Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest SummerJudith
Skrevet

Hun forsvant visst.

Ja, jeg forsvant. For jeg vil gjerne ha et ekte liv og ikke bare et data liv. Har vært i byen og med venner. Jeg henger ikke bare her.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kan ikke du oppføre deg bedre? Det er så urelevant av deg å påstå at andre lyver. Det er ingen garanti for at det noen av oss sier er sant. Angrip budskapet, men ikke kom og si at det hun sier må være løgn.

Jeg har sett dette mange ganger før. Det er en vanlig teknikk religiøse (spesielt muslimer) bruker for å få naive folk til å åpne seg. De tror det er mindre tydelig at de driver misjonering da.

Skrevet
Du er vist en person som tror ingen kan være ærlig..

Det er helt feil. Det er mange ærlige folk. Men du er ikke det. Taqiyya.

Skrevet

Ja, jeg forsvant. For jeg vil gjerne ha et ekte liv og ikke bare et data liv. Har vært i byen og med venner. Jeg henger ikke bare her.

Alt det kan du bare glemme om du gifter deg med en muslimsk mann. Da er det kjøkkenet og senga som er din plass. Lykke til. Synd du ikke tror mer i kristendommen enn islam.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har sett dette mange ganger før. Det er en vanlig teknikk religiøse (spesielt muslimer) bruker for å få naive folk til å åpne seg. De tror det er mindre tydelig at de driver misjonering da.

Det hjelper ikke. Det kan ha skjedd 99 ganger tidligere. Denne gangen kan det like vel være reelt. Å spekulere omkring det er totalt verdiløst. Det bidrar ingenting til debatten. Det er kun kjedelig for alle andre å lese. Angrip budskapet, ikke det personen kommer med av opplevelser.

• Liker 1
Skrevet
Det hjelper ikke. Det kan ha skjedd 99 ganger tidligere. Denne gangen kan det like vel være reelt. Å spekulere omkring det er totalt verdiløst. Det bidrar ingenting til debatten. Det er kun kjedelig for alle andre å lese. Angrip budskapet, ikke det personen kommer med av opplevelser.

Nei, det er ikke reelt. Jeg angriper budskapet ved å påpeke at senderen ikke er til å stole på. På den måten kan man hindre at naive personer blir lurt til å tro at dette er reelt, noe som er svært viktig.

Skrevet

Nei, det er ikke reelt. Jeg angriper budskapet ved å påpeke at senderen ikke er til å stole på. På den måten kan man hindre at naive personer blir lurt til å tro at dette er reelt, noe som er svært viktig.

Ingen sendere er til å stole på her. Du baserer ditt angrep på følelser. Du føler at det ikke er reelt.

Det kan absolutt være reelt. Det finnes slike mennesker i Norge! Og det finnes slike som du beskriver. Men det er ikke noe grunnlag for å ta en absolutt avgjørelse! Derfor bærer det ingen frukter til debatten å oppføre seg slik du gjør. Det hjelper ingenting.

Dessuten synes jeg det er frekt, fordi du kan ikke være så sikker som du sier at du er. Du kan faktisk ta feil. Ikke vær så skråsikker i din sak.

• Liker 1
Gjest SummerJudith
Skrevet

Det er helt feil. Det er mange ærlige folk. Men du er ikke det. Taqiyya.

Ok, jeg er ikke ærlig. er du førnøyd nå? :ironi:

Gjest SummerJudith
Skrevet

Alt det kan du bare glemme om du gifter deg med en muslimsk mann. Da er det kjøkkenet og senga som er din plass. Lykke til. Synd du ikke tror mer i kristendommen enn islam.

Det er ikke sant. Alle mine muslismske venner shopper og er ute på byen alene. Fordommer lenge leve.

• Liker 1
Gjest SummerJudith
Skrevet

Du er smart du :popcorn:

Skrevet (endret)

Pussig? siden de fleste muslimske jenter er over-representert på universitet/høyskolen!

mens andre jenters drøm forblir glamourmodell jobben, huff. Da er det bilder på sengekanten og kjøkknet som gjelder!

Endret av B18
  • Liker 1
Skrevet

Pussig? siden de fleste muslimske jenter er over-representert på universitet/høyskolen!

mens andre jenters drøm forblir glamourmodell jobben, huff. Da er det bilder på sengekanten og kjøkknet som gjelder!

Ja de er kanskje overrepresentert på det området, men det utelukker heller ikke det faktum at mange muslimske menn heller vil ha konen sin hjemme. Jeg kjenner nå begge deler, hvor noen jenter er like frigjorte som alle andre, mens andre har begynt en utdanning og endt med å droppe ut av den pga. giftemål. Dette er ikke ment å si at alle muslimske kvinner blir behandlet dårlig, men man har en statistikk fra bl.a. krisesentre som viser at overvekten av kvinnene der kommer fra nettopp muslimske hjem.

Skrevet (endret)

HVIS du VET de er overrepresentert på det området, hvorfor kommer du med slike komentarer at de fleste er bak kjøkken benken og senga!( ? )

Muslimske menn ditt, muslimske menn datt, muslimer og islam er to forskjellig ting jenta mi.

Ja de er kanskje overrepresentert på det området, men det utelukker heller ikke det faktum at mange muslimske menn heller vil ha konen sin hjemme. Jeg kjenner nå begge deler, hvor noen jenter er like frigjorte som alle andre, mens andre har begynt en utdanning og endt med å droppe ut av den pga. giftemål. Dette er ikke ment å si at alle muslimske kvinner blir behandlet dårlig, men man har en statistikk fra bl.a. krisesentre som viser at overvekten av kvinnene der kommer fra nettopp muslimske hjem.

Endret av B18
Skrevet

HVIS du VET de er overrepresentert på det området, hvorfor kommer du med slike komentarer at de fleste er bak kjøkken benken og senga!

Muslimske menn ditt, muslimske menn datt, muslimer og islam er to forskjellig ting jenta mi.

Jeg er ikke den samme AB som kom med den kommentaren som du siterte. Hva med å tenke litt på at det er flere brukere som er AB jenta mi?

Skrevet (endret)

TS, det finnes en god blanding av hvordan muslimer er. Du kan ikke hevde at alle er som deg da du ikke kjenner alle, jeg kan heller ikke hevde at alle opplever negative ting. Noe jeg prøvde å vise med min kommentar om min venninne gjeng. Noen er høyt utdannet og er relativt selvstendige, mens enkelte har måttet droppe ut av studiene fordi deres mann har krevd dette av sin kone. Alle er muslimer, så det viser at det er store variasjoner innenfor denne gruppen.

Endret av Bond
Skrevet (endret)

Helt riktig, det er en stor variasjon blandt muslimer og hvor praktiserende de er!

TS, det finnes en god blanding av hvordan muslimer er. Du kan ikke hevde at alle er som deg da du ikke kjenner alle, jeg kan heller ikke hevde at alle opplever negative ting. Noe jeg prøvde å vise med min kommentar om min venninne gjeng. Noen er høyt utdannet og er relativt selvstendige, mens enkelte har måttet droppe ut av studiene fordi deres mann har krevd dette av sin kone. Alle er muslimer, så det viser at det er store variasjoner innenfor denne gruppen.

Endret av Bond
Skrevet

Det er ikke sant. Alle mine muslismske venner shopper og er ute på byen alene. Fordommer lenge leve.

Har vært gift med en muslim, mine aller verst år i dette livet så fordommer lenge leve kan du gå lenger ut på bondelandet med.

Skrevet

Aylar er jo fra Iran og har muslimsk kulturbakgrunn og hun startet artigheten med glamourmodeller i 04/05. Hva mener du om det?

De blir jo totalt ekstreme de her muslimske jentene når de skal vise for omverdenen at de skal bestemme selv.

Har vært gift med en muslim, mine aller verst år i dette livet så fordommer lenge leve kan du gå lenger ut på bondelandet med.

Stakkars. Klem.

• Liker 1
Skrevet

Aylar er ikke muslim og har aldri vært muslim! Hun vokste opp med norske foreldre og islam var aldri en del av hennes verden.

Aylar er jo fra Iran og har muslimsk kulturbakgrunn og hun startet artigheten med glamourmodeller i 04/05. Hva mener du om det?

De blir jo totalt ekstreme de her muslimske jentene når de skal vise for omverdenen at de skal bestemme selv.

Stakkars. Klem.

Skrevet

Du er smart du :popcorn:

Aaleyah :):klemmer:

synes det er kjempebra at du ønsker å bli muslim :) er selv mulim og synes det er hærlig.

har du konvertert ellerikke enda? ønsker deg alt det beste videre. :-) :klemmer:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...