Gjest Nanette Skrevet 24. november 2011 #181 Skrevet 24. november 2011 HAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaa fint du har trukket dine usanne konklusjoner da!!!! Jaja...
Gjest SummerJudith Skrevet 24. november 2011 #182 Skrevet 24. november 2011 Jaja... det samme til deg
KR-øst Skrevet 24. november 2011 #183 Skrevet 24. november 2011 Da kristendommen kom for å dominere Norge, så var det klart og tydelig hva som skulle skje med kvinnene. De skulle undertrykkes. Og kvinner har blitt undertrykket helt til kristendommen mistet makten nå i nyere tid. Det har alltid vært menn som har hatt makten i samfunn der kristne får bestemme. Kvinnelige prester er forbudt. Kristendommen er en religion lagd av menn for menn. Dette er tydelig helt siden starten. Bare se hvordan kjønnene ble skapt, først mannen, så kvinnen. I andre religioner er det ikke nødvendigvis slik, der kvinnen kan bli skapt side om side med mannen. St. Tertullian (ca år 155 til 225): "Do you not know that you are each an Eve? The sentence of God on this sex of yours lives in this age: the guilt must of necessity live too. You are the Devil's gateway: You are the unsealer of the forbidden tree: You are the first deserter of the divine law: You are she who persuaded him whom the devil was not valiant enough to attack. You destroyed so easily God's image, man. On account of your desert even the Son of God had to die." 1, Jeg snakker om kristendom slik Jesus lærte sine disipler, og som vi kan lese om i NT. Jeg har ikke nevnt hva mennesker har utnyttet kristendommen til. Men forskjellen finner du ved å lese i Koranen og sammenligne med NT i Bibelen. Jeg rekner med at du ikke legger menneskenes gjerninger til grunn for hva som er norsk lov også? 1
KR-øst Skrevet 24. november 2011 #184 Skrevet 24. november 2011 (endret) Les dette her: http://www.koranen.no/artikkel.php?id=633 utrolig men sant. Islam må være sannheten når det står i koranen at det finnes andre verdner. Altså at det finnes andre planeter med liv på. Da koranen ble skrevet viste ingen om verdensrommet! Prøver igjen. Var litt usikker på om dette var en dum spøk, men etter å ha lest gjennom dine tidligere innlegg, tror jeg faktisk at du mener alvor. Så du tror altså at menneskene på den tiden Koranen ble skrevet, ikke hadde mulighet til å se universet slik vi kan se det med det blotte øye i dag? Og hvor er beviset for at det virkelig finnes andre bebodde planeter? Du kan ikke påstå at Koranen har rett om du ikke kan bevise dette. Endret 24. november 2011 av KR-øst
Gjest Nanette Skrevet 24. november 2011 #185 Skrevet 24. november 2011 I antikkens hellas, som var leeenge før islam ble oppfunnet, visste de at det fantes mer enn bare jorda. 1
Lutetium 71 Skrevet 24. november 2011 #186 Skrevet 24. november 2011 Allah skapte visst alt på to dager. Det står to eller tre steder at jorda er flat, som et teppe. Wow! Han var mye raskere enn han andre, Jawhova eller hva han het.. 1
KR-øst Skrevet 24. november 2011 #187 Skrevet 24. november 2011 Her røper su at du ikke har kjennskap til kristendommens historie. Siden kristendommen i likhet med islam er et produkt av menneskene i den tiden den ble skapt er det svært mye kvinneundertrykking både i bibelen og tiden etter. Bare se her: 1Mos 03,16 Herren mener at menn skal råde over kvinner 16 Til kvinnen sa han: «Stor vil jeg gjøre din møye så ofte du er med barn; med smerte skal du føde. Din lyst skal stå til din mann, og han skal råde over deg.» 7 Når en mann selger sin datter som trellkvinne, skal hun ikke gis fri som trellene. 8 Hvis hennes herre har bestemt henne for seg selv, men ikke liker henne, skal han la henne kjøpes fri. Han har ikke rett til å selge henne til utlendinger, siden han har vært troløs mot henne. 9 Men har han bestemt henne for sin sønn, skal han gi henne samme rett som døtre har. 10 Får sønnen enda en kone, skal han ikke la den første mangle mat, klær eller ekteskapelig omgang. 11 Dersom han ikke lar henne få disse tre ting, skal hun gis fri uten vederlag, uten betaling. 10 Når du drar i krig mot dine fiender, og Herren din Gud gir dem i dine hender, så du tar noen av dem til fange, 11 og du blant fangene ser en vakker kvinne som du blir glad i og vil ha til kone, 12 skal du føre henne inn i huset ditt. Hun skal klippe håret og skjære neglene 13 og ta av seg de klærne hun hadde på da hun ble tatt til fange. Så skal hun bli i ditt hus og sørge over sin far og sin mor en hel måned. Siden kan du gå inn til henne og ta henne til ekte, så hun blir din kone. Det står mye annet forferdelig også i bibelen, blant annet hvorfor en bør drepe både en kvinne som har blitt voldtatt og mannen som gjorde det, at kvinnen kun er til for mannens del, hvorfor kvinnen skal være underdanig mannen osv. I tillegg har det vært diskutert om kvinnen overhodet kunne regnes som menneskelig vesen mer om dette kan leses her:kristendommens syn på kvinner og seksualitet Skulle ønske at folk var like tolerante som vikingene var på sine ferder til andre land, der de møtte andre religioner, de hadde en holdning til "jaja.. da er det sikkert den guden som bestemmer der nede" - og anså ikke det som spesielt merkelig at andre hadde en annen tro. Her i landet var det strenge straffer for voldtekt, kvinner hadde arverett, ble regnet som fullverdige mennesker og hadde en viktig rolle i samfunnet, (før kristendommen ble innført med sverd) - slik det ofte blir når menn er avhengige av at kvinnene kunne klare seg selv i perioder, når mange av mennene var borte. Så igjen - religionen er menneskeskapt, de fleste mennesker er like ille eller gode og når de lager seg religioner er disse tilpasset gruppens levevis i utgangspunktet. Kanskje noen bør fortelle deg når kristendommen oppstod? Det fantes hverken muslimer eller kristne på den tiden du henviser til i Bibelen. 2
absinthia Skrevet 25. november 2011 #188 Skrevet 25. november 2011 Kanskje noen bør fortelle deg når kristendommen oppstod? Det fantes hverken muslimer eller kristne på den tiden du henviser til i Bibelen. Dette er likefullt de kristnes lærebok og grunnlaget for både Jødedommen, kristendommen og islam. Jeg går sterkt ut fra at dersom de kristne hadde ment at dette var totalt galt, da de lanserte kristendommen, ville de ikke tatt vare på disse gamle skriftene i bibelen. Kvinnen anses som underordnet mannen og ikke likestilt i det nye testamentet også og religionen har frem til nylig i historisk sammenheng blitt brukt til å kontrollere kvinner her til lands også. Det er ikke mange år siden vi fikk vår første kvinnelige biskop og heller ikke vår første kvinnelige prest. Ef 05,22 22 De gifte kvinner skal underordne seg under mennene sine som under Herren selv. 23 For mannen er kvinnens hode, slik Kristus er kirkens hode; han er frelser for sitt legeme. 24 Likesom kirken underordner seg under Kristus, skal en kvinne underordne seg under sin mann i alt. Men.... når vi ser bort fra at religionene ikke er lagd av guddommer, men av mennesker og også velger å se bort fra sidene som dreier seg om å bevare kontroll over kvinner, se seg som den eneste riktige vei osv.. så er jo hovedbudskapet bak alle at man skal leve et liv i pakt med samfunnet rundt seg for å ta vare på familien, jorda, andre mennesker rundt seg, være kloke, at mennesker trenger omsorg - men dette kan vi også se gjennom havamål som vel mer ses på som en samling folkevett foran gudelære, akkurat som jeg ser på "de ti bud". 1
KR-øst Skrevet 25. november 2011 #189 Skrevet 25. november 2011 (endret) Dette er likefullt de kristnes lærebok og grunnlaget for både Jødedommen, kristendommen og islam. Jeg går sterkt ut fra at dersom de kristne hadde ment at dette var totalt galt, da de lanserte kristendommen, ville de ikke tatt vare på disse gamle skriftene i bibelen. Kvinnen anses som underordnet mannen og ikke likestilt i det nye testamentet også og religionen har frem til nylig i historisk sammenheng blitt brukt til å kontrollere kvinner her til lands også. Det er ikke mange år siden vi fikk vår første kvinnelige biskop og heller ikke vår første kvinnelige prest. Ef 05,22 22 De gifte kvinner skal underordne seg under mennene sine som under Herren selv. 23 For mannen er kvinnens hode, slik Kristus er kirkens hode; han er frelser for sitt legeme. 24 Likesom kirken underordner seg under Kristus, skal en kvinne underordne seg under sin mann i alt. Men.... når vi ser bort fra at religionene ikke er lagd av guddommer, men av mennesker og også velger å se bort fra sidene som dreier seg om å bevare kontroll over kvinner, se seg som den eneste riktige vei osv.. så er jo hovedbudskapet bak alle at man skal leve et liv i pakt med samfunnet rundt seg for å ta vare på familien, jorda, andre mennesker rundt seg, være kloke, at mennesker trenger omsorg - men dette kan vi også se gjennom havamål som vel mer ses på som en samling folkevett foran gudelære, akkurat som jeg ser på "de ti bud". Å underordne seg, er ikke det samme som å underkaste seg, og heller ikke at en ikke er likeverdig. Dette har med ordensans å gjøre, og om hvem som bør ta hovedansvaret i et forhold. Mener du at alle her i landet må og skal underkaste seg statsministeren, fordi det er han som har hovedansvaret for avgjørelser som taes? Er alle som arbeider under andre, mindreverdige som har underkastet seg disse, eller er det slik at det er de som har ledende roller må ta støyten for det ev. gale som blir gjort? At mannen skal være kvinnens hode, betyr at det er mannen som må ta de viktigste avgjørelsene, selv om dette absolutt ikke skjer i alle tilfeller, og det er han som må stå til ansvar. Men du, i likhet med andre, hopper elegant over verset hvor det står at mannen skal elske og ære sin kone. Det er stikk i strid med det å herse med henne. Endret 25. november 2011 av KR-øst
absinthia Skrevet 25. november 2011 #190 Skrevet 25. november 2011 Å underordne seg, er ikke det samme som å underkaste seg, og heller ikke at en ikke er likeverdig. Dette har med ordensans å gjøre, og om hvem som bør ta hovedansvaret i et forhold. Mener du at alle her i landet må og skal underkaste seg statsministeren, fordi det er han som har hovedansvaret for avgjørelser som taes? Er alle som arbeider under andre, mindreverdige som har underkastet seg disse, eller er det slik at det er de som har ledende roller må ta støyten for det ev. gale som blir gjort? At mannen skal være kvinnens hode, betyr at det er mannen som må ta de viktigste avgjørelsene, selv om dette absolutt ikke skjer i alle tilfeller, og det er han som må stå til ansvar. Men du, i likhet med andre, hopper elegant over verset hvor det står at mannen skal elske og ære sin kone. Det er stikk i strid med det å herse med henne. Mener du at Du er klar over at du sier det samme som en middels troende muslim ville sagt nå? 2
KR-øst Skrevet 25. november 2011 #191 Skrevet 25. november 2011 Du er klar over at du sier det samme som en middels troende muslim ville sagt nå? Nå vet ikke jeg hva en middels troende muslim er for noe, men jeg vet at en muslim som følger Koranen har et helt annet syn på kvinner enn kristne. Jeg har vanket i kristne miljøer i snart tyve år nå, og jeg har aldri hverken sett ellet hørt om noen som undertrykker eller anser sine koner som mindreverdige. Det er bare stakkarslige unnskyldende ateister som kommer med slikt sprøyt, selv om de vet at dette er blank løgn, eller de tilkjennegir at de ikke har den minste peiling, men bare tror blindt på ateistenes ynkelige propaganda, som disse sprer for å rettferdiggjøre seg selv.
absinthia Skrevet 25. november 2011 #192 Skrevet 25. november 2011 Nå vet ikke jeg hva en middels troende muslim er for noe, men jeg vet at en muslim som følger Koranen har et helt annet syn på kvinner enn kristne. Jeg har vanket i kristne miljøer i snart tyve år nå, og jeg har aldri hverken sett ellet hørt om noen som undertrykker eller anser sine koner som mindreverdige. Det er bare stakkarslige unnskyldende ateister som kommer med slikt sprøyt, selv om de vet at dette er blank løgn, eller de tilkjennegir at de ikke har den minste peiling, men bare tror blindt på ateistenes ynkelige propaganda, som disse sprer for å rettferdiggjøre seg selv. Da synes jeg at det er ganske unødendig at du kommenterer mitt innlegg, for jeg er nemlig ikke ateist. Jeg er ikke motstander av religion, men er mot at folk bruker livssyn eller mangel på livssyn til å rakke ned på andre - jeg er også i mot at ateister skal rakke ned på de som betegner seg som troende. Dersom du skal rakke ned på islam som tro, ut fra det som står i koranen og islams historie, så bør du også ta et kritisk blikk på bibelen og kristendommens historie, samtidig som du ser disse skriftene i forhold til den tid de var nedtegnet. Ps. Jeg har også kjennskap til kristne miljøer fra barnsben av og der er det jammen ikke noen bedre mennesker der enn andre steder - og de brukte gjerne sin tro til å rakke ned på andre i samme menighet fordi de ikke fulgte bibelens ord godt nok, hadde strikketøyet fremme på en søndag, ikke gikk ofte nok i kirken eller møter, var for opptatt av det materialistiske osv - altså akkurat like ille som alle andre, bortsett fra at de gikk med bibelen i hånd når de skulle kritisere andre - akkurat som såkalte gode muslimer, rakker ned på muslimer de anser for å være dårlige muslimer med koranen i hånd og ikke tilpasser seg tiden de lever i.
KR-øst Skrevet 25. november 2011 #193 Skrevet 25. november 2011 Da synes jeg at det er ganske unødendig at du kommenterer mitt innlegg, for jeg er nemlig ikke ateist. Jeg er ikke motstander av religion, men er mot at folk bruker livssyn eller mangel på livssyn til å rakke ned på andre - jeg er også i mot at ateister skal rakke ned på de som betegner seg som troende. Dersom du skal rakke ned på islam som tro, ut fra det som står i koranen og islams historie, så bør du også ta et kritisk blikk på bibelen og kristendommens historie, samtidig som du ser disse skriftene i forhold til den tid de var nedtegnet. Ps. Jeg har også kjennskap til kristne miljøer fra barnsben av og der er det jammen ikke noen bedre mennesker der enn andre steder - og de brukte gjerne sin tro til å rakke ned på andre i samme menighet fordi de ikke fulgte bibelens ord godt nok, hadde strikketøyet fremme på en søndag, ikke gikk ofte nok i kirken eller møter, var for opptatt av det materialistiske osv - altså akkurat like ille som alle andre, bortsett fra at de gikk med bibelen i hånd når de skulle kritisere andre - akkurat som såkalte gode muslimer, rakker ned på muslimer de anser for å være dårlige muslimer med koranen i hånd og ikke tilpasser seg tiden de lever i. Jeg er ikke helt ukjent med det du sier her, at slikt kunne skje i enkelte miljøer,men dette var nok før min tid som kristen. Men det er en stor forskjell på at kristne klager på at en ikke er en god kristen, og at muslimer klager på at en ikke er en god muslim. En god kristen er en som etterstreber å bli lik Jesus.Han oppfordret til Fred. En god muslim er en som etterstreber å bli lik drapsmannen Muhammed, eller dagens Al Qaida. De oppfordret og oppfordrer til krig. 1
absinthia Skrevet 25. november 2011 #194 Skrevet 25. november 2011 Jeg er ikke helt ukjent med det du sier her, at slikt kunne skje i enkelte miljøer,men dette var nok før min tid som kristen. Men det er en stor forskjell på at kristne klager på at en ikke er en god kristen, og at muslimer klager på at en ikke er en god muslim. En god kristen er en som etterstreber å bli lik Jesus.Han oppfordret til Fred. En god muslim er en som etterstreber å bli lik drapsmannen Muhammed, eller dagens Al Qaida. De oppfordret og oppfordrer til krig. Det er er en forsvinnende del muslimer som er medlem av Al Quaida og koranen har også et fredsbudskap - i likhet med at bibelen også har budskaper om krig og hevn over andre - et eksempel på at religion til alle tider har blitt brukt som unnskyldning til å fortrenge de "vantro" fra både jøder, kristne og muslimers side, mens den egentlige agendaen er å få kontroll over folk, landområder og ressurser - akkurat som omtrent alle andre religioner, - Vi ser blant annet dette gjennom usa's "God bless america" for de sender soldater for å bombe Irak, Afghanistan eller mål i andre land, de drar rett og slett inn Gud som medsammensvoren og innser ikke at de også viser like mange tegn på å være i en såkalt "hellig krig" som de de kritiserer sor å være land av fundamentalistiske terrorister. 1
KaffeLars Skrevet 25. november 2011 #195 Skrevet 25. november 2011 Nekter å tro at du er norsk. Mistenker deg for å være muslimsk kvinne som forsøker å påvirke oss andre kvinner til å følge din tro og konvertere. Nice try, men jeg kommer ihvertfall aldri til å konvertere. Selv om jeg liker arabisk musikk, mat, kunst, interiør etc. Dessuten visste de om verdensrommet før islam kom. Alle trodde den gangen at sola og stjernene gikk rundt jorda, mens det egentlig bare er månen som gjør det. Ingen har framvist noen kunnskap om kosmos før det hele ble oppdaget på 1600-tallet en gang. Hvis gudenes sekretærer virkelig snakket med en gud, ville de visst sannheten. De ville også visst at jorda er rund. Muhammed trodde at jorda var flat som et teppe, formet som en trebladet propell med Jerusalem som sentrum. Dessuten var profeten analfabet. 1
KR-øst Skrevet 25. november 2011 #196 Skrevet 25. november 2011 Det er er en forsvinnende del muslimer som er medlem av Al Quaida og koranen har også et fredsbudskap - i likhet med at bibelen også har budskaper om krig og hevn over andre - et eksempel på at religion til alle tider har blitt brukt som unnskyldning til å fortrenge de "vantro" fra både jøder, kristne og muslimers side, mens den egentlige agendaen er å få kontroll over folk, landområder og ressurser - akkurat som omtrent alle andre religioner, - Vi ser blant annet dette gjennom usa's "God bless america" for de sender soldater for å bombe Irak, Afghanistan eller mål i andre land, de drar rett og slett inn Gud som medsammensvoren og innser ikke at de også viser like mange tegn på å være i en såkalt "hellig krig" som de de kritiserer sor å være land av fundamentalistiske terrorister. Jeg kan ikke uttale meg om amerikanernes kristne tro, men en ting er sikkert: De trekker seg ut av landene og overlater til innvånerne å styre landene sine selv. Det er motsatt av hva muslimske arabere har gjort og gjør. De forsøker hele tiden å erobre nye land. De overtok hele Nord-Afrika og solgte innvånerne som slaver. De sier selv i dag at de, også ifølge Koranen, må erobre verden og innføre sharia. De ble tildelt 75% av det landområdet som var bestemt for jødene, og deretter tilranet de seg deler av den vesle flekken som jødene fikk. De tok Judea, Samaria, Øst-Jerusalem og Golanhøyden fra jødene i 1948. Men enda er de ikke fornøyd. Europa står også for tur nå. Om de skulle klare å innta Israel, noe de aldri vil klare, da ville de for alvor gå inn for å innta hele europa, og ikke bare på den snikende måten de gjør i dag.
KR-øst Skrevet 25. november 2011 #197 Skrevet 25. november 2011 Alle trodde den gangen at sola og stjernene gikk rundt jorda, mens det egentlig bare er månen som gjør det. Ingen har framvist noen kunnskap om kosmos før det hele ble oppdaget på 1600-tallet en gang. Hvis gudenes sekretærer virkelig snakket med en gud, ville de visst sannheten. De ville også visst at jorda er rund. Muhammed trodde at jorda var flat som et teppe, formet som en trebladet propell med Jerusalem som sentrum. Dessuten var profeten analfabet. Om du leser Arild Edvardsens bokserie: SOLGUDENS AUTOSTRADA i 4 bind, vil du ganske sikkert bli overrasket over hvor stor kunnskap mange hadde om universet, lenge før Muhammeds tid.
KaffeLars Skrevet 25. november 2011 #198 Skrevet 25. november 2011 Om du leser Arild Edvardsens bokserie: SOLGUDENS AUTOSTRADA i 4 bind, vil du ganske sikkert bli overrasket over hvor stor kunnskap mange hadde om universet, lenge før Muhammeds tid. Ok. Hvem visste at jorda gikk i bane rundt sola? Ingen. Uten den kunnskapen, så blir alt bare surr. Astronomi blir bare surr. Da blir det astrologi. Og det er noe helt annet.
absinthia Skrevet 25. november 2011 #199 Skrevet 25. november 2011 Jeg kan ikke uttale meg om amerikanernes kristne tro, men en ting er sikkert: De trekker seg ut av landene og overlater til innvånerne å styre landene sine selv. Det er motsatt av hva muslimske arabere har gjort og gjør. De forsøker hele tiden å erobre nye land. De overtok hele Nord-Afrika og solgte innvånerne som slaver. De sier selv i dag at de, også ifølge Koranen, må erobre verden og innføre sharia. De ble tildelt 75% av det landområdet som var bestemt for jødene, og deretter tilranet de seg deler av den vesle flekken som jødene fikk. De tok Judea, Samaria, Øst-Jerusalem og Golanhøyden fra jødene i 1948. Men enda er de ikke fornøyd. Europa står også for tur nå. Om de skulle klare å innta Israel, noe de aldri vil klare, da ville de for alvor gå inn for å innta hele europa, og ikke bare på den snikende måten de gjør i dag. Et eksempel på at man bruker religion som våpen i krigen om å overta landområder og andre ressurser. I likhet med at også de kristne har fordrevet jøder, samt invadert Australia, Amerika, store deler av afrika og behandlet lokalbefolkningen som dyr/slaktet dem ned. De har også vært så snikete at de har sendt misjonærer rundt omkring i svært mange deler av verden og er nå den størst voksende religionen på verdensbasis. ...hmm... men vent litt.. er det kanskje egentlig slik at det ikke hadde noe med religion å gjøre men av ren grådighet at europeerne har invadert store deler av verden, drevet kolonier, og ikke fordi de er kristne, selv om de gjerne har brukt religion som en metode å få kontroll på?? Som sagt, religionen i seg selv er ikke problemet, men menneskene. Folk er like bra eller dårlige uavhengig av religion og det spiller egentlig svært liten rolle om ts vil være, muslim, jøde, kristen, hindu eller annet, så lenge hun følger hovedbudskapet som alle disse har felles - om man kutter ut det som er bullshit så dreier det seg nemlig om nestekjærlighet, takknemlighet over livet og å ta vare på familien alle sammen. 1
KR-øst Skrevet 25. november 2011 #200 Skrevet 25. november 2011 Ok. Hvem visste at jorda gikk i bane rundt sola? Ingen. Uten den kunnskapen, så blir alt bare surr. Astronomi blir bare surr. Da blir det astrologi. Og det er noe helt annet. Edvardsen har aldri befattet seg med tåpeligheter som astrologi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå