Gjest SummerJudith Skrevet 27. november 2011 #241 Skrevet 27. november 2011 Men men men , da er jo alle de som har sagt trosbekjennelsen muslimer. Selv om de er voldtektsmenn og overgripere og kriminelle så det tyter ut av øra på dem. Det passa vel ikke helt eller ? Ja, alle som sier trosbekjennelsen og mener den er muslimer. Men da må man også gjøre det som religionen sier.
sebastianen Skrevet 27. november 2011 #242 Skrevet 27. november 2011 Ja, alle som sier trosbekjennelsen og mener den er muslimer. Men da må man også gjøre det som religionen sier. Neeei, det kommer du med først nå . Hvis ikke blir man avmuslimifisert mener du ?
Gjest SummerJudith Skrevet 27. november 2011 #243 Skrevet 27. november 2011 Neeei, det kommer du med først nå . Hvis ikke blir man avmuslimifisert mener du ? Ja, man er ikke muslim hvis man ikke praktiserer islam, ikke en god en iallfall
sebastianen Skrevet 27. november 2011 #244 Skrevet 27. november 2011 Ja, man er ikke muslim hvis man ikke praktiserer islam, ikke en god en iallfall Hvis man er voldtektsmann og overgriper er man et dårlig menneske, men er man muslim så er man det.
Gjest SummerJudith Skrevet 27. november 2011 #245 Skrevet 27. november 2011 Hvis man er voldtektsmann og overgriper er man et dårlig menneske, men er man muslim så er man det. hæ? jeg skjønte ikke spørsmålet ditt
sebastianen Skrevet 27. november 2011 #246 Skrevet 27. november 2011 hæ? jeg skjønte ikke spørsmålet ditt Det var ikke et spørsmål, mer en konstatering om at muslimer ikke kan avfeie kriminelle mennesker å si "neida han er ikke muslim for han er jo slem "
Gjest SummerJudith Skrevet 27. november 2011 #247 Skrevet 27. november 2011 Det var ikke et spørsmål, mer en konstatering om at muslimer ikke kan avfeie kriminelle mennesker å si "neida han er ikke muslim for han er jo slem " Da er personen er dårlig muslim
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #248 Skrevet 27. november 2011 Da er personen er dårlig muslim En dårlig muslim er like fullt en muslim.
Gjest SummerJudith Skrevet 27. november 2011 #249 Skrevet 27. november 2011 En dårlig muslim er like fullt en muslim. Spørs. Om persoen ber 5 ganger om dagen, ikke drikker alkohol osv men er slem er personen en dårlig muslim. Praktiserer ikke personen islam i det hele tatt er han ikke muslim.
Bana Skrevet 30. november 2011 #250 Skrevet 30. november 2011 du er en muslim sålenge du ikke slutter å tro på guds eksistens og at han er EN og at profetene, mohammad, jesus, moses osv. alle er hans profeter! videre har du 5 plikter å utføre og uttallige andre etiske normer, men om du bryter dem er du fortsatt en muslim! om du dreper, stjeler, svikter dine egne muslimske søstre og brødre til fordel for egen gunst, så er du en munafiq! en korrupt muslim! uansett hva du gjør som en nordmann, så er du fortsatt en nordmann, samme med islam, med andre ord finnes det ulike grader av en muslim .. 1
Gjest SummerJudith Skrevet 30. november 2011 #251 Skrevet 30. november 2011 muslimer er ingen rase eller folkegruppe som jødene men bare en religion. Om man ikke gjør pliktene kan man ikke kalle seg muslim. Det blir det samme som mange i Norge som kaller seg kristne uten å vite nesten noen ting. Da har de kristen kultur, men er ikke kristne. Om en muslim dreper men gjør pliktene er han/hun er veldig dårlig muslim.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #252 Skrevet 30. november 2011 Om en muslim dreper men gjør pliktene er han/hun er veldig dårlig muslim. Det kommer helt an på hvem muslimen dreper. Det er ok ifølge islam å drepe vantro; koranen oppfordrer til det.
Gjest SummerJudith Skrevet 30. november 2011 #253 Skrevet 30. november 2011 Det kommer helt an på hvem muslimen dreper. Det er ok ifølge islam å drepe vantro; koranen oppfordrer til det. Nei, det er ikke ok.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #254 Skrevet 30. november 2011 Nei, det er ikke ok. jeg trodde du ikke kunne engelsk? ....eller er det kun når motdebattanter viser deg sitater du ikke liker, at du ikke skjønner hva som står der? Den er jo veldig beleilig.
sebastianen Skrevet 30. november 2011 #255 Skrevet 30. november 2011 jeg trodde du ikke kunne engelsk? ....eller er det kun når motdebattanter viser deg sitater du ikke liker, at du ikke skjønner hva som står der? Den er jo veldig beleilig. For å forstå denne religionen må en kunne arabisk og, den ertydligvis så missvisende at den ikke kan oversettes.
Gjest SummerJudith Skrevet 30. november 2011 #256 Skrevet 30. november 2011 jeg trodde du ikke kunne engelsk? ....eller er det kun når motdebattanter viser deg sitater du ikke liker, at du ikke skjønner hva som står der? Den er jo veldig beleilig. Selvfølgelig kan jeg engelsk, jeg er ikke dum heller. Men jeg kan det ikke så godt. Er enklere å høre på personer snakke vanlig engelsk enn å lese vanskelige tekster på detaliert engelsk
Gjest SummerJudith Skrevet 30. november 2011 #257 Skrevet 30. november 2011 For å forstå denne religionen må en kunne arabisk og, den ertydligvis så missvisende at den ikke kan oversettes. Det er fordi arabiske ord har veldig mange forskjellige betydninger.
sebastianen Skrevet 30. november 2011 #258 Skrevet 30. november 2011 Det er fordi arabiske ord har veldig mange forskjellige betydninger. Kan du arabisk da ?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #259 Skrevet 30. november 2011 then fight and slay the Pagans wherever ye find them, and seize them, beleaguer them, and lie in wait for them in every stratagem (of war) Hyggelig bok det der.
Gjest SummerJudith Skrevet 30. november 2011 #260 Skrevet 30. november 2011 Kan du arabisk da ? Nei, men andre sier det har forskjellige betydninger
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå