AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #121 Skrevet 20. november 2011 Aaleyah synes det er kjempebra at du ønsker å bli muslim er selv mulim og synes det er hærlig. har du konvertert ellerikke enda? ønsker deg alt det beste videre. :-) Ja, sikkert kjempeherlig og befriende det... 4
KaffeLars Skrevet 20. november 2011 #122 Skrevet 20. november 2011 (endret) For en norsk er islam og arabisk kultur så fremmed at det "stinker". Både kvinnesynet, familismen og ekteskapsordningene stinker. Det flere kvinner har lagt merke til er frykten for menstruasjonen, kjønnsorganer, samleier, månefaser, fødsler, blod, faste og blødninger. Mennene har skrevet hele bøker med absurde regler i rendyrket skrekk for naturens mange små undere. Et utsnitt her om du klarer å lese litt av det det uten å begynne å le høyt: http://www.islamicinformation.net/2008/07/menses-period-women-issues-in-islam.html For de som ikke leser så godt engelsk, så har vi google-norsk: http://translate.google.com/translate?sl=en&tl=no&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.islamicinformation.net%2F2008%2F07%2Fmenses-period-women-issues-in-islam.html&act=url Som en spiss på desserten kan jeg opplyse at den hellige steinen i Mekka, Kaba, det er et stilisert kvinnelig kjønnsorgan. Årsaken er at denne helligdommen er en arv fra en gammel stammereligion som tilbad kvinnekjønnet. I Norge tilbad de Frøya, fruktbarhetsgudinnen, ofte framstilt med et enormt kjønnsorgan. Muslimene stikker altså hodet inn i en metallvagina og kysser en sort stein inne i den. http://www.sacred-destinations.com/saudi-arabia/mecca-mosque-photos/slides/mecca-black-stone-cc-toursaudiarabia Det kan virke respektløst, men det er sannheten. Det er lite populært å filme alle de merkelige ritualene, da de vet de virker absurde. Latterliggjøring av det er det verste de kan tenke seg. Endret 20. november 2011 av KaffeLars 1
Gjest Nanette Skrevet 20. november 2011 #123 Skrevet 20. november 2011 (endret) Jeg er ikke glad i det ekstreme jeg. At man omskjærer jentene (somalia og eritrea iallefall), må omskjære guttene, og det at mange av de ser ned på oss norske som ikke er muslimer. De ser å gris og hunder som skitne og at kvinner må bære hijab etc. Jeg nekter å tro at alle kvinner gjør det av egen vilje. Og ja, kanskje er hijab kulturelt betinget men de begrunner det med islam. Det er også "lov" å slå kvinner, og at kvinnen er under mannen. Nei, dette liker jeg ikke. Endret 20. november 2011 av Nanette 4
KaffeLars Skrevet 20. november 2011 #124 Skrevet 20. november 2011 Homofile skal dø i flg islam. Men det har kommet senere. På 1700-1800-tallet var mange store muslimske ledere åpne homofile og hadde mange smågutter som sexslaver, også norske gutter. Det Gamle Testamente sier derimot at de skal dø, sammen med zoofile kvinner og menn. De som har samleie under mens skal også dø. Senere har islamske tolkere funnet ut at homofile skal dø. Det skifter litt hvem som skal dø og ikke. Det litt interessante er at det urgamle slavemarkedet i Mekka stengte ikke før 1963, og det fins historier om at norske gutteslaver ble solgt så sent som på 1950-tallet. En dansk slave ble frigitt på 1980-tallet i Saudi Arabia. I våre dager er slavehsndelen gått litt under jorda. Nylig ble et titalls kvinnelige slaver reddet i ørkenen, på vei til å bli solgt i Negev-ørkenen til muslimer. 2
KaffeLars Skrevet 20. november 2011 #125 Skrevet 20. november 2011 ....må omskjære guttene... Det er vel meningen at 1500 gutter skal omskjæres i Norge dette året. Det vil ikke legene og klinikkene. Den hippokratiske legeeden sier jo at de ikke kan skade noen.
Gjest Nanette Skrevet 20. november 2011 #126 Skrevet 20. november 2011 Hvorfor utsette små barn unødvendige inngrep og unødvendig smerte? 1
KaffeLars Skrevet 20. november 2011 #127 Skrevet 20. november 2011 Hvorfor utsette små barn unødvendige inngrep og unødvendig smerte? Det er en pakt med guden. Man kan lure på hva denne guden skal med alle forhudene. Skjære av en bit av ungen pga gammel overtro. Lurer på hva barnevernet og politiet sier om jeg skar av mine unger f. eks. øreflippen? I Canada ble 95% av gutter omskjært i 1986. I år er de nede i under 5% Stort sett er det jøder og muslimer som driver med det nå. Trolig blir det forbudt der neste år. Det er forbudt i Sverige. 1
Gjest "gjest" Skrevet 20. november 2011 #128 Skrevet 20. november 2011 Aylar er ikke muslim og har aldri vært muslim! Hun vokste opp med norske foreldre og islam var aldri en del av hennes verden. Bruk vår venn Google før du uttaler deg så bastant.
B18 Skrevet 20. november 2011 #129 Skrevet 20. november 2011 Jeg brukte google smartass. Bruk vår venn Google før du uttaler deg så bastant.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #130 Skrevet 20. november 2011 Deet at jenter blir omskjært i somalia. er av kulturel årsak. jeg personlig aner ikke hvorfor det gjør det.men det har ikke noe med islam å gjøre. ja i koranen står det at gutter skal omkjæres pga renhet. og angående hijaben. jaaa det finnes mange som blir tvunget til det, det synes jeg er fryktig ideotisk. jeg selv bruker hijab er er kjempestolt av det. MEN det betyr jo ikke at jeg ble tvunget til det. jeg valgte det personlig selv om mine foreldre ikke var så veldig eniig. 1
Gjest SummerJudith Skrevet 20. november 2011 #131 Skrevet 20. november 2011 Aaleyah synes det er kjempebra at du ønsker å bli muslim er selv mulim og synes det er hærlig. har du konvertert ellerikke enda? ønsker deg alt det beste videre. :-) Har ikke konvertert ennå. Men vært i moske, må føle meg helt klar først. 1
sweetharth <3 Skrevet 20. november 2011 #132 Skrevet 20. november 2011 Har ikke konvertert ennå. Men vært i moske, må føle meg helt klar først. Jaaa det er det viktigste =) 1
Gjest SummerJudith Skrevet 20. november 2011 #133 Skrevet 20. november 2011 Jaaa det er det viktigste =) Mhm
Gjest Bond Skrevet 20. november 2011 #134 Skrevet 20. november 2011 Tråden ryddet for avsporinger, img-tags og krenkelser. Bond, mod
Mann 42 Skrevet 21. november 2011 #135 Skrevet 21. november 2011 Det er en pakt med guden. Man kan lure på hva denne guden skal med alle forhudene. Skjære av en bit av ungen pga gammel overtro. Lurer på hva barnevernet og politiet sier om jeg skar av mine unger f. eks. øreflippen? I Canada ble 95% av gutter omskjært i 1986. I år er de nede i under 5% Stort sett er det jøder og muslimer som driver med det nå. Trolig blir det forbudt der neste år. Det er forbudt i Sverige. Så hva sier de svenske reglene om omskjæring av gutter? Har de en aldersgrense, slik noen har foreslått her, eller er det bare totalt forbudt?
Ekerilar Skrevet 21. november 2011 #136 Skrevet 21. november 2011 (endret) Det må ha skjedd noe helt radikalit iløpet av det siste året i såfall. På en episode av Brennpunkt viste de praksis i Sverige og der kom det ansatte fra sykehuset hjem til familien med barn som skulle omskjæres. I Norge er det kun omreisende barnepeniskuttere fra utlandet som tar den jobben. Resultatet var noen hårreisende historier som nevnt i dokumentaren, men på grunn av religiøs frihet valgte politiet ikke å gjøre noen ting. Endret 21. november 2011 av Ekerilar
KaffeLars Skrevet 21. november 2011 #137 Skrevet 21. november 2011 Så hva sier de svenske reglene om omskjæring av gutter? Har de en aldersgrense, slik noen har foreslått her, eller er det bare totalt forbudt? Det er bare forbud mot privat omskjæring, og inngrepet kan kun utføres av helsepersonale utdannet til det. I Norge har det hittil vært tillatt å gjøre privat på gutter, men totalforbud på jenter. Allerede i 1997 uttalte legeforeningen i Norge at de ikke ville anbefale omskjæring pga legeeden. Den er lik for alle leger i Vesten. Nå er det slik at vi mennesker er veldig feige og unnvikende, så det å nekte tør visst ikke noen. Respekten for foreldrenes overtro er større en respekten for menneskerettighetene som barnet har. Foreldre i alle muslimske og jødiske land sier at det er deres menneskerett å utøve sin religion. FN har glemt å tilføye: hvis det ikke går ut over andres liv, bekvemmelighet og helse. Så religiøse kan i flg. FN skade, trakassere og hate andre mennesker når det er en del av deres religion. Islam inneholder veldig lite omsorg, empati eller respekt for enkeltmennesker eller vantro. Kvinner og barn er underordnet menn, også når det gjelder overgrep og utførelsen av disse. Kvinnene vil ofte avslutte tradisjonen med oskjæringen fordi den skaper unødige smerter, infeksjoner, traumer og en rekke postoperative problemer. Dessuten koster det vedig mye penger. Omskjærere over hele verden tjener seg rike på spebarns og smågutters lidelser og mèn.
Gjest "gjest" Skrevet 21. november 2011 #138 Skrevet 21. november 2011 Jeg brukte google smartass. Den her lå øverst om Aylar. Rart du ikke fant den, eller kanskje ikke så rart.. http://no.wikipedia.org/wiki/Aylar_Lie
KaffeLars Skrevet 21. november 2011 #139 Skrevet 21. november 2011 I Oslo begynner klinikkene som omskjærer å føle at det blir varmt under bena. De frykter stigmatisering og dårlig PR. Derfor nekter de store klinikkene nå å utføre inngrepet. De små som ofte drives av innvandrerleger fortsetter. Det er jo tillatt å gjøre på gutter, go det er mange penger. 5-10 tusen pr gutt. Blir det infeksjon som må behndles, så koster det mer. Arrkorreksjoner blir veldig dyrt, og oppstår dysfunksjon kan alt være forgjeves. Amputasjon av penis er ikke så sjelden som det påstås. Infeksjon, kraftig svie og postoperative smerter vet vi at er vanlig Infeksjon får alle, men de med flaks får bare en mild. En av 50 må få antibiotika og en smertefull sårbehandling over flere ganger før det "leges". Jo mer infeksjon, jo mer arrvev. Arrvevet og det faktum at ca 200 erogene nervereseptorer fjernes fører til at mannen kan miste evne til orgasme 10-15 år før tida. Det ser ikke ut til å plage pengegriske leger og konfliktskye byråkrater og politikere. Omskjæring av jenter gjør de ikke, det er jo forbudt.
KaffeLars Skrevet 21. november 2011 #140 Skrevet 21. november 2011 Den her lå øverst om Aylar. Rart du ikke fant den, eller kanskje ikke så rart.. http://no.wikipedia.org/wiki/Aylar_Lie Aylar er en misbrukt og hundset kvinne. Tråkket på av et utall mennesker som ofte senere faller henne i ryggen. Skamløse sensasjonslystne og skadefro. De ondeste og mest aktive er rivaliserende kvinner. Islam er trolig ikke i bildet. Noen muslimer har truet henne fordi de tror at alle som ser persiske ut er muslimer eller burde være det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå