Gjest "gjest" Skrevet 18. november 2011 #81 Skrevet 18. november 2011 La folk kle seg som de vil! Jeg syns hijab er fint. Vel, jeg liker ikke seksualisering av småjenter, så jeg forrakter hijjab. Les kilden min du. den beviser at hun var 18-20. http://www.koranen.no/artikkel.php?id=413 det er så mange beviser som viser at hun umulig kunne være 9 år. Og ialfall over 15. Je, je, du får bare lese de "kildene" som forsterker ditt inntrykk av den her religionen og dens profet. jeg er ikke offer. jeg er ikke muslim, men det er dårlig gjort for muslimer som gjør det beste de kan og får igjen masse kritikk Vel, nå diskuterer vi ikke med muslimer, men med deg som tenker på å konvertere, da må du regne med at noen vil gi fanden, noen vil synes det er en dårlig ide og alle de andre midt i mellom. 1
Gjest SummerJudith Skrevet 18. november 2011 #82 Skrevet 18. november 2011 (endret) Vel, jeg liker ikke seksualisering av småjenter, så jeg forrakter hijjab. Je, je, du får bare lese de "kildene" som forsterker ditt inntrykk av den her religionen og dens profet. Vel, nå diskuterer vi ikke med muslimer, men med deg som tenker på å konvertere, da må du regne med at noen vil gi fanden, noen vil synes det er en dårlig ide og alle de andre midt i mellom. Jeg har aldri sagt jeg syns det er bra at små jenter bruker hijab. Man skal ikke begyne med det før man får mensen. jeg syns bare dere har mange fordommer Endret 18. november 2011 av Aaleyah
Gjest "gjest" Skrevet 18. november 2011 #83 Skrevet 18. november 2011 Jeg har aldri sagt jeg syns det er bra at små jenter bruker hijab. Man skal ikke begyne med det før man får mensen. jeg syns bare dere har mange fordommer Så man skal seksualisere en jentunge som nettopp har fått mensen? --- Hva med ekteskap? En mann kan bli skilt ved å si "jeg skiller meg fra deg" tre ganger i vitners nærvær, det kalles Tallaque, mens en kvinne får det ikke overhodet hvis mannen ikke går med på det>? Er det rettferdig>? Er det et system du vil støtte? 4
Gjest Anuket Skrevet 18. november 2011 #84 Skrevet 18. november 2011 Jesus er profet og messias i den forstand at han kommer tilbake på dommens dag. Men han er ikk guds sønn og frelste osss ikke fra syndene våre. Muhammed hadde ikke sex men en 9år gammel jente, hun var 18år! Kilde: http://www.koranen.no/artikkel.php?id=413 Ma har allid brukt hijab, bare se på Maria foreksempel Igjen å bruke sjal var en vanlig skikk, og noe du ikke kan tilegne islam for å ha eneretten på. Dessuten er islam en yngre religion enn det historien om Maria er. Hva med å lese seg opp i religionen din? (Og nei jeg hater ikke muslimer, jeg er bare en historie student som irriterer meg grønn over sånne historiske fakta som blir presentert feil) 3
Gjest D_flatmajor Skrevet 18. november 2011 #85 Skrevet 18. november 2011 Hvis det er så vanskelig for deg å forstå, skal jeg gjøre det klinkende klart for deg: See what I did there? Hva slags politisk debatt tror du følger etter en slik åpning? En bedre sammenligning ville vært et politisk parti og en politisk leder som imotsetning til fredelige, humanistiske FRP har forårsaket krig og massakrer. Det var synd at jeg fremstilte det som at jeg ikke evner å se flere sider i denne saken. Jeg hadde håpet at det fremgikk ganske klart at jeg ikke mener at retorikken til troende skal fritas all kritikk. Jeg er kritisk til religion selv, og nettopp derfor inntar jeg heller ikke kristendommens forsvarerrolle i en debatt om islam (eller en annen religion). Det forringer nivået og gjør diskusjonen polarisert sånn jeg ser det. Altså, hvis man skal kritisere en religiøs' syn på logikk med et annet religiøst syn på logikk, samtidig som man forsvarer vitenskapen. 1
Gjest "gjest" Skrevet 18. november 2011 #86 Skrevet 18. november 2011 (endret) Vel, for å kunne dømme religioner så kan vi jo se på hvilke samfunn de har skapt og jeg tror at man kan si uten å bli etnosjåvinistisk eller hva det heter at vesten er i forkant av muslimsk sivilisasjon med flere hestelengder. Endret 18. november 2011 av "gjest" 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #87 Skrevet 19. november 2011 Så hva kaller du det Maria brukte da?? Les kilden jeg kom med angående Aysha. Her: http://www.koranen.no/artikkel.php?id=413 Islam eksisterte ikke på Marias tid. 3
Ekerilar Skrevet 19. november 2011 #88 Skrevet 19. november 2011 (endret) Å påstå at Maria brukte hijab som et argument for Islam er omtrent like dumt som å si at nazisme er tusen år gammelt: http://www.megalithic.co.uk/a558/a312/gallery/Scandinavia/Sweden/Arlanda_M%E4by_rune_stone_photo_04.JPG Jeg føler det er den samme type historieforfalskning som trådstarter driver med. Hun sitter med fasiten, nå må hun bare finne bevis som støtter den konklusjonen. Det er med andre ord propaganda. Endret 20. november 2011 av Bond
hulaboer Skrevet 19. november 2011 #89 Skrevet 19. november 2011 Det er heldigvis religionsfrihet her i landet, og jeg kan ikke fatte og begripe trangen enkelte har til å heve seg over andre mennesker fordi de har et annet livssyn. Er det virkelig så farlig om ikke alle er enige med akkurat deg? Hva har kritikk av et livssyn med religionsfrihet å gjøre? Religionsfrihet innebærer ikke at religion er fritatt fra kritikk. Det hadde vært interessant å visst om de skarpeste kritikerne i denne tråden er for eller mot institusjonalisering av livssyn. Altså, er dere mot statskirkeordninga f.eks? Er det bedre å skifte ut en slik ordning med tanken om at ingen skal tro? Selv om det er forskjell mellom lovfestet sammenheng mellom tro og stat og det å som individ kreve/forvente at andre skal slutte å tro, så mener jeg tankegangen er litt av den samme. Du sidestiller religion med fravær av religion. Dette er ulogisk og irrasjonelt. Fravær av gudstro, religion, osv. er ikke en tro eller en religion. Det tvinges ingen tro på noen ved å fjerne religion fra det offentlige.
hulaboer Skrevet 19. november 2011 #90 Skrevet 19. november 2011 I dag var jeg i moskeen for første gang siden barneskolen Dette er åpenbart løgn. Så fortell meg hva som er møl i innlegget? Det har folk forklart deg flere ganger. Når du later som du ikke har fått med deg dette, er det bare nok en løgn fra deg. nå inrømmet du jo selv at det er vitenskap i koranen. så bra Enda en løgn. Du er tydeligvis en god muslim. Ingen har innrømmet at det er vitenskap i koranen. Hvor mange løgner klarer muslimer Aaleyah å lire av seg på en gang?
Ekerilar Skrevet 19. november 2011 #91 Skrevet 19. november 2011 (endret) Dette er åpenbart løgn. Kan ikke du oppføre deg bedre? Det er så urelevant av deg å påstå at andre lyver. Det er ingen garanti for at det noen av oss sier er sant. Angrip budskapet, men ikke kom og si at det hun sier må være løgn. Du hadde 2/3 riktige. Det er ikke umulig at en person som liker islam var i moskeen for første gang siden barneskolen. Ja, det kan godt hende du har rett, men deg tilfører ikke diskusjonen noe. Det er kun kjedelig for alle oss andre å se denne kranglingen. Endret 19. november 2011 av Ekerilar 2
KaffeLars Skrevet 19. november 2011 #92 Skrevet 19. november 2011 Kjære Aaleyah. Jeg tror fremdeles at du ikke er hva du gir deg ut for. Du : Det er ingen tvang i religionen. Jeg ser på islam med fredelig briller. akuratt som den islamske retningen: http://ahmadiyya.no/ SV: Den fraksjonen du nevner er en av islams få relativt sympatiske grener. Du: Jeg er ikke enige med dem om synet deeres på jesus og at en messias kom etter muhammed, men er enig i budskapet. SV: krreemmt. Den Jesus (Isa som han heter i islam) er ikke den Jesus/Isa som du tror. Den figuren er tolket til å være en brutal og blodtørstig figur/profet som skal komme tilbake og drepe de vantro og jødene med sverd og overta verden. Blant annet skal alle skatter avskaffes. Alle skatter skal trolig inndrives fra de vantro rike i Vesten. Før de drepes. Du: og jeg har lært om islam av muslimske venner, ikke er organisasjon. SV: Islam er organisert i store organisasjoner og store politiske grupperinger på verdensnivå. Grupper i Norge inviterer imamer og foredragsholdere med helt andre holdninger og frykteig med primitive enn vi er vant til. Saudiere og Iranere finansierer Moskèer og drift i alle land i Vesten. Trolig mer enn 200 mill bare i Norge. Du: Om jeg velger å bli muslim skal jeg be i moskeen til organisasjonen ahmadiyya, der er alle velkommen. Både kristne og muslimer. SV: Disse folkene, som holder til i Moskèen på Furuset, ses på som vantro, og moskeen er ikke en moskè i de andres øyne. Huset er ikke "godkjent". De står i fare for å bli angrepet, slik de blir angrepet i muslimske land, og drept i tusenvis.
KaffeLars Skrevet 19. november 2011 #93 Skrevet 19. november 2011 (endret) En ting er saklig kritikk, overlegenhet er en annen sak. Det du sier er jeg stort sett enig i. Er det overlegenhet å korrigere åpenbare feil og en dilettantisk påståelighet uten spor av resonnement eller kunnskaper? Ikke at kunnskaper om en religion er så mye verd, og ofte må man tute med ulvene for å oveleve. Det kan virke sosiopatisk å ikle seg muslimske klær og oppsøke moskèen for å be når man ikke er muslim. Men noen ganger er det nødvendig for å posisjonere seg og leve behagelig i et aggressivt og til tider hatefullt samfunn for en vantro. For en ateist som meg er tanken at det ikke spiller noen rolle for dem som ikke vet, de har ikke vondt av det. Bløffen er lett å forklare, og de fleste er muslimer av bekvemmelighet eller av forvirrede årsaker. I Nazareth bor det 98% muslimer, midt i et 50% Jødisk bebodd og 90% Sionistisk styrt land. Der måtte jeg bare tute med ulvene. Og ulvene tutet med :-) Red: skrivefeil gitt. Endret 19. november 2011 av KaffeLars
KaffeLars Skrevet 19. november 2011 #94 Skrevet 19. november 2011 (endret) Det er ditt valg og jeg anbefaler deg å poste på andre muslimske sider sister, fordi her på kvinneguiden har de fleste denne hobbyen og snakke dårlig om islam og innvandrene generelt (sku tro alle invanndre er muslimer (hHAhahah)). =) Hahahaha....gulp-hark... halvparten av innvandrere er IKKE muslimer, for å si det diplomatisk. 140.000 mulimer "bor" her i Norge, de fleste "bor" i Oslo og Drammen. Hvert år kommer det ca 10.000 nye. Splitter nye. Skinnende blanke. Og uvitende om det meste. Jeg ber om unnskyldning om jeg irriterer noen, men en slik debatt er i utgangspunktet kontroversiell. Jeg mener Fordi: Jeg ser med forundring sammen med mange andre ateister hvordan islam vinner fram og finner venner. Svært hjelpsomme venner. Blant svorne ateister. Hovedsaklig skyldes det at FRP ver de første til å mislike lobbyismen fra de mange moskène i Oslo hvor religiøse riter og fordommer skulle markedsføres, deriblant jødehat. Dette provoserte FRPs folk, og de sa i fra. Så blir islam innført i skolene og barnehagene i Norge. Marsipangriser, juletrær, julenisser, svinekjøtt, vingummi, kristne sanger, urgamle sanger og leker med kontroversielt innhold forsvant som dugg for sola. Imamene fikk innpass i skolene. SV og AP var tause, lærere (både ateister og kommunsiter) var uvirkelig tause. Legg merke til: de fleste venstrevridde er i mot alt som kokkes og kokes fram av/fra FRP. Når FRP viser motvilje mot islam, så MÅ de røde sjefene forsvare islam. I mot sin overbevisning. De er alle ateister, jo rødere politikk, jo mer ateisme. Men de er i en felle: de kan ikke være enige med FRP i noe som helst. Siden 1848 har de kjempet mot alle religioner, sosialistene og andre på venstre. Da må de tennerskjærende støtte islam, den mest absurde, menneskefientlige og onde samfunnsdoktrine vi vet om i dag Da ofrer de både menneskerettigheter, likestilling, demokrati, kultur, sekularitet og alt de har kjempet for siden 1848 i London. KUN FOR Å TERGE FRP. Tenk så absurd: ateister slår seg sammen med religiøse for å ta FRP. Det er som om hunden skulle slå seg sammen katten for å ta reven. Eller en hvilken som helst konspirasjon mellom fiender. Så tilbake til saken. Red: forbedring? Endret 19. november 2011 av KaffeLars
Gjest SummerJudith Skrevet 19. november 2011 #95 Skrevet 19. november 2011 Dette er åpenbart løgn. Det har folk forklart deg flere ganger. Når du later som du ikke har fått med deg dette, er det bare nok en løgn fra deg. Enda en løgn. Du er tydeligvis en god muslim. Ingen har innrømmet at det er vitenskap i koranen. Hvor mange løgner klarer muslimer Aaleyah å lire av seg på en gang? Du er vist en person som tror ingen kan være ærlig..
KaffeLars Skrevet 19. november 2011 #96 Skrevet 19. november 2011 Historisk sett er det for eksempel ikke riktig at Maria var muslim. Hun var jøde... Selv om du sikkert er sur på meg nå. Det med at kvinner skal dekke seg til er noe menn har drevet med lenge før Maria og lenge før Profeten. Mennene dekker til kvinnene for å verne sin eiendel mot begjærlige blikk, mens kvinner bruker det for koketteri. Et slags kompromiss som ikke alltid er kompromiss, men tvang fra menn og familien hans. I Arabiske og Afrikanske land er voldtekt et kjempestort problem. Burkaer og tildekking hjelper ikke. Kvinner blir blant annet kløpet i rompa og pupper på bussen uansett. Kanskje særlig i de landene. Tildekkingen gjør det vanskelig å finne synderen. Skolegutter drar gjerne både burkaer og annet over hodet på jentene uansett. De drar gjerne ned buksa deres i samme slengen. Noen ganger stikker de av med underbuksa. Og løper. Med tildekking og få dratt alt over hodet, så er det vanskelig å se eller unngå. Eller gjenkjenne 2-3-4 gjerningsmenn. Overrasket?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #97 Skrevet 19. november 2011 Hvem faen er det som vil bli muslim????? 3
KaffeLars Skrevet 19. november 2011 #98 Skrevet 19. november 2011 Hvem faen er det som vil bli muslim????? Ikke veldig mange Håper jeg.... For kvinnenes skyld ! Kvinnesynet er det mest i øyne fallende og groteske. Det burde være i overkant mye til at noen vil gå for islam. For menn er saken en helt annen. Ikke la dere lure av begravelsene fra i sommer. Det der har ikke muslimer lov til å gjøre. Verken imamer eller kvinner har lov å gjøre slike ritualer sammen med kristne og kvinner. Fundamentalistene i islam i Norge er sjokkert og sinte for de grove overtredelsene, men innser at aktørene ble truet og tvunget... Innskjerpingen og strekkingen av en rekke aktører er i full gang. Hundrevis er innkalt på teppet i parallellsamfunnet islam i Norge og strekt kraftig opp. 1
Gjest SummerJudith Skrevet 19. november 2011 #100 Skrevet 19. november 2011 Kjære Aaleyah. Jeg tror fremdeles at du ikke er hva du gir deg ut for. Du : Det er ingen tvang i religionen. Jeg ser på islam med fredelig briller. akuratt som den islamske retningen: http://ahmadiyya.no/ SV: Den fraksjonen du nevner er en av islams få relativt sympatiske grener. Du: Jeg er ikke enige med dem om synet deeres på jesus og at en messias kom etter muhammed, men er enig i budskapet. SV: krreemmt. Den Jesus (Isa som han heter i islam) er ikke den Jesus/Isa som du tror. Den figuren er tolket til å være en brutal og blodtørstig figur/profet som skal komme tilbake og drepe de vantro og jødene med sverd og overta verden. Blant annet skal alle skatter avskaffes. Alle skatter skal trolig inndrives fra de vantro rike i Vesten. Før de drepes. Du: og jeg har lært om islam av muslimske venner, ikke er organisasjon. SV: Islam er organisert i store organisasjoner og store politiske grupperinger på verdensnivå. Grupper i Norge inviterer imamer og foredragsholdere med helt andre holdninger og frykteig med primitive enn vi er vant til. Saudiere og Iranere finansierer Moskèer og drift i alle land i Vesten. Trolig mer enn 200 mill bare i Norge. Du: Om jeg velger å bli muslim skal jeg be i moskeen til organisasjonen ahmadiyya, der er alle velkommen. Både kristne og muslimer. SV: Disse folkene, som holder til i Moskèen på Furuset, ses på som vantro, og moskeen er ikke en moskè i de andres øyne. Huset er ikke "godkjent". De står i fare for å bli angrepet, slik de blir angrepet i muslimske land, og drept i tusenvis. Ifølge kristendommen skal også jesus komme tilbake på dommedagen og kjempe mot de vantro. Jeg har god kjennskap til bibelen, leser den veldig mye. Og i følge islam er bibelen like hellig bok som koranen. Men det virker ikke som så mange muslimer mener det, men det står klart og tydelig. Om jeg blir muslim skal jeg forsette å lese i bibelen. Jeg bryr meg ikke om de ses som vanntro av andre muslimer. Jeg mener de har et fin budskap, og mener ikke de er noe mindre muslimer enn andre muslimer. Veldig syns den muslimske gruppen blir forfulgt i muslimske land
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå