Cuckold Skrevet 9. november 2011 #61 Skrevet 9. november 2011 I dagens samfunn så går det ikke an å begrense hets til det som skjer utelukkende irl. Jeg syntes heller ikke sammenligningen din henger på greip. Å være kritisk er ikke det samme som hets av mennesker. Så at du er vennlig mot kristne eller muslimske venner er på ingen måte i et motsetningsfohold til det å være kritisk. Men tror du det er en selvfølge at du er vennlig i møte med muslimer om du oppriktig mener at alle voldteksmenn er muslimer? Ja, det ville jeg kunne være, for selv om alle voldtektsmenn skulle være muslimer er det jo ikke dermed sagt at alle muslimer er voldtektsmenn, det er jo de færreste som begår voldtekt både blant muslimer og ikke-muslimer. Er muslimske menn overrepresentert når det gjelder overfallsvoldtekter er det noe vi bør kunne snakke fritt om.
Gjest Christian Skrevet 9. november 2011 #62 Skrevet 9. november 2011 Hehe, neida, det finnes ikke en eneste oppegående muslim i hele verden. Cuckold: her ser du et glimrende eksempel på muslimofobi! Christian: nei, det er jo ikke fullt av aggresjon å ønske at norske kvinner skal voldtas. Det er helt normalt. Jeg syntes forresten ikke at du er slem, men at du fremstår som kunnskapsløs, fodomsfull og lite sympatisk. Muslimen min er forøvrig norsk statsborger, så vi blir nok her. Klassisk hersketeknikk. Begrepet Islamofobi ble oppfunnet av Muslimbrødrene ( "the muslim brotherhood" grunnlagt 1928 i Egypt ) under den Islamske revolusjon i Iran i 1979, for å "sykeliggjøre" motstandere av utviklingen fra et relativt fritt samfunn til et samfunn der sharia råder og kvinnfolka ser ut som en parodi på spøkelseskladden. Ved å benytte deg av uttrykk som islamofobi, løper du og resten av venstresiden muslimbrødrenes ærend.
Gjest Christian Skrevet 9. november 2011 #63 Skrevet 9. november 2011 Hehe, neida, det finnes ikke en eneste oppegående muslim i hele verden. Cuckold: her ser du et glimrende eksempel på muslimofobi! Christian: nei, det er jo ikke fullt av aggresjon å ønske at norske kvinner skal voldtas. Det er helt normalt. Jeg syntes forresten ikke at du er slem, men at du fremstår som kunnskapsløs, fodomsfull og lite sympatisk. Muslimen min er forøvrig norsk statsborger, så vi blir nok her. Klassisk hersketeknikk. Begrepet Islamofobi ble oppfunnet av Muslimbrødrene ( "the muslim brotherhood" grunnlagt 1928 i Egypt ) under den Islamske revolusjon i Iran i 1979, for å "sykeliggjøre" motstandere av utviklingen fra et relativt fritt samfunn til et samfunn der sharia råder og kvinnfolka ser ut som en parodi på spøkelseskladden. Ved å benytte deg av uttrykk som islamofobi, løper du og resten av venstresiden muslimbrødrenes ærend.
hulaboer Skrevet 9. november 2011 #64 Skrevet 9. november 2011 Har hørt jævla muslimer oftere enn jævla jøder for å si det sånn. Har ikke lagt merke til noe jødehat. Jødene merker jødehatet.
Haddy Skrevet 9. november 2011 #65 Skrevet 9. november 2011 Jeg tilhører ikke noe parti. Men ja, jeg er rasist. Hva er galt med det, mange av de som kommer hit uinvitert, ser jo ned på oss. De ser på ALLE norske jenter uten slør som horer. OGSÅ DEG!!!! Den dagen kontrollen er tapt totalt, og alt har gått over styr, vil slike som deg bli skamklipt på samme måte som tyskertøsene etter 1945. Og du vil heller ikke få noe sympati hos dine "venner" muslimene. De ser nemlig på deg og dine like som nettopp det du er; en nyttig idiot. Fienden elsker forræderiet, men forakter forræderen. 2
Gjest Vampen Skrevet 9. november 2011 #66 Skrevet 9. november 2011 Du må huske på at form og innhold glir over i hverandre: En tanke som ikke er klart formulert er antagelig heller ikke klart tenkt. Hvis man ikke er så god til å formulere tanker vil det kunne komme feil ut og bare virke som negativt oppgulp. Man ser at det er noe som er uheldig med islam, kan ikke helt sette ord på det, men prøver å si noe, og så blir det kanskje helt feil. Tror du virkelig fullt og fast på det selv? Tror du at årsaken til at Christian her mer eller mindre fremstiller det som en umulighet at det skal finnes noe slikt som en oppegående muslim kommer av at han har problemer med å formulere seg? Kom igjen Cuckold, du kan bedre enn dette. Om vi skal få en seriøs debatt (som jeg regner med at er det du vil ha) så er det viktig at vi alle sørger for at debatten ikke blir forsøplet av det som er rent drittpreik. Jeg lover på tro og ære å aldri omtale deg som muslimofob islamofobist, uansett hvor kritiske du er til islam eller innvandring, men da håper jeg også at du i fremtiden blir flinkere til å slutte med å forsøke å unnskylde eller rasjonalisere innlegg som er rene, skjære fordommer og hat. 1
hulaboer Skrevet 9. november 2011 #67 Skrevet 9. november 2011 Du finner nok flere nordmen som samarbeidet med Tyskerene under 2 verdenskrig en muslimer. Nei, det gjør du ikke. 1
Gjest Vampen Skrevet 9. november 2011 #68 Skrevet 9. november 2011 Ja, det ville jeg kunne være, for selv om alle voldtektsmenn skulle være muslimer er det jo ikke dermed sagt at alle muslimer er voldtektsmenn, det er jo de færreste som begår voldtekt både blant muslimer og ikke-muslimer. Er muslimske menn overrepresentert når det gjelder overfallsvoldtekter er det noe vi bør kunne snakke fritt om. Forskjellen på du, som i Cuckold, og du som i random person på KG, er at du, Cuckold, klarer å se den selvfølgelige delen som jeg har uthevet. Det er det faktisk ikke alle som klarer. Det så vi senest 22/7, hvor uskyldige muslimer ble angrepet i gatene. Og ja, jeg er helt enig i at vi skal snakke fritt og åpent om voldtektsproblematikken, inkludert hvem som er den typiske gjerningsmannen. Men det betyr ikke at vi av den grunn skal godta påstander som er feil eller at alle som tilhører en religion fremstilles som potensielle voldtektsmenn. 1
Gjest Vampen Skrevet 9. november 2011 #69 Skrevet 9. november 2011 (endret) Klassisk hersketeknikk. Begrepet Islamofobi ble oppfunnet av Muslimbrødrene ( "the muslim brotherhood" grunnlagt 1928 i Egypt ) under den Islamske revolusjon i Iran i 1979, for å "sykeliggjøre" motstandere av utviklingen fra et relativt fritt samfunn til et samfunn der sharia råder og kvinnfolka ser ut som en parodi på spøkelseskladden. Ved å benytte deg av uttrykk som islamofobi, løper du og resten av venstresiden muslimbrødrenes ærend. Siden jeg har skrevet med stor rød skrift, så trodde jeg det var lett å se at det står muslimofobi, ikke islamofobi. Og ja, muslimofobi plager meg personlig langt mer enn islamofobi. Endret 9. november 2011 av Vampen 1
Superbad Skrevet 9. november 2011 #70 Skrevet 9. november 2011 Siden jeg har skrevet med stor rød skrift, så trodde jeg det var lett å se at det står muslimofobi, ikke islamofobi. Og ja, muslimofobi plager meg personlig langt mer enn islamofobi. Åh, enda et begrep man kan bruke til å stigmatisere og sykeliggjøre meningsmotstandere med. Du går visst aldri tom for dem, 'Vampen'. 1
Gjest Apis Skrevet 9. november 2011 #71 Skrevet 9. november 2011 . Han hadde også egne muslimske avdelinger innen Waffen SS. Hva med SS-Freiwilligen-Legion Norwegen, SS-Panzergrenadier-Regiment 23 Norge, SS-Freiwilligen-Panzergrenadier-Division Nordland Gjør det alle nordmenn til Nazister? 1
Superbad Skrevet 9. november 2011 #72 Skrevet 9. november 2011 Ja, det ville jeg kunne være, for selv om alle voldtektsmenn skulle være muslimer er det jo ikke dermed sagt at alle muslimer er voldtektsmenn, det er jo de færreste som begår voldtekt både blant muslimer og ikke-muslimer. Er muslimske menn overrepresentert når det gjelder overfallsvoldtekter er det noe vi bør kunne snakke fritt om. Dessverre er det ikke alle som forstår at ikke "alle X er Y" er det samme som "alle Y er X", og som virkelig tror at "jammen, 99% av alle muslimer er jo ikke voldtektsmenn" er et argument mot noen som hevder muslimer står bak overfallsvoldtekter etc. Vi får vel bare takke det stadig fallende kunnskapsnivået for denne manglende forståelsen av mengdelære og logikk hos en del av disse menneskene.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #73 Skrevet 9. november 2011 Nazismens valg av "fiender" er i grunn ikke så mystisk. Jøder var det mange av i Europa, de hadde vært upopulære lenge og derfor var det lett å gi dem hele skylda for det som var en massiv sosial misnøye. Slaverne holdt til i nabolanda, de samme landene nazistene ville invandere. Det hadde vært ulogisk å gjøre f. eks arabere og afrikanere til hovefienden, iom at de befant seg lenger borte, i land som Hitler ikke hadde noen umiddelbar interesse av. Det betyr på ingen måte at Hitler LIKTE verken arabere eller afrikanere. Nazismen bygger jo på raseteori, og de fleste raser var pr definsjon laverestående. Ikke bare jødene. De Hitler faktisk likte var en heller liten gruppe, bla nordmenn. Så hvordan forklarer du kontakten mellom Hitler og stor-muftien i Jerusalem under andre verdenskrig? Link og link. At Hamas foretar nazihilsen får det kanskje også til å ringe en liten bjelle?
Superbad Skrevet 9. november 2011 #74 Skrevet 9. november 2011 Gjør det alle nordmenn til Nazister? Takk for oppklarende innlegg.
Gjest Christian Skrevet 9. november 2011 #75 Skrevet 9. november 2011 Siden jeg har skrevet med stor rød skrift, så trodde jeg det var lett å se at det står muslimofobi, ikke islamofobi. Og ja, muslimofobi plager meg personlig langt mer enn islamofobi. Jaja, kall det hva du vil. Men nå skal jeg fortelle deg noe. Jeg har jobbet i et større transportselskap med base i Drammen. Jeg kjørte lastebil. Det jobbet ca 30 stykker der som var sjauere, truckførere o.l. fra Liberia, Bosnia, Litauen og Polen. av disse var ca 25 muslimer. SAMTLIGE hadde et kvinnesyn du ikke ville trodd var sant. En dag spurte jeg av sjauerne, fra Liberia, som hadde brukt 2 år og 350 kjøretimer på å få førerkort klasse B, om kona hans kjørte bil. Mannen klikket i vinkel og hylte og skrek at vi ikke skulle spørre ham om unaturlige ting. Vi var noen vantro svin som tillot kvinner og kjøre bil, for ikke å si gå alene ute i det hele tatt. Det var et eksempel. De andre muslimske gutta hadde likedan holdninger. Jeg ble ikke imponert av noen av dem. Og før du nå skriker opp om at jeg er kunnskapsløs. Jeg er utdannet tømrer, og har blant annet vært med å pusse opp Kongsgården. Jeg har jobbet sammen med polakker, kristne afrikanere, russere, polakker og tyskere. Alle sammen har fungert helt fint. De eneste som ikke klarte å innrette seg, samarbeide med "poteter" var muslimer. DET er min personlige erfaring.
Gjest Månestjerne Skrevet 9. november 2011 #76 Skrevet 9. november 2011 Hva med SS-Freiwilligen-Legion Norwegen, SS-Panzergrenadier-Regiment 23 Norge, SS-Freiwilligen-Panzergrenadier-Division Nordland Gjør det alle nordmenn til Nazister? Poenget er at islamfobi kan ikke være nazisme når mange muslimer selv samarbeidet med Hitler. Foreksempel hvis tyskere en gang i fremtiden blir mislikt kan man ikke kalle den nazisme siden de var med på det selv. Blir akuratt det samme. Siden det var jødene nazismen gitt ut over, er det jødehat som er nazisme ikke islamfobi.
Cuckold Skrevet 9. november 2011 #77 Skrevet 9. november 2011 Du må huske på at form og innhold glir over i hverandre: En tanke som ikke er klart formulert er antagelig heller ikke klart tenkt. Hvis man ikke er så god til å formulere tanker vil det kunne komme feil ut og bare virke som negativt oppgulp. Man ser at det er noe som er uheldig med islam, kan ikke helt sette ord på det, men prøver å si noe, og så blir det kanskje helt feil. Tror du virkelig fullt og fast på det selv? Tror du at årsaken til at Christian her mer eller mindre fremstiller det som en umulighet at det skal finnes noe slikt som en oppegående muslim kommer av at han har problemer med å formulere seg? Kom igjen Cuckold, du kan bedre enn dette. Om vi skal få en seriøs debatt (som jeg regner med at er det du vil ha) så er det viktig at vi alle sørger for at debatten ikke blir forsøplet av det som er rent drittpreik. Jeg lover på tro og ære å aldri omtale deg som muslimofob islamofobist, uansett hvor kritiske du er til islam eller innvandring, men da håper jeg også at du i fremtiden blir flinkere til å slutte med å forsøke å unnskylde eller rasjonalisere innlegg som er rene, skjære fordommer og hat. Nå tenker jeg ikke spesielt på Christian, han ser ikke ut til å ha problemer med å formulere seg, men det du bør ta høyde for er at det i tråder på nett kan være store variasjoner i evnen til å formulere og tenke klare tanker. Det handler ikke bare om at tankene man formulerer er dårlig formulert, men at man ikke ser hvor de sentrale problemene ligger, man senser at det er et problem et sted, men har ikke gode nok analytiske evner til å analysere problemfeltet og skille klinten fra hveten. Dermed fremstår man som fordomsfull og fremmedfiendtlig. Nå snakker jeg fortsatt ikke om Christian, han er nok en oppegående mann, han har bare meninger du er svært uenig i. Jeg har ikke sans for skjellsordet "islamofobi", islam er nødt til å tåle kritikk som alle andre livssyn og ideologier, og kritikkens styrke må stå i stil til alvoret i problemene og svakhetene som hefter ved religionen. Det betyr at islam i en periode fremover må få mer kritikk enn kristendommen, en religion som virkelig har fått gjennomgå i tidligere år, men som har vokst på kritkken og kommet ut som en lutret og noe mer anstendig religion. 1
Gjest Vampen Skrevet 9. november 2011 #78 Skrevet 9. november 2011 Så hvordan forklarer du kontakten mellom Hitler og stor-muftien i Jerusalem under andre verdenskrig? Link og link. At Hamas foretar nazihilsen får det kanskje også til å ringe en liten bjelle? Hvordan jeg forklarer kontakten mellom stormuftien og Hitler? Er det vanskelig? Min fiendes fiende er min venn? Den kyniske sannheten er vel så enkel som at de hadde sammenfallende interesser og en felles fiende. Betyr det at Hitler syntes arabere og afrikanere var flotte folk? Ikke akkurat. Arabere er jo til og med semitter. Poenget med afrikanere, arabere, og andre for den saks skyld, er at de ble tolerert så lenge de holdt seg der de var. Hitler skulle skape sitt enorme rike i hele EUROPA, frem til den asiatiske grensa til Russland/Sovjet. Der skulle den araiske rasen og de verdige herske. De laverestående skulle utryddes eller leve som slaver. Hitler uttrykket dyp beundring for behandlingen av indianere i USA. De han ønsket å fjerne, eller gjøre om til slaver, var grupper man fant i Europa. Resten av verden var ikke umiddelbart interessant for Hitler. Han hadde ikke noe ønske om å ta verken den arabiske verden eller Afrika, altså var også folk der uinteressante. Det var aldri snakk om et verdensomspennende rike. Så lenge de holdt seg der de var det greit. Han hadde neppe ønsket en strøm av muslimer fra "arabia" velkommen til å bosette seg i Hitlers Europa. Jeg tipper at om man hadde hatt like mange muslimer i Europa den gang, som man har i dag, så hadde muslimer også stått høyt oppe på fiendelista. Og om jeg skal kommentere om det finnes en kobling mellom Hamas og nazihilsen, så må du eventuelt finne en litt mer objektiv kilde som forteller litt mer enn det den linken gjør. 1
Superbad Skrevet 9. november 2011 #79 Skrevet 9. november 2011 Det betyr på ingen måte at Hitler LIKTE verken arabere eller afrikanere. Nazismen bygger jo på raseteori, og de fleste raser var pr definsjon laverestående. Ikke bare jødene. De Hitler faktisk likte var en heller liten gruppe, bla nordmenn. Men det er ikke slik at ulikhet impliserer hat, dvs. at hat nødvendigvis følger av at man ser på noen som bedre eller dårligere enn andre. Det er nok her logikken din ikke helt holder mål, samt at kunnskapsmangelen din preger innleggene dine som vanlig. Et sitat fra Albert Speers 'Erindringer' (en temmelig objekt kilde, selv om den er annenhånds): "Hitler usually concluded this historical speculation by remarking: 'You see, it's been our misfortune to have the wrong religion. Why didn't we have the religion of the Japanese, who regard sacrifice for the Fatherland as the highest good? The Mohammedan religion too would have been much more compatible to us than Christianity. Why did it have to be Christianity with its meekness and flabbiness?'" Det finnes flere sitater andre steder og, blant annet i 'Hitler's Table Talk' - også en allment akseptert kilde - der Hitler uttrykker beundring over Islam og muslimers mot, motstandskraft mot jødene etc. http://www.youtube.com/watch?v=E_h1L588cUc
Gjest Vampen Skrevet 9. november 2011 #80 Skrevet 9. november 2011 Poenget er at islamfobi kan ikke være nazisme når mange muslimer selv samarbeidet med Hitler. Foreksempel hvis tyskere en gang i fremtiden blir mislikt kan man ikke kalle den nazisme siden de var med på det selv. Blir akuratt det samme. Siden det var jødene nazismen gitt ut over, er det jødehat som er nazisme ikke islamfobi. Dette er feil, feil, feil og mer FEIL! Og nok en gang, nazisme gikk ikke utelukkende utover jøder!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå