Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest SummerJudith
Skrevet

Men men men , da er jo alle de som har sagt trosbekjennelsen muslimer. Selv om de er voldtektsmenn og overgripere og kriminelle så det tyter ut av øra på dem. Det passa vel ikke helt eller ?

Ja, alle som sier trosbekjennelsen og mener den er muslimer. Men da må man også gjøre det som religionen sier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, alle som sier trosbekjennelsen og mener den er muslimer. Men da må man også gjøre det som religionen sier.

Neeei, det kommer du med først nå . Hvis ikke blir man avmuslimifisert mener du ?

Gjest SummerJudith
Skrevet

Neeei, det kommer du med først nå . Hvis ikke blir man avmuslimifisert mener du ?

Ja, man er ikke muslim hvis man ikke praktiserer islam, ikke en god en iallfall

Skrevet

Ja, man er ikke muslim hvis man ikke praktiserer islam, ikke en god en iallfall

Hvis man er voldtektsmann og overgriper er man et dårlig menneske, men er man muslim så er man det.

Gjest SummerJudith
Skrevet

Hvis man er voldtektsmann og overgriper er man et dårlig menneske, men er man muslim så er man det.

hæ? jeg skjønte ikke spørsmålet ditt

Skrevet

hæ? jeg skjønte ikke spørsmålet ditt

Det var ikke et spørsmål, mer en konstatering om at muslimer ikke kan avfeie kriminelle mennesker å si "neida han er ikke muslim for han er jo slem "

Gjest SummerJudith
Skrevet

Det var ikke et spørsmål, mer en konstatering om at muslimer ikke kan avfeie kriminelle mennesker å si "neida han er ikke muslim for han er jo slem "

Da er personen er dårlig muslim

Skrevet

Da er personen er dårlig muslim

En dårlig muslim er like fullt en muslim.

Gjest SummerJudith
Skrevet

En dårlig muslim er like fullt en muslim.

Spørs. Om persoen ber 5 ganger om dagen, ikke drikker alkohol osv men er slem er personen en dårlig muslim. Praktiserer ikke personen islam i det hele tatt er han ikke muslim.

Skrevet

du er en muslim sålenge du ikke slutter å tro på guds eksistens og at han er EN og at profetene, mohammad, jesus, moses osv. alle er hans profeter!

videre har du 5 plikter å utføre og uttallige andre etiske normer, men om du bryter dem er du fortsatt en muslim! om du dreper, stjeler, svikter dine egne muslimske søstre og brødre til fordel for egen gunst, så er du en munafiq! en korrupt muslim!

uansett hva du gjør som en nordmann, så er du fortsatt en nordmann, samme med islam, med andre ord finnes det ulike grader av en muslim ..

• Liker 1
Gjest SummerJudith
Skrevet

muslimer er ingen rase eller folkegruppe som jødene men bare en religion.

Om man ikke gjør pliktene kan man ikke kalle seg muslim. Det blir det samme som mange i Norge som kaller seg kristne uten å vite nesten noen ting. Da har de kristen kultur, men er ikke kristne.

Om en muslim dreper men gjør pliktene er han/hun er veldig dårlig muslim.

Skrevet

Om en muslim dreper men gjør pliktene er han/hun er veldig dårlig muslim.

Det kommer helt an på hvem muslimen dreper. Det er ok ifølge islam å drepe vantro; koranen oppfordrer til det.

Gjest SummerJudith
Skrevet

Det kommer helt an på hvem muslimen dreper. Det er ok ifølge islam å drepe vantro; koranen oppfordrer til det.

Nei, det er ikke ok.

Skrevet

Nei, det er ikke ok.

jeg trodde du ikke kunne engelsk?

....eller er det kun når motdebattanter viser deg sitater du ikke liker, at du ikke skjønner hva som står der?

Den er jo veldig beleilig.

Skrevet

....eller er det kun når motdebattanter viser deg sitater du ikke liker, at du ikke skjønner hva som står der?

For å forstå denne religionen må en kunne arabisk og, den ertydligvis så missvisende at den ikke kan oversettes.

Gjest SummerJudith
Skrevet

:daane: Selvfølgelig kan jeg engelsk, jeg er ikke dum heller. Men jeg kan det ikke så godt. Er enklere å høre på personer snakke vanlig engelsk enn å lese vanskelige tekster på detaliert engelsk

Gjest SummerJudith
Skrevet

For å forstå denne religionen må en kunne arabisk og, den ertydligvis så missvisende at den ikke kan oversettes.

Det er fordi arabiske ord har veldig mange forskjellige betydninger.

Skrevet

Det er fordi arabiske ord har veldig mange forskjellige betydninger.

Kan du arabisk da ?

Skrevet

then fight and slay the Pagans wherever ye find them, and seize them, beleaguer them, and lie in wait for them in every stratagem (of war)

Hyggelig bok det der.

Gjest SummerJudith
Skrevet

Kan du arabisk da ?

Nei, men andre sier det har forskjellige betydninger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...