Gå til innhold

Nazisme idag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vis en ser historisk på det så ja. Mange sosialistiske partier har vokst frem fra arbeiderrørsla.

Akkurat. Vel, jeg antar at muslimske SS-soldater var ensbetydende med SS da :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Nuppdupp
Skrevet

klarer aldri å ta deg seriøst igjen. man kan ikke kalle en gullfisk for en hval hahaha. eneste nazistene og dagens situasjon har til felles, er hat. men du har fortsatt ikke rett til å kalle dem nazister.

Skrevet

Akkurat. Vel, jeg antar at muslimske SS-soldater var ensbetydende med SS da :ler:

Beklager jeg har ikke nok intellektuell kapital til å følge deg.

Mener du at det ikke er noen sammenheng mellom arbeiderrøsla og fremveksten av sosialistiske partier historisk sett?

Skrevet

At vi er uenige om mye er greit. Mannen din er sikkert en grei kar han, for alt jeg vet hadde jeg kanskje til og med likt ham. Desverre jeg har møtt langt flere uspiselige muslimer enn omvendt.

Men du gjør en enorm feil her, du tillegger meg meninger jeg ikke har. Jeg har ALDRI håpet at norske damer skal voldtas.

Jeg har derimot sagt mange ganger at er man kvinne, og stemmer på sterkt innvandringsvennlige partier ( AP/SV ), så vil en evt. overfallsvoldtekt utført av en ID-løs asylsøker faktisk være en indirekte konsekvens av deres stemmegivning. Man høster som man sår vet du.

En annen ting, flere av vennindene til dama er blodrøde SVere, og synes vi har alt for streng innvandrings/asylpolitikk. De mener på ramme alvor at vi burde importere 8-10 millioner mennesker fra den tredje verden. Ikke noe problem, de bor jo i rikmannsstrøk, så det vil ikke berøre dem. Tror de. De tenker ikke økonomi i dette. Og selv om jeg synes de er noen store idioter på akkurat dette feltet, sier jeg ikke at de er kunnskapsløse eller fordomsfulle eller whatever. For de har lange universitetsutdannelser alle sammen. Og jeg, er "bare" utdannet tømrer, og har kjørt lastebil de siste årene av grunner jeg ikke har til hensikt å gå inn på. ( Min helse er ikke tema her )

Men bakkekontakt, det har disse damene ikke. De er slik som moren til Elias i klippet jeg la ut over her.

Jeg tror det er så enkelt som at alle grupper av mennesker har både sine drittsekker og fine folk. Trikset er å forsøke å la være å dømme hele grupper på grunnlag av handlingene til noen få. Jeg som norsk, ønsker f. eks ikke å dømmes på grunnlag av nordmenn som har gjort forferdelige eller dumme ting. Nettopp fordi jeg ikke på noen måte står for det samme, har hatt delaktighet i deres handlinger eller støtter dem. Vil du dømmes på grunnlag av folk som ABB, pedofile i Thailand, gutta i Kongo eller gode gamle Quisling? Jeg vil ikke det. Og jeg blir provosert om jeg møter noen som dømmer meg på den måten. Det er det samme for muslimer. Døm individet for deres handlinger, men forsøk å la være å fordele kollektiv skyld. Det fører sjelden til noe godt. Muslimer i tillegg en langt større gruppe enn nordmenn, og de kommer fra langt flere kulturer og land. Da er det også logisk at man innad i gruppen vil ha et stort mangfold.

Jeg er heller ikke enig i premisset ditt om at voldtekter er en konsekvens av kvinner, eller menn, har stemt AP/SV. Og, bare for å ha sagt det, jeg er partiløs og av den oppfatningen at det er noe galt med alle partiene. Greia er at ingen har stemt SV/AP fordi de ønsker voldtektsmenn hit, eller 8-10 millioner fra den tredje verden. Om vi skal tillegge disse menneskene ansvar for voldtekter, så kan vi samtidig tillegge alle som har stemp på partier som fronter saker som billigere alkohol, større tilgjengelighet av alkohol, lengre åpningstider ect., ansvar for all drit som skjer i alkoholpåvirket tilstand, fra voldtekt, til fyllekjøring, slåssing og drap. Det blir veldig lite fruktbart på sikt.

Når det gjelder venninnene til dama di, så vil jeg med all respekt å melde påstå at de er idioter, om de virkelig mener noe slikt. Jeg tror heller ikke de er representative for veldig mange. De fleste, uansett syn på innvandrere, forstår at å importere mer enn dobbelt så mange mennesker som vi er innbyggere i landet, hadde vært en katastrofe. Jeg ønsker f. eks ikke noe slikt. Jeg ønsker at mennesker som frykter for liv og helse skal kunne søke tilflukt her, men jeg ønsker samtidig at alle som ikke har et slikt behov må sendes ut raskere enn de blir i dag. Jeg mener også at det at vi skal gi de som er her er en god oppfølging, betyr at det er begrenset hvor mange vi kan ta imot.

• Liker 2
Skrevet

klarer aldri å ta deg seriøst igjen. man kan ikke kalle en gullfisk for en hval hahaha. eneste nazistene og dagens situasjon har til felles, er hat. men du har fortsatt ikke rett til å kalle dem nazister.

Vel, at du ikke evner å følge hva som blir sagt er ingen overraskelse. Det er heller ikke et veldig stort tap at du ikke tar meg seriøst igjen. Hadde du hatt 3 funksjonelle hjerneceller, så hadde også lagt merke til at det ikke er så mange som kaller de som har fordommer mot eller hater muslimer for nazister, fordi nazismen som sagt innebærer LITT mer enn bare hatet mot en gruppe. Men om du ikke ser likheter i forhold til dagens situasjon, og mye av det som skjedde i 30-åra, så er du historieløs. Og om du tror at nazismen utelukkende dreier seg om jødehat, så er du også kunnskapsløs. Om en person hater muslimer, japanere, afrikanere eller hva det måtte gjøre, så gjør ikke det dem automatisk til nazist. Men det betyr ikke at det ikke er mulig å være nazist, og hate muslimer, fordi noen muslimer samarbeidet med Hitler under WW2. Det er en forenkling som ikke henger på greip. På samme måte blir du ikke automatisk nazist av å hate jøder. Rasist? Anti-semestist? Drittsekk? Ja. Men nazismen som ideologi er som sagt mer, og du er ikke tilhenger av en ideologi fordi et kriterie passer.

• Liker 1
Gjest Christian
Skrevet

Jeg tror det er så enkelt som at alle grupper av mennesker har både sine drittsekker og fine folk. Trikset er å forsøke å la være å dømme hele grupper på grunnlag av handlingene til noen få. Jeg som norsk, ønsker f. eks ikke å dømmes på grunnlag av nordmenn som har gjort forferdelige eller dumme ting. Nettopp fordi jeg ikke på noen måte står for det samme, har hatt delaktighet i deres handlinger eller støtter dem. Vil du dømmes på grunnlag av folk som ABB, pedofile i Thailand, gutta i Kongo eller gode gamle Quisling? Jeg vil ikke det. Og jeg blir provosert om jeg møter noen som dømmer meg på den måten. Det er det samme for muslimer. Døm individet for deres handlinger, men forsøk å la være å fordele kollektiv skyld. Det fører sjelden til noe godt. Muslimer i tillegg en langt større gruppe enn nordmenn, og de kommer fra langt flere kulturer og land. Da er det også logisk at man innad i gruppen vil ha et stort mangfold.

Jeg er heller ikke enig i premisset ditt om at voldtekter er en konsekvens av kvinner, eller menn, har stemt AP/SV. Og, bare for å ha sagt det, jeg er partiløs og av den oppfatningen at det er noe galt med alle partiene. Greia er at ingen har stemt SV/AP fordi de ønsker voldtektsmenn hit, eller 8-10 millioner fra den tredje verden. Om vi skal tillegge disse menneskene ansvar for voldtekter, så kan vi samtidig tillegge alle som har stemp på partier som fronter saker som billigere alkohol, større tilgjengelighet av alkohol, lengre åpningstider ect., ansvar for all drit som skjer i alkoholpåvirket tilstand, fra voldtekt, til fyllekjøring, slåssing og drap. Det blir veldig lite fruktbart på sikt.

Når det gjelder venninnene til dama di, så vil jeg med all respekt å melde påstå at de er idioter, om de virkelig mener noe slikt. Jeg tror heller ikke de er representative for veldig mange. De fleste, uansett syn på innvandrere, forstår at å importere mer enn dobbelt så mange mennesker som vi er innbyggere i landet, hadde vært en katastrofe. Jeg ønsker f. eks ikke noe slikt. Jeg ønsker at mennesker som frykter for liv og helse skal kunne søke tilflukt her, men jeg ønsker samtidig at alle som ikke har et slikt behov må sendes ut raskere enn de blir i dag. Jeg mener også at det at vi skal gi de som er her er en god oppfølging, betyr at det er begrenset hvor mange vi kan ta imot.

Vi er i alle fall enige om noe ser jeg. Disse vennindene til dama mi er nok representative, for SV. Når det er er sagt ligger SV på en oppslutning på 3.5 prosent.

Forøvrig lurer jeg på hva du har å si til denne videosnutten her fra UK ?

http://www.youtube.com/watch?v=8MuydPdVQ_Q

Gjest Christian
Skrevet

Vi er i alle fall enige om noe ser jeg. Disse vennindene til dama mi er nok representative, for SV. Når det er er sagt ligger SV på en oppslutning på 3.5 prosent.

Forøvrig lurer jeg på hva du har å si til denne videosnutten her fra UK ?

http://www.youtube.com/watch?v=8MuydPdVQ_Q

Skrevet

Jeg foreslår, for n`te gang, at du leser deg opp på nazismens planer for slavere. De eneste, øst i Europa, som han hadde et snev av respekt for, var ungarere. Alle andre skulle utryddes, eller leve som slaver for den ariske rasen.

Ja, det var nok derfor tyske soldater kjempet side om side med rumenere, estlendere, ukrainere etc. og Hitler roste Antonescu(Romanias statsminister) for hans ærlighet og mot, inngikk generøse allianser der han garanterte Romania hjelp i tilfelle angrep fra Sovjetunionen, ikke aksepterte Sovjets interessekrav i Bulgaria etc.

Det er fantastisk å se hvor kunnskapsløs du presterer å være, samtidig som du på arrogant vis angriper andres historiekunnskaper, men så er det vel en grunn til at du later som du har andre på ignore hver gang du blir motsagt også.

• Liker 2
Skrevet

Hvem andre gitt det utover borsett fra homofile og de som kjempet imot Hitler? Det gikk ikke utover muslimene iallfall. Hitler likte muslimene, og samarbeidet med noen av dem.

Skal du ha noen flere grupper forresten? Handikappede. Det var i følge nazismen bedre å avlive ens eget handikappede barn, for å adoptere et friskt, foreldreløst arisk barn. Handikappede ble også drept. Kommunister var heller ikke populære. Ikke bare bygger kommunismen på Marxs ideer (og Marx var, tatata, jøde), men de var også opposisjon i landet. Ta en titt på hendelsene rundt riksdagsbrannen.

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

Vel, at du ikke evner å følge hva som blir sagt er ingen overraskelse. Det er heller ikke et veldig stort tap at du ikke tar meg seriøst igjen. Hadde du hatt 3 funksjonelle hjerneceller, så hadde også lagt merke til at det ikke er så mange som kaller de som har fordommer mot eller hater muslimer for nazister, fordi nazismen som sagt innebærer LITT mer enn bare hatet mot en gruppe. Men om du ikke ser likheter i forhold til dagens situasjon, og mye av det som skjedde i 30-åra, så er du historieløs. Og om du tror at nazismen utelukkende dreier seg om jødehat, så er du også kunnskapsløs. Om en person hater muslimer, japanere, afrikanere eller hva det måtte gjøre, så gjør ikke det dem automatisk til nazist. Men det betyr ikke at det ikke er mulig å være nazist, og hate muslimer, fordi noen muslimer samarbeidet med Hitler under WW2. Det er en forenkling som ikke henger på greip. På samme måte blir du ikke automatisk nazist av å hate jøder. Rasist? Anti-semestist? Drittsekk? Ja. Men nazismen som ideologi er som sagt mer, og du er ikke tilhenger av en ideologi fordi et kriterie passer.

oi jeg tenkte det samme om deg. at du må være stein stokk dum i hodet. dette er ord du putter i munnen på meg, men det er du kjent for å gjøre :) jeg har aldri nevnt noe om hitler og samarbeid. klarer du ikke å lese?!

• Liker 1
Skrevet

Christian:

Jeg skriver via Ipad, så jeg ser ikke filmsnutter. Jeg ser bare en stor, hvit firkant.

Jeg kjenner forøvrig en del SV-folk, ingen av dem tenker sånn.

Skrevet

Skal du ha noen flere grupper forresten? Handikappede. Det var i følge nazismen bedre å avlive ens eget handikappede barn, for å adoptere et friskt, foreldreløst arisk barn. Handikappede ble også drept.

Merkelig at Goebbels overlevde helt til 1945 da.

Skrevet

oi jeg tenkte det samme om deg. at du må være stein stokk dum i hodet. dette er ord du putter i munnen på meg, men det er du kjent for å gjøre :) jeg har aldri nevnt noe om hitler og samarbeid. klarer du ikke å lese?!

Du skriver at det eneste dagens situasjon har til felles med nazismen er hat og at jeg "ikke har rett til å kalle dem nazister". Mesteparten dreier seg om begrepet nazist, som du tydeligvis ikke vet så mye om, men som du samtidig har avgjort at man ikke har rett til å bruke. Mitt svar er et svar på det du skrev. At du ikke klarer å tolke svaret.. vel, fortsatt ingen bombe. :)

• Liker 1
Gjest Christian
Skrevet

Christian:

Jeg skriver via Ipad, så jeg ser ikke filmsnutter. Jeg ser bare en stor, hvit firkant.

Jeg kjenner forøvrig en del SV-folk, ingen av dem tenker sånn.

HÆ ?

Virker ikke youtube på ipad ?

At DU ikke kjenner noen så rabiate SVere som de jeg nevnte, betyr ikke at slike ikke finnes.

Audun Lysbakken kunne kanskje vært en av dem. Mannen ville legge ned børsen, forby privat eiendom og nå skal han tvinge fedre på "pappaskole".

Skrevet

Så du benekter eutanasi programmet til Adolf?

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Du skriver at det eneste dagens situasjon har til felles med nazismen er hat og at jeg "ikke har rett til å kalle dem nazister". Mesteparten dreier seg om begrepet nazist, som du tydeligvis ikke vet så mye om, men som du samtidig har avgjort at man ikke har rett til å bruke. Mitt svar er et svar på det du skrev. At du ikke klarer å tolke svaret.. vel, fortsatt ingen bombe. :)

jeg tror ikke du vet forskjell på rasist og nazist jeg. men det er ikke så rart. med tanke på synet jeg har på deg :)

Gjest Christian
Skrevet

Adolf Hitler var halvt jøde. Denne talentløse østerikske maleren hadde jødisk mor, og man mistenker at flere av hans kolleger var likedan. Hele greia minner om homser som ikke har kommet ut av skapet, de er som oftest de største homofobene.

Skrevet

Men likevel må du finne på ting som "Hitler uttrykte dyp beundring for behandlingen av indianerne" mens du bortforklarer ting som ikke stemmer overens med virkeligheten din med "dårlig kilde" etc. :fnise:

Hitler har omtalt amerikanernes behandling av indianere og britenes behandling av indere som en mal og et eksempel på hvordan de skulle forholde seg til folk som bodde i områder de ønsket å erobre.

Så, jeg vet ikke hvem som finner på ting.

• Liker 1
Skrevet

HÆ ?

Virker ikke youtube på ipad ?

At DU ikke kjenner noen så rabiate SVere som de jeg nevnte, betyr ikke at slike ikke finnes.

Audun Lysbakken kunne kanskje vært en av dem. Mannen ville legge ned børsen, forby privat eiendom og nå skal han tvinge fedre på "pappaskole".

Youtube virker ikke når man legger inn linker på et forum som dette. Man må inn på youtube, helst med en egen app, og da er det fortsatt ikke alle filmer som virker.

Og jada, nok en gang, de finnes sikkert, men de er heldigvis ikke alle. ;)

Skrevet

jeg tror ikke du vet forskjell på rasist og nazist jeg. men det er ikke så rart. med tanke på synet jeg har på deg :)

Jeg tror det er du som ikke vet det. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...