Gjest Månestjerne Skrevet 9. november 2011 #21 Skrevet 9. november 2011 (endret) Nazisme som ideologi handlet da ikke bare om jødehat! Jo, nazisme er jødehat. Det er ikke islam hat. Spesielt ikke når noen muslimer samarbeidet med tyskerne. Hitler hadde ingenting i mot muslimer, men jøder. Endret 9. november 2011 av Månestjerne
Gjest Månestjerne Skrevet 9. november 2011 #22 Skrevet 9. november 2011 Two wrongs doesn't make one right. Det blir ikke mer riktig med muslimhets fordi noen muslimer hetser jøder. Og hvor har jeg sagt at muslimhets er riktig? Ikke sett ord i munnen min som jeg ikke har sagt. Det jeg sier er at nazisme er ikke muslimhets, men jødehets. 2
Gjest Vampen Skrevet 9. november 2011 #23 Skrevet 9. november 2011 Jo, nazisme er jødehat. Det er ikke islam hat. Spesielt ikke når noen muslimer samarbeidet med tyskerne. Hitler hadde ingenting i mot muslimer, men jøder. Nazisme er MER enn jødehat. Å påstå noe annet blir for dumt. Jødehat er en del av nazismen, men ikke summen av nazismen. Har du lest hva nazismen sier om f. eks slavere? Hvis ikke, så foreslår jeg at du setter deg inn i det. Og jada, det var muslimer som jobbet med Hitler, men det var også muslimer som bidro på alliert side. 2
Tabris Skrevet 9. november 2011 #24 Skrevet 9. november 2011 Og jeg forsøker å forklare at det ikke handler om at de som driver muslimhets er nazister, men at det finnes likheter mellom holdninger til jøder på 30-tallet og holdninger til muslimer i dag. 2
Gjest Vampen Skrevet 9. november 2011 #25 Skrevet 9. november 2011 Og jeg forsøker å forklare at det ikke handler om at de som driver muslimhets er nazister, men at det finnes likheter mellom holdninger til jøder på 30-tallet og holdninger til muslimer i dag. Det er ganske utrolig at folk ikke ser den koblingen. Den gangen var det mange jøder i Europa, og få muslimer. Den gangen fikk jødene skylda for alt. I dag er det motsatt i mange europeiske land, og muslimene har tatt over som roten til alt ondt. 1
Gjest Månestjerne Skrevet 9. november 2011 #26 Skrevet 9. november 2011 Og jeg forsøker å forklare at det ikke handler om at de som driver muslimhets er nazister, men at det finnes likheter mellom holdninger til jøder på 30-tallet og holdninger til muslimer i dag. Kanskje det, men det finnes også likheter mellom holdninger til jøder på 30-tallet og holdninger til jøder i dag.
Tabris Skrevet 9. november 2011 #27 Skrevet 9. november 2011 Kanskje det, men det finnes også likheter mellom holdninger til jøder på 30-tallet og holdninger til jøder i dag. Det gjør det, men nå handlet vel denne tråden om koblingen mellom muslimhets og nazisme, ikke om jødehets? 1
Gjest Christian Skrevet 9. november 2011 #28 Skrevet 9. november 2011 Two wrongs doesn't make one right. Det blir ikke mer riktig med muslimhets fordi noen muslimer hetser jøder. Du mener at, ALLE muslimer hater og hetser jøder vel ? De er pålagt det i følge Mein Koran. Muslimske skolebarn i Oslo, 8 år gamle, skriker om at holocaust aldri har funnet sted. Hvor lærer de det tro ? La meg vise deg noe. Islamsk Barne TV: http://www.youtube.com/watch?v=Vtt8V25lGmc&feature=related Tror du innvandrerbarn ( nei, jeg mener ikke svensker ) ser på NRK ? NEI. DE SER PÅ ARABISKE TV-KANALER SOM SPRER DENNE DRITTEN. Hamas-tv. J.G.Støre gav 650 000 000 NOK til HAMAS høsten 2006, og siden har det bare fortsatt. Raketter skutt mot Israel er finansiert med norske skattepenger. 4
Gjest Vampen Skrevet 9. november 2011 #29 Skrevet 9. november 2011 Nazismens valg av "fiender" er i grunn ikke så mystisk. Jøder var det mange av i Europa, de hadde vært upopulære lenge og derfor var det lett å gi dem hele skylda for det som var en massiv sosial misnøye. Slaverne holdt til i nabolanda, de samme landene nazistene ville invandere. Det hadde vært ulogisk å gjøre f. eks arabere og afrikanere til hovefienden, iom at de befant seg lenger borte, i land som Hitler ikke hadde noen umiddelbar interesse av. Det betyr på ingen måte at Hitler LIKTE verken arabere eller afrikanere. Nazismen bygger jo på raseteori, og de fleste raser var pr definsjon laverestående. Ikke bare jødene. De Hitler faktisk likte var en heller liten gruppe, bla nordmenn. 1
Cuckold Skrevet 9. november 2011 #30 Skrevet 9. november 2011 Og jeg forsøker å forklare at det ikke handler om at de som driver muslimhets er nazister, men at det finnes likheter mellom holdninger til jøder på 30-tallet og holdninger til muslimer i dag. Det er ganske utrolig at folk ikke ser den koblingen. Den gangen var det mange jøder i Europa, og få muslimer. Den gangen fikk jødene skylda for alt. I dag er det motsatt i mange europeiske land, og muslimene har tatt over som roten til alt ondt. Jeg synes ikke det er så utrolig, for meg fremstår forsøket på å dra paralleller mellom godt begrunnet uro for en hurtigvoksende fremmedkulturell innvandrerbefolkning og motstand mot negative sider ved islam som ideologi og antisemittismen i mellomkrigstiden som en form for hitling, et forsøk på å drepe kritikk og debatt ved å sammenlikne de som sier noe man ikke liker med Hitler og nazistene. Jødene hadde vært i Europa i århundrer, det var ikke slik at denne befolkningen vokste eksplosivt på bekostning av landenes egne befolkninger, det ble produsert bevis på at det fantes en jødisk konspirasjon, Sions vises protokoller, men dette viste seg å være et falsum. Motviljen mot at muslimer har blitt en eksplosivt voksende gruppe i Vesten er derimot ikke basert på et falsum, men på virkeligheten folk i store europeiske byer ser hver eneste dag, jødene i Norge har vært her i generasjoner, de er en ikke-voksende gruppe og utgjør ikke mer enn ca 1500 på landsbasis, muslimene har bare vært her i tre fire tiår og er allerede hundre ganger så mange og svært dominerende i store deler av Oslo. 2
Gjest Månestjerne Skrevet 9. november 2011 #31 Skrevet 9. november 2011 Det gjør det, men nå handlet vel denne tråden om koblingen mellom muslimhets og nazisme, ikke om jødehets? Nei, hvor står det at tråden handler om det? 1
Gjest Vampen Skrevet 9. november 2011 #32 Skrevet 9. november 2011 Jeg synes ikke det er så utrolig, for meg fremstår forsøket på å dra paralleller mellom godt begrunnet uro for en hurtigvoksende fremmedkulturell innvandrerbefolkning og motstand mot negative sider ved islam som ideologi og antisemittismen i mellomkrigstiden som en form for hitling, et forsøk på å drepe kritikk og debatt ved å sammenlikne de som sier noe man ikke liker med Hitler og nazistene. Jødene hadde vært i Europa i århundrer, det var ikke slik at denne befolkningen vokste eksplosivt på bekostning av landenes egne befolkninger, det ble produsert bevis på at det fantes en jødisk konspirasjon, Sions vises protokoller, men dette viste seg å være et falsum. Motviljen mot at muslimer har blitt en eksplosivt voksende gruppe i Vesten er derimot ikke basert på et falsum, men på virkeligheten folk i store europeiske byer ser hver eneste dag, jødene i Norge har vært her i generasjoner, de er en ikke-voksende gruppe og utgjør ikke mer enn ca 1500 på landsbasis, muslimene har bare vært her i tre fire tiår og er allerede hundre ganger så mange og svært dominerende i store deler av Oslo. Mnja.. Ja, jødene hadde vært i Europa i flere hundre år, men de hadde i stor grad også holdt seg for seg selv. Akkurat som i dag med muslimene, så var det mange som på den tiden reagerte på at jødene ikke "lot seg integrere". Det at de skilte seg ut på flere måter gjorde dem til et enkelt mål. Jeg syntes heller ikke det er et forsøk på "hitling". Det er forskjell på "bekymring for eksplosiv innvandring" eller "kritikken av islam som RELIGION", og den massive heksejakten på alle som identifiserer seg som muslim. Om ikke du ser det siste, så må du ha levd under en stein de siste åra. Det er også sistnevnte som får noen, bla meg, til å se linjer til jødehetsen på 30-tallet. Ikke seriøse debatter rundt innvandring og islam. Jeg syntes heller det du kommer med her, er et dprlig forsøk på å fremstille det som all debatt og alle holdninger knyttet til muslimer i dag er seriøse, forstålige og ikke det minste fordomsfulle. Og vet du, de årene jeg har deltatt på nettdebatter har jeg mer en en gang møtt på det som er regelrette falske sitater fra koranen. Så falsum for å forsterke fiendebildet er heller ikke noe unikt. 1
Gjest Vampen Skrevet 9. november 2011 #33 Skrevet 9. november 2011 Nei, hvor står det at tråden handler om det? Øh, i hovedinnlegget ditt? 1
Gjest Månestjerne Skrevet 9. november 2011 #34 Skrevet 9. november 2011 (endret) Øh, i hovedinnlegget ditt? Bevis hvor det står i hovedinnlegget, for jeg har ikke skrevet det. Endret 9. november 2011 av Månestjerne
Tabris Skrevet 9. november 2011 #35 Skrevet 9. november 2011 Jeg synes ikke det er så utrolig, for meg fremstår forsøket på å dra paralleller mellom godt begrunnet uro for en hurtigvoksende fremmedkulturell innvandrerbefolkning og motstand mot negative sider ved islam som ideologi og antisemittismen i mellomkrigstiden som en form for hitling, et forsøk på å drepe kritikk og debatt ved å sammenlikne de som sier noe man ikke liker med Hitler og nazistene. På ingen måte. Det er heller et forsøk på å vise paralleller når det kommer til usaklig hets mot muslimer for svært lite annet enn at de er muslimer. Når de blir offer for generaliseringer, hets og blir en syndebukk for alt fra arbeidsledighet ("de tar jobbene våre") og trygdeproblematikk ("de får alt i hendene") til kvinneundetrykking og terrorisme ("ikke alle muslimer er terrorister, men..."). Det handler ikke om å kneble saklig og legitim kritikk av de deler av islamutøvelse som faktisk er problematisk. Det handler om å adressere hets og generaliseringer, hvor man blir malt som en kvinneundertrykkende potensiell terrorist kun basert på ens tro. Det er syndebukkretorikken, generaliseringen og mistroen som kan sammenlignes, ikke den legitime kritikken. Jødene ble anklaget for å være grådige og pengeorienterte, og at de tok jobbene fra andre europeere. Andre politiske partier i Tyskland på 30-tallet (ikke nazistene) spilte på populismen med å si at jødene var skyld i depresjonen, og landet ville få det meget bedre bare de ble kastet ut. Lignende retorikk finner vi i dag, hvor muslimer blir beskyldt for å være årsak til kulturproblemer, religionsproblemer, trygdeproblemer og voldtektsproblematikken, og at løsningen på disse problemene er å kaste muslimene ut. Det er denne type hets man sammenligner. 1
Cuckold Skrevet 9. november 2011 #36 Skrevet 9. november 2011 (endret) Mnja.. Ja, jødene hadde vært i Europa i flere hundre år, men de hadde i stor grad også holdt seg for seg selv. Akkurat som i dag med muslimene, så var det mange som på den tiden reagerte på at jødene ikke "lot seg integrere". Det at de skilte seg ut på flere måter gjorde dem til et enkelt mål. Jeg syntes heller ikke det er et forsøk på "hitling". Det er forskjell på "bekymring for eksplosiv innvandring" eller "kritikken av islam som RELIGION", og den massive heksejakten på alle som identifiserer seg som muslim. Om ikke du ser det siste, så må du ha levd under en stein de siste åra. Det er også sistnevnte som får noen, bla meg, til å se linjer til jødehetsen på 30-tallet. Ikke seriøse debatter rundt innvandring og islam. Jeg syntes heller det du kommer med her, er et dprlig forsøk på å fremstille det som all debatt og alle holdninger knyttet til muslimer i dag er seriøse, forstålige og ikke det minste fordomsfulle. Og vet du, de årene jeg har deltatt på nettdebatter har jeg mer en en gang møtt på det som er regelrette falske sitater fra koranen. Så falsum for å forsterke fiendebildet er heller ikke noe unikt. Den steinen jeg har levd under må også muslimske skolebarn leve under, for undersøkelsen jeg linket til viser jo nettopp at muslimske barn ikke er stort mer utsatt for hets enn andre. Jeg mistenker at det du tenker på ikke er forholdene i real life, men nettdebatter der noen av debattantene presenterer sterk kritikk av islam, men dette er altså ikke noe jeg uten videre vil kalle hets. Endret 9. november 2011 av Cuckold
Gjest Vampen Skrevet 9. november 2011 #37 Skrevet 9. november 2011 Bevis hvor det står i hovedinnlegget, for jeg har ikke skrevet det. Hele første avsnitt i HI handler om koblingen mellom nazisme/jødehat og muslimer. Om du ønsker å diskutere jødehat generelt, og ikke koblingen med muslimer i dag, så foreslår jeg at du endrer HI, for slik det står nå er det relativt enkelt å tolke det dithen.
Gjest Christian Skrevet 9. november 2011 #38 Skrevet 9. november 2011 Sammenligning Islam vs Nazisme. NSDAP partiprogram. http://no.wikipedia.org/wiki/Mischling http://www.denstoredanske.dk/Rejser,_geografi_og_historie/Tyskland,_%C3%98strig,_Schweiz_og_Liechtenstein/Tyskland_1933_-_1949/NSDAP http://www.dhm.de/lemo/html/dokumente/nsdap25/index.html Hamas charter http://www.dagsavisen.no/utenriks/article390647.ece http://www.mideastweb.org/hamas.htm
Gjest Vampen Skrevet 9. november 2011 #39 Skrevet 9. november 2011 Den steinen jeg har levd under må også muslimske skolebarn leve under, for undersøkelsen jeg linket til viser jo nettopp at muslimske barn ikke er stort mer utsatt for hets enn andre. Jeg mistenker at det du tenker på ikke er forholdene i real life, men nettdebattater der noen av debattantene presenterer sterk kritikk av islam, men dette er altså ikke noe jeg utenvidere vil kalle hets. Kjære Cuckold, jeg er en av de damene du har så mye å si om (altså en av de som lever med en muslimsk mann), mitt referansegrunnlag for muslimhets er først og fremst basert på REAL LIFE!
Gjest Vampen Skrevet 9. november 2011 #40 Skrevet 9. november 2011 Sammenligning Islam vs Nazisme. NSDAP partiprogram. http://no.wikipedia.org/wiki/Mischling http://www.denstoredanske.dk/Rejser,_geografi_og_historie/Tyskland,_%C3%98strig,_Schweiz_og_Liechtenstein/Tyskland_1933_-_1949/NSDAP http://www.dhm.de/lemo/html/dokumente/nsdap25/index.html Hamas charter http://www.dagsavisen.no/utenriks/article390647.ece http://www.mideastweb.org/hamas.htm Jesus.. Det du sammenligner her er Nazisme og Hamas, ikke Nazisme og islam! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå