Skrevet 24. november 2011 (endret) Du skal være ganske blåst i hodet for å tro det du serverer oss her. Dette er kun islamistisk propaganda. Ingen kritisk tenkende voksne mennesker vil la seg påvirke av slikt søppel. Klarer du ikke å skille virkelighet og bullshit? Fordi det er like ille som kristenkreasjonistiske løgner. Bare hør på ordbruken, "darwinister"? Ingen seriøs artikkel ville brukt en så latterlig navn. Like dumt som evolusjonister. Hvorfor går du på personangrep på meg? har jeg gjort deg noe kanskje? Det står i koranen så det er ikke propaganda. Han som skrev det som jeg linket til viste kilde på at det sto i koranen. Jeg har ikke brukt navnet dawinister. Kan du vise meg hvor jeg har skrevet det? Endret 24. november 2011 av Aaleyah
Gjest SummerJudith Skrevet 24. november 2011 #177 Skrevet 24. november 2011 Nekter å tro at du er norsk. Mistenker deg for å være muslimsk kvinne som forsøker å påvirke oss andre kvinner til å følge din tro og konvertere. Nice try, men jeg kommer ihvertfall aldri til å konvertere. Selv om jeg liker arabisk musikk, mat, kunst, interiør etc. Dessuten visste de om verdensrommet før islam kom. javel da får du nekte å tro det! Jeg gir opp å prøve å få noen til å tro noen annet, for det nytter tydeligvis ikke. Jeg har aldri prøvd å få dere til å konvertere jeg har ikke konvertert ennå selv engang. jeg skrev tråden for å fortelle hvorfor jeg vil konvertere
Gjest Nanette Skrevet 24. november 2011 #178 Skrevet 24. november 2011 javel da får du nekte å tro det! Jeg gir opp å prøve å få noen til å tro noen annet, for det nytter tydeligvis ikke. Jeg har aldri prøvd å få dere til å konvertere jeg har ikke konvertert ennå selv engang. jeg skrev tråden for å fortelle hvorfor jeg vil konvertere Nekter å tro deg jeg. Ofte skriver du slik min marokkanske venninne snakker så ja. Jeg har trukket mine konklusjoner.
Gjest SummerJudith Skrevet 24. november 2011 #179 Skrevet 24. november 2011 (endret) Nekter å tro deg jeg. Ofte skriver du slik min marokkanske venninne snakker så ja. Jeg har trukket mine konklusjoner. HAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaa fint du har trukket dine usanne konklusjoner da!!!! Endret 24. november 2011 av Aaleyah
absinthia Skrevet 24. november 2011 #180 Skrevet 24. november 2011 Her røper du at du ikke har noe greie på kristendom. Kristne kvinner er likestilt med kristne menn. Om Jesu ord har noen betydning for muslimer, så les hva han sier om menneskenes likeverd for Gud. Hvem har gitt muslimene tillatelse til å nedverdige og herske over kvinnene? Kvineundertrykkelsen er ganske sikkert mye av årsaken til at land med muslimsk styre og dominans ligger tusen år tilbake for land hvor kristendommen har vært dominert. Her røper su at du ikke har kjennskap til kristendommens historie. Siden kristendommen i likhet med islam er et produkt av menneskene i den tiden den ble skapt er det svært mye kvinneundertrykking både i bibelen og tiden etter. Bare se her: 1Mos 03,16 Herren mener at menn skal råde over kvinner 16 Til kvinnen sa han: «Stor vil jeg gjøre din møye så ofte du er med barn; med smerte skal du føde. Din lyst skal stå til din mann, og han skal råde over deg.» 7 Når en mann selger sin datter som trellkvinne, skal hun ikke gis fri som trellene. 8 Hvis hennes herre har bestemt henne for seg selv, men ikke liker henne, skal han la henne kjøpes fri. Han har ikke rett til å selge henne til utlendinger, siden han har vært troløs mot henne. 9 Men har han bestemt henne for sin sønn, skal han gi henne samme rett som døtre har. 10 Får sønnen enda en kone, skal han ikke la den første mangle mat, klær eller ekteskapelig omgang. 11 Dersom han ikke lar henne få disse tre ting, skal hun gis fri uten vederlag, uten betaling. 10 Når du drar i krig mot dine fiender, og Herren din Gud gir dem i dine hender, så du tar noen av dem til fange, 11 og du blant fangene ser en vakker kvinne som du blir glad i og vil ha til kone, 12 skal du føre henne inn i huset ditt. Hun skal klippe håret og skjære neglene 13 og ta av seg de klærne hun hadde på da hun ble tatt til fange. Så skal hun bli i ditt hus og sørge over sin far og sin mor en hel måned. Siden kan du gå inn til henne og ta henne til ekte, så hun blir din kone. Det står mye annet forferdelig også i bibelen, blant annet hvorfor en bør drepe både en kvinne som har blitt voldtatt og mannen som gjorde det, at kvinnen kun er til for mannens del, hvorfor kvinnen skal være underdanig mannen osv. I tillegg har det vært diskutert om kvinnen overhodet kunne regnes som menneskelig vesen mer om dette kan leses her:kristendommens syn på kvinner og seksualitet Skulle ønske at folk var like tolerante som vikingene var på sine ferder til andre land, der de møtte andre religioner, de hadde en holdning til "jaja.. da er det sikkert den guden som bestemmer der nede" - og anså ikke det som spesielt merkelig at andre hadde en annen tro. Her i landet var det strenge straffer for voldtekt, kvinner hadde arverett, ble regnet som fullverdige mennesker og hadde en viktig rolle i samfunnet, (før kristendommen ble innført med sverd) - slik det ofte blir når menn er avhengige av at kvinnene kunne klare seg selv i perioder, når mange av mennene var borte. Så igjen - religionen er menneskeskapt, de fleste mennesker er like ille eller gode og når de lager seg religioner er disse tilpasset gruppens levevis i utgangspunktet. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå