Gjest Nuppdupp Skrevet 9. november 2011 #81 Skrevet 9. november 2011 Mnja.. Ja, jødene hadde vært i Europa i flere hundre år, men de hadde i stor grad også holdt seg for seg selv. Akkurat som i dag med muslimene, så var det mange som på den tiden reagerte på at jødene ikke "lot seg integrere". Det at de skilte seg ut på flere måter gjorde dem til et enkelt mål. Jeg syntes heller ikke det er et forsøk på "hitling". Det er forskjell på "bekymring for eksplosiv innvandring" eller "kritikken av islam som RELIGION", og den massive heksejakten på alle som identifiserer seg som muslim. Om ikke du ser det siste, så må du ha levd under en stein de siste åra. Det er også sistnevnte som får noen, bla meg, til å se linjer til jødehetsen på 30-tallet. Ikke seriøse debatter rundt innvandring og islam. Jeg syntes heller det du kommer med her, er et dprlig forsøk på å fremstille det som all debatt og alle holdninger knyttet til muslimer i dag er seriøse, forstålige og ikke det minste fordomsfulle. Og vet du, de årene jeg har deltatt på nettdebatter har jeg mer en en gang møtt på det som er regelrette falske sitater fra koranen. Så falsum for å forsterke fiendebildet er heller ikke noe unikt. uanstt hvor mye du prøver å bortforklare det, kan du aldri kalle en som ikke liker muslimer for nazist.. les litt historie 1
Gjest Christian Skrevet 9. november 2011 #82 Skrevet 9. november 2011 Nå tenker jeg ikke spesielt på Christian, han ser ikke ut til å ha problemer med å formulere seg, men det du bør ta høyde for er at det i tråder på nett kan være store variasjoner i evnen til å formulere og tenke klare tanker. Det handler ikke bare om at tankene man formulerer er dårlig formulert, men at man ikke ser hvor de sentrale problemene ligger, man senser at det er et problem et sted, men har ikke gode nok analytiske evner til å analysere problemfeltet og skille klinten fra hveten. Dermed fremstår man som fordomsfull og fremmedfiendtlig. Nå snakker jeg fortsatt ikke om Christian, han er nok en oppegående mann, han har bare meninger du er svært uenig i. Jeg har ikke sans for skjellsordet "islamofobi", islam er nødt til å tåle kritikk som alle andre livssyn og ideologier, og kritikkens styrke må stå i stil til alvoret i problemene og svakhetene som hefter ved religionen. Det betyr at islam i en periode fremover må få mer kritikk enn kristendommen, en religion som virkelig har fått gjennomgå i tidligere år, men som har vokst på kritkken og kommet ut som en lutret og noe mer anstendig religion. Takk for den Cuckold. Desverre så er det slik at i det øyeblikk man ikke er enig i innvandringspolitikken til de rødgrønne, samt ikke ordlegger seg som en som har tilbragt halve livet på Blindern, så blir man sett på som kunnskapsløs, fordomsfull og det som verre er. Anbefaler ALLE å se denne videoen om Elias, som var så uheldig å ha en usannsynlig naiv og "akademisk" mamma. http://www.youtube.com/watch?v=jr2LnsmO9HU http://www.youtube.com/watch?v=iEBpXBGX3uk&feature=related Alle "antirasister" bør se dette! 2
Superbad Skrevet 9. november 2011 #83 Skrevet 9. november 2011 Poenget med afrikanere, arabere, og andre for den saks skyld, er at de ble tolerert så lenge de holdt seg der de var. Hitler skulle skape sitt enorme rike i hele EUROPA, frem til den asiatiske grensa til Russland/Sovjet. Der skulle den araiske rasen og de verdige herske. De laverestående skulle utryddes eller leve som slaver. Hitler uttrykket dyp beundring for behandlingen av indianere i USA. Åh, er du der igjen. God fantasi har du - det skal du ha ros for. 1
Gjest Vampen Skrevet 9. november 2011 #84 Skrevet 9. november 2011 Nå tenker jeg ikke spesielt på Christian, han ser ikke ut til å ha problemer med å formulere seg, men det du bør ta høyde for er at det i tråder på nett kan være store variasjoner i evnen til å formulere og tenke klare tanker. Det handler ikke bare om at tankene man formulerer er dårlig formulert, men at man ikke ser hvor de sentrale problemene ligger, man senser at det er et problem et sted, men har ikke gode nok analytiske evner til å analysere problemfeltet og skille klinten fra hveten. Dermed fremstår man som fordomsfull og fremmedfiendtlig. Nå snakker jeg fortsatt ikke om Christian, han er nok en oppegående mann, han har bare meninger du er svært uenig i. Jeg har ikke sans for skjellsordet "islamofobi", islam er nødt til å tåle kritikk som alle andre livssyn og ideologier, og kritikkens styrke må stå i stil til alvoret i problemene og svakhetene som hefter ved religionen. Det betyr at islam i en periode fremover må få mer kritikk enn kristendommen, en religion som virkelig har fått gjennomgå i tidligere år, men som har vokst på kritkken og kommet ut som en lutret og noe mer anstendig religion. Du snakker fortsatt om kritikk av islam, noe jeg allerede har skrevet at jeg ser på som greit. Det jeg sikter til, som f. eks Christian her har skrevet, er at det umulig kan finnes noe slikt som en oppegående muslim. Det er ikke "meninger jeg er svært uenig i", det er påstander som handler om å dømme noe slikt som 1 milliard mennesker og påstå at ingen av dem kan være oppegående, utelukkende basert på det faktum at de er muslimer. Meninger jeg er svært uenig i er f. eks mye av det du har skrevet om hore/madonna-opplegget. Det Christian kommer med her er fordommer, oppgulp og forhåndsdømming av villt fremmede mennesker, basert utelukkende på en felles faktor. Det er meninger DU også burde være svært uenig i Cuckold. 1
Gjest Vampen Skrevet 9. november 2011 #85 Skrevet 9. november 2011 uanstt hvor mye du prøver å bortforklare det, kan du aldri kalle en som ikke liker muslimer for nazist.. les litt historie Jeg HAR lest historie, og ikke bare det, jeg har også lest litt dypere om nazismen som ideologi. Det er vel nettopp grunnen til at jeg, i motsetning til deg og andre her, ikke lever i den villfarsel at nazismen utelukkende dreier seg om jødehat. 1
Gjest Månestjerne Skrevet 9. november 2011 #86 Skrevet 9. november 2011 Dette er feil, feil, feil og mer FEIL! Og nok en gang, nazisme gikk ikke utelukkende utover jøder! Hvem andre gitt det utover borsett fra homofile og de som kjempet imot Hitler? Det gikk ikke utover muslimene iallfall. Hitler likte muslimene, og samarbeidet med noen av dem. 1
Gjest Christian Skrevet 9. november 2011 #87 Skrevet 9. november 2011 Du snakker fortsatt om kritikk av islam, noe jeg allerede har skrevet at jeg ser på som greit. Det jeg sikter til, som f. eks Christian her har skrevet, er at det umulig kan finnes noe slikt som en oppegående muslim. Det er ikke "meninger jeg er svært uenig i", det er påstander som handler om å dømme noe slikt som 1 milliard mennesker og påstå at ingen av dem kan være oppegående, utelukkende basert på det faktum at de er muslimer. Meninger jeg er svært uenig i er f. eks mye av det du har skrevet om hore/madonna-opplegget. Det Christian kommer med her er fordommer, oppgulp og forhåndsdømming av villt fremmede mennesker, basert utelukkende på en felles faktor. Det er meninger DU også burde være svært uenig i Cuckold. Hei Vampen. Les hva jeg skriver på side fire, innlegg #75. Min PERSONLIGE erfaring. Jeg dømmer ut i fra egen erfaring, mine venners erfaring ( Ja, tenk det. Til og med en sånn usympatisk islamofob som meg har venner. ) og hva jeg leser i aviser/nett og ser på TV. Vanskeligere er det ikke.
Superbad Skrevet 9. november 2011 #88 Skrevet 9. november 2011 Jeg HAR lest historie, og ikke bare det, jeg har også lest litt dypere om nazismen som ideologi. Men likevel må du finne på ting som "Hitler uttrykte dyp beundring for behandlingen av indianerne" mens du bortforklarer ting som ikke stemmer overens med virkeligheten din med "dårlig kilde" etc. 3
Gjest Apis Skrevet 9. november 2011 #89 Skrevet 9. november 2011 Poenget er at islamfobi kan ikke være nazisme når mange muslimer selv samarbeidet med Hitler. Foreksempel hvis tyskere en gang i fremtiden blir mislikt kan man ikke kalle den nazisme siden de var med på det selv. Blir akuratt det samme. Siden det var jødene nazismen gitt ut over, er det jødehat som er nazisme ikke islamfobi. Nazisme er i all hovedsak troen på at verden er alles kamp mot alle og bare de sterkeste overlever. Anti semittisme var en del av det, også var den bla. mot sosialisme og kommunisme
Gjest Nuppdupp Skrevet 9. november 2011 #90 Skrevet 9. november 2011 (endret) Jeg HAR lest historie, og ikke bare det, jeg har også lest litt dypere om nazismen som ideologi. Det er vel nettopp grunnen til at jeg, i motsetning til deg og andre her, ikke lever i den villfarsel at nazismen utelukkende dreier seg om jødehat. skal banne på at du ikke har lest noe som helst, men at lystsenteret i hjernen din går amokk når du kverulerer hehehe. akkurat som den delen stimuleres ved sex, trening osv Endret 9. november 2011 av Nuppdupp
Superbad Skrevet 9. november 2011 #91 Skrevet 9. november 2011 (endret) Nazisme er i all hovedsak troen på at verden er alles kamp mot alle og bare de sterkeste overlever. Anti semittisme var en del av det, også var den bla. mot sosialisme og kommunisme Oh great. Enda en som har "lest litt dypere om nazismen som ideologi". Hitler var mot sosialisme? Ok, jeg antar at det var derfor han var nasjonalSOSIALIST, praktisk talt fant opp den moderne velferdsstaten, etablerte en hel ungdomsorganisasjon for klassekamp med obligatorisk medlemsskap for alle tyske ungdommer etc. etc. Endret 9. november 2011 av Superbad
Gjest Vampen Skrevet 9. november 2011 #92 Skrevet 9. november 2011 Jaja, kall det hva du vil. Men nå skal jeg fortelle deg noe. Jeg har jobbet i et større transportselskap med base i Drammen. Jeg kjørte lastebil. Det jobbet ca 30 stykker der som var sjauere, truckførere o.l. fra Liberia, Bosnia, Litauen og Polen. av disse var ca 25 muslimer. SAMTLIGE hadde et kvinnesyn du ikke ville trodd var sant. En dag spurte jeg av sjauerne, fra Liberia, som hadde brukt 2 år og 350 kjøretimer på å få førerkort klasse B, om kona hans kjørte bil. Mannen klikket i vinkel og hylte og skrek at vi ikke skulle spørre ham om unaturlige ting. Vi var noen vantro svin som tillot kvinner og kjøre bil, for ikke å si gå alene ute i det hele tatt. Det var et eksempel. De andre muslimske gutta hadde likedan holdninger. Jeg ble ikke imponert av noen av dem. Og før du nå skriker opp om at jeg er kunnskapsløs. Jeg er utdannet tømrer, og har blant annet vært med å pusse opp Kongsgården. Jeg har jobbet sammen med polakker, kristne afrikanere, russere, polakker og tyskere. Alle sammen har fungert helt fint. De eneste som ikke klarte å innrette seg, samarbeide med "poteter" var muslimer. DET er min personlige erfaring. Du har møtt kjipe muslimer! Javel. Vet du hva? Det har jeg også. Det som er poenget her er ikke at det ikke finnes muslimer med dårlige holdninger eller som er rene drittsekker. Det gjør det selvfølgelig! Det som er poenget er at muslimer er en betegnelse på over 1 milliard mennesker, fra forskjellige land og kulturer, med forskjellige holdninger og personlighet! I det du dømmer alle 1 milliard+ menneskene, basert på handlingene til noen få, så er du langt over i fordomsland. Min bedre halvdel er som sagt muslim. Ikke noe av det du skriver er i nærheten av å passe som en beskrivelse av ham. Han er en jevnt over hyggelig fyr, som er både vennlig og blid mot alle han møter. Han har også strålende tilbakemeldinger på samarbeidsevner og arbeidsinnsats på jobb. Og jeg kan helt ærlig si at jeg ALDRI har merket forskjell på kvinnesynet hans kontra det mine norske xer og venner har. Og du kan tro hva du vil, men jeg er ikke akkurat den underlegne, unge naive dama som lar seg pille på nesa. Snarere tvert imot, jeg tror heller jeg er et rivjern av noe slag. Poenget her er at akkurat som det finnes flere som idioten fra Liberia, så finnes det også mange flere som min samboer. Ingen av dem er unike. Men når du slenger alle 1 milliardene muslimer i en sekk basert på handlingene til idiotene du har møtt, så tar du også med alle de som min samboer. Det er feil. Og det er også "farlig" på den måten at det forsterker inntrykket av "oss" mot "dem". Det er ikke noe vi som samfunn tjener på, og det fører også til problemer for individer som aldri har gjort noe galt. Jeg ser også du nevner at man blir upopulær om man ikke er enig i rød-grønn innvandringspolitikk. Feil. JEG ser faktisk mange ting i Norges innvandringspolitikk som JEG syntes burde endres. Og nei, det innebærer ikke å sette grense på vidt gap, eller stå på grensa for å ønske voldtektsmenn velkommen. Men når du legger deg på et nivå i debatten, hvor du syntes det er greit å omtale folkegrupper som apekatter, at du håper norske kvinner blir voldtatt og utelukker muligheten for et fenomen som en oppegående muslim, så gjør du det umulig å ha en seriøs debatt. 1
Gjest Apis Skrevet 9. november 2011 #93 Skrevet 9. november 2011 Oh great. Enda en som har "lest litt dypere om nazismen som ideologi". Hitler var mot sosialisme? Ok, jeg antar at det var derfor han var nasjonalSOSIALIST, praktisk talt fant opp den moderne velferdsstaten, etablerte en hel ungdomsorganisasjon for klassekamp med obligatorisk medlemsskap for alle tyske ungdommer etc. etc. Hva tenkte Hitler om fagforeninga?
Gjest Vampen Skrevet 9. november 2011 #94 Skrevet 9. november 2011 skal banne på at du ikke har lest noe som helst, men at lystsenteret i hjernen din går amokk når du kverulerer hehehe. akkurat som den delen stimuleres ved sex, trening osv Du er så smart nuppen! Men beklager å måtte skuffe deg, en del av studiet mitt innebærer nettopp totalitære ideologier, nazismen er en av dem. Og der fokuserte vi ikke bare på hva som skjedde under andre verdenskrig, men på det ideologiske fundamentet til nazismen.
Superbad Skrevet 9. november 2011 #95 Skrevet 9. november 2011 Hva tenkte Hitler om fagforeninga? Er fagforeninga ensbetydende med sosialisme? Tenk hardt med din egen logikk nå, Apis
Gjest Vampen Skrevet 9. november 2011 #96 Skrevet 9. november 2011 Hvem andre gitt det utover borsett fra homofile og de som kjempet imot Hitler? Det gikk ikke utover muslimene iallfall. Hitler likte muslimene, og samarbeidet med noen av dem. Jeg foreslår, for n`te gang, at du leser deg opp på nazismens planer for slavere. De eneste, øst i Europa, som han hadde et snev av respekt for, var ungarere. Alle andre skulle utryddes, eller leve som slaver for den ariske rasen. Og nok en gang, NEI, det er ikke noe som tyder på at Hitler likte muslimer. Men de var ikke av betydning, fordi de befant seg i en del av verden Hitler ikke hadde noen interesse for, og de var en potensiell allierte på grunn av misnøyen rundt jødisk innvandring og opprettelsen av en jødestat. Hitlers drømmerike hadde som sagt en geografisk grense, mot øst sammenfallt den med grensa til Asia. Den muslimske verden ligger som kjent i hovedsak øst for det igjen, altså var de heller ikke en praktisk hindring for Hitlers plan. Hitlers ideologi gikk ikke utover muslimene i den forstand, men er det så rart? Muslimsk innvandring startet først og fremst noen tiår etter andre verdenskrig. Jøder derimot, var det plenty av. Jeg tror som sagt ganske sikkert at om det var like mange muslimer i Europa på den tiden som det er i dag, så hadde muslimene også fått føle konsekvensene av nazismen. Nazismens "fetter" fascismen derimot, herjet i en tid hvor Italia hadde et par kolonier på det afrikanske kontinentet. Gjett tre ganger hvordan de ble behandlet?
Gjest Apis Skrevet 9. november 2011 #97 Skrevet 9. november 2011 Er fagforeninga ensbetydende med sosialisme? Tenk hardt med din egen logikk nå, Apis Vis en ser historisk på det så ja. Mange sosialistiske partier har vokst frem fra arbeiderrørsla.
Gjest Apis Skrevet 9. november 2011 #98 Skrevet 9. november 2011 Hvem andre gitt det utover borsett fra homofile og de som kjempet imot Hitler? Det gikk ikke utover muslimene iallfall. Hitler likte muslimene, og samarbeidet med noen av dem. Oi er det mulig å være så historieløs? Ta et raskt Google søk....... 2
Gjest Christian Skrevet 9. november 2011 #99 Skrevet 9. november 2011 Du har møtt kjipe muslimer! Javel. Vet du hva? Det har jeg også. Det som er poenget her er ikke at det ikke finnes muslimer med dårlige holdninger eller som er rene drittsekker. Det gjør det selvfølgelig! Det som er poenget er at muslimer er en betegnelse på over 1 milliard mennesker, fra forskjellige land og kulturer, med forskjellige holdninger og personlighet! I det du dømmer alle 1 milliard+ menneskene, basert på handlingene til noen få, så er du langt over i fordomsland. Min bedre halvdel er som sagt muslim. Ikke noe av det du skriver er i nærheten av å passe som en beskrivelse av ham. Han er en jevnt over hyggelig fyr, som er både vennlig og blid mot alle han møter. Han har også strålende tilbakemeldinger på samarbeidsevner og arbeidsinnsats på jobb. Og jeg kan helt ærlig si at jeg ALDRI har merket forskjell på kvinnesynet hans kontra det mine norske xer og venner har. Og du kan tro hva du vil, men jeg er ikke akkurat den underlegne, unge naive dama som lar seg pille på nesa. Snarere tvert imot, jeg tror heller jeg er et rivjern av noe slag. Poenget her er at akkurat som det finnes flere som idioten fra Liberia, så finnes det også mange flere som min samboer. Ingen av dem er unike. Men når du slenger alle 1 milliardene muslimer i en sekk basert på handlingene til idiotene du har møtt, så tar du også med alle de som min samboer. Det er feil. Og det er også "farlig" på den måten at det forsterker inntrykket av "oss" mot "dem". Det er ikke noe vi som samfunn tjener på, og det fører også til problemer for individer som aldri har gjort noe galt. Jeg ser også du nevner at man blir upopulær om man ikke er enig i rød-grønn innvandringspolitikk. Feil. JEG ser faktisk mange ting i Norges innvandringspolitikk som JEG syntes burde endres. Og nei, det innebærer ikke å sette grense på vidt gap, eller stå på grensa for å ønske voldtektsmenn velkommen. Men når du legger deg på et nivå i debatten, hvor du syntes det er greit å omtale folkegrupper som apekatter, at du håper norske kvinner blir voldtatt og utelukker muligheten for et fenomen som en oppegående muslim, så gjør du det umulig å ha en seriøs debatt. At vi er uenige om mye er greit. Mannen din er sikkert en grei kar han, for alt jeg vet hadde jeg kanskje til og med likt ham. Desverre jeg har møtt langt flere uspiselige muslimer enn omvendt. Men du gjør en enorm feil her, du tillegger meg meninger jeg ikke har. Jeg har ALDRI håpet at norske damer skal voldtas. Jeg har derimot sagt mange ganger at er man kvinne, og stemmer på sterkt innvandringsvennlige partier ( AP/SV ), så vil en evt. overfallsvoldtekt utført av en ID-løs asylsøker faktisk være en indirekte konsekvens av deres stemmegivning. Man høster som man sår vet du. En annen ting, flere av vennindene til dama er blodrøde SVere, og synes vi har alt for streng innvandrings/asylpolitikk. De mener på ramme alvor at vi burde importere 8-10 millioner mennesker fra den tredje verden. Ikke noe problem, de bor jo i rikmannsstrøk, så det vil ikke berøre dem. Tror de. De tenker ikke økonomi i dette. Og selv om jeg synes de er noen store idioter på akkurat dette feltet, sier jeg ikke at de er kunnskapsløse eller fordomsfulle eller whatever. For de har lange universitetsutdannelser alle sammen. Og jeg, er "bare" utdannet tømrer, og har kjørt lastebil de siste årene av grunner jeg ikke har til hensikt å gå inn på. ( Min helse er ikke tema her ) Men bakkekontakt, det har disse damene ikke. De er slik som moren til Elias i klippet jeg la ut over her.
Gjest Vampen Skrevet 9. november 2011 #100 Skrevet 9. november 2011 En ting til i forhold til Hitlers fokus på jøder. Jødehatet var et "godt" valg på den måten at man allerede hadde en lang tradisjon for jødehat i Europa på den tiden. Hitler kom ikke med noe nytt. På den tiden var det store sosiale problemer i f. eks Tyskland, og mange var svært misfornøyd med Versailles traktaten og oppgjøret etter WW1. Når Hitler da kom på banen, lovte sosiale reformer, og utpekte en felles fiende (jødene) og en løsning, så var det noe mange fallt for. Men som sagt, her er det en viktig faktor at jødehatet eksisterte FØR fremveskten av nazismen. Om Hitler hadde utnevnt muslimene som fiende (det er nesten ingen av dem her, de bor borti der et sted, men det er helt klart deres feil!), så hadde nok heller ikke det fått den samme effekten. På samme måte som man ikke kan forstå nazismen uten å se på de sosiale problemene, og det faktum at folk flest ikke kjente til den "endelige løsningen", så kan man heller ikke se bort ifra betydningen av at hovedfienden var en mange var skeptisk til fra før. Vi mennesker er generelt mer tilbøylig til å tro på ting som stemmer med oppfatninger vi har fra før. Hadde muslimene vært en etablert "fiende" før WW2, så kunne det nok ha sett annerledes ut for deres del. Ikke minst fordi nazismen som kjent er fokusert på raser, og arabere, i likhet med jøder, er semitter. Av alle folk i verden, så er vel araberne en av jødenes nærmeste slektninger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå