Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest SummerJudith
Skrevet (endret)

Jeg er ikke kristen, men i motsetning til deg har jeg såpass kjennskap til kristendommen at jeg vet hva kristendommen sier om dette. Her avslører du jo at du mangler helt elementær kjennskap til kristendommen selv om du fremstiller deg som en kristen som har gått over til islam.

I kristendommen er det et begrep som heter å synde på nåde: Lutherske kristne tror ikke at mennesket blir fri for synd, men skiller mellom å synde av svakhet og å synde med vitende og vilje og spekulere i nåden. Den som spekulerer i nåden får ikke tilgivelse ifølge kristen tankegang, for en slik person har ikke det rette forhold til Gud og nåden. Man skal angre sin synd bittert og forsøke så godt man kan å leve slik man tror er rett, men ifølge kristen tro er det ikke noe menneske som er så suverent at det kan gjøre slutt på alle de små og store syndige impulser menneskenaturen ligger under for, og dermed er man 100 % avhengig av nåden. Dette er kristendommen i et nøtteskall. (Artig at jeg som ikke-kristen kristendomskritiker skal måtte utlegge kristendommen for en person som påstår seg å ha vært kristen, men sånn går det vel når muslimer utgir seg for å være kristne konvertitter.)

JEG ER IKKE MUSLIM, JEG SVERGER PÅ GUD! HVOR MANGE GAGER MÅ JEG SI DET????

Endret av Aaleyah
Videoannonse
Annonse
Gjest SummerJudith
Skrevet

Du er nok muslim alt, og liker å spre propaganda.

Feil. Islam er omtrent så ulogisk som deg kan få blitt.

Det er feil. Koranens beskrivelse av hvordan fosteret utvikler seg kommer fra grekernes beskrivelse (eller noe slikt), og er totalt feil.

Hvor da?

Hva er det du vrøvler om?

Er du tilbakestående eller? Islam er yngre enn kristendommen, er den ikke?

Og du er en løgnaktig muslim som prøver å lyve for å overbevise kristne om at de skal bytte til din religion.

Taqiyya som vanlig, altså.

:daane:

Gjest SummerJudith
Skrevet

JEG ER FOR FRED! OG ALT GODE TING! Dere fremstiller meg som en løgner. Jeg bare sa hvorfor jeg vurderer å konvertere til islam. Islam er logisk religion.

Skrevet

JEG ER FOR FRED! OG ALT GODE TING! Dere fremstiller meg som en løgner. Jeg bare sa hvorfor jeg vurderer å konvertere til islam. Islam er logisk religion.

Fint for deg at du har funnet din religion :jepp: Men som en annen har påpekt så har du noen historiske fakta litt feil, Maria var ikke muslim. Det å bruke sjal eller dekke til håret var en vanlig skikk, spesielt utbredt blant grekerne (om jeg ikke husker pensum helt feil nå) og det var også veldig vanlig her i Norge, og i andre sivilisasjoner - uten at det har noen tilknytning til islam. Så å bruke sjal i denne perioden er ikke ensbetydende med at man er muslim. Dessuten er islam en mye yngre religion enn de andre nevnte.

Islam er en logisk religion for deg, great. Ingen religion er logisk for meg - great ;)

• Liker 3
Skrevet

Fasten skal begynne ved soloppgang og er slutt ved solnedgang.

Det fins ingen hjemmel i bøkene for å forandre på det.

I Midnattsolens land er det trolig ikke lov å oppholde seg. Neste år vil det bli problemer. Større for hvert år nå når sola er oppe døgnet rundt i ramadan. De vil sulte og tørste i hjel.

Jeg er, som de fleste vel allerede vet, ateist. Det er allikevel ikke nødvendig å feilinformere om islam, det er verken du eller andre tjent med.

Muslimer i Norge følger en egen ramadankalender, det sier seg selv at de ikke kan leve uten mat og drikke i en måned, å påstå noe annet, slik du gjør over her, er bare patetisk og gavner ingen!

• Liker 1
Skrevet

Islam er itilegg mer logisk. Det er ikke så mange selvmotsigelser og hvordan en person blir skapt er godt forklart i koranen. Ingen på den tiden viste hvordan et barn ble skapt i magen men Koranen forteller det.

Hvorfor dukker disse propagandaløgnene opp igjen og igjen?

Hvorfor mangler så mange mennesker kritisk sans til å avsløre denne bløffen? Hvis du lar deg lure av noe så enkelt, så er det ingen grenser for hva du vil la deg lure av!

Se hvordan dette islamistargumentet blir besvart av noen som virkelig vet hva han snakker om. PZ Myeers er professor i biologi og embrylogi og svarer direkte på dette her:

:klippe bort video:

Hvis dette er bevis for deg, så viser det hvor lavt du setter terskelen. Jeg synes det ville vært pinlig å påstå noe slikt. Er det så vanskelig for deg å tenke kritisk?

Du fremstår som direkte hjernevasket! Har du tilfeldigvis vært i kontakt med IslamNET eller andre fundamentalister?

Fant ett opptak med bedre lyd.

Jeg er enig i kritikken. Dette minner om tolkning av Nostradamus. Man tilpasser tolkningen av Koranen ettersom nye oppdagelser blir gjort. Hvem trenger reformasjon, når man kan omtolke on the fly?

Det blir som å "gjette" de rette tallene i Lotto, etter trekningen, og forvente premie. :sinna:

• Liker 1
Skrevet (endret)
JEG ER IKKE MUSLIM, JEG SVERGER PÅ GUD! HVOR MANGE GAGER MÅ JEG SI DET????

Taqiyya. Du er muslim. Jeg ser det på måten du skriver på.

Jeg kaller deg en løgner fordi du åpenbart lyver. Du er åpenbart en muslim allerede, og har sannsynligvis vært det lenge (hele livet).

Islam er en ondskapsfull krigerideologi, ikke fredelig.

Og islam er ikke logisk, som jeg nettopp har forklart deg.

Endret av hulaboer
  • Liker 5
Gjest SummerJudith
Skrevet

Taqiyya. Du er muslim. Jeg ser det på måten du skriver på.

Jeg kaller deg en løgner fordi du åpenbart lyver. Du er åpenbart en muslim allerede, og har sannsynligvis vært det lenge (hele livet).

Islam er en ondskapsfull krigerideologi, ikke fredelig.

Og islam er ikke logisk, som jeg nettopp har forklart deg.

Jeg tror på Gud derfor lyver jeg ikke når jeg sier jeg sverger på gud. OG JEG HAR IKKE VÆRT MUSLIM I DET HEL TATT! kanskje innerst i hjertet men ikke ellers. Jo islam er logisk !!!!

Skrevet (endret)

De løgner og propaganda du kommer med, det skaper aldri fred. Den mangel på kritisk tenkning og fornuft du viser skaper konflikt.

Du er åpenbart en muslim allerede, og har sannsynligvis vært det lenge (hele livet).

Greit, men det er ikke givende for debatten å diskutere det. Jeg foreslår at vi legger den diskusjonen død. Det blir påstand mot påstand. Og det er faktisk mulig at ikke-muslimer er slik som TS. Dessuten så vil muslimer påstå at alle mennesker fra fødselen av er muslimer.

Det er ingen tvang i religionen. Jeg ser på islam med fredelig briller.

Du mener det. Millioner av muslimer mener ikke det. De mener at dersom du ombestemmer deg og slutter å bli muslim, så skal du drepes. Blandt annet muslimer som går på koranskole og bruker hele livet sitt til å studere koranen mener dette.

og jeg har lært om islam av muslimske venner, ikke er organisasjon.

Da har vennene dine lest og hentet informasjon fra organisasjoner som sprer løgn og propaganda. Disse løgnene om embryologi og "vitenskap i koranen" er lagd av islamister for å prøve å overtale ikke-muslimer til å bli muslimer.

Endret av Ekerilar
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er, som de fleste vel allerede vet, ateist. Det er allikevel ikke nødvendig å feilinformere om islam, det er verken du eller andre tjent med.

Muslimer i Norge følger en egen ramadankalender, det sier seg selv at de ikke kan leve uten mat og drikke i en måned, å påstå noe annet, slik du gjør over her, er bare patetisk og gavner ingen!

Hva som gavner eller ikke gavner en religion er likegyldig for meg. Muslimene selv vet nesten ingenting om sin religion. Jeg vet mye mer om det. De meg meg snakke med imamen.

Ramadan brytes av mange, og dette er samtale og sladder om hver år overalt. Fra Jordans hovedstad Amman forteller min venn i statsadministrasjonen at en undersøkelse viste at en tredel faster. De siste dagene i ramadan går en tredel i moskeen, en tredel fester hjemme og resten er på byen.

Det var bare en felle :) Ja, vet vet at de bruker en egen kalender og de krangler hvert år om når ramadan skal starte/slutte. Etter hvert er det laget elektroniske ur og veivisere formet som moskeer og helligdommer i plast som snakker arabisk sånn at ingen skal være i tvil. Det er vel Mekkas døgn som teller når en muslim er i tvil.

Bøkene sier ikke noe om det. Soloppgang og solnedgang på det stedet man er, basta. Det kan ikke endres, og i det området trodde de jorda var flat som et teppe da skriftene ble skrevet.

Men som sagt er det likegyldig om du ikke er muslim.

Alt av islam er likegyldig da. Det er ingenting å forstå, ikke bryet verd å sette seg inn i.

Siden de er det frivillig, så har de vel laget løypa selv.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er, som de fleste vel allerede vet, ateist.

Dette er ment til alle, ikke bare til deg.

Forsvarer du islams teser og leveregler, livsstil og rett til å ydmyke andre med sin forakt, så er du det som på engelsk heter "apologist", en som forsvarer noe h*n ikke selv deltar eller er part i. Apologise=unnskylde. Når du blir beskyttende, så er du villig til å bli uvenner med andre ateister for å forsvare dine yndlinger. Apologist og ateist er ikke forenlig. Det er selvmotsigende.

Som du ville forsvart ditt barns spillopper, ubetenksomme og rare ytringer, eller forsvarer dem når de egentlig har gjort noe galt, slik forsvarer du muslimer. Du ser på dem som barn. Du er partisk.

Tror jeg.

Red: vi må skille religion og person, slik som vi gjør når vi skiller kåpa fra kroppen. Religion er vi ikke førdt med, vi ifører oss den mer eller mindre frivillig eller vitende.

Endret av KaffeLars
  • Liker 2
Skrevet

Vet du hva, KaffeLars? Jeg oppfattet deg som ganske interessant å lese helt til dine to siste innlegg.

Du er bare grunn og patetisk. Og det verste er at du prøver å gjemme fordommene dine i et teppe av kunnskap.

Du vet ikke noe, og aller minst vet du noe om meg.

Å påpeke dine faktafeil har ingenting med å forsvare å gjøre, like lite som dine utsagn har med forklaring å gjøre.

• Liker 2
Skrevet

Personangrep igjen? Jeg syns det samme til ditt siste innlegg. God helg.

• Liker 2
Skrevet
Jeg tror på Gud derfor lyver jeg ikke når jeg sier jeg sverger på gud. OG JEG HAR IKKE VÆRT MUSLIM I DET HEL TATT! kanskje innerst i hjertet men ikke ellers. Jo islam er logisk !!!!

De som tror på Gud lyver som bare det. Spesielt muslimer pga. Taqiyya.

Vet du hva, KaffeLars? Jeg oppfattet deg som ganske interessant å lese helt til dine to siste innlegg.

Du er bare grunn og patetisk. Og det verste er at du prøver å gjemme fordommene dine i et teppe av kunnskap.

Så det du sier er at du ikke har saklige motargumenter?

Skrevet

Så det du sier er at du ikke har saklige motargumenter?

Motargumenter på KaffeLars sin beskrivelse av hva jeg mener? Ta det på PM, du. Det hører ikke hjemme i denne diskusjonen.

Skrevet

Min mening om andres og mine meninger er at de er meninger. Noe annet er det ikke å mene om det.

Gjest D_flatmajor
Skrevet

For en utrolig merkelig tråd. :) Jeg er helt enig i at TS tydeligvis har misforstått en del historiske og andre fakta her, men i likhet med alle andre så er hun fri til å tro hva hun vil.

Det er heldigvis religionsfrihet her i landet, og jeg kan ikke fatte og begripe trangen enkelte har til å heve seg over andre mennesker fordi de har et annet livssyn. Er det virkelig så farlig om ikke alle er enige med akkurat deg?

En ting er saklig kritikk, overlegenhet er en annen sak.

Nå er ikke jeg tilhenger av kreasjonsteori, og mener bestemt at f.eks utdanningssystemet skal og bør skille mellom religion/livssyn og vitenskapelig forankra lærestoff. Som eksempel står det i Kunnskapsløftets generelle del at arbeidsmåtene i grunnskolen skal være vitenskapelige. Kilde Jeg mener likevel at dette eksempelet illustrerer at det er ulikhet mellom hva man tilbyr av kunnskap/utdannelse og hva man kan kreve at de tror på. Det er kritikken av at individet selv definerer sitt eget livssyn som uroer meg i slike sammenhenger, ikke at man selv tror noe annet.

Det hadde vært interessant å visst om de skarpeste kritikerne i denne tråden er for eller mot institusjonalisering av livssyn. Altså, er dere mot statskirkeordninga f.eks? Er det bedre å skifte ut en slik ordning med tanken om at ingen skal tro? Selv om det er forskjell mellom lovfestet sammenheng mellom tro og stat og det å som individ kreve/forvente at andre skal slutte å tro, så mener jeg tankegangen er litt av den samme.

Til slutt: Det forbauser meg at dere ikke viser større forståelse for ulikheter innenfor en og samme religion. Jeg er klar over at teologiske retningslinjer legger føringer for dogmatikken og i stor grad definerer religionens innhold innen visse rammer, men det er ingenting som tilsier at flere personer som identifiserer seg som kristne eller muslimer (eller annet) tror på akkurat det samme. Å si at "islam er islam" eller "kristendom er kristendom" uten å ta høyde for at religion henger sammen med samfunn og kultur blir feil for meg. Det er ikke opp til meg som individ å definere hva et annet individ tror på.

Og hvis TS er et troll, så kan TS like gjerne være anti-islam som muslim. Just sayin'.

Dette er da min vurdering.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil bli muslim fordi jeg har aldri sett på Jesus som Gud, heller ikke guds sønn. Gud hadde ikke samleie med Maria, så han er ikke sønnen hans. Grunnen til at det står i bibelen at han er sønnen er fordi alle er guds barn. Flere steder i bibelen står det at Gud kaller flere får sine sønner. Jesus er ikke den eneste som blir betegnet som Guds sønn. Alle er guds "sønner" eller "døttre".

Muslimer tror jesus er messias, og det er veldig viktig. Hadde de ikke trodd det hadde jeg ikke kunnet bli muslim. Men de tror ikke han messias på samme måte som kristne. Men når de tror Jesus er Messias går de ikke imot det gamle testamentet der det står at det kommer en Messias. Og de tror jesus kommer tilbake på dommens dag, akuratt som kristendommen.

Islam er itilegg mer logisk. Det er ikke så mange selvmotsigelser og hvordan en person blir skapt er godt forklart i koranen. Ingen på den tiden viste hvordan et barn ble skapt i magen men Koranen forteller det.

Koranen forteller om misforståelsene rundt toraen og bibelen, koranen kom for å vise hvordan den rette vei egentlig er, og mohammed skulle få menneskene på den veien.

i bibelen står det også at mohammed skal komme.

I bibelen står det mange ganger at folk gikk ned til jorden og ba, tilogmed Jesus. Hvem kristne gjør det idag? Nesten ingen. Maria gikk med hijab, et bevis på at hun var muslim.

Jeg føler Jesus passer bedre i islam, og jeg føler den rette vei ikke er "ferdig" etter jesus. Det mangla noen, og det var Mohammed! Han var den siste profet fordi hans oppgave var å få folk på rett vei!

Bare bli muslim du, men hold deg til fakta for det her innlegget ditt er bare møl.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er heldigvis religionsfrihet her i landet, og jeg kan ikke fatte og begripe trangen enkelte har til å heve seg over andre mennesker fordi de har et annet livssyn. Er det virkelig så farlig om ikke alle er enige med akkurat deg?

Trangen har med propaganda og løgner å gjøre.

Legg merke til hva som ligger mellom linjene, for eksempel det "nye" våpenet til forkynnende islamister: vitenskap i koranen! Dette er omtrent på samme nivå som kreasjonisme.

Slike påstander kan ikke ytres uten at det blir diskusjon om saken!

Hvis det er så vanskelig for deg å forstå, skal jeg gjøre det klinkende klart for deg:

Jeg vil stemme på FRP fordi jeg har aldri sett på Jens Stoltenberg som noen leder, heller ikke partiet hans. Stoltenberg kan aldri bli like god leder som Siv Jensen.

FRP'ere tror at Jens Stoltenberg er en god politiker, og det er veldig viktig. Hadde de ikke trodd det hadde jeg ikke kunnet bli FRP'er. Men han er ikke noen egnet statsminister.

FRP er itilegg mer logisk. Det er ikke så mange selvmotsigelser i partiprogrammet som hos andre partier.

FRP sitt partiprogram forteller om misforståelsene rundt demokratiet og kom for å vise hvordan den eneste politiske løsningen er, og Siv Jensen skal få Norge på den veien.

Einar Gerhardsen forutså at Siv Jensen skulle komme.

Jeg føler Jens Stoltenberg ville passet bedre som politiker dersom han var FRP'er og jeg føler den rette vei ikke er "ferdig" etter den rød-grønne regjeringen. Det mangla noe, og det var Siv Jensen! Hun er den siste politiker fordi hennes oppgave er å få Norge på rett kjøl!

See what I did there?

Hva slags politisk debatt tror du følger etter en slik åpning? En bedre sammenligning ville vært et politisk parti og en politisk leder som imotsetning til fredelige, humanistiske FRP har forårsaket krig og massakrer.

Endret av Ekerilar
Gjest SummerJudith
Skrevet

I dag var jeg i moskeen for første gang siden barneskolen :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...