AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #21 Skrevet 16. november 2011 Jeg tenker du er muslim fra før og laget denne tråden kun for å provosere og prøve å bevise at islam ikke er så ille. Fail i såfall. 12
Gjest SummerJudith Skrevet 16. november 2011 #22 Skrevet 16. november 2011 (endret) Jeg tenker du er muslim fra før og laget denne tråden kun for å provosere og prøve å bevise at islam ikke er så ille. Fail i såfall. Eh.. nei. Der tar du veldig feil. Hvorfor tror alle at de som er enige med islam er muslimer som later som? Sykt irriterende Og hvis det er fordi jeg har et muslimsk navn så er det fordi jeg søkte på "muslimske jentenavn" før jeg lagde bruker på kvinneguiden. Men tar det forresten som et komplimang, så fint at du tror jeg er muslim! Endret 16. november 2011 av Aaleyah
KaffeLars Skrevet 16. november 2011 #23 Skrevet 16. november 2011 HO-HO-HO Unnskyld. Men jeg klarer ikke ta det alvorlig. Jeg vet ganske mye om islam og muslimer av naturlige og ganske kurante grunner, og fordi det for noen er allmenkunnskaper. Hadde det ikke vært en ulidelig plage og pest for dem som er fanget av det, så kunne det vært lidderlig morosamt. Allah er en månegud. Neste lørdag er islamsk nyttår. Den er 11 dager tidligere for hvert år sett fra vår gregorianske. Alle høytider tidfestes av månen. Det mest merkelige er fastemåneden, hajj og ritene i Mekka. Å gjøre narr av kristendommen er kurant, men islam kødder man ikke med. Kulturen lider av gelotofobi, angst for å bli latterliggjort. Islam er en suppe av gamle ørkenreligioner, Toraen og D G T, samt et tynt overtrekk av profetens "åpenbaringer" og livlige, delvis ondskapsfulle påfunn. En dag satt han en hel dag sammen med sin 11-12 år gamle nyeste kone og så på at 800 jødiske menn ble halshugget fordi lederne sa at profeten IKKE var guds eneste profet. Dette tok altså profeten som en personlig fornærmelse. Denne mordhistorien er skyld i alt jødehatet i dag fra islam. 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #24 Skrevet 16. november 2011 Og et spørsmål til kristne: Dere sier Jesus frelste oss fra syndene våre, og at hvis vi tror på han er man frelst. Men hvis han frelste oss fra syndene våre hvorfor er dere så opptatt av synd da? Da spiller det vel ingen rolle om dere synder siden han har frelst dere fra syndene bare dere tror på han? Hvis man er frelst fra synd, har man ikke lenger noen tiltrekning mot å leve i synd. Det er det som er hele vitsen. Man er gjenfødt og er ikke lenger det man sto for før. Det går ikke an å tro på Jesus sin vei, og samtidig tro at det er ok å synde. I islam sier man at Gud vil tilgi deg hvis man synder, fordi ingen mennesker er perfekte. Men da kan man jo hele tiden bare synde og etterpå be Gud om unnskyldning, og etterpå begå synd igjen, og da er man tilgitt? 1
KaffeLars Skrevet 16. november 2011 #25 Skrevet 16. november 2011 Jeg tenker du er muslim fra før og laget denne tråden kun for å provosere og prøve å bevise at islam ikke er så ille. Fail i såfall. Det er en utbredt trend på nettet at muslimer utgir seg for å være konvertitter som har "sett lyset". Dette er et kall de tar alvorlig. Særlig utgir de seg for å være veldig unge kvinner. Dette viser seg ofte å være eldre menn. Mange muslimske menn har valgt den enkle vei, å bare være muslim og ikke noe annet. Mange avbryter studier fordi det er for slitsomt, og blir religiøse. Så det er veldig etterspørsel etter unge, attraktive, kritikkløse kvinner som vil ta til takke med en religiøs mann uten utdannelse eller kvalifikasjoner til annet enn bønn og underkastelse. En kvinne som vil jobbe for å fø på han.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #26 Skrevet 16. november 2011 Nei ingen kommer til faderen utenom gjennom han: Koranen Surah 3: 55 En gang sa Gud: «Jesus, jeg vil avslutte ditt liv, og ta deg opp til Meg, og befri deg for de vantro. Jeg vil sette dem som følger deg over de vantro til oppstandelsens dag. Så skal dere vende tilbake til Meg, og Jeg skal treffe avgjørelse mellom dere i det dere var uenige om. 159 Alle blant skriftfolkene skal tro på ham før enden. På dommens dag vil han være vitne overfor dem. >Når det gjelder siste del av vers 159, så man kan *på en måte* si at Koranen støtter DETTE: "JEG ER VEIEN, SANNHETEN OG LIVET, INGEN KOMMER TIL FADEREN, UTEN GJENNOM MEG" (Jesus fvmh) Det er dette jeg ikke forstår, altså at hvis muslimer tror at Jesus er eneste vei til evig liv med Gud - hvorfor da nødvendig med Mohammed? Hva var det Muhammed sa, som Jesus IKKE fikk sagt? Jeg syns "jeg er veien og evigheten og ingen kommer til faderen utenom gjennom meg" høres ganske klart og tydelig ut. Han sa aldri "vent til Mohammed kommer, for han er veien til Gud".
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #27 Skrevet 16. november 2011 og jeg mener folk som tror på jesus og gud er like smarte som de som tror på julenissen! Jeg er helt enig med deg! Men dette gjelder muslimer og jøder også! :D
Brunhilde Skrevet 16. november 2011 #28 Skrevet 16. november 2011 Det er en utbredt trend på nettet at muslimer utgir seg for å være konvertitter som har "sett lyset". Dette er et kall de tar alvorlig. Særlig utgir de seg for å være veldig unge kvinner. Dette viser seg ofte å være eldre menn. Mange muslimske menn har valgt den enkle vei, å bare være muslim og ikke noe annet. Mange avbryter studier fordi det er for slitsomt, og blir religiøse. Så det er veldig etterspørsel etter unge, attraktive, kritikkløse kvinner som vil ta til takke med en religiøs mann uten utdannelse eller kvalifikasjoner til annet enn bønn og underkastelse. En kvinne som vil jobbe for å fø på han. Omtrent som blandt de ortodokse jødene, altså? 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #29 Skrevet 16. november 2011 Eh.. nei. Der tar du veldig feil. Hvorfor tror alle at de som er enige med islam er muslimer som later som? Sykt irriterende Og hvis det er fordi jeg har et muslimsk navn så er det fordi jeg søkte på "muslimske jentenavn" før jeg lagde bruker på kvinneguiden. Men tar det forresten som et komplimang, så fint at du tror jeg er muslim! Fail. Ingen nordmenn hadde tatt det som et kompliment at andre tror man er muslim. SÅ dumme er vi ikke på KG! 5
Gjest SummerJudith Skrevet 16. november 2011 #30 Skrevet 16. november 2011 Hvis man er frelst fra synd, har man ikke lenger noen tiltrekning mot å leve i synd. Det er det som er hele vitsen. Man er gjenfødt og er ikke lenger det man sto for før. Det går ikke an å tro på Jesus sin vei, og samtidig tro at det er ok å synde. I islam sier man at Gud vil tilgi deg hvis man synder, fordi ingen mennesker er perfekte. Men da kan man jo hele tiden bare synde og etterpå be Gud om unnskyldning, og etterpå begå synd igjen, og da er man tilgitt? Jeg har møtt mange kristne som synder selvom de tror på Jesus. Så det er nok litt feil.
Gjest SummerJudith Skrevet 16. november 2011 #31 Skrevet 16. november 2011 (endret) Det er en utbredt trend på nettet at muslimer utgir seg for å være konvertitter som har "sett lyset". Dette er et kall de tar alvorlig. Særlig utgir de seg for å være veldig unge kvinner. Dette viser seg ofte å være eldre menn. Mange muslimske menn har valgt den enkle vei, å bare være muslim og ikke noe annet. Mange avbryter studier fordi det er for slitsomt, og blir religiøse. Så det er veldig etterspørsel etter unge, attraktive, kritikkløse kvinner som vil ta til takke med en religiøs mann uten utdannelse eller kvalifikasjoner til annet enn bønn og underkastelse. En kvinne som vil jobbe for å fø på han. JEG ER ER NORSK IKKE-MUSLIM!!! Jeg har brunt hår, blåe øyne. Og ler av at dere tror jeg er en muslim som later som jeg skal bli muslim. Jeg sverger på Gud at jeg ikke er muslim, men å bli muslim? kanskje det. Og jeg er jente!! Endret 16. november 2011 av Aaleyah
Gjest SummerJudith Skrevet 16. november 2011 #32 Skrevet 16. november 2011 (endret) Det er dette jeg ikke forstår, altså at hvis muslimer tror at Jesus er eneste vei til evig liv med Gud - hvorfor da nødvendig med Mohammed? Hva var det Muhammed sa, som Jesus IKKE fikk sagt? Jeg syns "jeg er veien og evigheten og ingen kommer til faderen utenom gjennom meg" høres ganske klart og tydelig ut. Han sa aldri "vent til Mohammed kommer, for han er veien til Gud". Muhammed kom for å lede mennesker til den rette vei. Folk begynte å be til Jesus som Gud, og gjorde helt andre ting enn Gud hadde sagt. I tilegg har bibelen blitt forandrer, og har tolka den feil så Guds ord har blitt "borte" Derfor kom gud men Koranen med det budskap Gud egentlig mente. Og det var Mohammeds oppgave å fortelle guds budskap til folket og få folk på rett vei. Endret 16. november 2011 av Aaleyah
KaffeLars Skrevet 16. november 2011 #33 Skrevet 16. november 2011 Omtrent som blant de ortodokse jødene, altså? Akkurat som de. For hellige til å jobbe, men ikke for hellige til å få sosialtrygd eller forsørges av kvinner, og veldig keen på å plage og forfølge kvinner og fjerne alle gleder i livet. Gjøre livet surt for alle. Bite hånden som gir dem mat. Trakassere de vantro. "Passe sine egne saker" er ikke i vokabularet. 2
Gjest SummerJudith Skrevet 16. november 2011 #34 Skrevet 16. november 2011 Fail. Ingen nordmenn hadde tatt det som et kompliment at andre tror man er muslim. SÅ dumme er vi ikke på KG! det er nettopp det dere er. Vil dere at jeg skal vise bilde av meg eller??
KaffeLars Skrevet 16. november 2011 #35 Skrevet 16. november 2011 Tamilene vil starte krig igjen fordi de unge er blitt for opptatt av sex. Friheten er blitt plagsom og kvinnene for umoralske. Kvinnene leder oppmerksomheten bort fra gudene. Flertallet er hinduer, mens betydelige minoriteter er kristne og muslimer. De er redde for sex. Livredde. Redde for "kvinnemakt" som kommer fra kroppen deres. De er djevelens fristerinner og hjelpere. Jeg er enig. De er ofte fristende. Men jeg har ingen gud å avledes fra eller skuffe med mine tanker og laster, det kalles frihet. Religion er NEI, masse nei nei nei og atter nei. Og litt fy, æsj og fysj. Til sammen en patetisk primitiv gledesdreper. 1
hulaboer Skrevet 16. november 2011 #36 Skrevet 16. november 2011 Jeg vil bli muslim Du er nok muslim alt, og liker å spre propaganda. Islam er itilegg mer logisk. Feil. Islam er omtrent så ulogisk som deg kan få blitt. Det er ikke så mange selvmotsigelser og hvordan en person blir skapt er godt forklart i koranen. Ingen på den tiden viste hvordan et barn ble skapt i magen men Koranen forteller det. Det er feil. Koranens beskrivelse av hvordan fosteret utvikler seg kommer fra grekernes beskrivelse (eller noe slikt), og er totalt feil. i bibelen står det også at mohammed skal komme. Hvor da? I bibelen står det mange ganger at folk gikk ned til jorden og ba, tilogmed Jesus. Hvem kristne gjør det idag? Nesten ingen. Hva er det du vrøvler om? Maria gikk med hijab, et bevis på at hun var muslim. Er du tilbakestående eller? Islam er yngre enn kristendommen, er den ikke? Jeg føler Jesus passer bedre i islam, og jeg føler den rette vei ikke er "ferdig" etter jesus. Det mangla noen, og det var Mohammed! Han var den siste profet fordi hans oppgave var å få folk på rett vei! Og du er en løgnaktig muslim som prøver å lyve for å overbevise kristne om at de skal bytte til din religion. Taqiyya som vanlig, altså. 9
hulaboer Skrevet 16. november 2011 #37 Skrevet 16. november 2011 Bottom line: Islam er en særdeles ufyselig og ondskapsfull religion. Koranen er full av løgner, selvinformasjon og faktafeil. Omtrent som kristendommen, altså. Bare uten reformasjonen. 6
KaffeLars Skrevet 16. november 2011 #38 Skrevet 16. november 2011 Islam er en despotisk kommandoreligion med familie- og klankultur som ikke kan la seg integrere i et sekulært samfunn. 4
KaffeLars Skrevet 16. november 2011 #39 Skrevet 16. november 2011 Fasten skal begynne ved soloppgang og er slutt ved solnedgang. Det fins ingen hjemmel i bøkene for å forandre på det. I Midnattsolens land er det trolig ikke lov å oppholde seg. Neste år vil det bli problemer. Større for hvert år nå når sola er oppe døgnet rundt i ramadan. De vil sulte og tørste i hjel. 3
Cuckold Skrevet 16. november 2011 #40 Skrevet 16. november 2011 Og et spørsmål til kristne: Dere sier Jesus frelste oss fra syndene våre, og at hvis vi tror på han er man frelst. Men hvis han frelste oss fra syndene våre hvorfor er dere så opptatt av synd da? Da spiller det vel ingen rolle om dere synder siden han har frelst dere fra syndene bare dere tror på han? Hva er liksom vitsen å være imot kristne homofile, de tror jo på jesus og er da ifølge kristendmmen frelst fra synden. Så hva er vitsen å da være imot det? Hvis man skal følge det kristne synet eksisterer egentlig ikke synd mere for dem som er kristne, siden dem tror på Jesus som døde for syndene og frelste dem fra syndene. Da kan dere gå rundt å gjøre hva dere vil bare dere tror på Jesus. Rart spør du meg.. Jeg er ikke kristen, men i motsetning til deg har jeg såpass kjennskap til kristendommen at jeg vet hva kristendommen sier om dette. Her avslører du jo at du mangler helt elementær kjennskap til kristendommen selv om du fremstiller deg som en kristen som har gått over til islam. I kristendommen er det et begrep som heter å synde på nåde: Lutherske kristne tror ikke at mennesket blir fri for synd, men skiller mellom å synde av svakhet og å synde med vitende og vilje og spekulere i nåden. Den som spekulerer i nåden får ikke tilgivelse ifølge kristen tankegang, for en slik person har ikke det rette forhold til Gud og nåden. Man skal angre sin synd bittert og forsøke så godt man kan å leve slik man tror er rett, men ifølge kristen tro er det ikke noe menneske som er så suverent at det kan gjøre slutt på alle de små og store syndige impulser menneskenaturen ligger under for, og dermed er man 100 % avhengig av nåden. Dette er kristendommen i et nøtteskall. (Artig at jeg som ikke-kristen kristendomskritiker skal måtte utlegge kristendommen for en person som påstår seg å ha vært kristen, men sånn går det vel når muslimer utgir seg for å være kristne konvertitter.) 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå