Gå til innhold

Er det galt å ha hatt mange sexpartnere?


Lizbeth

Anbefalte innlegg

Nåja.

Jeg har tilbragt min tid på diskusjon.no, og kvinnene der var som regel meget hyggelige og omgjengelige. Fant mer bitre menn enn kvinner, for å si det slik.

Til gjengjeld ser jeg veldig mye mannehat her på forumet (i varierende grad). Betraktelig mye mer negativitet her enn på diskusjon.no

Og her er det vi menn som er hyggelige og omgjengelige. ;-)

-Domino

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den som mente det var større sjanse for at kvinner er utro fordi de kan skille sex og følelser (på side 3 eller noe), du sier indirekte at menn ofte er mer utro med andre ord? Dette fordi menn biologisk sett skiller sex og følelser.

Jeg har hatt mange sexpartnere, men alikevel har det vært en form for trygghet involvert i relasjonen - og dét kan også kalles følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som mente det var større sjanse for at kvinner er utro fordi de kan skille sex og følelser (på side 3 eller noe), du sier indirekte at menn ofte er mer utro med andre ord? Dette fordi menn biologisk sett skiller sex og følelser.

Jeg har hatt mange sexpartnere, men alikevel har det vært en form for trygghet involvert i relasjonen - og dét kan også kalles følelser.

Det er nesten ingen menn som sier at de er utro pga. sex, men at det er et følelsesmessig savn som ligger til grunn for at de er utro. Går vel mer på at menn i litt større grad har vanskeligheter for å snakke om, eller prate om følelser kanskje?

-Domino

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters 2.0

Jeg har hatt mange sexpartnere, men alikevel har det vært en form for trygghet involvert i relasjonen - og dét kan også kalles følelser.

De mener nok romantiske følelser, de færreste er helt ukritiske i valget av sengepartnere. Hadde det vært slik ville det vært langt færre sinte mannfolk på nettet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noen forskjell på kvinner og menn her. Synes det er meget lite attraktivt å ha hatt mange sex-partnere, uansett kjønn. Kan hende jeg er "av den gamle sorten" i hodet, men jeg mener sex er noe mellom to personer som er galde i hverandre. Mye bedre å ha en kjæreste man er glad i, og ha masse kvalitetssex med h*n, enn å rave rundt på byen hver helg på jakt etter en ny person å knulle= kvantitetssex.

Jeg ELSKER sex, og jeg elsker å eksprimentere med nye ting sammen med kjæresten min! Men jeg ville ALDRI ha ligget med en random fyr bare fordi jeg var "så jævlig kåt" en kveld....Da er det bedre å kose seg på egenhånd (evt med hjelpemidler)

Synes det er ekkelt med folk som har blitt pult opp, ned og i mente av mange ulike kvinner/menn. Det høres kanskje "slemt" ut å si det, men i mine øyne er de da ganske "utbrukt" og det kan umulig bli særlig spesielt å være nr 30 i rekka....

Synes også det vitner litt om dårlig selvkontroll og et snev av å være desperat, og nok respekt for seg selv og egen kropp.

Jeg er bare 24 år gammel, men jeg synes det er udelikat og høre om ulike venninner som er ute å puler rundt på ulike gutter hver helg,- tror de vil angre seg senere i livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som mente det var større sjanse for at kvinner er utro fordi de kan skille sex og følelser (på side 3 eller noe), du sier indirekte at menn ofte er mer utro med andre ord? Dette fordi menn biologisk sett skiller sex og følelser.

Jeg har hatt mange sexpartnere, men alikevel har det vært en form for trygghet involvert i relasjonen - og dét kan også kalles følelser.

Seneste undersøkelser viser at kvinner er mer utro enn menn, så du har rett. Tror ikke det har mye å si om en "skiller sex og følelser" og det å være utro. Tror faktisk at sexpartnere ikke trenger å ha noenting med utroskap å gjøre. Utroskap har med ens moralske holdninger. Ens moralske holdninger i det store og hele kan kan våre ganske forskjellige uavhengig av ens "antall sexmoral".

Jeg ble feks kjent med en venn som var helt lik meg i meninger og holdninger til andre. Vi diskuterte politikk og vi var "Tilfeldigvis" begge høyrefolk. Etter vorset stakk vi på en nattklubb. Der ble jeg overasket for jeg som er gammel jomfru og mente at sex og følelser hører sammen, var plutselig alene i baren. Han, som var så lik meg hadde funnet seg en ONS.

Det viser at hans seksualmoral ikke hadde noe med holdningene hans ellers.

Bestevennen min hadde 1 sexpartner får han var utro. Han angrer den dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MikeWaters 2.0

Seneste undersøkelser viser at kvinner er mer utro enn menn

Det er isåfall marginalt.

Det er ingen som virkelig vet hva andre folk ser på som utroskap. Hverken forskere eller par blir enige om hva slags oppførsel som er definerert som utroskap: Går grensen ved kyssing eller hvis man har sex? Det finnes delte meninger om dette, noe som er problematisk når terapeuter skal prøve å hjelpe par igjennom slike situasjoner.

Så hva spør slike undersøkelser egentlig om, jeg ser f.eks ikke automatisk på kyssing som utroskap, men jeg innser jo at jeg er mer liberal enn de fleste når det kommer til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er isåfall marginalt.

Det er ingen som virkelig vet hva andre folk ser på som utroskap. Hverken forskere eller par blir enige om hva slags oppførsel som er definerert som utroskap: Går grensen ved kyssing eller hvis man har sex? Det finnes delte meninger om dette, noe som er problematisk når terapeuter skal prøve å hjelpe par igjennom slike situasjoner.

Så hva spør slike undersøkelser egentlig om, jeg ser f.eks ikke automatisk på kyssing som utroskap, men jeg innser jo at jeg er mer liberal enn de fleste når det kommer til dette.

Ja, men uansett hvor gransen går ser er det logisk og rimelig å anta at kvinner er marginalt verre enn men på utroskap. Rett og slett fordi at det er flere menn per kvinne enn kvinne pr mann. Om ikke antagelsen om at jenter bare handler med gode intensjoner, er tilbakeholdne, uansvarlige og "uskyldige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters 2.0

Ja, men uansett hvor gransen går ser er det logisk og rimelig å anta at kvinner er marginalt verre enn men på utroskap. Rett og slett fordi at det er flere menn per kvinne enn kvinne pr mann. Om ikke antagelsen om at jenter bare handler med gode intensjoner, er tilbakeholdne, uansvarlige og "uskyldige".

Nei, det er ikke nødvendigvis logisk og rimelig å anta noe som helst når det kommer til utroskap, bortsett fra at det mest sannsynlig er noe de fleste av oss får oppleve en eller annen gang i løpet av livet.

Men hvis vi ikke er enig om hva utroskap er, hvordan kan vi si noe skråsikkert om hvem, hva eller hvor mange?

Endret av MikeWaters 2.0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke nødvendigvis logisk og rimelig å anta noe som helst når det kommer til utroskap, bortsett fra at det mest sannsynlig er noe de fleste av oss får oppleve en eller annen gang i løpet av livet.

Men hvis vi ikke er enig om hva utroskap er, hvordan kan vi si noe skråsikkert om hvem, hva eller hvor mange?

Jeg tror du missforstår det jeg mener. Med Logisk og rimelig mener jeg fra et matematis og sannsynlighetsfordelt perspektiv. Hvis noen kvinner mener at utroskapsgrensen går ved kyss er det sannsynlig at det er marginalt flere menn som også har den samme utroskapsgrensen. Om Noen kvinner mener utroskapsgrensen går ved sex er det sannsynlig marginalt flere menn som mener det samme. Ergo er det alltid flere menn pr kvinne som har de samme utroskapsgrensene.

Sist så er jo utroskapsgrensene ganske likt for menn og kvinner i Norge, kyss, sex eller heftig flørt.

Det er et vedig lite valide parameter, men det finnes ingen bedre parameter for å anta utroskapsraten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Ingen kan fortelle noen at det er "galt" å gjøre... Det er det ingen som har rett til, folk skal da få gjøre som de vil... Men det er jo en smule ubehagelig å tenke på at en evt partner har hatt seg med maaange. (Dog, vi lever bare en gang.) Men det er smak og behag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange gode, trygge sex-forhold - og kun 2-3 one night stands i løpet av mine 12 år som seksuelt aktiv. Dersom man har hatt få lange forhold, så er det ikke rart at nummeret på seksuelle partnere øker hyppigere enn andre som har hatt kjærester i 4 år, og så ett nytt forhold i 3 år osv.

Utrolig generaliserende tanker om kvinner som har hatt flere sex-partnere. Føler dere menn dere truet?

Jeg har ofte utviklet seksuelle relasjoner til bekjente, uten at det har ødelagt noen vennskap. Derimot har det vært trygt, med mye humor - og ingen følelser, men alikevel fantastisk sex - og ikke minst kos! Jeg har hatt opp mot 30 partnere, og resultatet av det er at jeg er trygg på meg selv og kroppen min, gir av meg selv og ikke gjemmer meg under dyna, og vet hva jeg ønsker og tenner på - slik at partner slipper å prøve seg frem mens jeg ligger der stille som en "mus".

Bekreftelse og lav selvtillitt: for noe jævla vrøvl fra menn som ikke får seg noe selv.

jeg kan kun snakke for meg selv. jeg innrømmer at jeg er hyklersk og har dobbeltmoral på dette området. jeg har vært med en god del jenter, men godtar ikke at min kjæreste har vært med 10+ gutter tidligere.

jeg snakket med et par kompiser her om dagen og vi kom vel frem til at det tar seg rett og slett ikke bra ut for en mann å være med en "billig tøs". it's not a good look. det reflekterer dårlig på meg som mann å være sammen med en løs kvinne. det er noe stakkarslig og patetisk over en mann som blir sammen med en slik kvinne. som at han ikke kan finne noe bedre...

Endret av tom1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

jeg kan kun snakke for meg selv. jeg innrømmer at jeg er hyklersk og har dobbeltmoral på dette området. jeg har vært med en god del jenter, men godtar ikke at min kjæreste har vært med 10+ gutter tidligere.

jeg snakket med et par kompiser her om dagen og vi kom vel frem til at det tar seg rett og slett ikke bra ut for en mann å være med en "billig tøs". it's not a good look. det reflekterer dårlig på meg som mann å være sammen med en løs kvinne. det er noe stakkarslig og patetisk over en mann som blir sammen med en slik kvinne. som at han ikke kan finne noe bedre...

Jeg har ikke ord for hvor sterkt jeg forakter slike som deg, som sprer sæden sin villig vekk. Men en kjæreste skal være ren og ubesudlet. Er du redd for sammenligning kanskje? Er det det som ligger under?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke ord for hvor sterkt jeg forakter slike som deg, som sprer sæden sin villig vekk. Men en kjæreste skal være ren og ubesudlet. Er du redd for sammenligning kanskje? Er det det som ligger under?

nei, jeg tror jeg kommer ganske godt unna de fleste sammenligninger. vil heller ikke ha en "ren og ubesudlet" jente, men det er ganske patetisk å bli sammen med ei jente med 20+ tidligere partnere. jeg kan få bedre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

nei, jeg tror jeg kommer ganske godt unna de fleste sammenligninger. vil heller ikke ha en "ren og ubesudlet" jente, men det er ganske patetisk å bli sammen med ei jente med 20+ tidligere partnere. jeg kan få bedre...

Men at du har 200+ i en alder av 26 er helt i sin orden? Du er virkelig litt av et varp :ironi: .

Endret av Belladonna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at du har 200+ er helt i sin orden? Du er virkelig litt av et varp :ironi: .

Tom's the man!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg kan kun snakke for meg selv. jeg innrømmer at jeg er hyklersk og har dobbeltmoral på dette området. jeg har vært med en god del jenter, men godtar ikke at min kjæreste har vært med 10+ gutter tidligere.

jeg snakket med et par kompiser her om dagen og vi kom vel frem til at det tar seg rett og slett ikke bra ut for en mann å være med en "billig tøs". it's not a good look. det reflekterer dårlig på meg som mann å være sammen med en løs kvinne. det er noe stakkarslig og patetisk over en mann som blir sammen med en slik kvinne. som at han ikke kan finne noe bedre...

Og hvordan finner du ut at damen er en "billig" tøs? Spør dere hverandre om hvor mange partnere dere har hatt?? Hvorfor i det hele tatt bry deg?

Kjæresten min ANER ikke hvor mange partnere jeg har hatt, og jeg ikke han. Det handler om OSS. Vår seksuelle kjemi. Våre tidligere private intime detaljer trenger vi ikke dele med hverandre. For nå er det han og meg.

Og om damen ikke har rykte på seg engang, så skal dere sitte og snakke om hennes private seksuelle opplevelser med ANDRE menn og oppsummere det som at hun må jo være en tøs fordi det er over 10 personer?

Så dersom en kvinne debuterte seksuelt da hun var 15 år (gjennomsnittsalderen for debutering i dag dessverre), og la oss si hun har hatt to forhold, ett på 1,5 år og ett på 3 år, og hun er 26 år. Det vil da si at for at hun skal nå opp til dine kriterier skal hun ha hatt sex én gang i året de årene hun var singel.

Hvilken mann synes dét er greit?

Om ei dame hadde kommet til deg og sagt; jeg blir kun sammen med deg om du har hatt sex én gang i året siden du debuterte. Ja jøss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg tror jeg kommer ganske godt unna de fleste sammenligninger. vil heller ikke ha en "ren og ubesudlet" jente, men det er ganske patetisk å bli sammen med ei jente med 20+ tidligere partnere. jeg kan få bedre...

En nydelig, snill, omtenksom, pen, godhjertet, morsom, hyggelig, veltrent jente. Men hun har hatt sex med 25 personer. Og du mener du kan "få bedre"?? Håhå! Snakker om å føle seg truet. Er det prestasjonsangsten som når deg? Mindreverdighetskomplekser kanskje? Er det paranoia for å skulle bli sammenlignet med andre peniser?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man ikke kunne ha sex om man er kåt? Er det fordi man tenker "Uff, kan ikke ha mer sex, fordi da har jeg hatt sex med 1 mer, og det liker ikke min fremtidige partner"?

Herlighet. :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nydelig, snill, omtenksom, pen, godhjertet, morsom, hyggelig, veltrent jente. Men hun har hatt sex med 25 personer. Og du mener du kan "få bedre"?? Håhå! Snakker om å føle seg truet. Er det prestasjonsangsten som når deg? Mindreverdighetskomplekser kanskje? Er det paranoia for å skulle bli sammenlignet med andre peniser?

ja, jeg kan få bedre. har hatt bedre. flere ganger. jeg har heller ikke vært med 200 jenter. jeg var dog med en del når jeg var yngre.

penisen min er jeg godt fornøyd med.

hvorfor så sint? føler du deg truffet av det jeg skriver? slapp av. du finner sikkert noen menn som er villige til å overse din fortid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...